Snipa Skrevet 8. juli 2025 #441 Skrevet 8. juli 2025 De var de eneste som tok stiklinger, tror jeg. Syns det så ut som de andre delte planten istedenfor. 4
Ms. Steele Skrevet 8. juli 2025 #442 Skrevet 8. juli 2025 Babyface skrev (1 time siden): Vis skjult innhold Flere som tenker at TV2 bestemte vinnerne i dagens konkurranse? Det er faktisk ikke mulig at dette paret vant. Resultatene/svarene ble jo ikke gått gjennom. Tenkte akkurat det samme ja. 3
Kati Skrevet 8. juli 2025 #443 Skrevet 8. juli 2025 Spoiler De samla opp en haug av stiklinger. Othilie har helt rett: sett de i vann i noen uker og de danner seg røtter. De andre bare delte planta i flere deler 6 1
Janzypants Skrevet 8. juli 2025 #444 Skrevet 8. juli 2025 Babyface skrev (3 timer siden): Vis skjult innhold Flere som tenker at TV2 bestemte vinnerne i dagens konkurranse? Det er faktisk ikke mulig at dette paret vant. Resultatene/svarene ble jo ikke gått gjennom. Det var min umiddelbare tanke også 🤔 I min verden så hadde det fint gått an å klippe det slik at man fikk se hvor mange poeng de forskjellige fikk i hver kategori. 5
Janzypants Skrevet 8. juli 2025 #445 Skrevet 8. juli 2025 Kati skrev (2 timer siden): Skjul innhold De samla opp en haug av stiklinger. Othilie har helt rett: sett de i vann i noen uker og de danner seg røtter. De andre bare delte planta i flere deler Men var det ett poeng pr stikling? Husker ikke "oppgaveteksten" 1
seigostepop Skrevet 9. juli 2025 #446 Skrevet 9. juli 2025 Snart klart for finale, og gøy at det er så jevnt! Jeg synes det er vanskelig å spå hvem som får hvilke hammere, da jeg har inntrykk av at dommerne tilpasser litt slik at de ikke gir en hammer til noen som ikke har sjans. Dessverre. Jeg våger mej likevel på å gjette: Lars: Kan ikke gå til noen andre enn Vidar&Marianne. De har tydelig vært best på snekring hele veien, noe Lars ikke har lagt skjul på. Aina: Kan gå alle veier. Hun har skrytt mest av Lisen&Othilie, og hvis de også skulle få nabohammer er de plutselig med i kampen - og da tror jeg Aina gir hammeren til de. Hvis ikke tror jeg blått lag får den. Espen: Ikke helt lett å vite. Både rødt og gult lag har hatt noen rare plantevalg, så tror det står mellom blått og grønt. Blått har gjort mye ute, og har et helhetlig uteområde. Grønt er mer sjarmerende, med mye plass til spiselige vekster. Nabohammer: Er usikker på hvor mye personlighet til deltakerne teller her, det er jo litt avgjørende. Gul hytte er kanskje den mest sommerlige, men ser ikke for meg at de sjarmerer naboene så veldig. Blå hytte er for spesiell og enkel, og den grønne litt mørk og uten stue. Rød hytte er koselig, men med dårlig arbeid. Nei, denne kan slå alle veier! Vanskelig å spå et utfall, da dommerne har overrasket før. Likevel håper jeg at blå eller grønn hytte vinner, da de har vært best hele veien. Likevel kan rød hytte blande seg inn (teoretisk) hvis de får nabohammer, og det samme med gult. Hvis grønt får hammer fra Lars og Espen og blå får Aina sin så er det likt og står og faller på nabohammeren. Min rangering over hvem jeg håper vinner er grønn, blå, rød, gul. Gleder meg til finale! 5
Sissy33 Skrevet 9. juli 2025 #447 Skrevet 9. juli 2025 Dommerhammere: Lars kan da ikke gi sin hammer til andre enn Vidar og Marianne? Han har gitt for progresjon før, da må det i så fall bli Frida og Thomas, men det vil overraske meg stort. Denne hammeren vil bety mye for Vidar. Aina tror jeg står mellom Vidar og Marianne og Lisen/Othilie. For spenningens skyld kanskje sistnevnte. Hun trenger ikke å ta funksjonalitet i betraktning i like stor grad som Lars, og virker også sjarmert av mor og datter. Espen: Uteområdet er bestandig det vanskeligste å få tak på som seer, da vi ikke kan se det hele under ett. Har Dinda innfridd med oppgraderingene i finaleuka er det ikke umulig at hans hammer går til dem. Naboene. Vi har ikke sett noe til hyttenaboer i år? Ikke lett å vite om deltakerne har truffet dem og klart å bygge en relasjon, noe som er vel så viktig som hvordan hytta ser ut. Jeg tror ikke Dinda får den. Marianne og Vidar virker som "hyttefolk" som kan gå overens med mange. Jeg tror Vidar og Marianne vinner hytta. Hadde de vist Vidar "hate" like mye gjennom i alle fall seriens første totredjedeler uten at det lå en premie og ventet på dem? Selv holder jeg en liten knapp på Dinda. Av deres hytte (som er litt "lite" og spartansk) og MV (som er litt "mye" og vel sprelsk i fargeuttrykket), foretrekker jeg førstnevnte. Rød hytte er periodevis sjarmerende, men altfor upraktisk og gul, vel de kom (for) seint med i racet til å virkelig kunne hevde seg. 4
