Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Åh, juleforberedelser i Stockholm! Jeg blir helt nostalgisk! Det høres ut som dere har det veldig koselig sammen, og pepperkakehusene var flotte.  :)

Skremmende at trygdekontoret bare kan la være å utbetale pengene, ja. Og du har helt rett: det er veldig mange som ikke har en sparekonto å ta av når sånt skjer. Bra dere klarer dere, i alle fall!

Det var JÄTTEMYSIGT på julmarkanden på Skansen och massor med folk!

vi köpte glögg, lussebullar och gick runt i bodarna och tittade.

Pengarna kom i torsdags - tragiskt att det hjälper att klaga!

Håper du har det bra som 2- barnsmor midt i alle juleforberedelser...

:klem:

Tack Kipa. Jag har det gott, men är trött. Lillasyster har inte riktigt samma dygnsrytm som resten av familjen. hon är en kvällsmänniska och är gärna vaken till kl ett - när hon är så stuptrött att hon bara skriker men kan inte somna.

For noen flotte peppekakehus og borg! :nisse:

Tack tack :)

Innom med en god førjulsklem til deg og dine, Furstina! :klem: :nisse:

:klem:

Jag har funderat lite över bärsjalar och likande - Grooo har inspirerat mig - så nu se om jag hinner få till någon nätshopping på det i kväll! En elastisk bärsjarl ska jag ha tag i.

Jag skulle ha gått på julbord med jobbet för mig i dag. Hade ordnat med barnvakt och allt men lillasyster ville INTE somna i går trots att hon var så trött. Klockan ett tror jag hon somnade in efter att jag gett upp och låtit henne skrika en stund i sängen - så somnade hon bara jag lyfte upp henne. Tror det blev fem timmars sömn på mig i natt.

Så det blev inget julbord för mig.

Så jag passade på att sova medan barnvakten hämtade Malvin på dagis och gick en tur med honom. SKÖNT!

Igår gick vår TV sönder.

Poof sa den och det började lukta bränt. Sonen och mannen åkte iväg och kastade den på återvinningen. Nu har vi ingen TV. Ganska skönt men jag saknar den lite ändå. Egentligen är det inget speciellt jag vill se på TV men det är skönt att bara sitta och koppla av framför den - eller titta på vad som helst mitt i natten när man går med en liten bebis på famnen.

Föresten intalar jag mig själv att det är träning att gå runt med lillasyster på amnen, jag kniper lite och försöker trimma benen lite samtidigt... kanske har det hjälpt. I går kom jag i ett par blåa jeans jag inte fick upp i förra veckan! Det är dock inga av mina vanliga jeans utan ett par billiga jag köpte efter jag fått storebror - för att ha tills jag kom i mina vanliga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TO Nissejenter?? :overrasket:

ja, just det. Lillasyster och JAG! Jag hade gjömt mig själv :ler:

Kanske jag tänker på mig själv mest som mamma nu?

Tack för hälsningar Epica och Linn3c :vinke:

Storebror tittar på TV nu, och lillasyster ligger och sover på magen ett täcke på köksgolvet. Jag la henne där när jag åt frukost och så somnade hon.

Mannen ligger i sängen och sover - han var på julbord med jobbet i går och lär nog vara kvar i sängen en stund till.

Jag var med barnen på middag hemma hos en dagiskompis, hon var alldeles hysteriskt glad för att få dit alla sina dagiskompisar och barnen lekte bra. Vi vuxna åt god middag och pratade massor medan barnen röjde i hennes rum eller hoppade i vardatsrumssoffan.

Trevligt och sent.

Klockan kvart över nio tog jag storebror i handen och vi rullade hem lillasyster i barnvagnen. Han var jätteduktig som gick hem utan att klaga, och sedan i säng nästan direkt när vi kom hem.

NU börjar det bli mer spännande och härligt att vara mamma. Lillasyster fixerar blicken, har lett tillbaka och visat ett fint leende. Och hon är inte alls lika besvärad i magen på kvällen. Min mysiga lilla tjej! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vissa kvällar går bar andra mindre bra... jag tror lillasyster var vaken mer eller mindre hela kvällen i går. retades bara med en liten kort lur innan hon vaknade igen. Klockan 01:30 var det ÄNTLIGEN natt i går.

I dag har sonen varit exemplarisk.

Sov 30 minuter på soffan mellan fyra och halv fem - sen hjälpte lagade han mat i dag med! Pasta och köttbullar i dag. I går lagade han pasta med köttfärssås. Själv (säger han... jag bara hjälpte lite ;) )

Efter julkalendern på TV hjälpte han till att duscha mamma, bada lillasyster och sedan bada + duscha själv. Jag fick till och med tvätta håret på honom utan protester. Nu ligger han i sängen och lyssnar på sin CD, sover väl nästan. eller jo jag hör hur skivan hackar - det hade han ropat om i fall han var vaken.

Lillasyster har precis ammats och sover nu i min famn, hoppas det varar ocha jag också får sova snart.

I morgon är det LUCIA och lillasyster är 6 veckor.

Vi ska på luciafirande på dagis. Sonen ska vara stjärngosse fast utan strut och med tärnljus. Vi har sjungit luciasånger efter badet och haft mysigt.

I morgon är det kontroll för lillasyster igen, och sen stänger jag denna dagbok. Hon är då sex veckor och jag är knappast gravid längre. I morgon börjar det nya livet - sex veckor.

Jag ska börja träna regelbundet och mannen ska också få sitt, "karenstiden" är över på torsdag. Då har jag återbesökskontroll. Kanske fira lite på kvällen? Nej, vi får ju besök av en annan familj då... hmmm... kanske senare på kvällen då?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på morgonen har vi varit på dagis och firat Lucia. Sonen skötte sig bra och var riktigt stilig i sin stjärngossedräkt med stjärna och ljus i handen.

Lillasyster fick många kommentarer kring sin nissemorsdräkt. Jättesöt var hon (och klarade hela kalaset utan att spy på den fina klänningen...)

gallery_1519_34_6760.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hon är härlig!

Nu är lillasyster

6 veckor gammal

4545 gram

55 cm

och fortfarande mindre än vad storebror var vid födseln.

Det är dags att stänga denna dagbok.

Tack för alla goda ord och hälsningar ni som följt med

:klem:

Kanske öppnar jag en ny på generell, jag vet inte än. Jag vill inte skriva allt för mycket om familjen egentligen men jag har ju ett behov av att skriva om vardagen, att få gnälla, skryta, fundera och dela med mig till omvärlden utan att tjata ihjäl min omgivning.

Vi får se.

Jag har en shoppingdagbok i alla fall - alltid nåt.

och kanske blir det fler i denna kategori om något år?

Tanken finns, jag vill inte helt säga nej till fler barn men törs inte säga ja heller... vi får se vad livet för med sig.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...