Gå til innhold

Skravletråd juli/august 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet
sinusen skrev (1 time siden):

👋🏼 Hei, jeg har aldri vært gravid før. Kommer fra IKM november (og forsåvidt desember). Forrige syklus var første jeg testet for eggløsning, men testene mine ble aldri positive, så jeg hadde ikke akkurat troa. Så kom mensen forrige uke og jeg blødde (mest mørkt blod) i flere dager, også litt rødt. Tenkte litt yay og drakk vin.. Så testet jeg på nytt for eggløsning og fikk positiv med en gang etter mensen! Også testet jeg videre og den var fortsatt positiv, helt til jeg til slutt tok en graviditetstest sent fredag kveld. Og lørdag morgen tok jeg denne.

Tenkte å ringe helsestasjonen i morgen.

Håper på det aller beste (for alle dere også)🥰

PXL_20251122_084937185.jpg

Sååå gøy sinusen! Nå ble jeg glad på dine vegne ❤️ 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Parv skrev (1 time siden):

Så enig med deg. 
selv om jeg har mannen å dele med, er han ikke så følelsesmessig påkobla og greier ikke å sette seg inn i bekymringen. 
Da er jeg veldig glad for å ha dere her som er gull verdt ❤️ blir nesten rørt over omtanken og hvor godt man vil hverandre her 

Håper jeg kan få en prat med legen ila de neste dagene og en litt mer konkret plan videre. Nå er alt bare vakuum. 

Tror ikke de har forutsetninger for å forstå, men det har vi andre her inne ❤️ blir også rørt av omtanken her❤️ inne 

• Hjerte 1
Skrevet
Parv skrev (21 minutter siden):

Ah, kjedelig med influensa. 

Du kan kontakte både fastlege eller helsestasjonen/jordmortjenesten i kommunen der du bor. Du velger selv om du vil ha svangerskapskontroller hos fastlegen eller hos jordmor, evt en kombinasjon. 

Jeg har pleid å ta første sjekk i forbindelse med blodprøvetaking, og fått henvisning til UL samtidig, så kanskje rundt uke 8? 
Er sikkert bare å ringe dem i morgen og høre om time. 

Hvor langt er du på vei mtp siste mens da? ❤️

Skal prøve meg på å ringe i morgen.

Hvordan regner man egentlig? Det er fem uker siden i dag mensen som var mensen begynte, snart to uker siden "mensen".. 

Skrevet
sinusen skrev (7 minutter siden):

Skal prøve meg på å ringe i morgen.

Hvordan regner man egentlig? Det er fem uker siden i dag mensen som var mensen begynte, snart to uker siden "mensen".. 

kan stemme veldig bra det da, ut fra den digitale testen som viser 2-3 uker. De digitale testene har jeg skjønt at regner fra befruktning, mens du ellers regner fra første dag i siste mens. Dvs at du er 5 uker på vei hvis man regner første dag i siste mens. ☺️ 

• Nyttig 1
Skrevet
Parv skrev (10 minutter siden):

kan stemme veldig bra det da, ut fra den digitale testen som viser 2-3 uker. De digitale testene har jeg skjønt at regner fra befruktning, mens du ellers regner fra første dag i siste mens. Dvs at du er 5 uker på vei hvis man regner første dag i siste mens. ☺️ 

Så gøy! 🥰 Jeg bare skjønner ikke blødningen forrige uke, og den stresser meg en del. Men siden jeg fikk positiv test såpass lenge etter blødningen tyder det vel på at det ikke kan være en kjemisk graviditet eller noe sånn?

Skrevet
sinusen skrev (5 minutter siden):

Så gøy! 🥰 Jeg bare skjønner ikke blødningen forrige uke, og den stresser meg en del. Men siden jeg fikk positiv test såpass lenge etter blødningen tyder det vel på at det ikke kan være en kjemisk graviditet eller noe sånn?

Det skjønner jeg godt, det er aldri gøy med blod. ❤️‍🩹

Det kan kanskje være lurt å nevne det for legen?  Kanskje du kan få tatt en blodprøve for å få målt hcg-nivåene over noen dager for å få senket skuldrene ☺️

Skrevet
Parv skrev (5 minutter siden):

Det skjønner jeg godt, det er aldri gøy med blod. ❤️‍🩹

Det kan kanskje være lurt å nevne det for legen?  Kanskje du kan få tatt en blodprøve for å få målt hcg-nivåene over noen dager for å få senket skuldrene ☺️

Skal prate med de om det, helt klart. 

Veldig koselig å se hvordan man backer hverandre her inne! Håper det går bra med alle, hvordan er symptomene?

Skrevet

@sinusen det finnes en enkel kalkulator hvor du legger inn første dag i siste mens på Babyverden. Da for du opp hvor langt du er på vei og hva som er mens terminen din. Det er den de går ut fra frem til ultralyd. Tidligere endret de ikke før oul, vet noen om de endrer på tul nå? Det var ikke innført når jeg fikk minste. 

Ellers høres det jo veldig ut som at du har hatt en litt kraftig festeblødning ❤️ forstår det forvirrer deg. Mem tror ikke du hadde fått 2-3 om det hadde vert kjemisk ❤️ jeg har hatt det en gang og den ble veldig fort negativ. Typ så vidt jeg fikk strek før den forsvant igjen etter noen dager. Og enig med det å ta hcg ned noen dagers mellomrom. Det hjelper veldig for psyken ❤️ 

Skrevet
lillemeg90 skrev (13 minutter siden):

@sinusen det finnes en enkel kalkulator hvor du legger inn første dag i siste mens på Babyverden. Da for du opp hvor langt du er på vei og hva som er mens terminen din. Det er den de går ut fra frem til ultralyd. Tidligere endret de ikke før oul, vet noen om de endrer på tul nå? Det var ikke innført når jeg fikk minste. 

Ellers høres det jo veldig ut som at du har hatt en litt kraftig festeblødning ❤️ forstår det forvirrer deg. Mem tror ikke du hadde fått 2-3 om det hadde vert kjemisk ❤️ jeg har hatt det en gang og den ble veldig fort negativ. Typ så vidt jeg fikk strek før den forsvant igjen etter noen dager. Og enig med det å ta hcg ned noen dagers mellomrom. Det hjelper veldig for psyken ❤️ 

Både Flo og Babyverden sier termin er 25. juli! Får håpe legen/legevakta går med på å ta sånne blodprøver. Har også lyst til å ta tidlig ultralyd privat, det er vel ikke såå lenge til jeg kan gjøre det?

Skrevet
sinusen skrev (22 minutter siden):

Både Flo og Babyverden sier termin er 25. juli! Får håpe legen/legevakta går med på å ta sånne blodprøver. Har også lyst til å ta tidlig ultralyd privat, det er vel ikke såå lenge til jeg kan gjøre det?

Stas! Legger deg inn i lista jeg 👌🏻 nei de sier vel fra 6 uker, men om du venter litt til ser du en del mer for hver uke :) fikk uke 6 på sykehuset sist svangerskap fordi jeg var så dårlig, da såg jeg en liten runding med bankende hjerte. Tok så i uke 9 privat og da var det en liten bønne som bevegde på seg. I uke 12 veivet han med armene og stupte kråker. 

Skrevet

@Parv når har du termin egentlig? Fant deg ikke på listen :)

Skrevet
lillemeg90 skrev (46 minutter siden):

Stas! Legger deg inn i lista jeg 👌🏻 nei de sier vel fra 6 uker, men om du venter litt til ser du en del mer for hver uke :) fikk uke 6 på sykehuset sist svangerskap fordi jeg var så dårlig, da såg jeg en liten runding med bankende hjerte. Tok så i uke 9 privat og da var det en liten bønne som bevegde på seg. I uke 12 veivet han med armene og stupte kråker. 

Ååå, det er veldig gøy. En liten runding med bankende hjerte ❤️

• Hjerte 1
Skrevet
lillemeg90 skrev (1 time siden):

@Parv når har du termin egentlig? Fant deg ikke på listen :)

Nå har det vært litt usikkert med tanke på når eggløsning var, men hvis jeg går ut fra siste mens og en litt lengre syklus enn først antatt, er det ca 19-20. juli ☺️

• Hjerte 1
Skrevet
Parv skrev (9 minutter siden):

Nå har det vært litt usikkert med tanke på når eggløsning var, men hvis jeg går ut fra siste mens og en litt lengre syklus enn først antatt, er det ca 19-20. juli ☺️

Jeg skriver 19 juli jeg da ❤️ så endres det bare etter ul om du vil.

• Hjerte 1
Skrevet
lillemeg90 skrev (15 timer siden):

Takk for forståelse og gode ord ❤️ det er 09.30, så heldigvis tidlig på dag 🤞🏻

Krysser fingrene for at alt ser fint ut i dag på ultralyd, Lillemeg90 🤞

• Hjerte 1
Skrevet
Overthinking skrev (9 minutter siden):

Krysser fingrene for at alt ser fint ut i dag på ultralyd, Lillemeg90 🤞

Tusen takk! Dere er virkelig fine ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

En liten reke med bankende hjerte målt til 8+1, er 8+2 etter mens termin i dag ❤️ er så lettet og glad 🥰 takk for støtten ❤️

• Hjerte 5
Skrevet

Ååå @lillemeg90, så fint å høre! Jeg var også spent på dine vegne.🥰🥰

Ringte helsestasjonen og fikk time der i midten av desember. Jeg vil også ta en tidlig ultralyd. Føles så lenge å vente - og første helsestasjonsjekk er vel ikke med ultralyd heller. Leser at man kan ta tidlig ultralyd privat fra uke seks, men får man sett noe da? Hva om jeg bommet på hvilken uke jeg er i?

Skrevet
lillemeg90 skrev (6 minutter siden):

En liten reke med bankende hjerte målt til 8+1, er 8+2 etter mens termin i dag ❤️ er så lettet og glad 🥰 takk for støtten ❤️

Åå så bra å høre 😁 Det må ha vært fantastisk etter å ha vært litt urolig. 

Skrevet
lillemeg90 skrev (6 minutter siden):

Åå, så glad jeg ble nå ❤️❤️ 

Veldig godt å høre. Nå håper jeg du får senke skuldrene litt fremover 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...