Gå til innhold

Nytt svorskt frö planterat


Furstina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer Furstina! Fulgte med deg forrige graviditet, og begynte også å følge med i den dagboken du skrev når du hadde en SA. Må innrømme at jeg hadde regnet med du ville dukke opp igjen ganske snart! Lykke til med spiren i magen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack igen alla!

Det går framåt.

Jag är lite trött men det är uthärdligt.

Mår inte illa på något sätt (tja, jo om jag inte får äta frukost direkt på morgonen mår jag illa men det kan knappast räknas va?)

Jag har en grym aptit och inte nog med att livmodern har svullnat upp, jag tror att hela magen har växt lite. men det är visst vanligt det också har jag läst.

Jag har redan fått problem med att hitta byxor i garderoben som passar. Denna vecka har jag bara haft kjol/skört oxh jag hoppas klara mig utan mammabyxor åtminstone fram tills vecka 12.

nej, just det. Jag har ju bestämt mig för att det INTE heter mammakläder, det borde heta GRAVIDKLÄDER!

I dag är jag 7+6 och har fortfarnade en jämn brun utflod över dagen. Inget rött och inte mycket. Vi får se vad min barnmorska/jordmor säger vid inskrivningen den 31:a

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey Leya! Tack för gratulationer.

Hur kan man sova så otroligt mycket som jag gjort i helgen och ändå vara sugen på att sova mer? :sove:

Jag är inte trött men är ändå trött på nåt sätt. Konstigt.

I dag gick jag och sonen upp 05:30 för att läsa böcker, lyssna på musik och äta frukost. Sen var det skiftavlösning 07:30-08:00 och då sov jag två hela timmar!

Efter förmiddagens lekar och lunch så sov mina pojkar middag i var sin säng. Jag skulle städa men somnade! på soffan i stället!

Vi fick oss i alla fall en tur till gymmet alla tre. Nu ska jag göra nya försök med träningen. Jag har ju något att träna inför.

Föresten har jag redan gått upp 5 kilo! Men det är ungefär som sist. Kroppen säger till mig att bunkra. Jag hade samma utgångsvikt denna gång som förra gången, ska bli intressant att se hur resten av värdena ser ut.

I går skrattade mannen åt mig! Jag som aldrig brukar kunna äta efter kl 8-9 har börjat äta en macka eller musli innan sängdags. Det är inte likt mig.

Annars är formen bra men humöret är kort. Bra men otroligt kort temprament.

Nu är det kvällsmat och Big Brother. Jag är dock för trött för att hålla reda på vem som är vem och vad som sker... men jag får vila lite innan sängdags ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for ny bebis på vei! Jeg har også fulgt med på deg helt siden bryllup og ditt første svangerskap, og også gjennom aborten. Kjempekoselig å lese at dere er gravide igjen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jej!! Du er tilbake. Hurra, og gratulerer nok en gang så mye. Dette er bare koselig

Håper på å så et svorskt frø selv om ikke så lenge..i mens gleder jeg meg over ditt som sakte men sikkert vokser! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Lalo och Kipa!

Kul att se ännu fler som följt med så länge. Jag blir nästan generad :sjenert:

Jag börjar få problem med kläder... :sur:

de flesta byxor sitter för tight och går inte att använda. Kjolen jag har på mig i dag kan jag inte stänga dragkedjan på hela vägen upp - och var tvungen att byta tröja till en som gick lite längre ner och döljer dragkedjan i ryggen.

Tänker inte börja med gravidkläder förän efter inskrivningen i alla fall!

Kanske har jag några klänningar i garderoben som passar på jobbet? hmmm...

:klø:

I morse fick jag läsa TVÅ böcker innan frukost.

"Nalle Puh och de fem sinnena" för sonen och "bebisen" (hans docka)

Och sen "Mulle Meck och maskiner på väg".

Jag ska flera gånger nej till "Bebben och mormor" - jag orkar inte med den boken igen... fast jag lovade honom att vi ska läsa den när vi kommer hem idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu går det snart inte att dölja längre...

i går kväll efter middagen var magen jättestor, jag verkar svälla upp extra efter varje måltid.

Jag planerar både kläder till jobbet efter att det inte ska synas; kjol eller byxor som går på och en stor tröja eller liknande. Det går inte med tighta eller korta toppar längre. Skönt att det fortfarande är vinterväder och kallt ute :)

Och i förrgår när jag pratade i telefon med mammas kusin (min "extramamma") frågade hon om jag inte var gravid än då? Jag "ljög" och sa nej... men att hon inte ska skämmas för att hon frågar, vi prövar ju öppet så det är inte så hemligt.

I förrgår kväll pratade jag också med svärfar. Motorcyklar, väder och renovering de håller på med. Var på väg att säga nåt men lät bli...

I går pratade mannen med sin ena syster. Han sa att de skulle vara snälla och hämta mig på jobbet, jag är vårtrött och lite lättirriterad sa han... och hon frågade så klart "men hon är inte gravid då?"

:ler:

Vi SKA vänta tills efter inskrivningen nästa fredag om det är möjligt.

Kanske blir det synligt nästa måndag då vi ska ha aerobics med bowlinggänget... måste planera kläder tills dess så jag kan vara med.

Den här gången tänkte jag nog att pappa och hans fru ska få veta först. Sen kanske min ena svägerska...

... men som frågorna och gissningarna kommer i den här takten kan det bli svårt att hålla tyst.

... eller om magen växer ännu mer över helgen...

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for 7 uker!  :)

Tack för gratulationer *missS* och Epica

men 7 fullgångna veckor? är det nåt särskilt då? :klø:

I dag är jag 8 uker, 4 dager.

Jag tror att jag på inskrivningen den 31/3 kommer vara 9+6 alltså nästan 10 fullgångna. Är det inte efter 10 eller 12 veckor som risken för spontanabort avtar?

Jag tyckte nog att jag fick mage ganska fort sist också - men det kan ju bero på att jag är väldigt smal och alltid fått kämpa för att behålla vikt eller gå upp i vikt.

Före graviditeten vägde jag 58-59 kg (precis som sist) fördelat på mina 178 cm...

... så både jag och "inneboende" behöver en initial viktökning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tack ~Alwa~ och tuji

I söndags fick jag en fråga på MSN av en av tjejerna i bowlingklubben. Hon undrade om jag var gravid igen... inte för att hon hade sett nåt men en av de andra tjejerna hade frågat henne.

- så jag sa som det var, och att det fortfarande är lite hemligt.

Vill vänta tills kontrollen på fredag innan jag berättar.

Det är svårt att dölja magen när vi byter om tillsammans, och är vana att se varandra i bara underkläder... När jag väntade sonen följde särskilt en av tjejerna med magens framväxt och kommenterade hur den blev större vecka för vecka. Det ÄR ju enklare att se när man ser den bara magen.

Jag trodde att fler skulle se nåt, och kommentera i måndags då vi skulle ha lite aerobics tillsammans. Men bara hon från MSN tittade lite (och hon visste ju). Så jag "klarade mig" tills helgen.

Jag har visst rätt så bra kondition också, några av tjejerna var HELT slut efter halva passet men jag kände mig faktiskt redo för mer. Kanske en löparrunda. Men jag har problem med urinläckage... Lite för lite knipövningar sen sist, och jag märkte även vid missfallet att jag lättare läckte.

Ska ta upp det med barnmorskan/jordmor på fredag. Kom ihåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hade tänkt att vara ledig på eftermiddagen på fredag.

Vi ska på inskrivning kl 13, och sen tänkte jag ägna lite tid tillsammans med mannen innan vi hämtar sonen vid 15 och sen har en jättemysig fredag tillsammans..

Men så ska jag hålla min stora käft stängd.

I går sa jag till en kollega: "det var länge sen vi hade nåt stormöte eller infomöte på jobbet. I december och januari var det ju flera stycken"

I morse kom inbjudan till möte på fredag 14:30-15:30! :sur:

Avdelningschefen beklagade det korta varslet men hoppas att så många som möjligt kan komma. Dumt!

Jag hinner ju... och jag vill ju egentligen gå, men äsch. Planerna om fredagseftermiddagen tillsammans gick om intet. :-(

Nåja, vi får se vad barnmorskan säger. Kankse är hon och vi så pratiga att jag missar mötet ;)

Och så får vi se till att ta oss till IKEA för att titta på utemöbler till terrassen på lördag förmiddag i stället.

Dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...