Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Knitalong skrev (På 9.7.2025 den 2.04):

Synes selvsagt det er synd at Lisen var så dårlig, spesielt siste uken. Håper hun er helt kvitt plagene nå.

Når det er sagt, fy fader for en bortskjemt drittunge hun er, å så stygg hun er mot sin mor. Å hun studerer psykologi og burde vite bedre hvordan man snakker til andre. Blir hun psykolog så hadde ikke jeg hatt tillit til henne om jeg hadde havnet hos henne.

For en usmakelig kommentar. Hun er 20 år! Hun snakker nå opp moren sin mer enn 20 åringer flest. 

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Pjukset skrev (1 time siden):

For en usmakelig kommentar. Hun er 20 år! Hun snakker nå opp moren sin mer enn 20 åringer flest. 

Ja, om noe er Lisen veldig tålmodig og rolig når moren er urimelig og selvsentrert. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Spoiler

Var ikke overasket over at Frida og Thomas vant gullhammeren fra Naboene, de har veldig lys og fin smak. Tippet gul kom til å vinne den. Så tippet jeg at Aina gav sin til blå, og at Espen og Lars ga sine til grønn.  

Endret av Kaffe(vimse) kopp
Glemt spoiler
  • Liker 1
Skrevet

De desidert beste på alle områder, og med den absolutt fineste hytta, vant! 🤩 Jeg har heiet på dem hele veien, og elsker stilen deres. De har vært ekstremt hardtarbeidende, og vært de som har klaget minst. Det har vært kjempegøy å følge dem, og de er så verdige vinnere som man får blitt. Gratulerer til venninnene! 🎉🥳

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønte at Dinda kom til å vinne, de har den mest kommersielle stilen, ganske likt 90% av boligene som er helstylet på finn. I mine øyne: utrolig kjedelig og lite spennende, MEN de har bidratt til god TV - er to herlige damer som har levert over forventning håndverksmessig. morsomme å følge, og har virkelig lagt sin sjel i dette. 

Digget energien og perfeksjonismen til Vidar og Marianne, og hadde håpet at de skulle vinne, men skjønte det ikke gikk veien deres etter kjøkkentapeten, og flere tapte hammere tross ypperlig og ferdigstilte resultater. De var uforutsigbare og lekne i stilen, og sånt liker jeg. 

alt i alt synes jeg det var superbra casting denne sesongen - en god miks med folk som gjorde seg godt på skjermen gjennom ti uker med helvete. 

btw; Vidar er normalt handy, det som gjør han så dyktig er perfeksjonismen - og det at han er så æreskjær. Der danker han ut de fleste håndtverkerne jeg har hatt! 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Sissy33 skrev (10 timer siden):
  Skjul innhold

Fortjente, men litt overraskende vinnere.  Jeg trodde oppriktig Aina hadde dem på sisteplass...

Vidar vant Lars sin hammer, det gjorde nok hele opplevelsen for ham.  Likeså betydde det mye for Frida og Thomas å få nabohammeren, for meg ørlite overraskende, det også.

Hvordan klarer du å tolke Aina i den retningen? Hun har jo hele veien skrytt av dem.

• Nyttig 2
Skrevet
Babyface skrev (På 8.7.2025 den 20.32):
  Skjul innhold

Flere som tenker at TV2 bestemte vinnerne i dagens konkurranse? Det er faktisk ikke mulig at dette paret vant. Resultatene/svarene ble jo ikke gått gjennom. 

Svarene ble gått igjennom mens de viste konkurransen. Det ble merket med grønn hake på det de gjorde riktig og rødt kryss på det de gjorde feil. Så du ikke det!?

Rød hytte klarte som den en av to å skjære til riktig flis. De hadde alt riktig på verktøyet, alt riktig på ulike stoffer, regnet riktig kvm. (Otilie er mattelærer), alt riktig på plantene (her hadde flere feil) og tok stiklinger og ikke bare delte planta.

• Liker 5
Skrevet
Monky6 skrev (8 timer siden):

Skjønte at Dinda kom til å vinne, de har den mest kommersielle stilen, ganske likt 90% av boligene som er helstylet på finn. I mine øyne: utrolig kjedelig og lite spennende, MEN de har bidratt til god TV - er to herlige damer som har levert over forventning håndverksmessig. morsomme å følge, og har virkelig lagt sin sjel i dette. 

Digget energien og perfeksjonismen til Vidar og Marianne, og hadde håpet at de skulle vinne, men skjønte det ikke gikk veien deres etter kjøkkentapeten, og flere tapte hammere tross ypperlig og ferdigstilte resultater. De var uforutsigbare og lekne i stilen, og sånt liker jeg. 

alt i alt synes jeg det var superbra casting denne sesongen - en god miks med folk som gjorde seg godt på skjermen gjennom ti uker med helvete. 

btw; Vidar er normalt handy, det som gjør han så dyktig er perfeksjonismen - og det at han er så æreskjær. Der danker han ut de fleste håndtverkerne jeg har hatt! 

Jeg er så enig med deg. Dinda var gjennomført til fingerspissene, men for meg blir det kjedelig. Jeg liker farger, men så ble det litt vel mye tapet i grønn hytte. Men, det er jo det som er så fint, alle har forskjellig stil, og man skal bare følge det man selv liker. Enig i at det er gøy med mer lekenhet.

Mor og datter ble for meg en fin balanse; mer lekne farger og interiør, uten at det ble overkill. Som sommerhytte i seg selv så ville jeg bodd i gul hytte, for det var virkelig SOMMER når man kom inn i hytta der. 

Hatten av for alle parene fra min side, syns alle var veldig flinke og utviklet seg enormt i løpet av de 10 ukene. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg likte gul hytte best,  og skulle jeg kjøpt en av hyttene,  ville jeg desidert gått for den.  

Blå hytte var fin og stilren, og jeg synes det er gøy at to damer vant,  for første gang i Sommerhytta.

Jeg likte stilen til rød hytte og synes at de hadde det veldig koselig og bohemsk. 

Grønn hytte hadde mange fine løsninger og finesser, og ingen tvil om at Vidar var flink,  men tapetene på badet og på kjøkkenet ødela alt. Det er den hytta jeg måtte ha pusset opp før jeg kunne trivdes der. 

Selv om jeg altså foretrakk gul hytte,  er det helt ok at blå hytte vant.  

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Knitalong skrev (På 9.7.2025 den 2.04):

Synes selvsagt det er synd at Lisen var så dårlig, spesielt siste uken. Håper hun er helt kvitt plagene nå.

Når det er sagt, fy fader for en bortskjemt drittunge hun er, å så stygg hun er mot sin mor. Å hun studerer psykologi og burde vite bedre hvordan man snakker til andre. Blir hun psykolog så hadde ikke jeg hatt tillit til henne om jeg hadde havnet hos henne.

Det der syns jeg er helt lavmål å si, de har mor/datter krangler og mor/datter-dynamikk, der de tar ut frustrasjon og at de er slitne, på hverandre. Det sier ingen ting om hvordan hun vil fungere i en profesjonell rolle. 

• Liker 3
Skrevet
Monky6 skrev (10 timer siden):

Fullstendig enig! 

Gratulerer til vinnerne! De fikk betalt for gode forberedelser og for evnen til å ta til seg kunnskap og bruke den i praksis.  Håper det kan inspirere deltakere i senere sesonger, det er mest interessant for oss seere når det blir så jevnt mellom deltakerne som det var i år. 

Jeg liker stilen til Vidar og Marianne best (hva pokker er feil med mønstrede tapeter?), men du har rett ang hvordan stylist-boliger på Finn ser ut. 

• Liker 5
Skrevet

Grattis til Dinda! Velfortjent!

Syns de hadde det skikkelig fint også i uterommet. Enig i at selv kunne jeg ha blittelitt mer farge her og der men det er gjennomført og de var nøye. Marianne og Vidar også kjemepflinke, hemsen var fin. Jeg er en av de som ikke likte tapet valgene spesielt men hytta og verket er fint. Lisen og Othilie har hatt en kjempeutvikling, mye ser bra ut men for meg blir det litt mye. Ikke overrasket over at Thomas og Frida vant nabohammer. Fin hytte og mest sommerlig, selv om noen fargevalg ikke helt stemmer for meg. 

Jeg har ikke fått sett finalen og får ikke sett den men hvem ga Espen hammeren til? Ikke helt oversikt over antall hammere...

• Liker 2
Skrevet
Carolini skrev (24 minutter siden):

Grattis til Dinda! Velfortjent!

Syns de hadde det skikkelig fint også i uterommet. Enig i at selv kunne jeg ha blittelitt mer farge her og der men det er gjennomført og de var nøye. Marianne og Vidar også kjemepflinke, hemsen var fin. Jeg er en av de som ikke likte tapet valgene spesielt men hytta og verket er fint. Lisen og Othilie har hatt en kjempeutvikling, mye ser bra ut men for meg blir det litt mye. Ikke overrasket over at Thomas og Frida vant nabohammer. Fin hytte og mest sommerlig, selv om noen fargevalg ikke helt stemmer for meg. 

Jeg har ikke fått sett finalen og får ikke sett den men hvem ga Espen hammeren til? Ikke helt oversikt over antall hammere...

Espen ga til Dinda

Skrevet

Å, der var det mye bæsing. 
Trodde de skulle få opplæring når de kom inn... det var jo ikke et kurs i hyttebygging de hadde meldt seg til. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hanne67 skrev (13 timer siden):

Svarene ble gått igjennom mens de viste konkurransen. Det ble merket med grønn hake på det de gjorde riktig og rødt kryss på det de gjorde feil. Så du ikke det!?

Rød hytte klarte som den en av to å skjære til riktig flis. De hadde alt riktig på verktøyet, alt riktig på ulike stoffer, regnet riktig kvm. (Otilie er mattelærer), alt riktig på plantene (her hadde flere feil) og tok stiklinger og ikke bare delte planta.

Nei, det kom ikke tydelig frem hva alle fikk riktig og feil på nei. Jeg så episoden en gang til.

Endret av Babyface
  • Liker 1
Skrevet
Babyface skrev (På 9.7.2025 den 23.23):

Jeg har en følelse av at det er Marianne og Vidar som vinner, dels fordi det muligens allerede er spoilet (Mariannes tatovering), dels fordi de er gode. Jeg liker Marianne! Men jeg heier på Dinda; flott hytte med bra håndverk (den eneste hytta jeg ville overtatt), gjennomført stil, gode, morsomme og snille jenter og igjen; de er godt forberedt. Det vil være dypt urettferdig ovenfor M/V og Dinda dersom et av de to andre parene vinner, venneparene er håndverksmessig overlegne.

Mor og datter orker jeg ikke; slitsomme å høre på og så er det svært usjarmerende at de er livredde og sure for at de andre stjeler deres idéer, men ikke har noen sperrer for å be de andre om hjelp. 🙄

Jeg tror alle dommerne helst vil gi hammerne sine til blått lag faktisk, men de gir neppe hammerne til samme lag, det tror jeg TV2 styrer.

Puh, der fikk jeg lirt av meg litt om alt. 😂

Hadde vel ikke trengt å si noe om tattoveringen? Ikke alle ønsker å lese potensielt grove spoilere selv om det ikke er bekreftet av noen som faktisk vet. Marianne sa at hun skulle tatovere hytta dersom de vant. Nå ble det jo ikke slik, men det er likevel dritkjipt å lese slikt og tro man vet hva som skjer selv om det ikke skjer likevel. Spenningen er ødelagt selv om vinneren da er noen andre enn man trodde.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Blåttvann skrev (10 minutter siden):

Hadde vel ikke trengt å si noe om tattoveringen? Ikke alle ønsker å lese potensielt grove spoilere selv om det ikke er bekreftet av noen som faktisk vet. Marianne sa at hun skulle tatovere hytta dersom de vant. Nå ble det jo ikke slik, men det er likevel dritkjipt å lese slikt og tro man vet hva som skjer selv om det ikke skjer likevel. Spenningen er ødelagt selv om vinneren da er noen andre enn man trodde.

Den er nevnt flere ganger i tråden her allerede.

Skrevet (endret)
Lyxros skrev (5 timer siden):

Trykka på linken, men kom bare inn på forsiden av dagbladet. Men det "morsomme" er at jeg skulle inn for å poste det jeg tror linken din egentlig skulle vise.. 

https://www.seher.no/video/ut-mot-produksjonen-sinna/H6IHDtap?fbclid=IwY2xjawLeYiRleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFNS1NhbmpFdzBQSWRPcEJNAR4ik0IIl6jMbbGP5ZnOCfx3GBMpCmSBysGR-2C5GCmT0LEPehcKfak93Ukkkw_aem_f4flaDI3hmlG4RaZOZZC8Q

Her sier de vel i praksis rett ut at Vidar har løyet. Altså, snakker vi dårlig tapere her? Lavmål på lavmål fra den kanten der.. Altså, Vidar har mekka MYE bil oppigjennom, og det har han vært ærlig på, og noen mennesker tar ting lettere enn andre. At han har en forståelse for verktøy, er jo ikke så rart når han har interessene? Det blir det samme som at Vidar skulle gått ut og klagd på at Lisen kunne sy. Eller at mor og datter var "gode" på styling - noe han ikke har interesse for i det hele tatt. Man er gode på forskjellige ting, that's life. Skal mor og datter diskes da, fordi de har stylet før, eller sydd før, planta blomster før etc. Det blir for dumt i min verden. 

De sier at de hadde trodd at det skulle være litt jevnere lag, men kom igjen, a. Gjør en innsats før filmingen starter, da, slik som Dinda! De hadde satt seg inn i verktøy, de hadde gått kurs, de hadde gjort innsats i forkant, mens mor og datter sier at de trodde de ville få litt opplæring der inne. Altså, NÅR skulle de hatt tid til det?!  Så nå er de sinna på produksjonen, fordi at de andre lagene fikk tips om hvordan de skulle bygge det eller det, og hvor de burde legge lister etc, mens mor og datter tilsynelatende IKKE fikk slik informasjon enda de hadde spurt 🫣🙄 Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Let's face it jenter, dere hadde aldri en sjanse, og det er litt trist at de i det hele tatt tror det. Mulig jeg er slem nå, men det får så være, men når mor legger gulv på soverommet og Lars sier at det er lagt feil og at hun må ta det opp igjen, og dét faller for døve ører, så er det vel litt lost case, eller?

Othilie og Lisen - tips, ikke si ALT som faller ned i hodet deres. Filter er en fin ting.

Endret av Janzypants
La til en del tekst.
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg må også få legge til at mor og datter mener Vidar har løyet om hva han kunne. Jeg fant denne artikkelen (den er bak betalingsmur), men der står det blant annet: 

Sitat

Men produksjonsteamet falt for Lisens søknad om å få være med. Kanskje fordi hun hadde smurt litt vel tjukt på. Blant annet påsto hun i søknaden at mamma Othilie var en dyktig kunstner – at hun hadde malt et bilde som henger hjemme hos Lisen. I ettertid har datteren innrømmet at det var blank løgn.

Altså, her innrømmer de regelrett at de har LØYET i søknaden. Selvinnsikt er en fin bil. 

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...