Skopuss Skrevet 9. juli 2025 #448 Skrevet 9. juli 2025 Mulig dette har vært nevnt av noen tidligere, men jeg synes rett og slett det er urettferdig at Vidar tydeligvis har hatt masse kompetanse fra før innen både bruk av verktøy og håndverk generelt. Slik jeg ser det, MÅ han har underdrevet sin kompetanse på castingen. Sånn sett har han fått komme med på helt feil grunnlag. Det er helt åpenbart at dette ikke har vært nytt for ham. Det sier jo litt når Lars sliter med å finne noe å sette fingeren på. Det er ikke uten grunn at grønn hytte stort sett har hatt god tid og blitt ferdig før de andre. Oppgaver som de andre gjerne måtte være to på, har han gjort helt alene. Jeg synes rett og slett at det er veldig urettferdig, og det er den aller største grunnen til at jeg ikke håper de vinner. 9 5
Snipa Skrevet 9. juli 2025 #449 Skrevet 9. juli 2025 Det jeg syns er merkelig, er at ikke flere gjør som Dinda og øver seg opp på verktøy, snekring, søm og hage før de drar på innspilling. 13 6
Babyface Skrevet 9. juli 2025 Forfatter #450 Skrevet 9. juli 2025 (endret) Snipa skrev (7 timer siden): Det jeg syns er merkelig, er at ikke flere gjør som Dinda og øver seg opp på verktøy, snekring, søm og hage før de drar på innspilling. Helt enig. Ren idioti å møte opp uten å forberede seg når de liksom har SÅ lyst til å vinne. Fullt lov å være handy, det eneste som ikke er lov her er vel å ha fagbrev som tømrer, murer eller i søm eller utdannelse i noe annet relevant, som interiør design. Gøyere å se på de som er handy også, synes jeg. Fire par på linje med mor/datter/Frida hadde jeg ikke giddet å se på. Til sammenlikning er det med amatørbakere/-konditorer i Bakemesterskapet, ikke folk som aldri har bakt før. Jeg har en følelse av at det er Marianne og Vidar som vinner, dels fordi det muligens allerede er spoilet (Mariannes tatovering), dels fordi de er gode. Jeg liker Marianne! Men jeg heier på Dinda; flott hytte med bra håndverk (den eneste hytta jeg ville overtatt), gjennomført stil, gode, morsomme og snille jenter og igjen; de er godt forberedt. Det vil være dypt urettferdig ovenfor M/V og Dinda dersom et av de to andre parene vinner, venneparene er håndverksmessig overlegne. Mor og datter orker jeg ikke; slitsomme å høre på og så er det svært usjarmerende at de er livredde og sure for at de andre stjeler deres idéer, men ikke har noen sperrer for å be de andre om hjelp. 🙄 Jeg tror alle dommerne helst vil gi hammerne sine til blått lag faktisk, men de gir neppe hammerne til samme lag, det tror jeg TV2 styrer. Puh, der fikk jeg lirt av meg litt om alt. 😂 Endret 10. juli 2025 av Babyface Skrivefeil 11
Diamant20 Skrevet 10. juli 2025 #451 Skrevet 10. juli 2025 Skopuss skrev (9 timer siden): Mulig dette har vært nevnt av noen tidligere, men jeg synes rett og slett det er urettferdig at Vidar tydeligvis har hatt masse kompetanse fra før innen både bruk av verktøy og håndverk generelt. Slik jeg ser det, MÅ han har underdrevet sin kompetanse på castingen. Sånn sett har han fått komme med på helt feil grunnlag. Det er helt åpenbart at dette ikke har vært nytt for ham. Det sier jo litt når Lars sliter med å finne noe å sette fingeren på. Det er ikke uten grunn at grønn hytte stort sett har hatt god tid og blitt ferdig før de andre. Oppgaver som de andre gjerne måtte være to på, har han gjort helt alene. Jeg synes rett og slett at det er veldig urettferdig, og det er den aller største grunnen til at jeg ikke håper de vinner. Dinda hadde jo også masse kompetanse når de kom inn, de har gått kurs, planlagt og lest seg opp. Vidar har kanskje brukt verktøy litt mer i en praktisk sammenheng, men selvom han klarer å bruke verktøy er det ikke sikkert han har snekret masse. Det kan hende han er veldig praktisk anlagt, også i hvordan han tenker og planlegger. Min far er en sånn en, som har meninger og vet hvordan han vil gjøre ting for best mulig resultatat, selvom han ikke har gjort det før😅 Grunnen til at flere av de andre løper rundt i siste liten er jo også at de er dårlige på tidsdisponering, og bruker mye tid på å gjøre alt sammen, når man kan klare det alene. Hos Dinda tror jeg problemet noen uker har vært at de har lagt for store planer, Marianne og Vidar har vært flinke til å legge planer som er gjennomførbare på tiden de har tilgjengelig. 5
Kaffe(vimse) kopp Skrevet 10. juli 2025 #452 Skrevet 10. juli 2025 seigostepop skrev (På 9.7.2025 den 6.23): Min rangering over hvem jeg håper vinner er grønn, blå, rød, gul. Gleder meg til finale! Sånn er min rangering 😊 , men jeg ser mest på hvilken stil jeg personlig liker. Dina og Linda Thomas og Frida Lisen og Othilie Marianne og Vidar Men jeg tror Marianne og Vidar vinner. De hadde jo mye kunnskap og erfaring fra før. Er veldig nøye og flinke. De er jo en del eldre enn de andre også. 2 1
Gogglebox Skrevet 10. juli 2025 #453 Skrevet 10. juli 2025 Spoiler Verdige vinnere! 👏🏻👏🏻 Er det første gang et rent kvinnepar har vunnet, tro? På tide i såfall! Gratulerer til Dinda 🏡 5 1
Lyxros Skrevet 10. juli 2025 #454 Skrevet 10. juli 2025 Spoiler Hadde skrevet et helt innlegg her jeg aldri postet, men skriver bare kortversjonen. Om Marianne og Vidar "fortjente" å vinne kommer an på hva Vidar så inder intervju for min del. Sier han at han er fullstendig noob og kan lite så fortjener de ikke å vinne, og tv2 kan nesten ikke la de vinne heller, da premisset er feil. Men hvis Vidar var ærlig å sa at han er ikke utdannet, men har vært borti det meste før, og han fikk bli med, da skal han ikke "straffes" for at han er flinkere enn resten. Syns jeg! Men men. Vinnerne er helt greie for meg, likte de bedre i starten enn slutten. Likte også begynnelsen på stilen, men totalinntrykket ble helt beige og kjedelig, men ikke stygt altså. Ørlite overasket over at de fikk Aina sin hammer. Men, de skal ha for alt forarbeidet de gjorde! De virkelig forberedte seg! Var 100% sikker på at Frida og Thomas fikk nabohammeren, utifra tidligere sesonger så vinner den type hytte. Jeg syns kanskje også den er finest, selv om den ikke er noe wow. Men den er lys og fin! Jeg digger hems løsningen og sengene til Vidar og Marianne, helt genialt. Ingen av hyttene ferdig gir meg noe som helst "wow der vil jeg bo!". Men jeg syns alltid veldig synd på de som taper. Syns alle har vært kjempeflinke og bare blitt flinkere. Kommer forøvrig til å unngå kvinneguiden neste år, med idioter som enten spoiler eller fakespoiler, så takk til dere som bidro med det! 3 1
Villanelle Skrevet 10. juli 2025 #455 Skrevet 10. juli 2025 Spoiler Søren, jeg heia på Marianne og Vidar. Jeg føler de også ble snytt for hammer de gangene det ble gitt sympatihammer, så hadde de fått de to hammerene hadde de vært likt med blått lag, og da hadde nabostemmene bestemt. Da hadde garantert grønt lag vunnet, for stilen i den blå hytta er daukjedelig. Men, blått lag skal ha at de ble veldig flinke til å snekre etterhvert, så de hadde fortjent en god andreplass synes jeg. Gidder ikke se neste år tror jeg, sympatihammere ødelegger for resultatet. 5 1
Babyface Skrevet 10. juli 2025 Forfatter #457 Skrevet 10. juli 2025 Spoiler Yes!!! Gratulerer til vinnerne, de beste vant! 💪🏻🥳 8 1 1
Undrende123 Skrevet 10. juli 2025 #458 Skrevet 10. juli 2025 Hurra for vinnerne! Vel fortjent til Dinda, synes jeg. Likte godt hytta til Frida og Thomas også, men har heiet på Dinda siden første episode. For noen herlige damer som bare sprer glede og godhet seg i mellom, og til andre! 9 1
Sissy33 Skrevet 10. juli 2025 #459 Skrevet 10. juli 2025 Spoiler Fortjente, men litt overraskende vinnere. Jeg trodde oppriktig Aina hadde dem på sisteplass... Vidar vant Lars sin hammer, det gjorde nok hele opplevelsen for ham. Likeså betydde det mye for Frida og Thomas å få nabohammeren, for meg ørlite overraskende, det også. 4
seigostepop Skrevet 10. juli 2025 #460 Skrevet 10. juli 2025 Gratulerer Dinda! En verdig vinner. Godt å se at alle forberedelsene ga avkastning. Ang. kommentarene som har kommet om Vidars kunnskapsnivå mener jeg at han ikke kan mer enn man kan forvente at noen kan etter å ha levd i 50 år. Kan jo ikke bare ha med folk som ikke har tatt i en hammer. 13 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå