Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Ja, nu har jag hållt mig läääänge. Vill inte ropa allt för högt innan vi vet om det går vägen den här gången men nu rycker det i dagboksfingrarna.

Jag är gravid igen!

:hoppe:

Min norske man och jag har en otroligt charmig svorsk gutt på drygt 2 år och nu försöker vi odla fram en liten lillebror eller lillasyster.

Jag hade ett rejält missfall/SA i september, blödde massor och hamnade till slut på operation för att skrapning av livmodern. DÅ bestämde vi oss att vi verkligen ville försöka igen, klart vi vill ha fler barn!

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sista mens första dag var 21/1 och enligt KG's kalender är jag i dag *iväg och kollar*

7+0

med antagen termin 28 oktober

Jag har redan ringt och bokat tid på mödravården. Jag fick prata med min gamla barmorska/jordmor från första graviditeten och hon blev jätteglad å våra vägnar. Jag fick missfallet i september dagen innan jag skulle på inskrivning hos henne så hon var extra glad att jag nu kom med glada nyheter. Inskrivning 31 mars

Jag har varit lite orolig så här i början, jag har haft lite småblödningar men inget allvarligt. Jag vet att det är normalt men jag är ändå lite orolig och osäker. Jag hoppas att allt går bra.

Annars känner jag av flera graviditetssymptom från första gången:

* Brösten är lite större och känsligare

* Magen har svällt upp lite

* Matlusten och hungern har ökat markant

* Jag måste verkligen äta direkt på morgonen. värre än annars.

* Jag har tappat smaken för kaffe. Det som är så gott smakar nu totalt odrickbart!

Vi ska se om vi kan vänta med att göra det officellt tills efter inskrivningen denna gång. Om ingen ser det här, gissar rätt, eller någon nyfiken vänninna kläcker ur sig en fråga vid fel tillfälle ;)

Åh, och en hälsning redan!

Tack LoisLane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med spiren! :blomst:

Skal bli artig å følge med deg! Ønsker deg all mulig lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tackar så mycker för gratulationer. Lite nya namn och några gamla kända.

Jag ska ta och uppdatera mig i lite andra dagböcker också, och kanske några nya, den läsningen har legat nere sen jag fick nytt jobb i oktober.

Jag tänkte att den här dagboken mest skulle handla om graviditeten, känslor och tankar kring den och barnet som växer fram. Jag ska försöka att inte skriva så mycket om annat - mest för barnets skull.

Min förra dagbok använde jag som grund för en graviditetsberättelse vecka för vecka till sonen. Jag hoppas kunna göra det samma med den här!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse!

Fulgte litt med deg sist, og har ventet på ny dagbok fra deg!

Håper formen snart blir bedre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Gratulerer så mye! Må ærlig innrømme at du var en av dem jeg fulgte med og på en måte ble litt inspirert av da du var gravid med førstemann. Fikk lyst på barn jeg og - og det ble det jammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fulgt deg stille fra sidelinjen gjennom både bryllup og graviditet, jeg vet du ;) ! Lykke til med den nye svorske spiren!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ååhhh... så härliga ord. Vinga, monja, pondusa, kiri, Björnsdatter, Leo, epona.

Nu blev jag glad :-D

Jo formen är lite bättre.

Jag ÄR tröttare än vanligt men det känns helt normalt.

Jag är hungrigare på morgonen, på förmiddagen, innan lunch, till middag och innan sängdags. Nästan jämnt, men inte konstant ;)

Och så äter jag lunch eller middag så allt landar i en stor hög eller klump överst i magen - det känns nästan som jag har ett 6 månaders foster som tar plats redan :ler:

Annars har vi vinter fortfarande. Det är mysigt och kul för barnen.

från DN

Med kylan som kommer till helgen finns goda förutsättningar för att det i år blir den kallaste marsmånaden sedan 1942, meddelar SMHI:s experter.

....

Snötäcket har bäddat in huvudstaden i 78 dygn i sträck, och hinner inte alltför mycket smälta undan i veckan kan man mycket väl slå säsongen 2004-05, då snötäcket blev liggande i 89 dagar.

Vi skottar snö hela familjen och har byggt en fin "hög" på vår terrass där vi grävt ur hål och ställt värmeljus/telys i. Det är jättefint när det blir mörkt - en ljuslykta som är 1 meter hög kanske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...