Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De er vel over 45 og venter på at "drømmemannen" snart dukker opp....

Anonymkode: 6abdc...dff

"Drømmemannen" finnes ikke. Det er bare noe romantisk hjernevasking. Ekte mennesker finnes. 

Anonymkode: 20b41...054

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

"Drømmemannen" finnes ikke. Det er bare noe romantisk hjernevasking. Ekte mennesker finnes. 

Anonymkode: 20b41...054

Å noen av dem blir vi mer glad i. 

Anonymkode: 21d2b...dfb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Sjansen for å møte en du klikker med på alle nivåer er lav, uansett hvor pen og vellykket du er.

En må jo matche på kjemi, verdier, livssyn, humor etc.

Jeg møtte både direktører, leger, piloter osv. Hjalp jo ikke når jeg ikke følte noe kjemi med noen av dem.

Endte opp med en IT fyr. Jeg var ekstremt heldig da. Tok kun 7 mnd.

Anonymkode: a53bb...d70

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.37):

I HI spør jeg kvinner som er evige på Tinder til tross for gode forutsetninge om hvorfor de fortsatt er single. 

Med et par hederlige unntak bruker folk tråden til å slå fast at de trives som single og ikke ønsker seg en mann, eller de går til angrep på menn. Mao de går på autopilot og spyr ut det samme som de gjør i alle andre tråder de får sjansen. 

Hadde vært spennende med flere som svarer på hva det faktisk spørres om. Jeg synes faktisk det hadde vært interessant å lære mer om det perspektivet. 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

Jeg vet ikke om jeg havner i kategorien.

Opplever meg som «selvvalgt singel» og er frivillig barnløs.

Har flere langvarige parforhold bak meg.

Har vært single i litt over to år nå, men laster ned appene fra tid til annen.

Det finnes mange flotte folk på Tinder.

Har vært på date med mange virkelig flotte menn, som tikker av alle «de stereotypiske boksene».

(Høyt utdannelse, god økonomi, høye, veltrente, smarte, morsomme, objektivt veldig pene, osv )

Men kjemien har dessverre ikke vært der, og det har vært gjensidig.

Ingen av oss har kunnet sette fingeren på HVA som er galt, bare at vi ikke har «den kjemien».

Jeg velger bort mange - og mange velger bort meg.

• Jeg velger bort de som har små barn og de som ønsker seg barn.

• Jeg blir valgt bort av de som ønsker seg barn og av de som ikke ønsker seg kvinner over 170 cm.

• Jeg bor tilstrekkelig sentralt til at det finnes mange single i nærområdet.

Det + at jeg ikke ønsker å flytte gjør at jeg ekskluderer veldig mange pga geografisk avstand.

• Jeg er det mange omtaler som «Woke» og «PK».

Menn som kun har et vitserepertoar om at kvinner er tjukke, dumme og horer, og om homser, «lapper» og «sotrør» sjarmerer ikke meg.

De som synes at slikt er morsomt synes jeg er kjedelig og humørløs. 

Dem om det. 

Anonymkode: ec49a...7f9

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De er vel over 45 og venter på at "drømmemannen" snart dukker opp....

Anonymkode: 6abdc...dff

Bra for dem at de heller venter på ham, enn å slå seg sammen med marerittmannen. Som vi dessverre ser i diverse innlegg på kg at mange gjør. 

Anonymkode: 8ff45...71e

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Fordi da jeg endelig satset på en mann igjen så viste det seg at han var manipulerende. Da han trodde jeg ikke kom til å flytte tilbake til mitt sted så kom sanne mannen fram. Jeg flyttet heldigvis. Lurer på min dømmekraft, men vet egentlig hvorfor det kunne skje. 

Jeg kan godt ha et forhold, men det må bli særbo.

Anonymkode: 5e8eb...61d

Skrevet

Jeg var også av og på Tinder i noen år. Og min erfaring var at 95% av menn der inne var én av to ting. Enten av den typen som plutselig forduftet/ghostet, og gjerne også tydelig hadde det gående med flere samtidig. 
Eller så var det bitre incels, hvor bitterheten og kvinnehatet bare skinner igjennom. Felles for de begge var de intetsigende, ekle sexmeldingene. 
Langt imellom oppegående, normale menn med folkeskikk på disse appene iallefall. Og nei, jeg sveipet ikke kun på de flotteste profilene. Jeg hadde ofte veldig mange matcher, med et ganske bredt utvalg av type menn. 
Så jeg forstår godt at kvinner skyr den appen som pesten. 
Tror og mange av de kvinnelige profilene der inne er fake/bots. Og så er det nok noen som er der inne kun for å følge med på utvalget. 

Anonymkode: a3a7a...46e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Singel på 8 året, men har erfart 15 år samboerskap/ekteskap, pluss barn. Har tatt den veien all mener man skal ha. 
Nå stortrives jeg med å være alene. Har det rolig og lite overraskelser. Har tid til barn og barnebarn og alt annet av aktiviteter og ønsker. Trenger ikke å ha familiemøte for at jeg skal gjøre noe for meg selv. Helt selvstendig er jeg også. Både økonomi, skifte hjul på bilen… for ikke snakke om hvor godt det er å ikke rydde og vaske etter andre mennesker. Lettere å holde det rent og ryddig, og koselig. Har deltatt i A4 livet, men nå er det MEG❤️

Anonymkode: 66ad3...6a1

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv. Vil si av meg selv at jeg er attraktiv, intellektuell og er både på Tinder og andre apper. 
Det er ikke at jeg ikke er interessert i menn på Tinder men når man har snakket sammen en stund og jeg foreslår å møtes og da plutselig ikke høre noe mer fra den personen, eller at man prøver å avtale et møte og så kommer plutselig den ene etter den andre unnskyldning at man(n) ikke har tid plutselig. Da lurer jeg virkelig på hva dem egentlig vil🤷🏻‍♀️ for meg er det sånn er jeg på en dating app må jeg  prøve å møte den utkårede også. Fordi alle kan skrive fine ting, men om man matcher finner man bare ut når man har møtt seg. Etter min mening, ellers er jo alt skriving bortkasta tid. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var også av og på Tinder i noen år. Og min erfaring var at 95% av menn der inne var én av to ting. Enten av den typen som plutselig forduftet/ghostet, og gjerne også tydelig hadde det gående med flere samtidig. 
Eller så var det bitre incels, hvor bitterheten og kvinnehatet bare skinner igjennom. Felles for de begge var de intetsigende, ekle sexmeldingene. 
Langt imellom oppegående, normale menn med folkeskikk på disse appene iallefall. Og nei, jeg sveipet ikke kun på de flotteste profilene. Jeg hadde ofte veldig mange matcher, med et ganske bredt utvalg av type menn. 
Så jeg forstår godt at kvinner skyr den appen som pesten. 
Tror og mange av de kvinnelige profilene der inne er fake/bots. Og så er det nok noen som er der inne kun for å følge med på utvalget. 

Anonymkode: a3a7a...46e

Kan sier meg enig 👍🏼 

Anonymkode: 5dfff...811

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 14.02):

En mann må være en berikelse i livet mitt, ikke en byrde. Jeg har det helt supert alene, det skal mye til for at jeg endrer så radikalt på livet mitt.

Anonymkode: 8c21d...d88

Dette.

• Liker 3
Skrevet

Fordi de ikke finner en som er verdt å gi opp singeltilværelsen for. 

Anonymkode: 4af22...3ce

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg er kvinne og har vært en evighet på datingapper (ikke alltid aktiv). Synes det var lettere å finne kjæreste på nett da det var FÆRRE å velge mellom, og mer tekst i profilen (før appene). På Tinder og lignende synes jeg profilene er intetsigende, jeg får ikke noe inntrykk av personen. Da blir det litt tilfeldig hvem jeg sveiper til høyre, og ganske overfladisk. Det er jo et dårlig utgangspunkt for at det skal klaffe når man møtes. Jeg faller ikke bare for bilder, og jeg synes datingprofilene er altfor like og upersonlige. 

Når jeg ser tilbake på mitt noen og førti år lange liv, så har jeg hatt det best i perioder hvor jeg har hatt god kontakt med venner, og ikke hatt bekymringer knyttet til en mann. Et godt kjærlighetsliv har alltid vært min store drøm, men det er ikke noe jeg kan regne meg fram til ved å finne en mann som har alle egenskaper på en liste. Jeg har møtt mange «bra menn» på date, men det betyr ikke at jeg føler noe spesielt for dem, eller at de passer inn i livet mitt. Det betyr bare at det er lett å skaffe seg en hyggelig date. 

I mange år var jeg sammen med en «bra mann» som jeg fortsatt ikke har et vondt ord å si om. Men jeg var ikke tiltrukket av ham og elsket ham ikke. Det var ikke rettferdig mot ham, og det ga meg heller ikke noe kjærlighetsliv, bare en god venn. Vi er fortsatt venner. Jeg var innstilt på å droppe mine romantiske fantasier for å være sammen med denne bra mannen og dyrke familielivet, men det fungerte ikke for ham. 

Etter denne erfaringen vil jeg aldri mer skaffe meg en kjæreste bare fordi han er en «bra mann» – jeg må jo ha følelser for ham. Hva som gir meg det, er ikke så lett å forklare. Heldigvis har jeg aldri falt for «drittsekker», men jeg får nok mest følelser for menn som er sære og har noen sjelekvaler. Intelligens og dybde tiltrekker meg, men ikke i form av en standard vellykket mann, han må tenke selv. Konformitet byr meg imot, men jeg vil heller ikke ha en som må være «annerledes» for enhver pris. Empatiske evner har blitt veldig viktig for meg, men det er ikke det menn er mest opptatt av å vise fram i datingprofiler. 

Jeg må være sterkt motivert for å gå videre med en mann, og det blir jeg sjelden. Jeg har ofte tenkt at jeg aldri ville klart å finne meg venner på en «venne-app», men ute i virkeligheten har jeg fått flere bestevenner i voksen alder, av begge kjønn. Nå tenker jeg at en kjæreste må komme på samme måte, jeg kan ikke mase og jage meg fram til en. Merker at jeg har det bedre når jeg ikke bruker datingapper, og når jeg ikke tenker at jeg «må» ha en kjæreste. 

Jeg må ha et sosialt liv, og det har jeg også. Kanskje jeg lettere hadde slått meg sammen med en mann hvis jeg manglet venner, men det kunne blitt et klaustrofobisk forhold der jeg krevde altfor mye av én person. At man har en kjæreste, betyr ikke at man har et godt forhold, og jeg vil selvsagt heller være singel enn å være i et dårlig forhold. Jeg er ferdig med barn, så jeg har det heller ikke travelt med å finne noen av den grunn. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Så svaret jeg hører er at damer har fått en illusjon av at det alltid er noe bedre, det er så mange valg for dem. At de alltid leter etter noe bedre og perfekt og aldri kan ta et valg .

Anonymkode: 26849...106

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så svaret jeg hører er at damer har fått en illusjon av at det alltid er noe bedre, det er så mange valg for dem. At de alltid leter etter noe bedre og perfekt og aldri kan ta et valg .

Det finnes bedre valg der ute, det er jo nettopp det som er greia. Det FINNES flotte, snille, ærlige, trofaste, gode menn. Men det er vanskelig å finne de, for de få som er, blir selvfølgelig snappet opp med en gang.

Man gidder jo ikke gå inn i et forhold, uten at det er verdt det, de fleste kvinner har det bedre som single enn å være i dårlige forhold, om det så er en mannebaby uten boevne, en dust som følger instababes og søker bekreftelse overalt eller en uten økonomisk sans.

Jeg har funnet en flott mann, på alle områder, han er kjekk, snill, behandler meg bra og klarer livet helt uten min hjelp. Vi gjør hverandre bedre og velger å være i et forhold med hverandre, fordi vi elsker hverandre OG vi har det bedre med hverandre enn ikke.

Men vi lette jo lenge etter hverandre og jeg møtte mange dårlige menn på min vei, før jeg møtte han. Han lette etter den rette. 

Anonymkode: 4af22...3ce

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Dere er søren meg like dere sytere. Ja, dette gjelder både menn og kvinner. Kanskje det er lettere å rettferdiggjøre dårlige valg på en app. Jeg tenker det gjør det mer patetisk. Selv om du ikke får det til, er det mange som gjør. Folk kaster ut prosenter i hytt og gevær for en eller annen halvbakt teori for hvordan menn eller damer er….gud bedre. 

Anonymkode: d28ef...d96

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kvinner leter etter gjensidig kjærlighet. Det handler ikke om bedre menn, men om å få de rette følelser, og at det er gjensidig. 

En bra mann kan være enkelt å finne. Dårlige også. Å finne den man opplever kjærlighet med er derimot ganske vanskelig, fordi dette ikke er viljestyrt. 

Anonymkode: 1c73e...f05

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 13.59):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

Hæ? Dette må jo være tull. Menn vil ikke ha kjæreste, men bare ligge rundt. Spesielt de på Tinder. Jo flere damer de kan ødelegge psykisk, jo bedre. 

Anonymkode: d803c...78b

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært singel i så mange år at jeg ikke lenger vet hvordan jeg treffer en mann. Jeg er ikke på apper som tinder, match osv.. dette fordi jeg prøvde logge inn der en gang, og trykket jeg på området rundt meg her, så kjente jeg alle som var der, og som IKKE jeg kunne tenkt meg hatt noe forhold til fordi jeg vet for mye om de, og de kunne sikkert ikke tenkt seg ha forhold til meg heller :P  Jeg er fra et lite sted så det er sagt. Før jeg vart alene så  prøvde jeg et par avstandsforhold. Funka ikke for meg. Jobber 100% og da er det slitsomt å skulle drive reise 6-7 timer i bil en fredagskveld for å returnere søndagen. Funka rett og slett ikke, og var heller ikke interessert i å flytte sammen med en man kjente gjennom telefon eller Helgetreff. Og siden jeg bor på et lite sted, så er det ikke mange utesteder vi har, og går man ut, ja da kan du være sikker på at ingen går ut før ved midnatt, og dørene stenger kl 01,30... så ikke lett å finne noen på *byen* Så her sitter jeg da. Kunne godt tenkt meg en mannlig venn som ikke bodde for langt unna. En som hadde hatt sitt sted, og jeg mitt sted slik at man kan ha litt alenetid. så da sitter jeg her, men er ikke synd på meg, for jeg har det helt fint. Har jobben, gode venner og familie, så er ikke ensom :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Altså… Vi er jo mange som er single fordi vi ønsker å være single💁🏼‍♀️

Jeg har ingen verdens ting i mot menn. Har en fantastisk far, mannlige venner og flotte tidligere kjærester.

At det finnes flotte menn betyr jo ikke automatisk at man ønsker å være kjæreste med en.

Anonymkode: 5198d...450

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...