Gå til innhold

Styreleder misliker at jeg har utekatt

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis katten og TS er så likestilte, hvorfor fikk ikke katten være med på avgjørelsen over hvor de skal bo? Katten burde kjøpt sin egen leilighet i 1.etasje kanskje?

Anonymkode: 5545e...e83

Ts burde absolutt gitt avkall på utsikt for katten, ja.

Anonymkode: 88878...6c5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den utvendige trappen så jo grei ut. For som en sa, du kan fjerne den når du flytter. Og så kan du ha katteluke i glasset på døren hvis det er nødvendig. Eller du kan ha et hus med katte luke på altanen din. Du må nok ha tillatelse til å putte katteluke i dør.

Den der blir kjip for katten forresten. Spør om å få katteluke i altandør/dør/vegg der ute i kombinasjon med utvendig trapp som fjernes når du flytter. Ellers må katten få gi inn i trappeoppgangen. De får velge. Du er vel sameier? Og du spurte om lov før du kjøpte. Du skal ha rettigheter. 💪💪

Skrevet
DesmondMiles skrev (45 minutter siden):

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man har utekatt med mindre man bor på gård eller generelt avsidesliggende fra andre, slik at man vil få holdt unna mus og slikt.

Jeg bor i flermannsbolig, flere i 1.etasje har utekatt. Det er genialt for vi har aldri hatt så få rotter og mus som de siste 5 åra.

Anonymkode: 1e0eb...731

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør om å få katteluke i altandør/dør/vegg der ute i kombinasjon med utvendig trapp som fjernes når du flytter.

Og at kattetrappen kan males i huset farge. 

Gjest Fiolett
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Haha jeg hadde en britisk korthår som gjorde det før. Naboene elsket ham 🙂

Skrevet

Veldig spesielt å ha katt i blokk når man ikke bor i 1.etasje. Jeg har 2 katter selv og er for tiden på boligjakt etter et passende sted der de kan hoppe inn/ut av balkongen, sånn at de ikke forstyrrer naboer. 

Tidligere hadde jeg en i nabolaget som bodde i 4.etasje og hun måtte da gå ned for å slippe katten inn/ut. Endte ofte med at han kom til meg i 1.etasje (jeg passet han en del da eieren var på ferie, så han kjente meg godt).

Virker litt rart å forvente at naboer skal styre med å slippe katt ut/inn. Hvorfor vil du bo så kronglete ts?

Jeg elsker katter selv men de er jo mitt ansvar og jeg vil ikke være til bry. Her må du nesten snakke med styreleder/naboer og finne en løsning, evt må du flytte.. 

Anonymkode: e303f...dc0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig spesielt å ha katt i blokk når man ikke bor i 1.etasje. Jeg har 2 katter selv og er for tiden på boligjakt etter et passende sted der de kan hoppe inn/ut av balkongen, sånn at de ikke forstyrrer naboer. 

Tidligere hadde jeg en i nabolaget som bodde i 4.etasje og hun måtte da gå ned for å slippe katten inn/ut. Endte ofte med at han kom til meg i 1.etasje (jeg passet han en del da eieren var på ferie, så han kjente meg godt).

Virker litt rart å forvente at naboer skal styre med å slippe katt ut/inn. Hvorfor vil du bo så kronglete ts?

Jeg elsker katter selv men de er jo mitt ansvar og jeg vil ikke være til bry. Her må du nesten snakke med styreleder/naboer og finne en løsning, evt må du flytte.. 

Anonymkode: e303f...dc0

Det er ikke alltid man kan velge hvilken etasje man kan bo i

Ts

Anonymkode: ae452...1c4

Skrevet

Jeg liker godt naboenes katter, men hadde bare blitt et stress-element å skulle unngå å slippe inn en katt når jeg fikler med nøkler, bæreposer og barnevogn. 

Solgte nylig min leilighet (sokkel) og hun som kjøpte sjekket på forhånd hvordan det var med utekatt i sameiet og ofret utsikt for å bo på bakkeplan slik at katten hadde tilgang på uteareal.

Anonymkode: add25...48b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts

Eh, jo. Du setter det som forutsetning for boligkjøpet og venter til du finner en bolig som tilfredsstiller kriteriene dine. Eller så må du deale med konsekvensene da, og kvitte deg med katten.

Anonymkode: 8f258...72b

• Liker 8
Skrevet

med et barn som er svært allergisk mot katt hadde jeg ikke likt katt som vsr opp og ned i trappene i mi  blokk...

Anonymkode: 04d08...766

• Nyttig 1
Skrevet

Oh, holy entitlement! Trodde du virkelig at det var en selvfølge at naboer skal ta på seg så mye styr for katta di? Jeg er dyreelsker, har hatt flere katter, har nå hund og bor i blokk. Jeg har ikke katt nå nettopp fordi det ikke går når man bor i 6.etg i blokk. Skaff katten en dokasse og hold den inne når du er borte og slipp den inn og ut selv. 

• Nyttig 2
Skrevet

Min katt ble mobbet og skambitt av nabokatten, og vi måtte til dyrlegen flere ganger med infeksjon i sårene. Bodde i et tett nabolag, med katter boende i hvert andre hus, og ting ble verre og verre. Jeg ble rett og slett nødt til å selge leiligheten og kjøpe bolig på landet etter bare et halvt år. Var veldig kjipt og ikke noe jeg hadde planlagt overhodet, og ble et økonomisk tap. Følte ikke jeg hadde et valg, for katten er en reddhare, så hadde funket dårlig å omplassere ham. 

Håper ikke det går så langt at du blir nødt til å flytte eller omplassere katten. Når borettslaget har godkjent det i utgangspunktet, så hadde du jo en god plan, og har nå havnet i en veldig kjip situasjon. Er ikke sånn at alle har mulighet til å flytte heller. Håper styret i borettslaget roer ned, og at det ordner seg. Jeg tror en katt i blokk kan ha et veldig fint liv, også i fjerde etasje, om det fungerer for de andre naboene.

Anonymkode: 5ab59...787

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Uhm jo, det kan du. Det er bare å ikke flytte til noe som er høyere enn bakkeplan. 

• Liker 2
Skrevet

Dette regimet i den forrige blokka du bodde. Hvis katten satt å ville inn og du for øyeblikket ikke var hjemme. Hvor mange beboere måtte da bruke x antall minutter for å ringe på hos deg og finne ut ut at du ikke var hjemme, dvs de måtte passe på at katta ikke smøg inn døra? Høres jo veldig upraktisk ut hvis man har dårlig tid. Sa de fra til hverandre da At du ikke var hjemme og katta ikke skulle inn? Ropte fra vinduet og ned på bakkenivå? Avkrysningsskjema på ytterdøra (ved siden av bilde av katten og alle reglene du satte opp som andre måtte følge) kanskje? 

EGOISTER kallet jeg folk som deg. Herregud så bortskjemt. Hva hvis vi alle skulle drevet på sånn? Ville jo vært rene dyreparken i blokkeoppgangene!!

Anonymkode: 1d13c...7e5

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem å slippe inn en katt jeg viste bor i bygget. Synest styreleder virker utrivelig.

Jeg har katt som luftes i bånd, men han er vant til det, men verdt å prøve.

Anonymkode: b6607...0aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts

Jo. Du venter til du finner det. For kattens skyld.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde ikke hatt noe problem å slippe inn en katt jeg viste bor i bygget. Synest styreleder virker utrivelig.

De fleste i denne tråden har da tenkt det samme som styreleder. TS påtvinger andre beboere et ansvar med å ringe på callingen, og passe på å ikke slippe inn katta dersom hun ikke er hjemme. Det kan man jo åpenbart ikke gjøre. Det finnes jo blokker med 60 leiligheter per oppgang i Oslo. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 15.20):

Folk må gjerne ha katt, men de trenger da ikke ha utekatt. Innekatt er jo helt ok. 

Anonymkode: 74f9b...0e5

Det er ikke alle katter som passer til og være innekatter

Anonymkode: f5082...3f1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2025 den 16.25):

Nei, at en katt angriper en hund (og omvendt) er ganske vanlig. Bittet mot meg, da jeg løftet katten er også helt forståelig. Katten kunne ikke på et blunk avgjøre om jeg var en trussel eller ikke. Hvis jeg ikke hadde reagert raskt på refleks ville katten vært død. Ikke rart hunden min ble sinna etter en hjørnetann fra katten i nesetippen.

For noen år siden hadde vi en annen katt som også angrep hunder på gårdsplassen. Bl.a. naboens Schäfer som ble meget engstelig etter en episode med denne katten.

Anonymkode: 0923d...850

Ja, at katten bet deg når du løfter den opp er forståelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Problemet er vel at ts forventer at andre skal ringe på osv før de slipper inn katten. Jeg har heller ikke problemer med og slippe inn katter jeg vet bor i bygget , men.. for det første liker jeg katter og synes det er koselig og kose litt med dem og slippe dem inn, og det er ingen som forventer det av meg. Ts velger litt feil fremgangsmåte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...