Lucky? Skrevet 28. mars 2006 #1 Skrevet 28. mars 2006 Saken er den at i barnehagen jeg jobber i er alle guttene på avdelingen bedt i bursdag til en av guttene, alle bortsett fra en vi har med Downs syndrom Synes virkelig dette er dårlig gjort jeg, ikke bare mot barnet, men også mot foreldrene til dette barnet! Er det noen av dere som har vært borti dette??
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #2 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Nei, dette synes jeg hørtes rart ut. Min datter gikk i barnehage med en gutt med DS, og da hun ett år inviterte hele avdelingen, så var det da aldri snakk om at ikke han skulle få komme. Endret 28. mars 2006 av Xavia
Lucky? Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2006 Nei det er det jeg mener også. Hadde vært noe annet om han bare hadde bedt et par av de andre guttene, men alle unntatt han?? Nei det er dårlig! Jeg spurte gutten hvorfor ikke han ble bedt og da sa han fordi han ikke ville. Synes ikke en 4åring skal få bestemme sånt jeg.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mars 2006 #4 Skrevet 28. mars 2006 Så utrolig dumt. Skjønner ikke foreldrene til gutten hvor sårt det er å bli holdt utenfor?
Gjest Gjest1 Skrevet 28. mars 2006 #5 Skrevet 28. mars 2006 Nei det er det jeg mener også. Hadde vært noe annet om han bare hadde bedt et par av de andre guttene, men alle unntatt han?? Nei det er dårlig! Jeg spurte gutten hvorfor ikke han ble bedt og da sa han fordi han ikke ville. Synes ikke en 4åring skal få bestemme sånt jeg. ← Jeg synes du burde ta det opp med foreldrene til bursdagsbarnet.
Elodi Skrevet 28. mars 2006 #6 Skrevet 28. mars 2006 Synes dette hørtes trist og rart ut! Både for gutten og foreldrene! Selv ville jeg aldri "satt igjen et hjerte" uansett!!
Lucky? Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2006 Ja hadde veldig lyst til å ta det opp i sta, men jeg ble rett og slett forbanna, så får se om jeg har roa meg ned til i morra. Vi kan jo ikke bestemme hvem de skal be heller da, men jeg kommer nok til å nevne det ja
Gjest Kålungen Skrevet 28. mars 2006 #9 Skrevet 28. mars 2006 Ja dette var dårlig. Jeg har også jobbet i en barnehage med en gutt med DS, der var heldigvis de fleste foreldrene opptatt av å ikke holde han utenfor. Ikke alle riktignok, noen av de virket som de var "redd" gutten Men det var tydelig at gutten selv ville være med på det de andre gjorde, vi så at han ble lei seg hvis det ble gjort stor forskjell eller hvis de andre barna holdt han utenfor.
Lucky? Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #10 Skrevet 28. mars 2006 han vi har er også veldig sosial og vil være med på alt det de andre gjør. Han har gått på samme avdeling som han som har bursdag i snart 3år så foreldrene kjenner han jo godt. Kjenner jeg blir så hissig og faktisk lei meg for at det går ann å gjøre sånt
Night Owl Skrevet 28. mars 2006 #11 Skrevet 28. mars 2006 Men, om barnet deres ikke hadde villet hatt en gutt med i bursdagsfeiringen sin, hadde dere invitert han likevel? Må nok ses fra begge sider, og det er ikke sikkert disse foreldrene har så mye peiling på barn (eller voksne for den del) med Downs.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #12 Skrevet 28. mars 2006 Saken er den at i barnehagen jeg jobber i er alle guttene på avdelingen bedt i bursdag til en av guttene, alle bortsett fra en vi har med Downs syndrom Synes virkelig dette er dårlig gjort jeg, ikke bare mot barnet, men også mot foreldrene til dette barnet! Er det noen av dere som har vært borti dette?? ← Ja, har sett det før: det er kun ett svar her: foreldrene til barn som ikke inviterer de som er "annerledes" har selv store komplekser.
iss Skrevet 28. mars 2006 #13 Skrevet 28. mars 2006 I klassen min i 9 år hadde vi ei jente som var utviklingshemma, og ho merket raskt når hun ble behandlet annerledes! Og noen lærere snakket babyspråk til henne da vi gikk i 9 klasse, selvfølgelig gråt hun og følte seg utenfor! Blir skikkelig sint jeg, når noen forskjellsbehandler noen på denne måten...
Lucky? Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #14 Skrevet 28. mars 2006 Men, om barnet deres ikke hadde villet hatt en gutt med i bursdagsfeiringen sin, hadde dere invitert han likevel? Må nok ses fra begge sider, og det er ikke sikkert disse foreldrene har så mye peiling på barn (eller voksne for den del) med Downs. ← Synes ikke barnet skal få bestemme det når det blir 4år jeg da. Det er en del av oppdragelsen og lære barna og godta andre som de er. Hadde han blitt 7 eller 8 hadde det vært noe annet, men når de er så små bør de lære at ingen skal bli holdt utenfor. Det hadde i allefall ikke vært noe tema hjemme hos meg om vi skulle be han eller ikke...
Gjest Piper Skrevet 28. mars 2006 #15 Skrevet 28. mars 2006 Hva om barenhagen sier til foreldrene at enten inviterer man ALLE ( alle guttene eller alle jentene), eller så får en ikke levere ut innbydelsene i barnehagen? Dette har blitt gjort i barnehagene til mine barn og i skolen. Jeg syns ikke slike foreldre skal få slippe billig unna noe slikt, for det der er utrolig frekt. Skulle nesten tro de tror at dette barnet ikke har følelser, noe som ikek stemmer i det hele tatt.
Lucky? Skrevet 28. mars 2006 Forfatter #16 Skrevet 28. mars 2006 Vi har egentlig den regelen at enten alle eller så deler vi ikke ut inbydelsene. Men saken var at mora kom med dem i går, og etter hun hadde hengt dem opp på plassene, sa ho at ho hadde glemt noen, så skulle levere dem i dag. Så da tenkte jeg det skulle komme en til han med DS også, men neida, bare til de hun hadde glemt. Jeg var ikke der når hun hang opp de siste så fikk ikke sagt noe da, men tenkte jeg skulle nevne det i morra ja. Har en gutt som har gått hos oss i under en mnd, og som han som har bursdag aldri har lekt med, men han ble bedt hvor er logikken??
iss Skrevet 28. mars 2006 #17 Skrevet 28. mars 2006 Finnes ingen logikk. Tror foreldra har en negativ holdning til funksjonshemmede eller rett og slett er redd for han!
Gjest 2324 Skrevet 28. mars 2006 #18 Skrevet 28. mars 2006 Men, om barnet deres ikke hadde villet hatt en gutt med i bursdagsfeiringen sin, hadde dere invitert han likevel? ← Ja, jeg ville aldri latt mit barn invitert alle unntatt en!
Gjest gjesta Skrevet 28. mars 2006 #19 Skrevet 28. mars 2006 Men, om barnet deres ikke hadde villet hatt en gutt med i bursdagsfeiringen sin, hadde dere invitert han likevel? ← Men jeg tviler på at det bare er en gutt på avdelingen.
Night Owl Skrevet 28. mars 2006 #20 Skrevet 28. mars 2006 Nei, men om dette barnet ikke vil ha denne gutten i selskapet sitt så kan vel foreldrene si at du kan bare be så og så mange? På den måten blir det ikke bare den gutten med Downs som ikke blir invitert, og bare de som barnet leker mest med. Men synes ordningen i de andre barnehagene var veldig lur jeg. At om man ikke inviterer alle, så leveres ikke innbydelsene i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå