Gå til innhold

Bryllupsdagbok : 20.04.07

marsy

Anbefalte innlegg

ikke lett det med lokale nei.

har dere bestemt dere for hvor dere tenker å bo hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke lett det med lokale nei.

har dere bestemt dere for hvor dere tenker å bo hen da?

siden vi skal være der i noen netter bor vi nok der resten av

gjestene bor, tenker jeg... er koseligst det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tipse videre om et flott kjoletips jeg fikk her på forumet av Anki (gjest).

Det er en butikk på ebay (Brudekjolebutikk) der som selger billige kjoler sydd etter mål (i Kina).

Jeg sendte en mail, med to bilder vedlagt av en kjole jeg liker godt, og fikk mail 30 minutter senere med svar om at de kunne lage en kopi. Det ville ta 45 dager, og den ville koste $100. $59 i frakt kom i tillegg. Det vil ikke bli en eksakt kopi, men så lik som de klarer, og jeg vil få se bilder av den før jeg velger om jeg vil kjøpe den.

Altså ca 650kr (ca 1000-lappen inkludert frakt) for en kopi av en kjole som koster 12 000kr! :sjarmor:

De har fått veldig bra tilbakemelding fra tidligere kunder, og når den er så billig kan jeg risikere det.... hvis det er too good to be true

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! De så veldig fine ut!! Hvilken kjole er det du skal ha kopi av??

Jeg har nettopp fått sydd selskapskjole (kjøpt gjennom butikk på Ebay som syr etter ål i Kina.) Kom i dag 3.5 uke etter jeg bestilte - litt stor over puppene men ikke noe problem å sy den inn. 470kr inkl frakt!! (Bilder i dagnoken min ;) )

Blir spennende å høre om din. Vil gjerne se bilder av den du skal ha etterlikning av også. Kjoler er moro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Hei Emma!

Den jeg sendte bilde av var Nefer av Rembo Styling, den har jeg en del bilder av (både helfigur og nærbilder), men er litt usikker om jeg velger den til slutt, fordi den er litt vel spesiell, og da kan den fort bli helt feil hvis de ikke gjør det riktig...

Kanskje velger jeg en av kjolene de allerede selger, sånn som denne: kjole

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så spennende med kjoooole!!!! :ler:

Den er kjempefint den rembo styling kjolen! Er det ikke den veslo har fått kopiert også? Veldig fin!!

Gleder meg til å følge med på hva du velger!! :rosasmil:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende med kjoooole!!!! :ler:

Den er kjempefint den rembo styling kjolen! Er det ikke den veslo har fått kopiert også? Veldig fin!!

Gleder meg til å følge med på hva du velger!! :rosasmil:

Veslo får kopiert en modell som heter Maite, men de ligner :)

Kommer til å bestille i løpet av sommeren, må svette bort noen kilo først, slik at målene jeg sender blir riktigst mulig. også må jeg jo bestemme meg for kjole da.. det er jo veldig vanskelig... det er alt for mange fine :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, SÅ billig :sjarmor:

Ser at de har veldig god feedback fra tidligere kunder, så da er det verdt et forsøk... ikke sikkert den blir like fin som din da ;)

Men det frister veldig å få en kjole som er sydd etter mål, og etter mine ønsker.

Velkommen tilbake til "virkeligheten" Veslo! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har gommen overbevist meg om at vi skal ha overnatting på samme hotell om selskapet, så da er ihvertfall det avgjort... da er det bare 20 dager igjen før vi får bekreftet dato, eller får beskjed om den må flyttes en uke....

Nå er jeg så blakk at alle bryllupsinvitasjonsplaner er lagt på is foreløpig... når jeg får lønn (hvis det ikke blir bankstreik!) skal jeg ta en tur på norway designs og kjøpe litt mer papir, og noen fine konvolutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUSKELISTE:

reservere lokale

-selskap

-vielse

booke dommer

reservere rom på hotell for overnatting for gjester

antrekk brud

antrekk brudgom

spørre forlover brud

spørre forlover brudgom

spørre toastmaster

lage invitasjoner

sende invitasjoner

lage hjemmeside

ringer

bestille flybilletter

bestille blomster

bestille kake

bestemme meny

bestemme drikke

avtale med DJ

lage bordkart/bordplassering

lage "kjøreplan" til toastmaster

avtale fotografering

lage overraskelsesposer som gjestene får på hotellet

bestille frisør/sminkør

pynt til lokalet (lys osv)

reservere bord til fellesmiddag dagen før og etter

RØDT= Ikke gjort

ORANGE= Har begynt/delvis gjort

GRØNT= Gjort/ferdig

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er å lage liste!

Jeg vet akkurat hvordan det føles å være blak; vi har det på akkurat samme måten nå, kjøleskapet er nesten tomt og det er ikke lønn før på mandag! :grine:

Jaja, vi holder ut i lag, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle

:vinke:

Kjoler, ja... Tror jeg kunne giftet meg hundre ganger, bare for å ha så mange fine kjoler på meg... Jeg har prøvd å overbevise min tilkommende at det er en god i idé å gifte seg minst annenhvert år.. :sjenert: Med hverandre selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjoler, ja... Tror jeg kunne giftet meg hundre ganger, bare for å ha så mange fine kjoler på meg... Jeg har prøvd å overbevise min tilkommende at det er en god i idé å gifte seg minst annenhvert år.. :sjenert: Med hverandre selvfølgelig!

hihi... :ler:

jeg skal jo prøve å bestille en av de billige kjolene fra ebay og tar meg selv i å tenke "ja, hvis den ikke blir så fin kan jeg jo bare gå rundt i den hjemme"

synes at jeg ser meg selv liggende på sofaen i en brudekjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så flink du er å lage liste!

Jeg vet akkurat hvordan det føles å være blak; vi har det på akkurat samme måten nå, kjøleskapet er nesten tomt og det er ikke lønn før på mandag! :grine:

Jaja, vi holder ut i lag, ikke sant?

heldigvis har min arbeidsgiver slått på stortromma og overført lønnen i dag, i tilfelle bankstreik, så nå er jeg "rik" :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svimle
hihi... :ler:

jeg skal jo prøve å bestille en av de billige kjolene fra ebay og tar meg selv i å tenke "ja, hvis den ikke blir så fin kan jeg jo bare gå rundt i den hjemme"

synes at jeg ser meg selv liggende på sofaen i en brudekjole...

Husarbeid i brudekjole må jo være helt suuuuupert :sjarmor:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rik? Vil du bli min nye bestevenn?  :hoho:

Hvordan går det med kjoleprøvingen? :hoppe:

Anytime afr0dite... bare så synd at det meste er på sparekonto, og resten har gått til regninger :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...