Gå til innhold

Sensommerbrudens forsøk på bryllupsdagbok

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Så bra at det ordnet seg! Jeg er som deg, og før jeg hadde lest de siste innleggene dine var jeg helt "stå på krava"!!!! :legrine: Vi bestilte bryllupskake fra Pascal fem dager i forveien, så det er helt fint mulig for de med is i magen (eller de naive... :plystre: )

Kos dere med de morsomme detaljene!! Ikke lenge igjen nå!!! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ringene har vi forøvrig fått tilbake! Nypussede og flotte, med tekst inni og alt!

Ble nesten rørt til tårer når jeg fikk se på min! :grine::):hoppe:

Kjempeflotte ble de! Bare 9 dager til jeg får bruke den hele tiden igjen! :)

Morsomme detaljer er jo bare kos, afr0dite!

Det er jo mest sånn vi gjør for at vi har lyst, og ikke noe vi MÅ ordne.

Idag er jeg litt slem mot jobben, og sitter og skriver litt på talen min. Hadde tenkt å ikke la meg påvirke av andres taler, men skrive noe som kom fra meg, men merker at jeg har mer og mer lyst til å lete etter hjelp her inne! :sjenert:

Det er godt å være ordentlig igang, hvertfall!

Merker at det nærmer seg. Jeg har blitt utrolig detaljorientert i det siste. (Tenker på ting som hva vi skal ha med til fotografen, hvordan forloverene skal komme seg dit, hvordan bordplan og meny skal se ut... :) Ikke noe viktig, bare kos.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert liste:

Kjøpe inn en kasse med solo el.l. brus.

Supplere opp med Mozell

Kjøpe flaskeøl til middagen.

Vinkarrafler? (Låne eller kjøpe)

Handle snacks og frukt. (Dagen før?)

Handle inn roser til bordene. (Dagen før, og disse må stå kjølig til neste dag!)

Fryse isbiter

Tenke på kjølemuligheter for drikkevarer. (Ikke viktig, men kjekt! Kanskje en stor balje med isbiter og vann til ølen? Hva er det egentlig på stedet?)

Trene på dansing!

Ordne spilleliste ferdig.

Klippe til stoff til bordet.

Brette servietter. (Kanskje vi skal gjøre dette på forhånd? Tror jeg vet hvordan, men har to forslag.)

Kjøpe inn det som trengs til "førstehjelpskurv på badet".

Avklare salmer endelig med presten. (Han var jo positiv, men ikke så positiv jo jeg hadde ønsket.)

Printe 60 kirkeprogram.

Passe på at forloverene har antrekk. (Ser ut til å være i orden!)

Kjøpe juice og det som ellers skulle trenges til baren.

Hente blomstene forloveren skal ha i håret. (Dagen før)

Avtale hvem som ordner hva av frisørutstyr. (Nesten klar)

Brunfarge på meg og mannen.

Få tilpasset kjolen (Tid er avtalt)

Avklare at onkel kan ta takk for maten talen. (Han tar den sikkert, mannen har munndiare!)

Snakke med tante om opp-pakking av gaver. (Hvordan merke, hva gjør vi med esker og annen innpakking.)

Informere alle involverte, og få bekreftet avtaler. (Har begynt med dette.)

Tale brud og brudgom.

Skrive menyer med "vinliste".

Printe menyer, bordkart med forklaringer til gjestene og evt. sanger vi har kontroll på selv. (Ha vanlige hvite ark, og printe på dekor? Kjøpe egne ark også til dette? )

Litt på og litt av, men det meste er bagateller som vi bare må huske på da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsklingen likte forslaget til meny jeg skrev igår. Ble veldig pent, med skrift i grønt og burgunder, og med et nydelig brudepar i bakgrunnen. (Fant et flott bilde i svart/grått/hvitt på nettet om dagen, som vi også bruker på det store bordkartet.)

Dermed blir hvertfall menyen på hvitt ark, og det samme med bordkartet vi har skrevet til gjestene. (Men jeg ser vi må lage det i andre farger, så det passer bedre til menyen. Men det er ikke så dumt, for det er veldig kjedelig som det er.)

Svigermor har funnet noen flotte pyntestein til å støtte bordpynten, så nå er vel all pynt av bordene i orden. (Bortsett fra at jeg må klippe et stoff i 3 like tykke remser. :) Og faktisk brette serviettene.)

Regner med det blir serviettbretting på tirsdag.

Ser ut til at jeg må dele opp huskelista mi litt i dager...

Oppdatert liste:

Må handles:

Supplere opp med Mozell

Kjøpe flaskeøl til middagen. (Munkholm, bør vi ha det?)

Handle snacks.

Div:

Fryse isbiter

Tenke på kjølemuligheter for drikkevarer. (Ikke viktig, men kjekt! Kanskje en stor balje med isbiter og vann til ølen? Hva er det egentlig på stedet?)

Se tilbakemelding fra presten på kirkeprogrammet.

Printe 60 kirkeprogram

Tale brud og brudgom.

Printe menyer, bordkart med forklaringer til gjestene og evt. sanger vi har kontroll på selv. (Ha vanlige hvite ark, og printe på dekor? Kjøpe egne ark også til dette? )

Lørdag:

Trene på dansing!

Søndag:

Trene på dansing!

Mandag:

Trene på dansing!

Tirsdag:

Brette servietter. (Tror jeg vet hvordan, men har to forslag.)

Trene på dansing!

Onsdag:

Møte forlover og trene på å ta på kjolen og legge slepet. (Og informere henne om hva som skjer på dagen. )

Sjekke at hele antrekket er pent, og at jeg ikke har problemer med å få på noe.

Høre hvordan det går med tilbehør til forloverens antrekk.

Trene på dansing!

Torsdag:

Avklare at onkel kan ta takk for maten talen. (Han tar den sikkert, mannen har munndiare!)

Snakke med tante om opp-pakking av gaver. (Hvordan merke, hva gjør vi med esker og annen innpakking.)

Mannens antrekk skal hentes.

Ordne neglene mine!

Trene på dansing!

Fredag:

Handle frukt

Handle inn roser til bordene. (Disse må stå kjølig til neste dag!)

Hente blomstene forloveren skal ha i håret.

Trene på dansing!

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil hente blomstene til håret før selve dagen? Går det ikke å hente dem på dagen? Legge de i kjøleskapet da i såfall? Hva slags blomster er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil hente blomstene til håret før selve dagen? Går det ikke å hente dem på dagen? Legge de i kjøleskapet da i såfall? Hva slags blomster er det?

Vi er nødt til å hente blomstene til forloverens hår dagen før. (Og rosene til borddekkingen) Rett og slett fordi blomsterbutikken åpner 10, og vi må være hos frisøren 9.

Vi får heller få beskjed om hvordan de må oppbevares.

Det var forresten blomsterbutikken som kom med forslaget. Jeg hadde selv planer om at noen måtte komme innom salongen med blomstene til oss.

Vet ikke helt hva slags blomster, men roser er vel ikke utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfolkene vet nok hva de snakker om! Så da går det helt sikkert bra! Her kom broren min innom frisøren etter jeg hadde vært der en times tid. Men jeg ville stolt hundre prosent på blomsterfolkene! De er jo ikke interessert i å lure noen!

Når på dagen var det du skulle gifte deg igjen? :alzheimers....:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vielsen 13.00, og jeg må derfor til frisør/sminke 09.00 (Egentlig tidligere enn butikken åpner, men senteret er åpent, og venninna jobber der. )

Tror heller ikke blomsterfolkene vil lure noen. De er jo avhengig av godt rykte.

Grugleder meg til den morgenen. Tror jeg kommer til å være skikkelig stressa! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg skulle være så stressa at jeg fikk magesår, men i steden var det alle rundt meg som stresset!! Jeg selv satt og var helt rolig og veldig glad! Helt til vi nærmet oss kirken!!!!! Da kom alle nervene som en diger eksplosjon!! :ler: Med det er verdt hver eneste lille nerve!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skikkelig angst for å komme for sent til ting jeg da, og dette er jo en dag full av ting jeg kan komme for sent til... :tristbla:

Kommer nok til å begynne med mareritt snart, om at jeg sitter i sminkestolen, og alle rundt meg tar livet helt med ro, mens vi skulle vært i kirken for lenge siden! :sjenert:

Tenker det kan være skikkelig nervepirrende rett før man går inn i kirken,ja. Men at når man har kommet dit, og vielsen er igang, så slutter man helt å bekymre seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lage ny liste for hver ting jeg kommer på jeg nå, så jeg oppdaterer den lenger opp på siden her istedenfor.

Får være nok med en liste pr dag... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Printer kirkeprogram og koser meg. Blir veldig bra, men printeren har ødelagt noen, så det blir litt færre enn jeg hadde tenkt. Men, det får bare bli som det blir.

Oppdatert liste:

Må handles:

Supplere opp med Mozell

Kjøpe flaskeøl til middagen. (Munkholm, bør vi ha det?)

Handle snacks.

Div:

Fryse isbiter

Printe 30 kirkeprogram

Tale brud og brudgom.

Lørdag:

Trene på dansing!

Søndag:

Trene på dansing!

Mandag:

Trene på dansing!

Tirsdag:

Trene på dansing!

Onsdag:

Møte forlover og trene på å ta på kjolen og legge slepet. (Og informere henne om hva som skjer på dagen. )

Trene på dansing!

Torsdag:

Ordne neglene mine!

Trene på dansing!

Fredag:

Handle frukt

Trene på dansing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har god kontroll fram mot bryllupet ditt.

Ser ikke bort fra at jeg kommer til å låne en del ting på den lista di ja, den var veldig kjekk. :sjenert:

(Tror forresten det er veldig greit med noen få Munkholm, om ikke annet så for tilbudets del..)

Kos deg med den siste forberedelsesuken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nordlandspia, :klem:

her er det bare å låne alt du trenger fra listene mine! :)

Ble enig med Elsklingen igår om at vi bør ha litt munkholm i utvalget. (Og idag lurte Mamma på om hun kanskje skulle kjøpe med seg noen munkholm og drikke selv. Og da kunne jeg fortelle at vi tenkte å kjøpe. :sjarmor: )

Ellers går ting sakte men sikkert fremover.

Må skrive liste til Elsklingen over hva han bør kjøpe inn denne uka hvor han har fri, og ellers hva han må ordne.

Har kortet ned på lista mi også. (I tillegg til å vært innom og gratulert foreldrene mine med morgendagens bryllupsdag, og satt blomster på graven til bestemor, som døde ett år for tidlig til å bli åtti idag. )

Og igår var jeg faktisk ute og jobbet på brunfargen litt. (Til tross for at det var lite sol, men veldig varmt! :ler:

Håper dere alle har hatt en like fin helg, jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert liste:

Må handles:

Supplere opp med Mozell

Kjøpe flaskeøl til middagen. (Munkholm sommerøl, og vanlig flaske øl.)

Handle snacks.

Div:

Fryse isbiter ?

Tale brud og brudgom.

Printe menyer og evt. sanger vi har kontroll på selv.

Søndag:

Trene på dansing!

Mandag:

Trene på dansing!

Tirsdag:

Trene på dansing!

Onsdag:

Trene på dansing!

Torsdag:

Ordne neglene mine!

Trene på dansing!

Fredag:

Handle frukt

Trene på dansing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting...

Brudeparet som her vielse etter oss, lurte på om det var greit at de pyntet kirken på fredag kveld, og at alt sto der når vi hadde vielse. :ler: Vi har ikke brukt ett øre på kirkepynt... :sjenert: Så det hørtes jo greit ut for oss.

Ellers ville Mamma gjerne bruke sin og Pappas kaketopp på toppen av kransekaka. (Den er da 30 år! :) ) Jeg sa det var helt greit, og at den så fin ut. Litt gul, men det er jo litt historie bak! :)

Føler meg litt slem på jobb. Telefonen ringer i ett kjør, og det er bare bryllupsting.. Men nå skal jeg snart reise og få tilpasset kjolen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatert liste:

Må handles:

Supplere opp med Mozell

Handle snacks.

Kjøpe inn blank neglelakk og brune og sorte strømper til "førstehjelpskurv på badet".

Div:

Tale brud og brudgom.

Mandag:

Trene på dansing!

Tirsdag:

Hente kjolen (Håper den blir helt perfekt! Og det gjør den helt sikkert.)

Trene på dansing!

Onsdag:

Trene på dansing!

Torsdag:

Ordne neglene mine!

Trene på dansing!

Fredag:

Handle frukt

Trene på dansing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert liste:

Må handles:

Supplere opp med Mozell

Handle snacks.

Kjøpe inn blank neglelakk til "førstehjelpskurv på badet".

Div:

Tale brud og brudgom.

Onsdag:

Trene på dansing!

Torsdag:

Ordne neglene mine!

Trene på dansing!

Fredag:

Handle frukt

Trene på dansing!

3 dager igjen! :hoppe::overrasket:

Blir litt stressa nå kjenner jeg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen ble hentet igår, og den er bare nydelig!

Jeg gleder meg utrolig mye til å vise den fram til hele verden! :hoppe:

*Må huske å sende takkekort til snille, flinke sydamen!*

Idag er Elsklingen på IKEA, og handler noe å ha vinen i. (Selvfølgelig hadde de ikke noen fine karafler der, men vi får bruke de vi har kjøpt til vann, og ha vann i IKEA-mugger.)

Han hater å være på IKEA, mens jeg sitter på jobb og drømmer om å vandre rundt der i timesvis!

Nå kjenner jeg jeg begynner å stresse litt med talen min! Er skikkelig usikker på hva jeg skal ta med. Har så mye jeg gjerne skulle sagt, men så få ord til å beskrive det med! (Og lite tid å si det på!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...