Gjest Epona Skrevet 8. juli 2006 #161 Del Skrevet 8. juli 2006 Så bra at glukosetesten gikk bra! Heldige du som fikk sitron i... Kjenner igjen alle tankene dine - tenker ikke akkurat de samme, men samme type tanker. Om allverdens ting.. Håper du har en deilig og avslappende ferie nå, nyt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 10. juli 2006 #162 Del Skrevet 10. juli 2006 Håper du har en fin og avslappende sommerferie!! Det er så koselig å lese om lillesøster som spreller i magen og den kommende storebror som nyter sommeren Har der tenkt noe mer på navn eller?? Synes å huske at du hadde tove som alternativ forrige gang..eller gjaldt det bare da? Sånn er jeg litt, de som var aktuelle da er liksom brukt opp, må ha noe nytt..Og allerde nå har jeg et jentenavn..ikke Aurora, det bel plutselig for tungt for mannen og litt enig er jeg.. Vel, nyt sommeren og famililivet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #163 Del Skrevet 25. juli 2006 Vi har en skøn ferie - både soliga dagar och molniga regntunga dagar, dagar med mycket familj, och dagar før oss sjælva. Sonen har riktigt kul med alla søskenbarn och blir næstan arg nær de måste hem før natten. I magen ær det full aktivitet. Lillasyster som preliminært får namnet Lovisa sparkar och styr om inne i magen. Nu kænns både føtter, hænder och rumpa som rør sig dær inne. Har bara tid før kort uppdatering - sitter på Internet cafe och har både otålig man och son hær. Har lovat mannen en stund framfør datorn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. juli 2006 #164 Del Skrevet 25. juli 2006 Så koselig med en liten oppdatering fra deg... Godt å høre at dere koser dere og at alt er bra... Lovisa var et nydelig navn... Kos dere masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 25. juli 2006 #165 Del Skrevet 25. juli 2006 Nydelig navn ja! Selv har jeg plutselig samme jentenavn som sist alikevel...Helena Louise. Men det kan jo fort ombestemmes..så ubestemmelig som jeg er om dagen.. Kos dere videre på ferie!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #166 Del Skrevet 31. juli 2006 Hemma igen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. juli 2006 #167 Del Skrevet 31. juli 2006 Hemma igen! ← hjem igjen! Gleder meg til å lese mer om hvordan dere har hatt det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #168 Del Skrevet 31. juli 2006 Tack Cr@sh. Just nu är jag bara svettig och varm, sitter och surfar lite löst. Har läst mail och betalat räkningar och nu är det bara en rejäl KG runda kvar Nåja, vi har en stor hög med smutsiga kläder att ta hand om. Det fixar mannen - mitt jobb börjar strax med den rena högen... Sonen har varit exemplarisk på resandet. Vi har rest 75 + 90 +90 mil i bil vid tre olika tillfällen (med övernattningar på de två längsta). Han var glad att komma hem. Mannen och jag också. Mormor var hemma hos oss och hade förberett mat, var med och lekte så vi kunde packa ur bil och väskor utan "hjälp". Min mage har växt markant på semesterns fyra veckor. Den är en riktig gravidmage nu och ska bara bli större. Det är rejält med liv inne i magen. Lillasyster sparkar, sprattlar och lever om - särskilt vid sängdags, då är det nästan 20 minuters högaktiv träning på henne. Det gör nästan ont som hon håller på. Jag minns inte att det kändes så HÄR mycket. Den blivande storebrodern kallar sig redan för "storebror" och vill att mamma "öppnar magen" (= drar upp tröjan och ner byxorna så magen blir naken) så han kan prata med lillasyster. Sötingen. Jag skriver lite om ferien senare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 1. august 2006 #169 Del Skrevet 1. august 2006 Så artig at magen har vokst mye på ferie. Kjenner igjen det med vonde spark ja, eller spark og spark, hvertfall ikke noe godt når det går oppi og inni alle kriker og kroker som er vondt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 1. august 2006 Forfatter #170 Del Skrevet 1. august 2006 Hello *MissS* Jag har föresten noterat att lillasyster verkar ligga åt samma håll som storebror. Huvudet ner, rumpan till vänster och fötter som sparkar ut i högersidan. Jag försöker också ringa till min barnmorska för att boka om tiden för nästa kontroll. Dagen efter min tid är dagis stängt och jag ska vara hemma med lillkillen, kan ju lika gärna ta kontrollen då i stället för att komma sent till jobbet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 2. august 2006 Forfatter #171 Del Skrevet 2. august 2006 I dag har jag varit ledig igen semester - en dag jobb - en dag ledigt - två dagar jobb - två dagar helg - och sen är det full vanlig vardag igen. Det känns som en bra upptrappning efter semestern I dag har jag och sonen varit på Junibacken igen. Han hade jättekul och jag var inte alls så sliten efteråt som jag trodde jag skulle vara. Skönt att orka med en sådan sak för hans skull - jag tänker både på graviditeten, trängseln, värmen i stan och att jag var där ensam med honom. Det gick bra i alla fall och han somnade sött i vagnen på bussen på väg därifrån. I dag har mannen och jag 4 års bröllopsdag! Det är dock mannens första dag på jobbet efter semestern. Ett 13 timmars pass och han ringde för en timme sen och sa att han blir sen - de har haft mycket att göra. Han är inte hemma än, jag hoppas vi hinner (och orkar) med något mys när han väl är hemma.... I morgon ska både mannen och jag jobba - sonen ska vara med mormor hela dagen. Kul för dem att få en dag tillsammans efter att inte ha träffats på tre veckor. Nu ska jag lägga mig i soffan med fötterna högt och ett stort glas isvatten att dricka. Händerna ska på magen och jag ska mysa med lillasyster i magen... hoppas jag inte somnar innan mannen kommer hem bara... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 2. august 2006 #172 Del Skrevet 2. august 2006 Gratulerer med bryllupsdagen! Jeg husker at dere giftet dere - er det virkelig så lenge siden? Lovisa var et virkelig koselig navn - håper dere lander på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. august 2006 Forfatter #173 Del Skrevet 3. august 2006 Tack Hedda jo då, tiden går fort. 02.08.02 gifte vi oss. Fyra år sen. Det är inte klokt egentligen. Mannen kom hem 22:45 i går... trött och sliten Jag var också trött och sliten efter den långa dagen så det blev inte så mycket mer än lite prat och så däckade vi i sängen. Först hann vi dock titta lite på lillasysters aktiviteter i magen - det var riktig sjögång på magen. I dag ska jag försöka fokusera på jobbet. Försöka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 3. august 2006 #174 Del Skrevet 3. august 2006 Gratulerer med 4 års bryllupsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 3. august 2006 #175 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Så koselig det er å lese om storebror og lillesøster... Gratulerer med overstått bryllupsdag, jeg husket ikke at du giftet deg så nære meg... Endret 3. august 2006 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #176 Del Skrevet 3. august 2006 Gratulerer med vel overstått bryllupsdag... Vi har den 10. Også 4 år! Det har jammen meg gått fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 3. august 2006 Forfatter #177 Del Skrevet 3. august 2006 Kipa, minns du inte? Svorksa bröllop och svorske barn nästan samtidigt? jag minns dig inte från bröllopsplaneringen men har för mig att vi kom på det när vi väntade barn. och Cr@sh vi verkar också ligga ganska lika i både bröllop, första barnet, och nästeman. Lustigt hur det blir ibland. Mannen ringde mig på jobbet i dag och hade bara ros och goda ord att säga. Kort sagt tycker han inte att jag får så mycket mys, gos och kärlek som jag förtjänar och jag som känner mig gravidhormoniell och krävande? Jag frågade föresten sonen var lillasyster ska sova när hon kommer. "I babysängen" svarade han efter lite eftertanke "Var är den då?" "I garaget" "Ska lillasyster sova där?" "Neeej" "Var ska vi ställa sängen då?" "I mammas rum. I mammas och pappas rum." "Inte i ditt då?" "Nej.... Jo, då kan vi leka!" I dag säger tickern 28 veckor! Det går undan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. august 2006 #178 Del Skrevet 3. august 2006 litt for 28 uker !!! (Du tar meg jo snart igjen... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 7. august 2006 Forfatter #179 Del Skrevet 7. august 2006 28 uker ja - snart 29 Tiden går och det känns både som om det ska ske snart och som om det är långt kvar. Jag tror att vädret gör att jag tror att det är långt kvar. I går var det 32 grader och sol, i dag ser det ut att bli likadant. Lillasyster har ju termin 26 oktober, det är ju nästan i november. Då är det rejäl höst. Jag ser framför mig träd som tappat nästan alla löven, vindar, höstkappa, halsduk, handskar (måste köpa nya i skinn föresten) och mys inne med stearinljus. Och DET känns långt borta när jag tittar ut genom fönstret. Vi har pysslat lite hemma, både allmänt fixande och förberedelser för Lillasyster. Vi hade en stor lista med saker att göra, inte ens hälften hann vi med. Listan hjälper mest till att ordna saker för oss. Finns det på listan har vi inte 10 saker att stressa upp oss över, vi har koll. För andra är det precis tvärt om, en lång arbetslista stressar. * När vi kom hem från semestern flyttade vi vår byrå/commode från sovrummet in till "kontoret" för att ge plats för barnsängen. * I går monterade vi en ny hylla till sonen, en lite mindre än den han redan har (som ska monteras ner i dag), men som räcker till leksaker och ger bättre plats i rummet hans. * Vi var och köpte en gräsklippare på BR till sonen. Vi fick besöka tre butiker innan vi hittade en. Han fick en sån i Norge i somras men vi lämnade kvar den för att användas av kusinerna och av oss nästa sommar. * Vi köpte en "stalllåda" på Rusta ("billigbutik"), som vi skurvade ihop. I dag ska jag köpa vit färg och måla den, så ska sonen få ha sina uteleksaker i den. Lådan ska få stå på tomten vid garaget. * Vi har tvättat kläder igen och jag har strukit dem. Har kommit på tricket för en gravid kvinna i värmen; sänk strykbrädan så långt att du kan sitta i soffan och stryka! Då mår fötter och rygg bra * Så har vi "pulat lite i trädgården" Måste bara skriva så... Mannen har vattnat gräsmatta och rabatter, jag har rensat rabarber, kokat kräm, plockat vinbär/rips, och rensat ogräs bland blommorna. * och så har jag lagat i ordning en massa köttfärssås och frusit in till middag att ha efter jobbet. * och sonen (och vi) har haft besök av sin bästa dagiskompis med föräldrar. En skön helg med andra ord. Massor gjort och ändå njutfullt. I dag är det första "riktiga" veckan efter semestern. Förra veckan jobbade både jag och mannen några dagar men i dag var sonen tillbaka på dagis igen. Det gick jättebra att lämna honom i morse. Han verkade glad att få träffa de andra barnen och såg nog fram emot lekandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 7. august 2006 #180 Del Skrevet 7. august 2006 ja..mannen min var visst veldig til å pule rundt før jeg traff han.. Leser og følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg