Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anonymkode: 20b41...054

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, altså det finnes jo tilsynelatende veldig mange damer som ønsker seg et seriøst forhold og som tilsynelatende er på jakt etter det . Samtidig er det en ensomhets-epedemi blant menn og horder av menn av alle slag, blant annet veldig mange menn som ønsker seg seriøst forhold. 

Hvis vi tar vekk alle damene som har valgt å være permanent single - som nær sagt flertallet i denne tråden direkte skryter av at de er, så er det logisk sett overtall av gode menn i forhold til søkende , seriøse kvinner. 

Så når alle disse mennene er tilgjengelig for seriøse forhold - hvorfor finnes det da (ufrivillig) single damer?   

Anonymkode: 4b9bd...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 13.59):

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Du ser ut til å glemme at ikke alle kvinner er heterofile. Jeg er lesbisk.

Anonymkode: e0877...c4d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.46):

Det er ikke lett i dag.

- I skogen vil dere heller møte på en morderisk bjørn enn en mann.

- På treningssenteret er dere ikke interessert i at en creapy mann skal ta kontakt med dere.

- På joggetur er dere visst bevæpnet til tennene og klare til å gå rambo på en mann som skulle være så ekkel at han skulle prate til dere, eller enda værre ta dere igjen eller snu for å få kontakt med dere.

- På byen er dere ute for å danse og ha det gøy med veninder, ikke få uønsket oppmerksomhet fra et mannekryp.

- På hobbyaktiviteter vil dere ikke bli belemret med slibrige menn som prater med dere med intensjoner om et romantisk forhold.

- På sjekk apper og nettsider er alle menn griser som sender dickpics i øst og vest.

Anonymkode: 450a0...ce0

Dette er veldig enkelt: ikke sjekk opp kvinner som om du var på byen i alle situasjoner. Det passer egentlig bare på byen, og selv da må du klare å lese situasjonen og ta et hint.

Ellers i livet må du bare roe deg ned litt: Ikke bare se et utseende du liker og gå rett på sak - vær litt mer realistisk selv også. Er du på en hobbyaktivitet blir du jo kjent med folk på en fin måte, og da ser du jo etter hvert om det er noen du finner tonen med, hvor dere har mye å snakke om og kan le sammen, og du ser at hun blir glad når hun ser deg, og du gleder deg til p se henne - først da er du der at du kan begynne å vurdere om det kan være rom for noe mer.

Anonymkode: 76866...9e2

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 19.06):

Må si jeg forundrer meg over alle damene som klager over at matcher fjernes og at de blir ghosta. 9 av 10 brukere på tinder er menn!!! De aller, aller fleste menn får ikke likes i det hele tatt.

Likevel klarer dere kun å like akkurat den bittelille poolen av menn som får masse likes og som dermed dropper mange av matchene. Ser dere ikke selv at det ikke er vanlige menn dere prøver dere på?

Anonymkode: 9fa6e...a4c

Har du vært en litt under gjennomsnittlig utseende dame på dating-apper? Tror ikke det, nei… Prøver å finne noen man har noe felles med, men er han for pen, legges han selvsagt ikke til som match - siden menn er mer utseendefokusert vet jeg jo at han ikke vil velge meg, det er ikke noe poeng, og hva skal jeg med ham? Jeg søker selvsagt menn som jeg tenker er passe for meg, da er liksom ikke kjekkas-DonJuan noen god match :)

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 17.27):

Jeg kunne godt tenke meg en kjæreste, men jeg ønsker meg en kjæreste som tilfører noe positivt til livet mitt. Dessverre er det altfor mange tilsynelatende flotte menn, som i praksis er dårlige partnere. Om man må være mamma for et voksent menneske, så er singellivet et bedre alternativ. Det, sammen med dagens datingkultur, gjør det vanskelig å finne noen.

Anonymkode: 0b4f5...a4c

Nettopp.

Da jeg ble singel nå sist var det som en byrde lettet fra skuldrene mine. Jeg hadde blitt så vant til å ta alt ansvaret for at Hjem AS skulle gå rundt at jeg ikke forsto hvor ekstremt slitsom det egentlig var å ta ansvar for en annen voksen i tillegg til meg selv. Det var jeg som måtte sørge for alt i hverdagen, billetter hjem til jul, gaver, sørge for at vi får bestilt elektriker, innkjøp, renhold, at vi kommer oss av gårde tidsnok til å ikke bli for sent til avtaler... 

Mange ellers fine og gode menn er helt passive på hjemmebane og overlater alt ansvar til dama, på både det praktiske og det sosiale. De kan fungere helt supert på jobb, være direktør for et stort firma, men klarer tilsynelatende ikke å skjønne at man må ta ut av oppvaskmaskina (de klarer det når de er singel da, men når de får seg dame så glemmes det). Dette er ikke bare min mening, det er gjort forskning på det også.  Jeg orker det rett og slett ikke lengre, og derfor er jeg blitt veldig skeptisk til å innlede nye forhold. 

Endret av Gliffy
lenke
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 13.59):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

Finn Kevin Samuel’s på youtube og se hvorfor…

Anonymkode: 8763f...0ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis vi tar vekk alle damene som har valgt å være permanent single - som nær sagt flertallet i denne tråden direkte skryter av at de er,

Jeg har aldri skjønt meg på aversjonen, mistenksomheten og ofte aggresjonen mot de som faktisk ønsker å være single.

Absurd at noen nærmest virker fornærmet eller irriterte bare fordi mange ønsker å være single.

Anonymkode: 5198d...450

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du vært en litt under gjennomsnittlig utseende dame på dating-apper? Tror ikke det, nei… Prøver å finne noen man har noe felles med, men er han for pen, legges han selvsagt ikke til som match - siden menn er mer utseendefokusert vet jeg jo at han ikke vil velge meg, det er ikke noe poeng, og hva skal jeg med ham? Jeg søker selvsagt menn som jeg tenker er passe for meg, da er liksom ikke kjekkas-DonJuan noen god match :)

Jeg bryr meg mer om utstråling enn at han er kjekk. For meg er det ekstremt viktig. 

Så du velger å bruke utseendet hans mot ham? 

Da kan du potensielt gå glipp av en god mann. 

Anonymkode: 20b41...054

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 14.31):

😂

Mange kvinner vil ikke ha en mann i det hele tatt. Det er så sprøtt at en del menn tror at de er en premie... 🙄

Akkurat! De fleste menn er nettopp det, en byrde! Jeg skal aldri inn i et forhold igjen. 

Anonymkode: 8c3ee...75b

Signerer denne. I mitt liv var eksmannen en byrde, ikke en berikelse. Jeg gidder ikke å senke standarden for å kunne leve med en mann. Da lever jeg heller "alene" med stort sosialt nettverk med gode venner, flotte kollegaer og masse familie rundt meg. 

Jeg kan tenke meg at "top notch"-damene på Tinder enten vil ha full pakke, ellers har de det jo best som single.

Anonymkode: acf85...da2

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri skjønt meg på aversjonen, mistenksomheten og ofte aggresjonen mot de som faktisk ønsker å være single.

Absurd at noen nærmest virker fornærmet eller irriterte bare fordi mange ønsker å være single.

Menn er sinte fordi de ikke har noen til å plukke opp de skitne sokkene og t-skjortene deres fra gulvet.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.12):

For noe tull. Jeg kjenner mange evig single menn med gode jobber som er greie og fungerer fint sosialt. Mange i ingeniør og teknologi jobber. De er kanskje ikke de mest frempå, men det er ikke noe galt med dem sosialt sett.

Og du har selvsagt vært i romantiske forhold med dem, så du vet at de et gode partnere? For hvis ikke er jo ditt forsøk på referanse verdiløst. 

Anonymkode: b4368...021

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er verken irritasjon, aggresjon eller noe annet av det du snakker om i innlegget du siterer. Projiserer du kanskje litt? 

At mange hiver seg på i en tråd som spør om hvorfor damer som åpenbart søker er single når det er så mange å velge i, og lager et kjempepoeng av hvor bra de har det som frivillig single, så er det ikke bare godagmannøkseskaft men også litt krampaktig skryt. At de er single bryr jeg og de fleste andre oss lite om. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Menn er sinte fordi de ikke har noen til å plukke opp de skitne sokkene og t-skjortene deres fra gulvet.

Men dette er ikke aggressivt liksom?? 

Skrevet

Her har vi en kvinnes røst https://www.dagbladet.no/nyheter/flere-har-menn-i-vrangstrupen/83500347

Hun har tydeligvis gjort seg til kjendis på å være elendig til å velge menn på dating apper. Men hun sier jo også selv at hun trives så godt med å være singel at hun har blitt veldig kresen. Så jeg lurer egentlig på hvor lista ligger. 

Uttalelsene hennes er jo helt på trynet og vitner om elendig evne til å velge menn på Tinder. Altså det finnes plenty av menn i hennes aldersgruppe som er helt seriøse, ærlige og stuerene. Vi snakker om menn som går jevnlig i dress, har livet i orden, vært single en stund men leter tålmodig etter en livspartner. De ser helt ok ut, msnge er kjekke, mange er godt trente. Noen er mer urbane, andre mest i Norrøna jakke og på fjelltur. Jeg kjenner flere som mer eller mindre passer beskrivelsen.  De opplever stort sett at matchene er 50-60% thai-damer, 20-30% øst-eurpa, en del fra andre and og en og annen norsk. Dette er altså etablerte menn med godt over millen i inntekt og pene i tøyet. Men vil "Helene (48)" snakke med dem? Nei, ikke pokker 🤣

En jeg kjenner er en veldig fin fyr. Driver eget firma. Han hadde null hell på Tinder. Men han var heldig og traff ei fantastisk dame (fra Norge) i IRL. Så dermed er han tatt av spillebrettet. 

Hvem er det "Helene (48)" velger?? Jeg lurer veldig. For beskrivelsene hennes av menn er helt på trynet og veldig urettferdig mot alle de seriøse bra mennene som er der ute. Mest sannsynlig går hun glipp av de beste. 

Skrevet

Denne tråden er kanskje ikke helt ment for meg, men likevel så er den det litt likevel - og jeg vet at jeg ikke er alene om dette som voksen kvinne.

For det første har jeg (og andre venninner i single livsfaser) forsøkt å opprette profiler på Tinder og andre apper. Mange av oss har opplevd at dette kan kreve ganske mye mer arbeid enn f eks opprettelse av en profil i andre sosiale medier. Vi kastes ut av appen før vi i det hele tatt har tatt den i bruk, eller får ikke opprettet profil i det hele tatt. Så jeg tenker at menn bør puste litt med magen, og huske på at kvinner flest er her ute i det virkelige livet.

Og så er det vår rett til å velge ut fra preferanser og behov. I tiden vi lever i nå har vi alle, både kvinner og menn, privilegiet å velge livsform ut fra preferanser og behov. Du har ikke vunnet i livet dersom du finner en å gifte deg med, kjøpe hus, bil og stifte familie med. En rett kvinner flest har kjempet for, og mange menn nå merker konsekvensene av. Mange av oss kvinner har levd et liv der vi ble lært opp til å sentrere livet rundt menn. Hold mannen glad, for da bevares husfred og harmoni. Gutter har vokst opp i generasjoner uten å lære emosjonell intelligens, uten å lære å kjenne seg selv, ta vare på seg selv, eller i verste fall respektere andres grenser. 

Jeg kan bare snakke for meg selv i denne tråden, men jeg velger å leve alene inntil jeg møter en mann som ønsker å være min partner og som på ekte trives i mitt selskap. Jeg trenger ikke en mann for å være lykkelig, jeg har ikke lyst på egne barn, og jeg trenger ikke en mann for å betale for meg. Jeg har et sosialt nettverk, familie, aktiviteter og et rikt liv. En partner skal være et positivt tillegg til alt dette, slik jeg skal være et positivt tillegg i hans liv. 
Derfor er jeg singel (og ikke tilgjengelig på noen dating-apper). 

Anonymkode: 3ae8d...e04

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

For min del er jeg singel pga de jeg har møtt har litt fornærma fordi jeg har kroppslig autonomi. De har blitt blodig fornærma fordi jeg ikke ønsket å gi de en klem på første date. Fått meldinger av de etterpå der de skriver at de koste seg og hadde det hyggelig, men at det var unødvendig av meg å trekke meg bort fordi de ville bare gi meg en klem. 

En annen grunn er at det er vanskelig å finne noen i min aldersgruppe (er i slutten av tyve-årene) som ikke vil ha barn, som ikke vil gifte seg og jeg vil heller ikke være samboer pga av jeg trenger myyye alenetid. Det stod i profilen min (sletta alle datingappene i dag faktisk) og likevel velger de å matche. Mange vil også ha barn (som de ikke skriver i profilen), men likevel matcher de med meg og det tydeliggjør at de ikke leser profilen og går kun etter utseende. Har også matchet med andre der de har i profilen at de er ute etter et forhold for så å si at de har skrevet det istedetfor casual fordi de ønsker flere matcher. 

Mange menn har også veldig passiv-aggresive profiler eller de skriver syke ting som "er ute etter effektiv knulling". Mange har også bilder med bare enn sokk på penis osv. Andre har også sagt at det er greit å slå med flat hånd feks. Jeg er også ufør og det første de skriver er "perfekt! Da kommer jeg hjem fra jobb til dekka bord og nyvasket hjem hver dag og vi kan reise nesten når som helst!" Prøver å forklare at nei, jeg har en 100% jobb som jeg aldri får gå hjem fra og som jeg aldri har ferie fra." Men igjen, de blir fornærma og skal presse frem at jeg er så heldig som har mye fritid som igjen betyr mangel på empati, forståelse, at jeg er lat og mange andre stygge ting. Sykdommene gjør også at jeg kan ikke møte dem 3 ganger i uken og de viser null forståelse, null. 

Jeg har enkelt og greit gitt opp, jeg orker ikke drama-kings og lett-fornærmede individer. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hun sier jo også selv at hun trives så godt med å være singel at hun har blitt veldig kresen.

Vi snakker om menn som går jevnlig i dress, msnge er kjekke, mange er godt trente.
Dette er altså etablerte menn med godt over millen i inntekt og pene i tøyet. 

En jeg kjenner er en veldig fin fyr. Driver eget firma. Han hadde null hell på Tinder. 

veldig urettferdig mot alle de seriøse bra mennene som er der ute.

Her er det to ting som umiddelbart står frem. Ene er akkurat det du selv skriver. Mange trives svært godt som single. Det i seg selv gjør det vanskelig for noen å få vedkommende til å fatte interesse. Ganske åpenbart. Er du stappmett, så skal det noe helt spesielt for å friste deg til å spise mer.

Det andre er tingene du trekker frem som «positive egenskaper». Dette er ikke de spesielle tingene som gjør at noen faktisk fatter interesse. Godt trente menn i dress med millioninntekt/driver eget firma. Jeg kjenner ytterst få som har noe av dette som ting de tiltrekkes av. Noe av dette er først og fremst relevant etter at det har oppstått en attraksjon.

Det du gjør er bare å gjenta den klassiske incelfella. At det liksom må godt trente kropper og millioninntekt til for å «dra damer». Dette er en absurd logisk feilslutning som kun fører til at gutter som vil ha kjærest fokuserer og projiserer helt feil ting.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 15.46):

Det er ikke lett i dag.

- I skogen vil dere heller møte på en morderisk bjørn enn en mann.

- På treningssenteret er dere ikke interessert i at en creapy mann skal ta kontakt med dere.

- På joggetur er dere visst bevæpnet til tennene og klare til å gå rambo på en mann som skulle være så ekkel at han skulle prate til dere, eller enda værre ta dere igjen eller snu for å få kontakt med dere.

- På byen er dere ute for å danse og ha det gøy med veninder, ikke få uønsket oppmerksomhet fra et mannekryp.

- På hobbyaktiviteter vil dere ikke bli belemret med slibrige menn som prater med dere med intensjoner om et romantisk forhold.

- På sjekk apper og nettsider er alle menn griser som sender dickpics i øst og vest.

Det er kanskje en grunn til at det er slik? 

Vil heller møte på en bjørn enn en mann som ikke tar nei for et nei.

På treningssenteret er jeg for å trene, ikke for å snakke.

Jogger ikke, men går sjeldent tur i skog og mark alene pga mange ubehagelige opplevelser.

Går aldri på byen lenger fordi menn tar ikke nei for et nei, igjen, og de har også stilt seg fysisk i veien, gått opp i trynet mitt for å fortelle meg hvilken hore jeg er fordi jeg har avvist dem. 

Hobbyaktiviteter gjør jeg alene eller med venninner igjen pga de kan ikke ta et nei for et nei. 

Var på datingapper i to år og det første de gjør når jeg har lagt dem til på SoMe er å sende dickpicks. 

Vet om flere som har de samme opplevelsene som meg. 

Det er mye fokus på menn som er ensomme, menn som ønsker familier, men som likevel vrir det om til at det er kvinners feil at de ikke får det som de vil. De fleste menn legger skylden på kvinner for at de ikke har det livet de ønsker. Jeg vil ha en mann som tar ansvar, ikke en som skylder på andre for sin egen ulykke. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
miss summers skrev (På 1.9.2025 den 15.00):

Jeg er nok en av de. Jeg har mange likes og mange matcher, men jeg sliter med å finne en passende match for meg. Ting kan se bra ut på papiret, men det er så mye som skal klaffe. Nå er jeg voksen nok til å vite hva jeg vil, og hva jeg absolutt ikke vil. Så da blir nåløyet enda mindre. Jeg trives så godt i eget selskap, så det er mye som skal til for at jeg slipper noen inn. Har egentlig gitt opp, men ikke slettet profilen enda. 

Var det ikke du som hadde blitt sammen med en fyr? Mente du hadde skrevet i den tråden "for oss som skal finne kjærligheten" at du hadde blitt kjæreste med en?  

Anonymkode: 4bc40...9ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Var det ikke du som hadde blitt sammen med en fyr? Mente du hadde skrevet i den tråden "for oss som skal finne kjærligheten" at du hadde blitt kjæreste med en?  

Anonymkode: 4bc40...9ad

Nei, det er ikke meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...