Gå til innhold

Styreleder misliker at jeg har utekatt

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Du setter opp lapp om hvordan de skal behandle katten din - det er å ha svært åpenbare forventninger. I tillegg til at den "henger seg på" naboene når de skal inn, så de faktisk ikke kan unngå å måtte forholde seg til den. Å ikke ha forventninger og ordne alt seg innebærer at naboene ikke skal trenge å vite at katten er der eller er din. 

Jeg hengte opp lapp med bilde slik at de skulle skjønne at det var min katt, og ikke en fremmed katt som ville bli med inn når de låste seg inn.

Ts

Anonymkode: ae452...1c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får du lov til å bygge en utetrapp?

Screenshot_20251031_152642_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 7fd7b...0ea

Sikkert ikke hvis styreleder skal ha et ord med i laget😸

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde sluppet inn katten din ts. Men jeg hadde ikke ringt på hos deg pga angsten min for å samhandle med mennesker.

Kan du putte en katteluke i ytterdøren din? Hvis noen da slipper den inn eller ut nede så går den bare hjem selv. Da blir den veldig selvstyrt.

Anonymkode: 88878...6c5

Det er en god idé faktisk, men det vil da si at katten vandrer opp trappene uten tilsyn av meg, og det liker ikke styreleder.

Ts

Skrevet
Kålrota skrev (2 timer siden):

Hvorfor ble ikke dette avklart før du flyttet inn? Du måtte vel søke om å ha katt, utelot du informasjonen om at den skulle gå ut og inn som den ville?

Jeg skrev jeg hadde utekatt og trodde at styret forstod hva det innebar 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg liker katt altså, men hadde nok ikke ønsket å være dørvakt til en katt. Kommer man seg i det hele tatt inn uten at katten smetter inn?

Anonymkode: 599aa...8c9

Du kommer deg ikke inn, om en katt smetter inn..? Hvorfor ikke?

Du har altså lov å slippe katten inn.

Anonymkode: d0a68...4c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Da kan du lage en midlertidig i tre, som kan fjernes når som helst :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kommer deg ikke inn, om en katt smetter inn..? Hvorfor ikke?

Du har altså lov å slippe katten inn.

Så da skal den vandre i trappeoppgangen om du ikke er hjemme?

Jeg hadde ikke ringt på hos deg. Er ikke ute etter en deltidsjobb 

Anonymkode: 599aa...8c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er en god idé faktisk, men det vil da si at katten vandrer opp trappene uten tilsyn av meg, og det liker ikke styreleder.

Ts

Kan du spørre styret om å få sette opp en kattedørklokke ute da?

https://www.smartasaker.no/no/dorklokke-til-katten

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke kun styreleder som skal bestemme dette. Det er to andre i styret som skal ha en stemme også.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du spørre styret om å få sette opp en kattedørklokke ute da?

https://www.smartasaker.no/no/dorklokke-til-katten

Dette visste jeg ikke eksisterte faktisk og det er jo genialt🤩men det forutsetter jo at jeg er hjemme.

Der jeg bodde tidligere var katten min kjendis i strøket, og mange barn syntes det var gøyt å ringe på når de så han stå på trappen, og da åpnet jeg døren via dørklokken og katten løp opp trappene til meg.

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har ikke bodd i blokk men i bygård, og nå i et stort hus med 4 leiligheter

Ts

Same shit no difference så lenge du ikke har egen inngang.

Anonymkode: 87374...11d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke kun styreleder som skal bestemme dette. Det er to andre i styret som skal ha en stemme også.

Jo men det lyser gjennom hva som  er styreleders private mening, for han bruker "jeg" istedenfor "vi" eller "styret".

Ts

Skrevet

Jeg elsker katter, men kjenner på at jeg ikke hadde orket å styre med naboens katt om jeg bodde i blokk. Passe på at den ikke går inn og drive å ringe på hos naboen om den hadde kommet seg inn. Hadde heller ikke likt å stenge den ute i dårlig vær om naboen ikke var hjemme, men ikke søren om den hadde kommet inn hos meg, for da tar jeg på meg et ansvar, og det er ikke min katt, og da må jeg uansett kontakte naboens. Jeg innser at jeg kanskje er i overkant introvert, men jeg hadde bare ikke orket dette. 

Anonymkode: 550c2...4c5

• Liker 4
Skrevet

Den 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo men det lyser gjennom hva som  er styreleders private mening, for han bruker "jeg" istedenfor "vi" eller "styret".

Ts

Hva hvis det kun er styreleder som er en dominant drittsekk, mens de andre to er mere ålreite folk som er glad i dyr? De sa jo ja til utekatt selv om du flyttet inn i øvre etasje.

Hvis du søker så må de jo besvare søknaden. Og da regner ikke jeg med at styreleder er eneveldende sjef. Han skal ikke være det.

Søk om alle tre. Eller spør hvilken de foretrekker. Eller ta den du liker best først. Og får du nei, så kjører du på med ny søknad, og så ny søknad. Sier de nei til alt dette så forstår ikke jeg hvorfor de sa ja til at en utekatt kunne flytte inn. Gir ingen mening.

Den utvendige trappen så jo grei ut. For som en sa, du kan fjerne den når du flytter. Og så kan du ha katteluke i glasset på døren hvis det er nødvendig. Eller du kan ha et hus med katte luke på altanen din. Du må nok ha tillatelse til å putte katteluke i dør.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor har folk som bor i blokk utekatter? Beklager, men den skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: 74f9b...0e5

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor man har utekatt med mindre man bor på gård eller generelt avsidesliggende fra andre, slik at man vil få holdt unna mus og slikt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde mer enn gjerne sluppet katten inn og/eller ringt på for å sjekke om eier er hjemme. Ser ikke problemet, det er snakk om å trykke på en knapp for å ringe på og åpne en dør man uansett skal inn? Katten er jo ikke dum, den vet hvor den bor og går vel ikke rundt og surrer inne i bygget når eier er hjemme. 

Anonymkode: 4378f...e81

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være noe problem. Synd at folk ikke kan være rause mot hverandre. Jeg hadde bare syntes det var koselig med en katt som venter med å bli sluppet inn eller ut🥰

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Alle levende skapninger har rett til full autonomi og selvstyre i eget liv. Alle. Finnes ingen egne regler for mennesker eller andre dyr. Vi er alle tenkende og følende vesener med behov. Du klarer å sette deg inn i kattens ståsted på samme måte som et menneske hvis du har empati og forståelse. 

Og det at du kaller deg eier. Du kan ikke eie en annen. Det er ikke kjærlighet. Det er eierskap. Du er ikke over katten. Dere er ment å være likestilte.

Og at det ikke er lurt med katt i blokk betyr ikke at det er greit å låse katten inne.

Så greit at hundeeiere ikke bryr seg om båndtvang?

Anonymkode: d7026...d52

• Nyttig 1
Skrevet

Og det at du kaller deg eier. Du kan ikke eie en annen. Det er ikke kjærlighet. Det er eierskap. Du er ikke over katten. Dere er ment å være likestilte.

Hvis katten og TS er så likestilte, hvorfor fikk ikke katten være med på avgjørelsen over hvor de skal bo? Katten burde kjøpt sin egen leilighet i 1.etasje kanskje?

Anonymkode: 5545e...e83

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så greit at hundeeiere ikke bryr seg om båndtvang?

Anonymkode: d7026...d52

Det burde vært ulovlig å ha dyr i bånd. Alle dyr bør være frie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...