Gå til innhold

Hvorfor finnes det fortsatt single damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man ser ikke mennesket på Tinder. Det er problemet for oss kvinner. Man ser et bilde, og siden det er andre faktorer som teller mest for kvinner angående tillit, trivsel, trygghet og tenning enn at mannen ser så og så bra ut, så fungerer Tinder elendig for kvinner. Derfor også for menn. 

Anonymkode: 1c73e...f05

Denne ser jeg. Men er ikke poenget med dating app å komme i kontakt med folk? Ikke fikse hele datingen for deg ? Du ser jo ikke mennesket før du kommer i kontakt? 

Anonymkode: 4b9bd...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
anon01 skrev (11 minutter siden):

Tenker at forklaringen er sammensatt av flere ting - historien om at kvinner er mer selvstendig, internett og mulighet til møte "hele verden" er noe av forklaringen.

Vi står i en verden der vi nå kan med noen få tastetrykk finne millioner av valg når det gjelder partner, det vil si, vi trenger ikke en gang møte dem fysisk. Det blir sånn at man da ikke "tar seg til takke" med Ola som gikk på samme skole, som egentlig er helt grei, men kanskje ikke drømmemannen på alle områder?

Jeg personlig har det veldig fint alene, jeg trives godt i mitt eget selskap. Savnet etter en fast sexpartner og noen å reise med melder seg fra en tid til annen, men jeg tar meg til takke med de mennene jeg møter på min vei.

Datingapper er så overfladisk, og når man ikke er 10/10 utseende selv, så blir det ikke riktig å basere "potensielle partnere" vs "ikke potensielle partnere" først på utseende. 

Føler det så håpløt å høre at det skal være så lett for oss damer når jeg fordi jeg ikke drikker og ikke er på app ikke møter en eneste sjel. Å jeg mener, møter ikke en sjel som er feil engang. Har ikke engang stakkars Ola. 

Må vi virkelig på apper? 😥 neeei

Anonymkode: 21d2b...dfb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Denne ser jeg. Men er ikke poenget med dating app å komme i kontakt med folk? Ikke fikse hele datingen for deg ? Du ser jo ikke mennesket før du kommer i kontakt? 

I en setting som forventes å være romantisk eller seksuell når du ikke har snøring på om dere går ok overens. Hele greia er klein og for seriøs for fort med totalt fremmede.

Og noen blir voldtatt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Gi en kvinne et par pene sko og hun er fornøyd og glad. 

Gi en kvinne 100 par sko og du får et grettent hespetre som «ikke har sko».

Det samme gjelder salg, finner ingenting (feil farge/høyde/form/materiale/etc) og tar sikte på neste butikk, med samme resultat. 

Det samme med Tinder, sukker, match etc.

Kvinner klarer ikke å ta enkle, selvstendige valg så lenge det er teoretisk mulig at det finnes bedre alternativer (uansett hvor usannsynlig), enkelt og greit, det er stort sett ikke mennene det er noe galt med (selv om det finnes drittsekker over alt).

Den dagen dette kvinnemennesket befinner seg i fjellheimen, treffer hun drømmemannen. En litt tilårskommen kar, med mage, tynt hår og skjegg og ikke spesielt høy eller rik. 

Glem aldri at det en kvinne sier og det hun faktisk gjør, er to helt forskjellige ting, fordi kvinner generelt er klin gærne.

Endret av RaulAngelsk
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

The Husband Store

A brand new store has just opened in New York City that sells Husbands.

When women go to choose a husband, they have to follow the instructions at the entrance: "You may visit this store ONLY ONCE!

There are 6 floors and the value of the products increase as you ascend the flights.

You may choose any item from a particular floor or may choose to go up to the next floor, but you CANNOT go back down except to exit the building!"

So, a woman goes to the Husband Store to find a husband.

The 1st floor sign reads: Floor 1 - These men have jobs.

The 2nd floor sign reads: Floor 2 - These men Have Jobs and Love Kids.

The 3rd floor sign reads: Floor 3 - These men Have Jobs, Love Kids and are extremely good looking.

"Wow," she thinks, but feels compelled to keep going.

She goes to the 4th floor and the sign reads: Floor 4 - These men Have Jobs, Love Kids, are Drop-dead Good Looking and Help with Housework. "Oh, mercy me!" she exclaims, "I can hardly stand it!"

Still, she goes to the 5th floor and the sign reads: Floor 5 - These men Have Jobs, Love Kids, are Drop-dead Gorgeous, help with Housework and Have A Strong Romantic Streak.

She is so tempted to stay, but she goes to the 6th floor and the sign reads: Floor 6 - You are visitor 31,456,012 to this floor. There are no men on this floor. This floor exists solely as proof that women are impossible to please. Thank you for shopping at the Husband Store!!! To avoid gender bias charges, the store's owner opens a New Wives Store just across the street. The 1st floor has wives who love sex. The 2nd floor has wives who love sex and have money. The 3rd through 6th floors have never been visited.

Anonymkode: 450a0...ce0

• Nyttig 1
Skrevet

Er mange sukkertøymenn der ute, men jeg vil ha min ene favorittsukkertøy som jeg skal gifte meg med og tilbringe resten av livet med. Det er ikke så lett.

Anonymkode: f5d43...8fc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I  overskriften din skriver du kvinner, som i kvinner som overordnet gruppe. I hovedinnlegget spør du bare etter en undergruppe kvinner på Tinder, nemlig de spesielt attraktive med utdannelse og et visst sett kvaliteter. Når du først snakker om en stor hovedgruppe, for så å snevre det inn til en liten undergruppe på en app, er det ikke så rart at svarene spriker litt. 

Anonymkode: 2c6b9...430

Skal man skrive hele spørsmålet i heading da? Fordi folk ikke har kapasitet til å lese HI? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg vil tro en del kvinnfolk har/ beholder profil på datingprofiler mye for å få bekreftelse på eget utseende, selv om de ikke nødvendigvis er på utkikk etter noe seriøst. 

Anonymkode: 2c392...cf6

Sikkert litt sant. Men det er så teit, siden alle kvinner får uendelig med likes uavhengig av utseende

Anonymkode: 9fa6e...a4c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Takk. Jeg tok "berikelse" litt bokstavelig. 

Beriker det livet ditt at en mann klarer å plukke opp sokkene sine og ellers er trivelig ? Høres ut som du forventer ganske lite. Ikke frekt ment, men er dette vanskelig å finne? 

En mann som ikke klarer å plukke opp sokkene sine, vil i alle fall ikke berike livet mitt på noen måte… det er en «figure of speach» selv om det ikke var jeg som kom med utspillet. Ikke ta alt bokstavlig! 
Vi er mange kvinner som lever tilfredstillende, gode liv - uten en mann. Vi har økonomi, trygghet, familie og venner som gjør at livet er helt fint. Så det må noe ekstra til for at vi skal oppgi/endre på det.

Endret av enkefru
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men dere som svarer sånt er vel ikke de damene jeg snakker om heller??? Eller er dere på Tinder bare for å fortelle at dere ikke vil date? 

Jeg snakker om damer som er på Tinder i evigheter og som har alle forutsetninger for å finne noen. 

"Sist aktiv for 24 timer siden", "Aktiv må", "Online". 

Virker ikke så veldig passive. Og hvis du mener man trives best som single, er vel ikke Tinder noe man bruker tid på? 

Hvis du har full oversikt over når disse damene er pålogget og i hvor mange år de har vært der, så betyr jo det at du er samme slags bruker selv? Du får enkelt spørre deg selv hvorfor du bruker tiden din der da.

Anonymkode: 71cfa...fa3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Appene ikke bare tiltaler menn mer enn kvinner, kvinner er i svært liten grad egnet til å vurdere menn ut fra bilder. Det tar bort de fleste faktorer kvinner trenger å vurdere en mann ut fra, fordi det ikke er tilstrekkelig for kvinner å synes at en mann ser bra ut. Vi trenger å treffe og prate med menn for å virkelig kunne vurdere mannen, fordi det er kroppsspråk og kommunikasjon som er nødvendig for oss for å få kjemi med en mann. 

Kvinner flykter nå fra Tinder, og likevel brukes Tinder som mal for menn på hvordan kjønnsmarkedet fungerer. Det blir nesten som å bare handle i en bitteliten kiosk, og klage over at utvalget og service er dårlig, mens man ikke setter sin fot innenfor butikker med godt utvalg. 

Anonymkode: 1c73e...f05

Dette forklarer det greit.  

• Nyttig 2
Skrevet
RaulAngelsk skrev (29 minutter siden):

Gi en kvinne et par pene sko og hun er fornøyd og glad. 

Gi en kvinne 100 par sko og du får et grettent hespetre som «ikke har sko».

Det samme gjelder salg, finner ingenting (feil farge/høyde/form/materiale/etc) og tar sikte på neste butikk, med samme resultat. 

Det samme med Tinder, sukker, match etc.

Kvinner klarer ikke å ta enkle, selvstendige valg så lenge det er teoretisk mulig at det finnes bedre alternativer (uansett hvor usannsynlig), enkelt og greit, det er stort sett ikke mennene det er noe galt med (selv om det finnes drittsekker over alt).

Den dagen dette kvinnemennesket befinner seg i fjellheimen, treffer hun drømmemannen. En litt tilårskommen kar, med mage, tynt hår og skjegg og ikke spesielt høy eller rik. 

Glem aldri at det en kvinne sier og det hun faktisk gjør, er to helt forskjellige ting, fordi kvinner generelt er klin gærne.

Om 5 kvinner kommer inn i samme rom som deg og du må velge ei, velg for f. 

Hva er sjangsen for at det er et fint forhold dere imellom?

Du taler som at det å finne noen du er glad i skal være så lett som at det eksisterer et menneske forran deg.

Du aner ikke hvor vanskelig det er å finne riktig sko eller klær. Du skulle sett det makabre utvalget, vi snakker de mest styggeste sakene du kan tenke deg i fleng og ingen klassisk pene. Eller kanskje sånn 7 par som er klassisk pene, men ikke gode å gå i, riktig farge eller det du ser etter.

• Nyttig 2
Skrevet

Her skal du få svar fra en kvinne som var på tinder i 5 år, og nå ikke er der lenger. Jeg fikk massevis av likes, chattet med mange, gikk på noen dates. Opplevde at veldig mange menn ville møtes med en gang, imens jeg likte å chatte en del først. Derav kun "noen" dates. De jeg var på date med, fant alltid noe feil med meg, men det var helt greit det gjorde jeg også med dem. Dette kunne være ulik sosial kapasitet, ulike verdier eller kommunikasjonsmetoder. Også ulikt ift hvor ofte man vil treffes. Og det er jo bra. For man vil jo ha noen man kommer overens med.

Til slutt fant jeg en helt gjennomsnittlig, helt vanlig, stabil økonomi, kan plukke opp sokker og til og med lage og rydde etter middag uten å bli spurt-mann. Vi giftet oss etter et halvt år og har det helt fint og flott. Og for å sørge for at vi fortsetter med det går vi i parterapi. Og gjett om det er verd det. Har aldri opplevd et forhold gå så smooth som dette her.

Denne opplevelsen vet jeg at flere av mine venninner hadde også. Så jeg tror egentlig ikke på det du insinuerer at de kvinnene som er lenge på tinder ikke er ute etter noe langvarig forhold. Det er ikke så lett å finne noen å leve med selv om man får mange likes. Man vil ikke ta til takke med det første og beste. Og når man finner det da vet man. For meg kjente jeg meg trygg på at jeg kunne være akkurat meg selv, trengte ikke å tenke på om mannen svarer eller ghoster. Han svarte alltid og hadde alltid tid til meg. Det er mangelvare i dagens samfunn.

Til og med eksempelet med varehuset der kvinner aldri blir fornøyd, som for øvrig bare er tull, viser jo ingenting. For vi er ikke på shopping etter adskilte egenskaper. Helheten må funke

Anonymkode: 52e8a...a71

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du har full oversikt over når disse damene er pålogget og i hvor mange år de har vært der, så betyr jo det at du er samme slags bruker selv? Du får enkelt spørre deg selv hvorfor du bruker tiden din der da.

Anonymkode: 71cfa...fa3

Ja. Du sier noe. Jeg var på Tinder for 2 år siden i 3-4mnd før jeg fant ei jeg ble i forhold med. Så ble det slutt for noen mns siden, og jeg har åpnet ny konto og vært paasiv bruker der i sommer. Husker igjen noen av profilene. Det med online status er jo ikke noe jeg sitter og følger med på, men det står jo der, så når noen sier det er døde kontoer så er det jo ikke det. 

Nå er det jo en "sannhet" at det er vanskeligere for menn på grunn av kjønnsubalansen, og nettopp derfor, hvis de vasser i utvalg av gode menn, hvorfor er de der ennå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her skal du få svar fra en kvinne som var på tinder i 5 år, og nå ikke er der lenger. Jeg fikk massevis av likes, chattet med mange, gikk på noen dates. Opplevde at veldig mange menn ville møtes med en gang, imens jeg likte å chatte en del først. Derav kun "noen" dates. De jeg var på date med, fant alltid noe feil med meg, men det var helt greit det gjorde jeg også med dem. Dette kunne være ulik sosial kapasitet, ulike verdier eller kommunikasjonsmetoder. Også ulikt ift hvor ofte man vil treffes. Og det er jo bra. For man vil jo ha noen man kommer overens med.

Til slutt fant jeg en helt gjennomsnittlig, helt vanlig, stabil økonomi, kan plukke opp sokker og til og med lage og rydde etter middag uten å bli spurt-mann. Vi giftet oss etter et halvt år og har det helt fint og flott. Og for å sørge for at vi fortsetter med det går vi i parterapi. Og gjett om det er verd det. Har aldri opplevd et forhold gå så smooth som dette her.

Denne opplevelsen vet jeg at flere av mine venninner hadde også. Så jeg tror egentlig ikke på det du insinuerer at de kvinnene som er lenge på tinder ikke er ute etter noe langvarig forhold. Det er ikke så lett å finne noen å leve med selv om man får mange likes. Man vil ikke ta til takke med det første og beste. Og når man finner det da vet man. For meg kjente jeg meg trygg på at jeg kunne være akkurat meg selv, trengte ikke å tenke på om mannen svarer eller ghoster. Han svarte alltid og hadde alltid tid til meg. Det er mangelvare i dagens samfunn.

Til og med eksempelet med varehuset der kvinner aldri blir fornøyd, som for øvrig bare er tull, viser jo ingenting. For vi er ikke på shopping etter adskilte egenskaper. Helheten må funke

Anonymkode: 52e8a...a71

Wow. Takk for innsikten! Bra at du deler og hyggelig å lese at det gikk så bra.  Dette med preventiv parterapi høres utrolig modent ut. Flere skulle gjort det. Får snakke for egen del. Hadde jeg visst for mange år siden det jeg vet nå, hadde mye vært anderledes. 

• Liker 2
Skrevet

Fordi mange ønsker å være single 👍

Anonymkode: ef605...1e2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Greit. Dette høres sikkert litt ut som den kjente satiren "If humans come from monkeys, why are there still monkeys?"  Men det er det ikke. 

Jeg har ikke sjekket selv, men i følge mange på dette forumet er 80-90% av brukerne på Tinder (og muligens andre apper) menn. Menn i alle former og fasonger, fra psykopater til drømmeprinser. Fra tjukkaser til toppidrettsfolk. Teater-løver, fjellgeiter, dansere, langrennsløpere, byvandrere, musikere.. U name it - U got it!! 

Det jeg derimot har sett, er at det er ganske mange veldig attraktive damer på disse appene. De er pene, utdannede, sporty, kulturelle osv. Scorer høyt på value-grafen, med andre ord. De fleste av dem poengterer at de er ute etter seriøse forhold. Det ekskluderer nok en stor andel av mennene, men det burde allikevel være mer enn nok å velge i selv etter dette. Men de damene er på disse appene i evigheter.. 

Skulle tro at det blir som å stå midt i en godtebutikk og klage høylytt over at man ikke klarer å finne et eneste sukkertøy... 

Hva er historien bak disse? Det er jo så mange bra menn der ute som søker etter noe seriøst. Da mener jeg bra, voksne menn med gode jobber, tar vare på seg selv og er motivert for å gå inn i noe seriøst. Så hva er det som skjer? Eller hva er det som ikke skjer? 

Det hadde vært fint om incel-klubben holder både revolver og statstikk-fjas nede i lomma en stund og la damene få svare.  Jeg er rett og slett nysgjerrig på å forstå. 

For min del handler det om at jeg ikke vil ha en kjæreste. Det mangler ikke på interesse eller «tilbud». Hvor flott mannen er, spiller ingen rolle for meg så lenge jeg ikke ønsker en kjæreste😊

Om jeg hadde ønsket en kjæreste og brukt en eller annen dating-app, så er jeg usikker på hva og hvem som kunne fått meg interessert. Det handler om en x-faktor som jeg neppe hadde opplevd på en app. Jeg er nok helt avhengig av å møte noen for at jeg skal fatte en interesse.

Anonymkode: 5198d...450

Skrevet

Rett og slett fordi utvalget av single menn på tinder er dårlig. Jeg var av og på på datingapper over noen år, og ble skuffet gang på gang. Har riktignok funnet meg et par seriøse forhold gjennom tinder, men måtte møte og kysse mange frosker fårråsirresånn,...,.

Anonymkode: 5e3b3...11b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den ser jeg, men stusser fortsatt litt på at man da velger å ha "søker noe seriøst" eller tilsvarende i profilen. Da hadde det vel passet bedre med noe som "Trives som singel men åpen for noe mer" eller noe slikt. Men man vet jo selvsagt ikke alltid intensjonene til hva folk skriver uansett, så man må jo fort innom en runde for profilsjekk...

Anonymkode: 92586...9ef

Nei, for dette er oppskriften på å få enda flere sextilbud fra menn!

Anonymkode: 6becb...187

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det handler nok i stor grad om at tilbudene er så uendelig mange, at mange dermed blir tilsvarende kresne.

Hadde det vært de på den lokale puben å velge blant kunne de kanskje tatt et valg. Men når de har en liste på flere tusen menn, da blir det alltid ett eller annet. Kanskje er han for lav, kanskje for tynn, eller kanskje han har for liten hake. Eller whatever det er.

Anonymkode: 9fa6e...a4c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...