Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

... for det menn på Tinder ikke lar seg imponere av hunde- og skibilder? 

Anonymkode: 808e2...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 14.04):

Den ser jeg, men stusser fortsatt litt på at man da velger å ha "søker noe seriøst" eller tilsvarende i profilen. Da hadde det vel passet bedre med noe som "Trives som singel men åpen for noe mer" eller noe slikt. Men man vet jo selvsagt ikke alltid intensjonene til hva folk skriver uansett, så man må jo fort innom en runde for profilsjekk...

Anonymkode: 92586...9ef

Vel, noen av oss ønsker jo noe seriøst og kjæreste, men man tar ikke det første og det beste som dukker opp. Men, jeg var tydelig på at jeg så etter en livspartner, og alt annet var uaktuelt. Jeg var derfor ikke åpen for flørter og ONS. Samtidig, man må jo date noe for å finne den rette.

Jeg fant faktisk min livspartner på Tinder, han som i dag er min ektemann. Men, jeg hadde ikke giddet å ta til takke med hva som helst, da er det bedre å være singel. Det skal litt til å gå fra å ha det godt som singel til å ha det godt som partner/ektefelle.

Og det sagt; jeg kunne heller ikke velge og vrake, dog fikk en del matcher, men det gjorde naturlig nok at det tok litt tid før jeg fant den rette. Ikke alle kvinner kan velge og vrake. ;)

Endret av SPOCA
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2025 den 9.08):

Ja, altså det finnes jo tilsynelatende veldig mange damer som ønsker seg et seriøst forhold og som tilsynelatende er på jakt etter det . Samtidig er det en ensomhets-epedemi blant menn og horder av menn av alle slag, blant annet veldig mange menn som ønsker seg seriøst forhold. 

Hvis vi tar vekk alle damene som har valgt å være permanent single - som nær sagt flertallet i denne tråden direkte skryter av at de er, så er det logisk sett overtall av gode menn i forhold til søkende , seriøse kvinner. 

Så når alle disse mennene er tilgjengelig for seriøse forhold - hvorfor finnes det da (ufrivillig) single damer?   

Anonymkode: 4b9bd...e3d

Synes det er så rart at så mange menn virker til å se helt bort fra det faktum at man skal passe sammen. Er liksom: er dere ca like pene og begge snille og greie så må man bli sammen eller la være å klage. Er jo så ufattelig mye mer med et menneske som avgjør om det er en god partnermatch enn de tingene der. Noenlunde sammenfallende verdier, interesser, personlighet, livsstil osv er ting som skal klaffe for de aller fleste.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.46):

Det er ikke lett i dag.

- I skogen vil dere heller møte på en morderisk bjørn enn en mann.

- På treningssenteret er dere ikke interessert i at en creapy mann skal ta kontakt med dere.

- På joggetur er dere visst bevæpnet til tennene og klare til å gå rambo på en mann som skulle være så ekkel at han skulle prate til dere, eller enda værre ta dere igjen eller snu for å få kontakt med dere.

- På byen er dere ute for å danse og ha det gøy med veninder, ikke få uønsket oppmerksomhet fra et mannekryp.

- På hobbyaktiviteter vil dere ikke bli belemret med slibrige menn som prater med dere med intensjoner om et romantisk forhold.

- På sjekk apper og nettsider er alle menn griser som sender dickpics i øst og vest.

Anonymkode: 450a0...ce0

I tillegg er de ubrukelige når en først har endt opp med en:

Det tar ikke det tredje skiftet

De bruker for mye tid på hobbyer og venner

De kler seg for dårlig

95% av dem viser seg å være minst narsissister og/eller psykopater

De er enten emosjonelt utro, mikroutro eller utro

Osv.

Anonymkode: 41d39...33a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

... for det menn på Tinder ikke lar seg imponere av hunde- og skibilder? 

Anonymkode: 808e2...8aa

Et hunde bilde er egentlig et stort minus. Ikke fordi hunder ikke er koslige dyr (har vokst opp med hunder selv), men fordi det legger store begrensninger på deg når det kommer til reise og fritidsaktiviteter. På grunn av disse begrensningene kunne jeg aldri i verden ha skaffet meg hund mens jeg er singel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.9.2025 den 14.25):

I tillegg er de ubrukelige når en først har endt opp med en:

Det tar ikke det tredje skiftet

De bruker for mye tid på hobbyer og venner

De kler seg for dårlig

95% av dem viser seg å være minst narsissister og/eller psykopater

De er enten emosjonelt utro, mikroutro eller utro

Osv.

Anonymkode: 41d39...33a

Hvorfor klarer ikke menn å forbedre seg og bare oppføre seg som normale mennesker? 

Anonymkode: 09c3e...f5f

• Nyttig 2
Skrevet
miss summers skrev (På 8.9.2025 den 10.24):

Nei, det er ikke meg. 

Jeg blandet deg sammen med miss stiles. Beklager. 

Anonymkode: 4bc40...9ad

Skrevet

Jeg er singel fordi jeg ikke får den mannen jeg vil ha. Jeg er fortsatt forelsket i han, og jeg kjenner i hjertet mitt at jeg elsker han. Jeg følte jeg hadde funnet mannen for meg, den rette, den jeg ville dele livet mitt med. Dette følte jeg fordi det var så avslappet og naturlig mellom oss, han fikk meg til å føle meg trygg og elsket. Nå som jeg er uten han, så føler jeg meg knust hver dag. Og jeg tror ærlig og oppriktig ikke at jeg kommer til å føle det sånn igjen. Og det skremmer meg. Det som skremmer meg enda mer, det er at jeg kanskje aldri får se han igjen og at han kanskje aldri blir min. Senest i går kveld gråt jeg, fordi jeg lengter etter han med alt jeg er og alt jeg har. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er singel fordi jeg ikke får den mannen jeg vil ha. Jeg er fortsatt forelsket i han, og jeg kjenner i hjertet mitt at jeg elsker han. Jeg følte jeg hadde funnet mannen for meg, den rette, den jeg ville dele livet mitt med. Dette følte jeg fordi det var så avslappet og naturlig mellom oss, han fikk meg til å føle meg trygg og elsket. Nå som jeg er uten han, så føler jeg meg knust hver dag. Og jeg tror ærlig og oppriktig ikke at jeg kommer til å føle det sånn igjen. Og det skremmer meg. Det som skremmer meg enda mer, det er at jeg kanskje aldri får se han igjen og at han kanskje aldri blir min. Senest i går kveld gråt jeg, fordi jeg lengter etter han med alt jeg er og alt jeg har. 

❤️

Anonymkode: 20b41...054

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.46):

Det er ikke lett i dag.

- I skogen vil dere heller møte på en morderisk bjørn enn en mann.

- På treningssenteret er dere ikke interessert i at en creapy mann skal ta kontakt med dere.

- På joggetur er dere visst bevæpnet til tennene og klare til å gå rambo på en mann som skulle være så ekkel at han skulle prate til dere, eller enda værre ta dere igjen eller snu for å få kontakt med dere.

- På byen er dere ute for å danse og ha det gøy med veninder, ikke få uønsket oppmerksomhet fra et mannekryp.

- På hobbyaktiviteter vil dere ikke bli belemret med slibrige menn som prater med dere med intensjoner om et romantisk forhold.

- På sjekk apper og nettsider er alle menn griser som sender dickpics i øst og vest.

:hoho: 

Anonymkode: 4b560...0c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor klarer ikke menn å forbedre seg og bare oppføre seg som normale mennesker? 

"Normale" mennesker finnes ikke. Det er en saga blott. Mennesker med empati finnes. Bare lete litt så går det bra.

Anonymkode: 20b41...054

Skrevet
laila1973 skrev (På 5.9.2025 den 22.32):

Jeg har vært singel i så mange år at jeg ikke lenger vet hvordan jeg treffer en mann. Jeg er ikke på apper som tinder, match osv.. dette fordi jeg prøvde logge inn der en gang, og trykket jeg på området rundt meg her, så kjente jeg alle som var der, og som IKKE jeg kunne tenkt meg hatt noe forhold til fordi jeg vet for mye om de, og de kunne sikkert ikke tenkt seg ha forhold til meg heller :P  Jeg er fra et lite sted så det er sagt. Før jeg vart alene så  prøvde jeg et par avstandsforhold. Funka ikke for meg. Jobber 100% og da er det slitsomt å skulle drive reise 6-7 timer i bil en fredagskveld for å returnere søndagen. Funka rett og slett ikke, og var heller ikke interessert i å flytte sammen med en man kjente gjennom telefon eller Helgetreff. Og siden jeg bor på et lite sted, så er det ikke mange utesteder vi har, og går man ut, ja da kan du være sikker på at ingen går ut før ved midnatt, og dørene stenger kl 01,30... så ikke lett å finne noen på *byen* Så her sitter jeg da. Kunne godt tenkt meg en mannlig venn som ikke bodde for langt unna. En som hadde hatt sitt sted, og jeg mitt sted slik at man kan ha litt alenetid. så da sitter jeg her, men er ikke synd på meg, for jeg har det helt fint. Har jobben, gode venner og familie, så er ikke ensom :) 

Garantert at alle de som du "ikke vil ha", vil ha deg. Sats på en av dem.

Anonymkode: 9f9f6...bc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Om det gjelder flertallet av menn, så er det jo det som er normalen.

Anonymkode: 9f9f6...bc2

Skrevet

Denne er en fin oppsummering av temaet:

FB_IMG_1757941150612.thumb.jpg.cbecfc11863b9218dd0315c479f9ff15.jpg

Ha en fin Tinderdag. 👍🤓

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 13.59):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Sitter du på din høye hest siden du kan uttale deg såpass fritt?
Og kan tillate deg og være såpass nedlatende om noen som ikke har det «rette draget» 🤔

Anonymkode: cd2b7...e3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 13.59):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Fordi det er så tidkrevende å bryte gjennom muren av useriøse menn…. 

Anonymkode: ed753...1ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...