AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #1 Skrevet 28. september 2025 Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 7 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 Populært innlegg #2 Skrevet 28. september 2025 Da er det på tide at du setter grenser for deg selv å sier NEI! Så enkelt å såvanskelig er det. Anonymkode: 1c7c7...bdf 48 22
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #3 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei, ville dere sagt ja om deres skilte mor, som er ensom, hadde spurt om å flytte inn til deg og din familie? Vi flyttet 3 timer vekk fra henne og resten av familien pga mas og drama. Men nå skal hun «liksom» være utenlands hos nye manne i 6 mnd i året og 6 mnd hos oss.. vi har sagt ja-ish.. men angrer bittert. Vår eldste går vekke på skole og yngste er 14 år. Vi har rom, men likevel ikke nok «plass». Livredd for at hun kommer til å gå meg på nervene og at vi ikke kommer til å ha noe privatliv.. bare tanken på å ta hensyn til henne i alt vi skal foreta oss…. O m g.. gi meg deres grunner for yey or ney. Takk ♥️ Anonymkode: dd9ef...8f0 Herregud, NEI! Det hadde ikke vært aktuelt. Her er det nok med 1 uke… Du trenger ikke ramse opp masse grunner. Anonymkode: 92d34...101 26 11
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #4 Skrevet 28. september 2025 Absolutt aldri. Anonymkode: fcdd2...fc1 15 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #5 Skrevet 28. september 2025 Det var min drøm, enten i stort nok hus eller i generasjonsbolig. Men så døde hun for tidlig. Anonymkode: c4972...76c 3 17
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #6 Skrevet 28. september 2025 Herregud!! Takk for svar. Får bare si det til henne som det er… det går bare ikke.. gi meg styrke for hele familien kommer til å gi meg dårlig samvittighet og så får jeg høre hvor elendig datter jeg er som ikke tar meg av min mor… Anonymkode: dd9ef...8f0 7 9 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #7 Skrevet 28. september 2025 Absolutt ikke, bor fem min. unna nå, det får holde. Kunne vurdert leilighet med utleiedel hun kunne bodd i (begynner å bli gammel og syk), kun fordi jeg klarer å si ifra og sette grenser. Jeg vil jo ta vare på henne, men ikke på bekostning av resten av familien. Anonymkode: 0de47...2be 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #8 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var min drøm, enten i stort nok hus eller i generasjonsbolig. Men så døde hun for tidlig. Anonymkode: c4972...76c Det var så trist å høre… vi er alle forskjellig og har forskjellige typer forhold til mennesker ♥️ om de er familie eller ei… Anonymkode: dd9ef...8f0 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #9 Skrevet 28. september 2025 Hvis min mor hadde flyttet inn, så hadde jeg eller mannen (eller oss begge) flyttet ut.. Jeg er glad i moren min, men det hadde vært et helvete å ha henne boende hos oss fast. Hvis jeg hadde invitert moren min til å bo hos oss, tror jeg mannen min hadde skilt seg fra meg innen kort tid.. Anonymkode: a1c83...71d 6 2
AprilLudgate Skrevet 28. september 2025 #10 Skrevet 28. september 2025 Neinei, IKKE gjør det. Gud bedre. 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #11 Skrevet 28. september 2025 Ikke på en flekk. Du trenger ingen grunner til "nay", bare si vi er voksne nå og bor for oss selv. Anonymkode: 352c7...f81 5 1
Daisy-love Skrevet 28. september 2025 #12 Skrevet 28. september 2025 Om dere har bevisst flyttet langt for å slippe å ha familien tett på, så bør det si seg selv at dette må du bare si nei til. Du må ta hensyn til kjernefamilien, og da får hun finne annen løsning. 9 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #13 Skrevet 28. september 2025 Hun kommer aldri til å flytte ut igjen.. så forbered dere på å ta vare på en kommende eldre Anonymkode: 8aff3...777 6 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #14 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): gi meg styrke for hele familien kommer til å gi meg dårlig samvittighet og så får jeg høre hvor elendig datter jeg er som ikke tar meg av min mor… Anonymkode: dd9ef...8f0 Ingen oppegående familie forventer at mor kan flytte inn til datter de 6 månedene hun ikke vil bo hos sammen med den nye mannen, Anonymkode: f6350...ffd 12 1
Slarti Skrevet 28. september 2025 #15 Skrevet 28. september 2025 Ikke Pokkern. Bodde hjemme i 4 mnd i en overgangsperiode (flyttet tilbake til hjembyen å måtte ha en plass å bo til jeg fikk kjøpt hus) Jesu det var godt å komme ut igjen. Jeg jobber overtid bare for å slippe å dra "hjem" Ja, det var digg å få mat servert, og slippe klesvasken selv. Men ikke helvette om jeg vil gjøre det på nytt. Og ha henne i mitt hus og rote i mitt system. Jeg hadde endt opp på lukka avdeling. Og ferdig skilsmisse når jeg slipper ut. 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #16 Skrevet 28. september 2025 Godt å se en sånn tråd med normale svar, husker med gru tråden om hun som ble fortalt over mange sider hvor dårlig søster hun var hvis ikke niesen fikk flytte inn på ubestemt tid. 😅 Anonymkode: 352c7...f81 16 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #17 Skrevet 28. september 2025 Nei. Ingen omstendigheter. Anonymkode: 35e58...bf0 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2025 #18 Skrevet 28. september 2025 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Herregud!! Takk for svar. Får bare si det til henne som det er… det går bare ikke.. gi meg styrke for hele familien kommer til å gi meg dårlig samvittighet og så får jeg høre hvor elendig datter jeg er som ikke tar meg av min mor… Anonymkode: dd9ef...8f0 Men hun trenger jo ikke at du skal ta deg av henne når hun åpenbart klarer seg alene 6 mnd av året. Anonymkode: a09be...cec 2 5
Oda Sofie Skrevet 28. september 2025 #19 Skrevet 28. september 2025 (endret) Jeg har et godt forhold til moren min. Aldri noe drama eller krangling. Men bo sammen? Ikke faen. Og det skjønner både hun og jeg. Mamma og pappa bor alt for langt unna oss, mange timers kjøring. Men en helg under samme tak er mer enn nok! Det gode forholdet hadde røket første uka skulle vi bodd sammen. Endret 28. september 2025 av Oda Sofie 6 2
Hippogriff Skrevet 28. september 2025 #20 Skrevet 28. september 2025 Moren min er verdens skjønneste menneske og jeg vet hun tenker det samme om meg. Men det kunne aldri i verden falt oss inn å flytte sammen. I nærheten? Gjerne. Generasjonsbolig? Tja. Men i samme boenhet? Skjer ikke! 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå