Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
anon01 skrev (3 minutter siden):

Jeg beklager, men om du oppriktig er ute etter en partner eller møte nye folk, så er dette unnskyldninger. Hardt å melde, men det er det slik jeg ser det.

Det er muligheter for å flytte, det er muligheter for å ta transport til en annen plass/by. Ta seg en helgetur til en storby for å se kultur osv. Melde seg på kurs.

Du er ikke en stein. Du kan flytte på deg. 

Ikke meg du siterer, men er i en lignende situasjon. Noen av oss er ikke flyttbare. Jeg flyttet hit for jobben min. Det er beinhard kamp om den type jobber, både i Norge og ellers i verden, så sannsynligheten for å få en ny jobb et annet sted er ikke kjempehøy. Det må sannsynligvis en lang prosess til, ledige stillinger dukker oftest opp når noen pensjonerer seg.

Og så lenge jeg ikke er flyttbar, er det ikke veldig mye poeng i å møte menn i Paris, London eller Tokyo heller. Ikke i nærmeste større by heller, siden det er for langt unna til at det er mulig å pendle. I så fall må jeg være helt 110% sikker på at han kan flytte på seg, og det er det jo stor sannsynlighet for at han ikke kan. Da er vi jo like langt. 

Anonymkode: 2c6b9...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men er i en lignende situasjon. Noen av oss er ikke flyttbare. Jeg flyttet hit for jobben min. Det er beinhard kamp om den type jobber, både i Norge og ellers i verden, så sannsynligheten for å få en ny jobb et annet sted er ikke kjempehøy. Det må sannsynligvis en lang prosess til, ledige stillinger dukker oftest opp når noen pensjonerer seg.

Og så lenge jeg ikke er flyttbar, er det ikke veldig mye poeng i å møte menn i Paris, London eller Tokyo heller. Ikke i nærmeste større by heller, siden det er for langt unna til at det er mulig å pendle. I så fall må jeg være helt 110% sikker på at han kan flytte på seg, og det er det jo stor sannsynlighet for at han ikke kan. Da er vi jo like langt. 

Da er det prioriteringer. Du er fortsatt ikke en stein, så joda, du kan flytte på deg, men du velger at du må ha en jobb innen det yrket, og da er det din prioritering sådan. Den er kanskje riktig for deg, men kanskje ikke for noen andre.

Sånn helt seriøst, jeg prøver skrive mulighetene, men det er kanskje viktigere for dere å se begrensningene.

Man finner ikke partner om man ikke er villig til å gjøre noe for det, så enkelt er faktisk svaret. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
anon01 skrev (13 minutter siden):

Jeg beklager, men om du oppriktig er ute etter en partner eller møte nye folk, så er dette unnskyldninger. Hardt å melde, men det er det slik jeg ser det.

Det er muligheter for å flytte, det er muligheter for å ta transport til en annen plass/by. Ta seg en helgetur til en storby for å se kultur osv. Melde seg på kurs.

Du er ikke en stein. Du kan flytte på deg. 

Kommer ikke til å flytte fra familien min, det er noe med det også. 

Kan sikkert lage meg tinder. Men skal ikke presse meg på menn som bare eksisterer med sine, har du aldri gått offentlig å visst at dere er fremmede som har ting å foreta dere? Jeg er en respektfull person, går ikke inn der jeg ikke er invitert.

Møtte exn nå og fortalte han om denne samtalen og han er enig med meg. Han er mer sosial, har mange bekjente og møter damer, for han er på byen blandt annet eller gjennom tilfeldige kompiser. Men som han sier, det er gjengangere i fylla, ikke noen han er ute etter og han har samme som meg intrykk av at de på vår alder finner på ting privat seg imellom istede for å søke til det offentlige. Vi er også i alderen for at mange er småbarnsforeldre og bruker sinkert mye av sin soaiale kapasitet i slike sosiale sammenkomsyter vi som ikke har fått barn enda ikke er med på. Det er ikke lett å ikke kjenne de rette folka. 

Skal lage tinder å se. Kan være menn kvier seg for å snakke også fordi de har sosiale plattformer for det, jeg er ikke eneste dame som føler menn ikke prøver å bli kjennt med dem.

Anonymkode: 21d2b...dfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer ikke til å flytte fra familien min, det er noe med det også. 

Kan sikkert lage meg tinder. Men skal ikke presse meg på menn som bare eksisterer med sine, har du aldri gått offentlig å visst at dere er fremmede som har ting å foreta dere? Jeg er en respektfull person, går ikke inn der jeg ikke er invitert.

Møtte exn nå og fortalte han om denne samtalen og han er enig med meg. Han er mer sosial, har mange bekjente og møter damer, for han er på byen blandt annet eller gjennom tilfeldige kompiser. Men som han sier, det er gjengangere i fylla, ikke noen han er ute etter og han har samme som meg intrykk av at de på vår alder finner på ting privat seg imellom istede for å søke til det offentlige. Vi er også i alderen for at mange er småbarnsforeldre og bruker sinkert mye av sin soaiale kapasitet i slike sosiale sammenkomsyter vi som ikke har fått barn enda ikke er med på. Det er ikke lett å ikke kjenne de rette folka. 

Skal lage tinder å se. Kan være menn kvier seg for å snakke også fordi de har sosiale plattformer for det, jeg er ikke eneste dame som føler menn ikke prøver å bli kjennt med dem.

Det er ingen personlig anbefaling - jeg svarte på generelt grunnlag, at du ditt og datt og dott er egentlig likegyldig.

Du velger hva du gjør i livet helt selv. Kanskje du skal innse at du egentlig ikke har det å finne en partner så høyt oppe på prioriteringslista. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
anon01 skrev (Akkurat nå):

Det er ingen personlig anbefaling - jeg svarte på generelt grunnlag, at du ditt og datt og dott er egentlig likegyldig.

Du velger hva du gjør i livet helt selv. Kanskje du skal innse at du egentlig ikke har det å finne en partner så høyt oppe på prioriteringslista. 

Herregud for et menneske du er.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud for et menneske du er.

Fordi jeg skriver den harde sannheten? 

• Liker 2
Skrevet
anon01 skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg skriver den harde sannheten? 

Ja. Du er en av de som på liv og død skal være så hard i sannheten, uvitende om alt rundt. Velger kun det aller frekkeste. Jeg er ærlig jeg også, å min sannhet er at du bør roe ned antagelsene dine.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

De forelsker seg ikke. Det er jo ikke slik at det holder å være voksen mann med jobb. 

Anonymkode: 8ff45...71e

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Ja. Du er en av de som på liv og død skal være så hard i sannheten, uvitende om alt rundt. Velger kun det aller frekkeste. Jeg er ærlig jeg også, å min sannhet er at du bør roe ned antagelsene dine.

Som jeg har skrevet; mine innlegg er på generelt grunnlag. At du velger å dra din personlige historie inn for å svare meg på hvorfor du ikke får deg kjæreste, spiller ingen rolle for meg eller 99% av verden. Sorry.

Det er mange grunner til at man ikke får seg kjæreste. Jeg angriper deg ikke. 

• Liker 1
Skrevet
anon01 skrev (6 minutter siden):

Da er det prioriteringer. Du er fortsatt ikke en stein, så joda, du kan flytte på deg, men du velger at du må ha en jobb innen det yrket, og da er det din prioritering sådan. Den er kanskje riktig for deg, men kanskje ikke for noen andre.

Sånn helt seriøst, jeg prøver skrive mulighetene, men det er kanskje viktigere for dere å se begrensningene.

Man finner ikke partner om man ikke er villig til å gjøre noe for det, så enkelt er faktisk svaret. 

Jeg er så rart at jeg synes det er en fin ting å ha en jobb, jeg da. Når det er dette jeg har utdannet meg til, og dette jeg har spesialisert meg til gjennom arbeidserfaring, så er det ikke som at det er bare å knipse i fingrene og så få en jobb i et helt annet felt. Enten må jeg ta ny utdannelse, eller så må jeg finne en jobb som ikke krever utdannelse og gå ned i lønn. Men det mener sikkert du jeg skal gjøre, så hvorfor gidder jeg egentlig?

Skrevet

Fordi jeg har lite tid og overskudd til å orke prioritere en date som sikkert ikke går veien uansett. Jeg kan bruke tiden på noe så mye mer givende. Treffe en veninne jeg ikke har fått sett på lenge, slappe av hjemme, ordne kjøkkenskuffen, dra på trening. Jobbe overtid. Ta et glass med noen venner. Besøke foreldrene mine. Altså man ligger bakpå med alt annet at dating frister lite da utfallet er så dårlig. Menn er ikke gøy eller spennende eller så jævla flotte. 

Anonymkode: 74dd4...2dd

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Må si jeg forundrer meg over alle damene som klager over at matcher fjernes og at de blir ghosta. 9 av 10 brukere på tinder er menn!!! De aller, aller fleste menn får ikke likes i det hele tatt.

Likevel klarer dere kun å like akkurat den bittelille poolen av menn som får masse likes og som dermed dropper mange av matchene. Ser dere ikke selv at det ikke er vanlige menn dere prøver dere på?

Anonymkode: 9fa6e...a4c

Skrevet

Dette kan da snus på hodet også. Jeg har flust av dates. Kjekt å treffe nye mennesker selv om det føles ut som det aldri klaffer med noen. En dame må være en berikelse i mitt liv også. Dette er ikke betinget av kjønn! Hadde samtlige single mennesker i norge gitt blanke i alt av kriterier så hadde esktremt mange endt opp i rævva forhold. Så hva er vitsen? De desperate syter og de med krav blir utskjelt for å være kresne…

Anonymkode: d28ef...d96

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Må si jeg forundrer meg over alle damene som klager over at matcher fjernes og at de blir ghosta. 9 av 10 brukere på tinder er menn!!! De aller, aller fleste menn får ikke likes i det hele tatt.

Likevel klarer dere kun å like akkurat den bittelille poolen av menn som får masse likes og som dermed dropper mange av matchene. Ser dere ikke selv at det ikke er vanlige menn dere prøver dere på?

Er ikke alle vanlige menn da?

Anonymkode: 20b41...054

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette kan da snus på hodet også. Jeg har flust av dates. Kjekt å treffe nye mennesker selv om det føles ut som det aldri klaffer med noen. En dame må være en berikelse i mitt liv også. Dette er ikke betinget av kjønn! Hadde samtlige single mennesker i norge gitt blanke i alt av kriterier så hadde esktremt mange endt opp i rævva forhold. Så hva er vitsen? De desperate syter og de med krav blir utskjelt for å være kresne…

Anonymkode: d28ef...d96

Sannt. Sa det tidligere.

Det må liksom være noe der å komme nær noen for, en felles tiltrekkning.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne ser jeg. Men er ikke poenget med dating app å komme i kontakt med folk? Ikke fikse hele datingen for deg ? Du ser jo ikke mennesket før du kommer i kontakt? 

Ja, men ettersom det er så mange menn der i forhold til kvinner, og kvinner i liten grad kan vurdere hvilke menn man bør gi sin oppmerksomhet, så blir det fort overveldende for kvinner å måtte sortere ut hvem man bør skrive med og så møte. For kvinner blir det som å trekke tilfeldige kort i en kortstokk, og det er så lett å trekke feil at det bare blir stressende. 

Anonymkode: 1c73e...f05

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nei lytt for all del ikke til erfaringene kvinner deler angående hvordan de opplever ting. Menn vet bedre enn oss kvinner hvordan ting er for kvinner. Alltid! 

📢🏳️

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei lytt for all del ikke til erfaringene kvinner deler angående hvordan de opplever ting. Menn vet bedre enn oss kvinner hvordan ting er for kvinner. Alltid! 

📢🏳️

Svarte du feil kommentar her? Eller hva har dette med noe som helst å gjøre egentlig?

9 av 10 på Tinder er menn. Damer på Tinder er veldig kresne. De fleste menn får ingen likes. Hvis du sutrer over at akkurat de mennene du prøver deg på der avviser deg så er det seriøst ikke menns skyld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men dere som svarer sånt er vel ikke de damene jeg snakker om heller??? Eller er dere på Tinder bare for å fortelle at dere ikke vil date? 

Jeg snakker om damer som er på Tinder i evigheter og som har alle forutsetninger for å finne noen. 

"Sist aktiv for 24 timer siden", "Aktiv må", "Online". 

Virker ikke så veldig passive. Og hvis du mener man trives best som single, er vel ikke Tinder noe man bruker tid på? 

Kvinner bruker da også apper for tilfeldig sex og/eller uforpliktende flørting.

Anonymkode: 6b933...ec3

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Svarte du feil kommentar her? Eller hva har dette med noe som helst å gjøre egentlig?

9 av 10 på Tinder er menn. Damer på Tinder er veldig kresne. De fleste menn får ingen likes. Hvis du sutrer over at akkurat de mennene du prøver deg på der avviser deg så er det seriøst ikke menns skyld.

Det er 80% menn på Tinder. Det ville være rart om menn fikk mange likes på Tinder generelt. Det er, rent matematisk, helt naturlig at de fleste menn der får få til ingen match når det et så mange flere menn enn kvinner der. 

Så vet man fra undersøkelser at menn sveiper ganske så ukritisk først, og tar vurdering av om det faktisk er kvinne de ønsker å treffe i neste omgang, ved match. Det er ikke så unaturlig at menn da fjerner de match de forhastet sveipet positivt på da, men dette medfører at både det menn og det kvinner forteller om sike erfaringer kan være absolutt riktig. Begge deler er nok sant, samtidig.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...