Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Zikkzakk skrev (På 11.9.2025 den 18.26):

Tja, jeg tenker at jeg blir ikke akkurat lei meg dersom for eksempel Putin eller Kim Jong-un blir skutt for å si det sånn. Så mye lidelse de påfører andre. 

Jeg ble ikke akkurat lei meg over at denne politikeren døde heller altså, men ja, det er selvsagt trist at to barn må vokse opp uten en pappa. Men med den politikken de fremmer så er det ikke rart at det skjer. 

Ganske sykt å si.

Blir det samme som å si at hvis damer kler seg utfordrende så er det ikke rart at de blir voldtatt.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Timingen er jo helt på tryne.

Rett etter at Russland har poket borti Nato for å sjekke responsen, så får vi dette attentatet som gjør at USA sannsynligvis vil fokusere enda mer internt og skape enda mer splittelse og radikalisering blant amerikanere.

Er vel blant de verre tingene som kunne skjedd nå, for de av oss som ønsker et stabilisert verdenssamfunn igjen.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Det var trist at leder av Unge rødt måtte gå av.

Endret av Båtsjåfør
Skrevet

Tenk om drepte barn i Gaza fikk like mye oppmerksomhet.🕯️

Det er ingen som ønsker en person død. Uansett standpunkt. Kaldblodig henrettelse.

Samtidig er det ingen grunn til å hylle og hedre et menneske som har trakket ned svake mennesker, bare fordi det ble drept på direkten. I motsetning til slummen i krigssoner som ingen bryr seg med når de blir skutt. Etterlyser likevekt.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Det fyren stod for var helt på trynet, men det er alltid galt å drepe mennesker for meningene deres. Foreløpig var vel skadepotensialet hans begrensa.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Båtsjåfør skrev (18 minutter siden):

Det var trist at leder av Unge rødt måtte gå av.

Ja, som de sier "Folkens, det er så kjipt. Hva skjedde med demokratiet? Åh nei!" 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mange empatiløse idioter i denne tråden.

Jeg støttet ikke hans syn på mange ting inkl Israel Palestina konflikten, men han fortjente virkelig ikke dette. Noen vitner opplevde folk i mengden som jublet etter han ble skutt. Hva skjer med folk?

Hvil i fred, Charlie

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Østmann81 skrev (På 11.9.2025 den 20.33):

Ganske sykt å si.

Blir det samme som å si at hvis damer kler seg utfordrende så er det ikke rart at de blir voldtatt.

Det var en interessant sammenligning 😅 Men ja selvsagt, hvis en kvinne kler seg utfordrende og vandrer rundt drita midt på natta midt i en by så er det ikke rart om hun blir voldtatt, selv om det ikke betyr at hun har skyld i at hun har blitt voldtatt, eller at det ikke er synd i henne. For det bør selvsagt ikke være slik, men jeg er ikke blåøyd naiv og det håper jeg ikke du er heller. Det er ikke rart hvis jeg levner bilen min ulåst midt i sentrum av en by med nøkkelen i tenningen at bilen min blir stjålet heller. Eller noe annet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Ann. skrev (49 minutter siden):

Tenk om drepte barn i Gaza fikk like mye oppmerksomhet.🕯️

Det er ingen som ønsker en person død. Uansett standpunkt. Kaldblodig henrettelse.

Samtidig er det ingen grunn til å hylle og hedre et menneske som har trakket ned svake mennesker, bare fordi det ble drept på direkten. I motsetning til slummen i krigssoner som ingen bryr seg med når de blir skutt. Etterlyser likevekt.

Gaza får da minst like mye oppmerksomhet 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Kirk brukte en destruktiv retorikk som ikke hadde som mål å fremme diskusjon, men å samle støtte ved å "knuse" utrente personer som naturligvis taper i møtet med en erfaren debattant.

Men enten fordømmer man slike angrep, eller så må man i realiteten kjempe for å legge ned demokratiet til fordel for et autokrati der ulike meninger ikke tolereres. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Sirah skrev (3 timer siden):

Nå beveger jeg meg ut på dypt vann her, og det er veldig mye mulig jeg bommer fullstendig. Men når man har såpass mange kontroversielle meninger som Kirk, så risikerer man også at det finnes en eller annen halvautomat blant følgerne hans som tar det han sier litt for bokstavelig og går amok med f.eks ett eller annet skytevåpen. På den måten kan politikken hans potensielt føre til lidelse hos andre.

Hans kristenkonservative standpunkt er ikke så vanlig her, men er delt av store deler høyresiden i USA. 

Hva om en ung mann på venstresiden stod fram med radikale synspunkt? Kanskje synspunkt som er virkelig kræsjer med hva høyresiden mener? Som de ser på som truende for samfunnet? Skal han forvente å bli skutt?

Hva som er kontroversielt avhenger vel litt av hvilket standpunkt man har, og hvor man ligger politisk. 

Hvor mye skal man sørge eller whatever er vel ikke saken her. Men hvis du begynner å skyte folk fordi de mener noe annet enn deg, og uttrykker det høyt i en demokratisk debatt, så er vi laaaangt ute og sykler. Da kan mange bli skutt. For det går jo ikke bare en vei dette..

Endret av Mooza
Feilskriving
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Jeg er en ganske hardbarka type, men det hatet jeg ser i samfunnet nå for tiden skremmer meg. Den vilje, det gleden, av å se en meningsmotstander bli drept (antagelsesvis ) for sitt politiske syn er et hat jeg ikke har sett på lenge. Det var disse instinktene som førte til jævlighetene på Balkan og Angola. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av et slettet innlegg - Rhodiola, admin.
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet

545978529_1330725289099467_6495516858326

Jeg har sett at flere har prøvd å skylde på venstresiden for drapet på Kirk, men hvis dette stemmer er det skivebom. Enda en gang.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Skrevet

Hvorfor skulle han drept Charlie hvis han sto likt politisk og alt? Tvilsomt.. 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Skrevet
Heip skrev (23 timer siden):

Veldig tvilsomt. 

Det gir null mening å drepe en man er helt enig i politikken til. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Heip skrev (23 timer siden):

Dette var mest sannsynlig en gal og forvirret person. Vi vet veldig lite om hans motiver.

Det mest naturlige for meg er også å tenke venstreekstrem, men man vet virkelig aldri. Det er mange gale personer der ute.

• Liker 2
Skrevet

Man trenger ikke støtte all politikken til Trump og hans støttespillere bare fordi man er republikaner. De to mest kjente attentatforsøkene på Trump var jo fra republikanere. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Han kommer sikkert til å bli stemplet som kommunist.

Skrevet (endret)

Dette er veldig grov feilinformasjon og venstreekstrem propaganda som KG og Egmont lar stå på forumet.

Tyler Robinson var registrert som uavhengig, ikke republikaner. Og han graverte inn antifa sentimenter på flere av patronene i geværet sitt og en patron med en "furry" referense som passer inn med en venstreekstremist, ikke en konservativ.

Endret av LeveMannen
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 23
Skrevet
LeveMannen skrev (23 timer siden):

Dette er veldig grov feilinformasjon og venstreekstrem propaganda som KG og Egmont lar stå på forumet.

Tyler Robinson var registrert som uavhengig, ikke republikaner. Og han graverte inn antifa sentimenter på flere av patronene i geværet sitt og en patron med en "furry" referense som passer inn med en venstreekstremist, ikke en konservativ.

Korrekt.

Og dette leste jeg faktisk i VG.....

Fyren er Venstre-ekstremist - selv om det ikke passer inn i narrativet til kommunistene .......

• Liker 9
  • Nyttig 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...