Gå til innhold

Bryllupsdagbok : 20.04.07


marsy

Anbefalte innlegg

Så var det da min tur til å starte egen bryllupsdagbok....

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så langt har følgende blitt ordnet:

-Fått bekreftet at vielsen er lovlig (skal dobbeltsjekke for sikkerhets skyld)

-Funnet lokale der vi både kan ha vielse, middag/fest og overnatting

-Booket rom for gjestene

-Hotellet organiserer mat og drikke, vi må dit å sette sammen meny til høsten en gang. Har fått oversikt over priser og menyforslag.

-Hotellet ordner med privat bar, og DJ.

-Har sendt ut mail til flere blomsterdekoratører og konditorer i nærområdet for å få prisoverslag, venter på svar.

-Venter på svar fra registerkontoret (de som står for selve vielsen) om de kan komme på den aktuelle datoen - e-post er ikke like hyppig brukt i england som i norge tydeligvis :)

Alt det lovlige rundt vielsen, og det praktiske rundt hotellet må være i orden før vi sender ut innbydelser. Alle gjestene er allerede informert, men får tilsendt innbydelse og en brosjyre med praktisk informasjon (beliggenhet, hvordan komme seg dit, informasjon om sted, program osv.) Regner med å sende ut dette i mai/juni.

Da kan vi slappe av på sommeren. Regner med å reise over på høsten for å ordne praktiske ting som å bestille blomster, kake, frisør, prate skikkelig med de på hotellet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Gratulerer med bryllupsdagbok!!

Så annerledes og spennende å ha bryllupet i England da. Lokalet hørtes kjempe fint ut!

Har du prøvd kjoler ? Hvem fridde til hvem? Nyskjerrig.... jeg? :sjenert:

Gleder meg til å følge med her inne, da jeg skal gifte meg i mai neste år :tommelsmil:

:velkommen:

Mart`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok!

Det blir spennende å høre hvordan det går med planlegging videre!

Et kjempestort :velkommen: til oss! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  :vinke:

Gratulerer med bryllupsdagbok!!

Så annerledes og  spennende å ha bryllupet i England da. Lokalet hørtes kjempe fint ut!

Har du prøvd kjoler ? Hvem fridde til hvem? Nyskjerrig.... jeg?  :sjenert:

Gleder meg til å følge med her inne, da jeg skal gifte meg i mai neste år :tommelsmil:

:velkommen:

Mart`n

Det ble aldri noe frieri faktisk. Vi har snakket løst om å gifte oss de siste årene. Når vi har vært i andres bryllup har vi alltid snakket om hvordan VI ville ha gjort det. Det som egentlig ble frieriet skjedde tidlig en søndagsmorgen, før vi hadde stått opp, når han plutselig sa : det hadde vært utrolig fint og romantisk å giftet seg i England, hva synes du? (jeg var selvfølgelig veldig enig :) )

Jeg har ikke prøvd kjoler ennå, men har tittet en del på nettet. Er veldig glad i rembo styling og linnea rafaelli. Hadde tenkt meg en tur rundt i Oslo om ikke så lenge for å titte, og se hvilken størrelse jeg egentlig trenger.

Vi får følge med hverandre da, siden vi skal gifte oss nesten samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok!

Det blir spennende å høre hvordan det går med planlegging videre!

Et kjempestort  :velkommen: til oss! :klem:

Takk takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble aldri noe frieri faktisk. Vi har snakket løst om å gifte oss de siste årene. Når vi har vært i andres bryllup har vi alltid snakket om hvordan VI ville ha gjort det. Det som egentlig ble frieriet skjedde tidlig en søndagsmorgen, før vi hadde stått opp, når han plutselig sa : det hadde vært utrolig fint og romantisk å giftet seg i England, hva synes du?  (jeg var selvfølgelig veldig enig :) )

Jeg har ikke prøvd kjoler ennå, men har tittet en del på nettet. Er veldig glad i rembo styling og linnea rafaelli. Hadde tenkt meg en tur rundt i Oslo om ikke så lenge for å titte, og se hvilken størrelse jeg egentlig trenger.

Vi får følge med hverandre da, siden vi skal gifte oss nesten samtidig :)

Det var jo på en måte et frieri det da ;)

Prøve kjoler er super gøy...skal prøve på Tirsdag jeg :hoppe:

Nå er det jo snart bare 1 år igjen da :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til deg! Bra vi er flere nykommere her. :)

Bryllupsplanene deres høres kjempefine ut, og det gjør kjolene du liker også! Jeg har valgt linea raffaelli selv. ;) Har forresten størrelsestabellen deres med mål liggende på data'n. Send meg en PM hvis du vil ha.

Gleder meg til å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "googlet" for harde livet i helga og fant flere blomsterdekoratører og konditorer i området der vi skal gifte oss. Sendte ut en del mail til de som så interessante ut (jeg dømmer veldig utifra hvor god hjemmesiden ser ut).

Tror jeg har funnet henne jeg skal bruke som blomsterdekoratør i bryllupet. Hun visste akkurat hva jeg var på utkikk etter, og ga meg i tillegg veldig fin pris.

Hun leverer, og gjør alt klart også, så da har jeg en mindre bekymring på selve dagen.

Det er fortsatt over ett år igjen til bryllupet, så det er jo absolutt ingen hast, men det er jo så gøy å planlegge :) Det er nok en yrkesskade, siden jeg jobber med å planlegge og koordinere arrangementer til daglig.

Det hadde jo vært fint å bli bryllupsplanlegger på heltid... :icon_razz: :smilorange:

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Grattis med dagbok! :klem:

Gøy at du liker planlegging ettersom det er endel iforbindelse med bryllup ;)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en kompis på besøk i går som giftet seg i august, og han var sjokkert over hvor langt i planleggingen vi allerede har kommet. De begynte planleggingen for alvor 4 måneder før bryllupet... mens jeg har veldig mye klart allerede... 13 måneder før! :-D

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke: hei, marsy!

Nå har jeg lest meg gjennom bryllupsplanene deres, og det høres bare helt fantastisk ut! Noe sånt kunne jeg også tenkt meg å gjøre. :)

Får ta det neste gang jeg gifter meg. ( :ironi: ).

Dumt med han der svigerfaren og hans negative innstilling da, men sånne folk får man bare heve seg over- og ikke la de dra en ned. Fryd dere over bryllupsforberedelsene og drit i han. :sjarmor:

Har du begynt å tenke på kjole, forresten? Blir det Linea Rafaelli, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du begynt å tenke på kjole, forresten? Blir det Linea Rafaelli, kanskje?  ;)

Jeg har tenkt en del på kjole, men siden jeg har litt begrenset budsjett, kjøper jeg nok brukt. Favorittene mine er Linea Rafaelli og Rembo Styling :hjerter_rundt:

Siden vi har et borgerlig bryllup (og fordi det passer min stil best) vil jeg helst ha et skjørt uten for mye slep, og uten for mye bløtkakefaktor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, teite svigerfedre er ikke noe å bry seg om!! Ikke la ham ødelegge for dere, hvis han vil være negativ til alt så får det være hans hodepine. Tenk at folk kan være så uomtenksomme overfor dem de er glade i! :overrasket:

Ellers så er vi mansge her som skjønner det du sier om planleggingen. Tenk for et fantastisk bryllupsplanleggings-team vi hadde blitt om vi slo oss sammen!!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er vi mansge her som skjønner det du sier om planleggingen. Tenk for et fantastisk bryllupsplanleggings-team vi hadde blitt om vi slo oss sammen!!!! :ler:

Nå har det vært 2-3 planleggingsfrie dager. Er bare litt stressa fordi hun som var kontaktpersonen vår på hotellet har sluttet (begynt i ny jobb) og hun som vi nå skal forholde oss til svarer ikke på mail. Har sendt to stk nå....

hmmm... depositum skulle vi egentlig ha betalt for 2 uker siden, nå begynner jeg å stresse for at de kanskje har avbestilt hele greia :overrasket:

Jeg får nesten vente til etter påske, også heller sende en fax da, hvis jeg ikke har hørt noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært 2-3 planleggingsfrie dager. Er bare litt stressa fordi hun som var kontaktpersonen vår på hotellet har sluttet (begynt i ny jobb) og hun som vi nå skal forholde oss til svarer ikke på mail. Har sendt to stk nå....

hmmm... depositum skulle vi egentlig ha betalt for 2 uker siden, nå begynner jeg å stresse for at de kanskje har avbestilt hele greia  :overrasket:

Jeg får nesten vente til etter påske, også heller sende en fax da, hvis jeg ikke har hørt noe...

Du kan jo bare ringe også da, så får du sikkert vite hvorfor det tar så lang tid å få svar. Kanskje den nye er på kursing eller noe siden hun er ny i jobben, men de burde jo selvfølgelig si fra om fravær. Klart de ikke kan avbestille hele greia, det går jo ikke an. Det ordner seg nok skal du se. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg har tenkt en del på kjole, men siden jeg har litt begrenset budsjett, kjøper jeg nok brukt. Favorittene mine er Linea Rafaelli og Rembo Styling  :hjerter_rundt:

Siden vi har et borgerlig bryllup (og fordi det passer min stil best) vil jeg helst ha et skjørt uten for mye slep, og uten for mye bløtkakefaktor :)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...