Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Babyface skrev (52 minutter siden):

Den er nevnt flere ganger i tråden her allerede.

Så dust gjort.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snipa skrev (1 time siden):

Å, der var det mye bæsing. 
Trodde de skulle få opplæring når de kom inn... det var jo ikke et kurs i hyttebygging de hadde meldt seg til. 

Hadde truleg vore lettare å få selt dei med litt kursing i forkant!

• Liker 1
Gjest Wiews
Skrevet
Janzypants skrev (9 minutter siden):

Trykka på linken, men kom bare inn på forsiden av dagbladet. Men det "morsomme" er at jeg skulle inn for å poste det jeg tror linken din egentlig skulle vise.. 

https://www.seher.no/video/ut-mot-produksjonen-sinna/H6IHDtap?fbclid=IwY2xjawLeYiRleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFNS1NhbmpFdzBQSWRPcEJNAR4ik0IIl6jMbbGP5ZnOCfx3GBMpCmSBysGR-2C5GCmT0LEPehcKfak93Ukkkw_aem_f4flaDI3hmlG4RaZOZZC8Q

Her sier de vel i praksis rett ut at Vidar har løyet. Altså, snakker vi dårlig tapere her? Lavmål på lavmål fra den kanten der.. Altså, Vidar har mekka MYE bil oppigjennom, og det har han vært ærlig på, og noen mennesker tar ting lettere enn andre. At han har en forståelse for verktøy, er jo ikke så rart når han har interessene? Det blir det samme som at Vidar skulle gått ut og klagd på at Lisen kunne sy. Eller at mor og datter var "gode" på styling - noe han ikke har interesse for i det hele tatt. Man er gode på forskjellige ting, that's life. Skal mor og datter diskes da, fordi de har stylet før, eller sydd før, planta blomster før etc. Det blir for dumt i min verden. 

De sier at de hadde trodd at det skulle være litt jevnere lag, men kom igjen, a. Gjør en innsats før filmingen starter, da, slik som Dinda! De hadde satt seg inn i verktøy, de hadde gått kurs, de hadde gjort innsats i forkant, mens mor og datter sier at de trodde de ville få litt opplæring der inne. Altså, NÅR skulle de hatt tid til det?!  Så nå er de sinna på produksjonen, fordi at de andre lagene fikk tips om hvordan de skulle bygge det eller det, og hvor de burde legge lister etc, mens mor og datter tilsynelatende IKKE fikk slik informasjon enda de hadde spurt 🫣🙄 Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Let's face it jenter, dere hadde aldri en sjanse, og det er litt trist at de i det hele tatt tror det. Mulig jeg er slem nå, men det får så være, men når mor legger gulv på soverommet og Lars sier at det er lagt feil og at hun må ta det opp igjen, og dét faller for døve ører, så er det vel litt lost case, eller?

Othilie og Lisen - tips, ikke si ALT som faller ned i hodet deres. Filter er en fin ting.

Helt enig!  De har beskyldt de andre deltagerne for å stjele ideene deres og nå sier de at Vidar har løyet, det er skikkelig lavmål.

I konkurransen hvor de skulle sage ut det lille huset som skulle passe inn i rammen, begynte de å skrike og heie på Linda og Dina når de skjønte at de ikke kom til å vinne selv. Det må har vært både forstyrrende og irriterende for de andre deltagerne.

De fremstår som dårlige tapere og dette var vel deres siste sjanse for å få oppmerksomhet fra media.

Skrevet

Jeg tenker heller at flere av deltakerne der kunne mindre enn man kan forvente, enn at Vidar kunne for mye. Det fremsto ikke som verken Lisen eller Frida prioriterte så veldig å lære seg de ulike verktøyene feks, mens Marianne fint mestret de som er helt grunnleggende (og da kommer man langt!). Lisen og Othilie røk jo på manglende nøyaktighet gang på gang på gang, og prioriterte shopping og styling fremfor nøyaktighet. I tillegg hadde jeg faktisk trodd at Othilie kunne litt mer verktøy. Jeg hadde også trodd at Thomas og Frida kunne mer, men de kunne definitivt mer enn Lisen og Othilie, evt forsto det mye raskere.

Vidar og Marianne var nøye fra start og det er det viktigste i snekkerarbeid. Dinda var også nøye. Mor og datter fikk feks tilbakemelding flere ganger på at skruene må skrus helt inn, og gjør man det viser det nøyaktighet uten at det tar mye lengre tid, og burde egentlig være selvsagt i mine øyne. 

Og når Lisen og Othilie skjønte at de var dårligere enn andre er jeg litt overrasket over at de tilsynelatende ikke brukte helgene best mulig, og øvde på det grunnleggene. Jeg vil tro de kjenner en eller annen som kunne lånt de litt verktøy og vist de litt i løpet av disse 10 ukene. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er enig at Lisen og Othilie er dårlige tapere, men jeg skjønner ikke at alle syns det er greit at Vidar underspiller alt han kan. Han er ikke på snittet av 50 år gamle menn jeg kjenner ihvertfall, han kan mye mer enn det. Og hvis det er argumentet-han kan jo SY i tillegg. Skal man regne med at en 50 år gammel mann kan det også? Jeg mener, hvis dere skal stereotype så.. 

Uansett!
Hvorfor er de andre så dårlig forberedt? Eller, hvorfor er Frida og Thomas så uforberedt (jeg forventet ikke mye av L&O). Jeg hadde nå googlet det jeg kunne hvis jeg skulle være med på sommerhytta jeg da. Dinda gjorde jo det.. For hvis Thomas og Frida hadde forberedt seg hadde de hatt en real sjanse tror jeg. Men de brukte jo de første ukene på lære alt fra scratch, timesvis virker det som kastet bort på å bli enige om stil, og masse tid på YouTube. Alt skulle jo vært gjort før de kom dit.. Eller ikke alt, men mye. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Så merkelig av Lisen  og Othilie å gå ut med det som bare fremstår som bittert oppgulp i etterkant. Bare flaut. 

• Liker 12
Skrevet
Blåttvann skrev (8 timer siden):

Så dust gjort.

Ikke enig. Du er på et diskusjonsforum, da er det helt naturlig at det som kommer frem om diskusjonstemaet i media, i dette tilfellet Sommerhytta og Mariannes tatovering, diskuteres. 

Dere som er livredde for spoiling bør verken lese nettaviser eller scrolle sosiale medier og hvertfall ikke oppsøke diskusjonsforum om temaet. Ta ansvar selv.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lyxros skrev (7 timer siden):

Jeg er enig at Lisen og Othilie er dårlige tapere, men jeg skjønner ikke at alle syns det er greit at Vidar underspiller alt han kan. Han er ikke på snittet av 50 år gamle menn jeg kjenner ihvertfall, han kan mye mer enn det. Og hvis det er argumentet-han kan jo SY i tillegg. Skal man regne med at en 50 år gammel mann kan det også? Jeg mener, hvis dere skal stereotype så..

Han er på snittet blant menn jeg kjenner som er 50 år gamle😅 Det var jo ikke egentlig veldig kompliserte ting de laget, men han var nøye fra start og da blir det bra. Husker det kom en kommentar enten fra mor og datter eller dinda om at Vidar sikkert ikke har lagt belegningsstein før heller. Sånn som Marianne og Vidar la den steinen (rette linjer, ikke vanskelige kapp) så er jo ikke det vanskelig å få bra selvom det er første gang, så lenge man er nøye, planlegger litt og tenker praktisk.

Når det kommer til syingen er jeg faktisk oppvokst med at min far var bedre på symaskin enn min mor. Han sydde ikke mye, men reparerte båtkallesjen sin litt selv og måtte av og til legge opp litt bukser😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Til alle som reagerer på Vidars håndverkskunnskaper, så er det ikke i mot reglene å være handy. Det eneste som er forbudt, er å ha det som yrke. Du kan ikke være gartner, snekker eller interiørdesigner, men om du elsker å pusse opp hjemme eller jobbe i hagen , så gjør det deg ikke uaktuell i Sommerhytta. 

• Liker 12
Skrevet
tirben skrev (2 timer siden):

Til alle som reagerer på Vidars håndverkskunnskaper, så er det ikke i mot reglene å være handy. Det eneste som er forbudt, er å ha det som yrke. Du kan ikke være gartner, snekker eller interiørdesigner, men om du elsker å pusse opp hjemme eller jobbe i hagen , så gjør det deg ikke uaktuell i Sommerhytta. 

Men det er ikke det jeg er uenig i, eller noen andre som jeg har sett. Men hvis han har sitti i intervjurunden og svart sånn som han gjorde på tv så har han jo underspilt ekstremt mye av hva han kan. Knapt holdt i en hammer lissom.

Og da har tv2 kanskje valgt 4 lag de syns er like +/- og så er han mye bedre enn alle andre.. Men det får man jo aldri vite. Jeg bryr meg ikke så mye om folk er som Vidar eller om de er motsatt som Lisen og Othilie, det er bare veldig kjedelig når du får store sprik blant lagene. Gjør meg ikke noe om folk er flinke lissom.. 

• Liker 2
Skrevet
Pjukset skrev (På 10.7.2025 den 21.24):

For en usmakelig kommentar. Hun er 20 år! Hun snakker nå opp moren sin mer enn 20 åringer flest. 

Kosemose skrev (På 11.7.2025 den 10.57):

Det der syns jeg er helt lavmål å si, de har mor/datter krangler og mor/datter-dynamikk, der de tar ut frustrasjon og at de er slitne, på hverandre. Det sier ingen ting om hvordan hun vil fungere i en profesjonell rolle. 

Å det står jo dere fritt til å mene, på lik linje som jeg kan ha min mening og oppfatning. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Knitalong skrev (9 timer siden):

Å det står jo dere fritt til å mene, på lik linje som jeg kan ha min mening og oppfatning. 

Har ikke sagt at det ikke er fritt frem å mene noe som helst. Det er likevel en lite reflektert uttalelse. 

• Liker 2
Skrevet
Janzypants skrev (På 4.7.2025 den 21.20):

Jeg kjenner faktisk at jeg fikk ganske bad vibes av mor og datter denne uka.. Akkurat som at de var ute etter konflikt??
Først så "tar" de Thomas for å ta bilde av en plante. Hva så om han tok bilde av planta? Er det forbudt? Så hadde han spurt Lisen om hvor de hadde kjøpt den og hva den kostet. Altså, kan det bare være hans forsøk på smalltalk? Hvorfor ta det i verste mening, liksom?

Og når det kommer til gresskaret. Måten de fremla det på først, så virket det som om de var sikre på at det var en av naboene som hadde vært og sabotert. Altså, kom igjen, a! Og hvem var det de gikk til? Thomas. (Hvert fall det som ble vist). 

Thomas og Frida sleit med å få på trekk til skumgummimadrassene til sofaen. Han går til mor og datter for å spørre om råd, noe han ikke får, da "de hadde brukt kjempelang tid på å finne ut hvordan, og da kunne de ikke gi han løsningen på 5 minutter" - noe i den duren. Mens når mor og datter har trengt hjelp, så har Othilie løpt bort til Vidar. Har Vidar noen gang sagt nei? Nei, han ga henne til og med drillen (til grønn hytte) med riktig bor, så hun slapp å knote mer med sin egen, som hun overhodet ikke hadde peiling på. Hun har vært flere ganger over til Vidar og bedt om hjelp - men det er jo tydelig at de kan få hjelp, men å hjelpe andre tilbake; nei, det er jo tross alt en konkurranse.... 

Ja, og i neste øyeblikk så sier Lisen at hun ser på Thomas som storebroren sin, og Othilie sier for 578.gang "åh, nå ble jeg rørt". Spar meg! 🫣 

Enig

• Liker 1
Skrevet
Pjukset skrev (På 10.7.2025 den 21.24):

For en usmakelig kommentar. Hun er 20 år! Hun snakker nå opp moren sin mer enn 20 åringer flest. 

Øyenvippene…håper hun ser selv hvor forferdelig de ser ut. Garantert mye flottere med normal maskara enn de edderkoppbeina. Uten de hadde hun sett bedre alle skruene som ikke var skrudd inn😉 Thomas er morsom. Vestlandshumor 😂😂Frida, søt og klønete voksen. Ville hatt hytten deres. Flott løsning på hems med bla rekkverket . Marianne og Vidars som fjellhytte. Dinda flott , men kjedelig. Men herlige damer. Mor og datter …. Rotete, og to dramadronninger. Flau oppfør på TV. Vidar sjarmerende morsom . Og Marianne godhjertet , arbeidsom og morsom. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...