AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #41 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Anonymkode: c15c8...a57 Jo,dette har jeg god erfaring med. Anonymkode: b9d33...701 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #42 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Med faste regler og respekt for hverandre går det veldig bra. Anonymkode: b9d33...701 Det du skriver forutsetter at begge (alle) parter respekterer hverandre, og også respekterer faste regler. Det er ingenting i det Ts har fortalt om sin mor som tilsier at hennes mor er i den kategorien, heller ikke hennes familie eller. Da er det Ts sin plikt å ta vare på sin aller nærmeste familie, mann og barn. Diskusjon om generasjonsboliger er interessant, men hører egentlig ikke hjemme i denne tråden. Anonymkode: 8b712...f38 6 5
Gaia Skrevet 28. september 2025 #43 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 Dette sier egentlig alt. Jeg kunne fint hatt min mor boende sammen med min familie, men det hadde ikke hun villet. 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #44 Skrevet 28. september 2025 jeg hadde ikke orket det unasett hvem det hadde vært sankk om Anonymkode: 5dfbb...13b 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #45 Skrevet 28. september 2025 Utifra det du skriver så tror jeg du bør si nei til henne. Selv bor jeg i generasjonsbolig med mannen sitt familiemedlem vegg i vegg, å det er utrolig koslig. Jeg hadde likt om min mor også hadde bodd her. Anonymkode: d2d19...16d 1
Raven.Writingdesk Skrevet 28. september 2025 #46 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 Nei nei nei!! Herrgud! Du kommer til å ødeleggelse ekteskapet ditt om du gjør dette! Hva skal du få i retur? Leieinntekt? De kronene hun eventuelt gir er ikke verdt livskvaliteten din! 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #47 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jo,dette har jeg god erfaring med. Anonymkode: b9d33...701 Jammen, så fascinerende at du kan si hva jeg kan tåle og hvordan jeg skal leve livet mitt. Anonymkode: c15c8...a57 5 1 1
AuroraB Skrevet 28. september 2025 #48 Skrevet 28. september 2025 Gud, nei! Ikke gjør det. Brått blir det slutt med kjæresten eller helsa svikter og du har moren din boende på fulltid. Vi hadde svigermor her i 14 dager mens de byttet vannrør og avløp hos henne. Så nære skilsmisse har vi aldri vært. På den andre siden så har jeg aldri løpt langtur hver kveld heller. Så om hun skulle bodd her i 6 mnd hadde jeg vunnet Oslo maraton. 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #49 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jammen, så fascinerende at du kan si hva jeg kan tåle og hvordan jeg skal leve livet mitt. Anonymkode: c15c8...a57 Jeg uttaler meg kun generelt,jeg kjenner deg ikke. Anonymkode: b9d33...701
AuroraB Skrevet 28. september 2025 #50 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jo,dette har jeg god erfaring med. Anonymkode: b9d33...701 Ja, du har erfaring med det fra din familie. Det er en veldig begrenset erfaring. Den er sikkert sann, men ikke almenngyldig. Det fungerte heller ikke alltid bra i gamle dager. Det er tusenvis av menn og kvinner som har bitt i seg tonnevis med frustrasjon og sinne fordi de har bodd med foreldre/svigerforeldre på kåret eller i samme hus. Min egen farmor holdt på å gå i frø. Hun hadde svigerforeldrene i overetasjen og i følge dem gjorde hun ingenting bra nok. I tillegg til å ha dem rundt seg hele dagen måtte hun stelle for dem, 6 unger og mannen. 2 6
Fru Uperfekt Skrevet 28. september 2025 #51 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 Jeg kunne sagt ja, men jeg har flere boenheter i huset. Ville ikke hatt en forelder i samme husstand som meg selv. Hun får leie en billig bolig 2
