Gå til innhold

Fengslet far, BV, hjelp?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Barnevernet lukket saken før den ble åpnet grunnet barnet er ikke folkeregistrert på samme adresse som far, og ikke registrert samvær.

Anonymkode: 3eb8c...5e6

Jeg mener ikke bv som i meldt inn, men som kontakt du har hatt oppgjennom som hjelp og rådgivning? Isåfall så ville jeg ha kontaktet dem igjen, krev at de hjelper deg med barnet ditt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.10.2025 den 20.35):

Ts her. Prøv å si dette til sakkyndige, BV og generelt norsk rettsvesen.

har brukt hundretusener på å rettslig prøve å beskytte mitt barn fra sin far, men han får alltid samvær med tilsyn. Og nå er altså barnet så gammel at retten mener barnet kan ha samvær uten tilsyn(på timesbasis/ikke overnatting)

Far opptrer sånn nogenlunde oppegående i perioder, før så å havne helt utfor igjen.

Har i dag fått bekreftet fra politiet at «han er i trygge hender». 

MEN jeg skulle ønske en eller annen instans kunne fortelle barnet hva far har gjort, driver med, og hva som er lurt og ikke lurt i livet. Jeg som mor sier selvfølgelig dette hele tiden, men skulle ønske at en annen instans kunne fortelle barnet hva som skjer. Far skylder alltid på at jeg overdriver og prøver å sverte han.

Anonymkode: 3eb8c...5e6

Det er underlig med barneloven, for utgangspunktet er at samvær alltid er barnets beste. Uansett samme faen. Selv foreldre som skader barna fysisk og psykisk, selv dømte, får samvær med barna sine. Det er faktisk bare helt sinnsykt. 

Det er jo ikke å beskytte barn, det er å beskytte foreldres følelser og trampe på barne. Om og om igjen. 

Men barnet ditt er så gammelt at det kan si nei til all samvær nå, uansett. Kan ikke tvinges til samvær lenger! Barnet ditt bestemmer selv. 

Jeg tenker at barnet kan trenge å vite at han ikke skylder far noe kun fordi at far er far. Barnet er heller ikke ansvarlig overfor far på noe som helst måte, og barnet trenger å kunne vite noe om mekanismene som styrer far som er rusmisbruker. 

Du som mor har sikkert hatt flere samtaler om dette med barnet. Men påminnelser kan også være greit å ta. Og en liten ting til, avhengighet er også arvelig. Så barnet trenger å være påpasselig med sin egen omgang med rusmidler. 

Anonymkode: 622f5...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...