Hactar Skrevet 28. september 2025 #52 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det fungerte før! Nå er alle så meg, meg,meg og skal ikke ofre tid på andre. Jeg har bodd mye av livet i generasjonsbolig og savner det, det er veldig fint og ha sine nærmeste i samme hus. Og det er perfekt nå i eldrebølgen. Anonymkode: b9d33...701 At mange bodde i generasjonsbolig av nødvendighet, betyr ikke nødvendigvis at det fungerte for alle. Altså, det var neppe noen som døde av det, men har man litt høyere ambisjoner for trivsel i eget hjem enn å overleve, er det for mange nødvendig å ha egen bolig, og som et minimum måtte ta sko og jakke på for å besøke foreldre. Har man god relasjon og gjensidig vilje til å respektere grenser, kan det fungere, men mange er ikke så privilegert. 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #53 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 Se det som en god ressurs for 14 åringen og ekstra hjelp i hverdagen! Heldige dere, sier jeg 🥰 Anonymkode: 3bbdb...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #54 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 Hele innlegget ditt skriker NEI, så si NEI, fort før hun selger huset eller noe. Si nei. Si dere kan hjelpe med flytting og blabla, men ikke inn hos dere. Anonymkode: 42176...0ae 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #56 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi det ville være en god hjelp i eldrebølgen. Da slapp en unna mye trøbbel med å få hjulpet de. For da kosta det mindre når man bare kunne gå inn en dør og gi det som trengtes. Deg om det. Med faste regler og respekt for hverandre går det veldig bra. Anonymkode: b9d33...701 Er det virkelig så vanskelig å forstå at det finnes både foreldre og voksne barn som hverken ønsker eller klarer å forholde seg til “faste regler” eller vise sine nærmeste respekt? Anonymkode: 29c23...4e7 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2025 #57 Skrevet 29. september 2025 Er du enebarn? Anonymkode: f4943...087
AnonymBruker Skrevet 29. september 2025 #58 Skrevet 29. september 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er du enebarn? Anonymkode: f4943...087 Om det er meg- TS, du spør, så nei..jeg har en bror også, men de har ikke plass. Og han vet jeg er litt muggen på meg for han har sagt at jeg flyttet fra alt og alle slik at han satt igjen med «ansvaret» for våre foreldre. Det høres helt sjukt ut, men denne familiedynamikken er rævkjørt.. min bror har de rundt lillefingen. Det er utrolig vanskelig å forklare, vet ikke om noen hadde klart å forstå. Det er ikke meningen at barna skal ha ansvar for oppegående foreldres liv, økonomisk og emosjonelt, føler meg utnyttet. Jeg har gjennomsluet driten for lenge siden. Og nå er det buhu stakkars meg, kan jeg få flytte inn, betale, spare penger, reise blablabla.. jeg orker ikke.. det er nok nå. De kommer aldri til å forstå, jeg vil alltid være egoisten og den som aldri hjelper.. men det må jeg faktisk bare drite i.. takk til alle som har svart! Jeg trengte å lufte det. Den dårlige samvittigheten som tukler med hodet mitt… Anonymkode: dd9ef...8f0 10
AnonymBruker Skrevet 29. september 2025 #59 Skrevet 29. september 2025 Nei det hadde ikke vært aktuelt her. Anonymkode: 302d2...98e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2025 #60 Skrevet 29. september 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Om det er meg- TS, du spør, så nei..jeg har en bror også, men de har ikke plass. Og han vet jeg er litt muggen på meg for han har sagt at jeg flyttet fra alt og alle slik at han satt igjen med «ansvaret» for våre foreldre. Det høres helt sjukt ut, men denne familiedynamikken er rævkjørt.. min bror har de rundt lillefingen. Det er utrolig vanskelig å forklare, vet ikke om noen hadde klart å forstå. Det er ikke meningen at barna skal ha ansvar for oppegående foreldres liv, økonomisk og emosjonelt, føler meg utnyttet. Jeg har gjennomsluet driten for lenge siden. Og nå er det buhu stakkars meg, kan jeg få flytte inn, betale, spare penger, reise blablabla.. jeg orker ikke.. det er nok nå. De kommer aldri til å forstå, jeg vil alltid være egoisten og den som aldri hjelper.. men det må jeg faktisk bare drite i.. takk til alle som har svart! Jeg trengte å lufte det. Den dårlige samvittigheten som tukler med hodet mitt… Anonymkode: dd9ef...8f0 Hvis broren din synes så synd på henne så finner han nok både husrom og hjerterom for deres mor Men seriøst, stå på ditt. Din mor er voksen og kan ta vare på seg selv. Anonymkode: f4943...087 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå