Gå til innhold

Menn: Hvor mange er for mange?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært sammen med mannen min i over10 år. Vet ikke hvor mange han har ligget med og han vet ikke meg. Det har aldri vært et tema og er ikke relevant for forholdet. Men vi var voksne da vi møttes. Jeg har vært stort sett singel før han og tester ut litt. 

Anonymkode: 6df6f...6db

Hvor mange har du ligget med da? Hva er det mest opphissende du var med på og hvorfor? 

Anonymkode: 91020...387

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Typisk nok deler ikke mennesker som ligger rundt samme idealet som mennesker som ikke gjør det. Er nettopp der forskjellen i verdiene ligger. Hvordan intimiteten vektlegges og oppleves. Det romantiske aspektet ved det. 

En kvinne med mange sexpartneren ville mest sannsynlig ikke følt et jeg var spesiell og at intimiteten vår var unik for jeg var èn av mange, samtidig som jeg ikke ville følt meg spesiell og at intimiteten vår var unik fordi jeg ble èn av mange. 
For å presisere, det er ikke sikkert at førstnevnte er sant - mulig hun ville følt det - men jeg ville likevel ikke følt det. 

Jeg har sikkert en overromantisk inngang til kjærlighet og parforhold, og det kan jeg skjønne at dere ikke deler. Men for meg må kjærlighet være spesielt, ellers kunne jeg likegodt bare vært fri. 

Og for å presisere: jeg har aldri hatt ONS og kommer aldri til å ha det. Har ingen interesse av det. Å pule "fremmede" bare for å gjøre det? Jeg sliter egentlig med å forstå hvorfor mennesker holder på slik (og da snakker jeg om de som virkelig bedriver med ONS regelmessig - og ikke de som har gjort det en håndfulle ganger i livet). Det er noe forkastelig ved det, og det er ingenting med en kvinne som har bedrevet ONS regelmessig som er forlokkende. Tvert imot. Det treffer meg i magen.

Anonymkode: b6e8d...151

Tallet kan tydeligvis bety noe for hvor spesiell og unik du føler deg. Jeg tror deg, men det andre gir fortsatt ikke mening.

Som sagt tallet alene kan ikke si noe om verdier eller idealer. For eksempel jeg har et tall som er godt innenfor dine numeriske preferanser, og ligger ikke rundt heller, men synes ikke det er noe forkastelig ved folk som driver med uforpliktende sex. Vi har ikke samme verdier og hadde ikke passet sammen. Mens noen med et høyere tall og en fargerik fortid kanskje tenker helt likt som deg nå 20 år senere. Og ønsker en unik romantisk relasjon og synes du er den mest spesielle i hele verden. Det hadde jo vært synd om du hadde fått bismak av forholdet bare pga denne grensen mellom 15-25. Selv om jeg også ser at du hadde vært villig til å ta en runde med deg selv og se det an om denne situasjonen oppstår og du virkelig har falt for henne.

Når det kommer til romantiske forhold så blir det rart for meg å blande inn tall og sannsynlighetsberegning. Ja, statistisk sett vil kanskje lave-tall-folk ha større sjanse for å dele dine verdier, men hvordan kan det være relevant på enkeltindividnivå? Og bare det å ta det opp og gjøre det til en stor greie vil være en dealbreaker for flere som i utgangspunktet er seksuelt konservative.

Anonymkode: 0680e...2b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 14.05):

Kompis, det handler ikke om usikre menn eller gutter. Det handler som å ha et visst nivå på hvordan man lever, og hvilken type kvinne man ønsker å dele livet med. Om man bare skal få seg litt mus, spiller det jo ingen rolle hvor mange de har ligget med, men skal man være i et forhold med dem har det alt å si. Dette er ikke noe nytt for hverken deg eller noen andre. det er ikke noen forskjell på 2025 og 1925 i så måte. Det var likedan da. Like løssluppent, og samtidig like høye standarder for hvem man ville være i forhold med.

Det er bare tapergutta uten draget på annet enn de godt brukte og lubne skilte mødrene der ute, som tar til takke med de som har ligget med en ny hver helg i flere år. 

Du snakker det bare opp for å prøve å få deg mer mus selv du. 

Anonymkode: e3750...d18

🤣🤣

Neida, ikke de usikre smågutta....🤔😂

Anonymkode: 51644...824

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (3 timer siden):

Syns det høres trist ut at du ikke har peil på om hun har hatt to eller 20 innen deg. 

Snakker dere sammen?

Er dere sammen med hennes familie og gamle venner? 

Syns bare det virker rart at du ikke har peiling på om hun har vært med to eller 20 innen deg. Men er mye rart i denne verden som jeg ikke skjønner sånn skikkelig. Så lenge dere har det bra så er vel alt bra. 

Hvorfor er det trist at folk har et annet fokus enn deg selv? 

For noen ville de vært trist å skulle kjenne på behovet for å vite..

Who cares? 

Anonymkode: 51644...824

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor mange har du ligget med da? Hva er det mest opphissende du var med på og hvorfor? 

Ikke meg du spør, men dette er selvfølgelig et ugreit og altfor personlig spørsmål. 

Jeg skal likevel svare deg angående meg selv; Det sies at siste kjærlighet bestandig oppleves som den sterkeste, og det er noe i det. Mulig det finnes unntak, men da er det nok ikke ekte og oppriktig kjærlighet det man føler for siste partner, for er det det er de følelsene levende, mot at de følelsene som var for andre er døde/har gått i glemmeboka av å faktisk føle for nåværende partner. (Eventuelt at man idealiserer noe som egentlig aldri var, men det er jo bare dumt.) 

Det er mye det samme med sex også. Følelser er litt flyktige, og ikke konkrete å holde fast ved, så man husker selvfølgelig siste skikkelige tenning og siste skikkelige orgasme bedre enn noe for 2, 5, 10 eller 20 år siden. Jeg som har vært med samme mann i over 20 år kan ikke med beste vilje huske hvordan det var å ha sex med andre menn. Jeg kan huske overordnet om det var elendig, bra eller veldig bra, men jeg klarer ikke å hente frem opplevelsene. Om jeg prøver, virkelig prøver, så står over 20 års sex med min mann i veien for å klare å hente frem de minner. Ærlig talt kan jeg ikke huske sex jeg og min mann hadde for 5 år siden heller. Bare overordnet. At det var bra. At det stort sett alltid har vært veldig bra. Be meg beskrive sex med min mann og jeg klarer å beskrive siste omgang i detaljer. Ikke den for noen uker siden. 

Så det ærlige er, og det absolutt ærlig også, at min mann har visket dem alle ut. Inkludert seg selv for fem år siden. Jeg kan ikke hente frem detaljene ved å ha sex med andre om jeg så prøver inderlig. 

Det jeg kan huske relativt bra er derimot skikkelig dårlige opplevelser. Ikke akkurat i detaljer det heller, men kroppen min husker dem på en måte, ved å føle avsky ved å dra frem minnet (så godt som det lar seg gjøre, for kun akkurat ubehaget har jo festet seg skikkelig). 

Om jeg ikke hadde hatt god sex siden forrige partner er det mulig jeg hadde glorifisert minnet, og virkelig husket det, men etter noen tusen deilige omganger med min mann er alle tidligere menn visket bort. Det er sannheten. Også at det jeg virkelig kan beskrive i detaljer, fra hendelsesforløpet til følelsene jeg følte, er siste omgang vi hadde sex. Resten er en mølje av minner jeg ikke helt klarer å skille fra hverandre, bortsett fra enkelte glimt fra helt spesielle opplevelser. Og så skulle jeg liksom gå og huske på sex med tidligere menn? 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tallet kan tydeligvis bety noe for hvor spesiell og unik du føler deg. Jeg tror deg, men det andre gir fortsatt ikke mening.

Som sagt tallet alene kan ikke si noe om verdier eller idealer. For eksempel jeg har et tall som er godt innenfor dine numeriske preferanser, og ligger ikke rundt heller, men synes ikke det er noe forkastelig ved folk som driver med uforpliktende sex. Vi har ikke samme verdier og hadde ikke passet sammen. Mens noen med et høyere tall og en fargerik fortid kanskje tenker helt likt som deg nå 20 år senere. Og ønsker en unik romantisk relasjon og synes du er den mest spesielle i hele verden. Det hadde jo vært synd om du hadde fått bismak av forholdet bare pga denne grensen mellom 15-25. Selv om jeg også ser at du hadde vært villig til å ta en runde med deg selv og se det an om denne situasjonen oppstår og du virkelig har falt for henne.

Når det kommer til romantiske forhold så blir det rart for meg å blande inn tall og sannsynlighetsberegning. Ja, statistisk sett vil kanskje lave-tall-folk ha større sjanse for å dele dine verdier, men hvordan kan det være relevant på enkeltindividnivå? Og bare det å ta det opp og gjøre det til en stor greie vil være en dealbreaker for flere som i utgangspunktet er seksuelt konservative.

Anonymkode: 0680e...2b8

Er helt greit at det jeg sier ikke gir mening for deg. Eller noen andre. Dette er ikke en debatt jeg ønsker å vinne. Tvert imot. Jeg bare informere hva jeg tenkte om ting siden jeg ble spurt. Se på det som en fjern og frisk nyanse fra noen dere ikke kjenner og som ikke har vonde hensikter. 😊

For øvrig er ikke mine tall en endelig fastsatt grense som jeg tar bokstavelig. Alt er relativt. Men jeg kjenner meg selv, og jeg vet hva magen min føler når en kvinne kommer over et visst antall. 

At jeg er en mann som er litt for glad i sannsynlighetskalkulasjoner er ikke alltid en god ting. ;) 

Og jeg tenker at når det kommer til dette så er det best for henne også at jeg trekker meg enn at jeg skal drive på med å se ting an med en bismak og en tvil rundt meg som jeg ikke er komfortabel med. Da er det egentlig dødfødt. Og ikke minst så fortjener hun bedre enn meg. Såpass selvinnsikt har jeg. 😊

Men sant skal sies, jeg fisker ikke etter antall ligg hos noen. Jeg har aldri spurt noen direkte. For jeg vet at svaret kan kanskje gjøre ting vanskelig for meg. Info om antall ligg går mer på bekjentskap, om hun spør eller vi kommer innpå samtaleemnet naturlig. Ironien i dette er at kvinner med lav antall alltid nevner det og at jeg enda har tilgode å komme i romantisk kontakt med en kvinne som ikke har spurt meg om antall ligg først. Og når vi er dèr, så kontrer jeg alltid spørsmålet. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trolltunge skrev (3 timer siden):

Ikke meg du spør, men dette er selvfølgelig et ugreit og altfor personlig spørsmål. 

Jeg skal likevel svare deg angående meg selv; Det sies at siste kjærlighet bestandig oppleves som den sterkeste, og det er noe i det. Mulig det finnes unntak, men da er det nok ikke ekte og oppriktig kjærlighet det man føler for siste partner, for er det det er de følelsene levende, mot at de følelsene som var for andre er døde/har gått i glemmeboka av å faktisk føle for nåværende partner. (Eventuelt at man idealiserer noe som egentlig aldri var, men det er jo bare dumt.) 

Det er mye det samme med sex også. Følelser er litt flyktige, og ikke konkrete å holde fast ved, så man husker selvfølgelig siste skikkelige tenning og siste skikkelige orgasme bedre enn noe for 2, 5, 10 eller 20 år siden. Jeg som har vært med samme mann i over 20 år kan ikke med beste vilje huske hvordan det var å ha sex med andre menn. Jeg kan huske overordnet om det var elendig, bra eller veldig bra, men jeg klarer ikke å hente frem opplevelsene. Om jeg prøver, virkelig prøver, så står over 20 års sex med min mann i veien for å klare å hente frem de minner. Ærlig talt kan jeg ikke huske sex jeg og min mann hadde for 5 år siden heller. Bare overordnet. At det var bra. At det stort sett alltid har vært veldig bra. Be meg beskrive sex med min mann og jeg klarer å beskrive siste omgang i detaljer. Ikke den for noen uker siden. 

Så det ærlige er, og det absolutt ærlig også, at min mann har visket dem alle ut. Inkludert seg selv for fem år siden. Jeg kan ikke hente frem detaljene ved å ha sex med andre om jeg så prøver inderlig. 

Det jeg kan huske relativt bra er derimot skikkelig dårlige opplevelser. Ikke akkurat i detaljer det heller, men kroppen min husker dem på en måte, ved å føle avsky ved å dra frem minnet (så godt som det lar seg gjøre, for kun akkurat ubehaget har jo festet seg skikkelig). 

Om jeg ikke hadde hatt god sex siden forrige partner er det mulig jeg hadde glorifisert minnet, og virkelig husket det, men etter noen tusen deilige omganger med min mann er alle tidligere menn visket bort. Det er sannheten. Også at det jeg virkelig kan beskrive i detaljer, fra hendelsesforløpet til følelsene jeg følte, er siste omgang vi hadde sex. Resten er en mølje av minner jeg ikke helt klarer å skille fra hverandre, bortsett fra enkelte glimt fra helt spesielle opplevelser. Og så skulle jeg liksom gå og huske på sex med tidligere menn? 

Er det ugreit og altfor personlig spørsmål/samtale mellom parter i et par? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det ugreit og altfor personlig spørsmål/samtale mellom parter i et par? 

Definitivt i en datingsituasjon, med mindre man er enige om at det er et seksuelt forhold man ønsker, og det er lagt opp til slik dialog og tillit trinnvis. Par er ulike, så dette hadde vært greit for noen og absolutt ikke greit for noen. Også her bør nok dialog og tillit til at man trygt kan dele slikt, og at det er ønsket på positiv måte og vil bli taklet, ikke slå tilbake, bygges opp gradvis. Spør man om slikt og bruker svar man får mot sin partner i ettertid har man drept grunnlaget for tillit og godt og trygt forhold videre, uansett om det blir en kjapp død av forholdet eller seigpining. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (9 timer siden):

Definitivt i en datingsituasjon, med mindre man er enige om at det er et seksuelt forhold man ønsker, og det er lagt opp til slik dialog og tillit trinnvis. Par er ulike, så dette hadde vært greit for noen og absolutt ikke greit for noen. Også her bør nok dialog og tillit til at man trygt kan dele slikt, og at det er ønsket på positiv måte og vil bli taklet, ikke slå tilbake, bygges opp gradvis. Spør man om slikt og bruker svar man får mot sin partner i ettertid har man drept grunnlaget for tillit og godt og trygt forhold videre, uansett om det blir en kjapp død av forholdet eller seigpining. 

Selvsagt bruker man ikke svaret mot sin partner, man bruker svaret for å bygge videre på det seksuelle i forholdet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 15.06):

Har du ligget med mange så har du generelt lavere terskler for å ligge med enda flere. 
Jeg anser derfor sjansen for utroskap større med en partner som har lavere terskler for sex enn ellers. Mulig det er en illusjon av meg, men det hjelper ikke, det er slik jeg tenker og jeg er ikke villig til å risikere å ha en partner som lettere kan ty til utroskap. 

Oppi dette er jeg en romantiker. Jeg vil at vi skal være spesielle ovenfor hverandre. Men jeg ville ikke følt meg særlig spesiell ovenfor henne om hun hadde delt seng med 35 stk før meg. 

Og har en kvinne ligget med f.eks 35 stk så vil hun ha en tidligere sexpartner/eks "rundt hver en haug" som man støtt og stadig møter på, og kanskje i selskapssammenhenger. Samtidig er sjansen stor for at èn eller flere av disse prøver seg senere også. Jeg kjenner til menn og hvordan de kan være. Alt dette kan selvfølgelig skje om hun har 5 sexpartnere også, men i det hele er det mindre å forholde seg til og lavere sannsynlighet.

Jeg har flere tanker om dette, men jeg tenker det jeg skrev nå holder for å rettferdiggjøre mine preferanser rundt ønsket antall partnere. 

Dog skal jeg legge til at sex-antallet til kvinner ikke definerer kvinner som personer. Det er ikke kritikk eller pekefinger jeg retter, bare mine tanker om meg med en fremtidig kvinne. 
Samtidig skal jeg legge til at kjærlighet er uforutsigbart, og hvem vet hvem som egentlig smelter meg den tid det skjer. Mulig jeg må kaste alle disse tankene på havet og gjøre en jobb med meg selv om "den rette" plutselig står framfor meg. Man vet ikke - men jeg håper inderlig hun er innenfor min "maksgrense", ellers vil jeg få et tøft internt oppgjør med meg selv - og det er mulig jeg ville latt "den rette" glippe for å ivareta mitt eget ego. Så trist det hørtes ut. Men sånn er det. 

Det du ikke tar med i betraktningen her er av hvilken grunn et menneske har fått mange tidligere sexpartnere i tellinga. Jeg kan derfor gi deg en kvinnelig forklaring som kan tas med i kunnskapsgrunnlaget ditt.

Jeg har også tro på teorien om at de som har ligget mye, tar lett på sex og har glede av ONS, er mer tilbøyelig til utroskap. De kan sjekking, de har glede av tilfeldig sex og det "koster" dem ikke så mye. Men når det gjelder meg selv så har jeg havnet i "greit-kategorien, opp mot der bismaken starter", men uten å ha noen som helst glede av ONS (aldri hatt det) eller at jeg tar lett på sex. Derimot har jeg vært ekstremt naiv for skjørtejegere og rundbrennere. Det falt meg ikke inn at det gikk an å late som seriøst interessert, kun for å få sex. Så dette er en lærdom jeg måtte bli endel år for å forstå.

Men akkurat derfor, og på grunn av den erfaringen jeg har gjort meg over hvordan mange menn kan være, er utroskap utenkelig for meg. Den minste fristelsen på denne jord er å være utro! Og jeg er sikker på at dette har med min dårlige erfaring fra singellivet å gjøre. Jeg er veldig takknemlig og glad for å være i et trygt og stabilt forhold og håper for guds skyld at jeg aldri må ut på singelmarkedet (slagmarken) igjen. Og jeg tenker faktisk at uten denne erfaringen jeg har lært, om jeg var heldigere og fant den rette uten flere år med dating, så tror jeg at jeg ville vært mer tilbøyelig til å kunne bli lurt av en casanova og rundbrenner senere i livet. Nå er jeg imun!

Så jeg for min del er jeg et levende bevis motsatt vei. Derfor er vi tilbake til at det mest korrekte er nok å undersøke hvilken verdi mennesker legger i sex. Er det noe spesielt og intimt, eller er det nærmest likestilt med å ta en kaffe.

Anonymkode: 24280...fc4

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2025 den 10.39):

Øh, det var mange ord som sa ingenting. Juger du deg inn i forhold, uansett av hvilken grunn, er du ikke til å stole på. Ligg mindre rundt, så slipper du å juge. 

Anonymkode: e3750...d18

Hvis du ikke skjønte dette, så er det fordi du mangler sosiale antenner. Du og noen få andre menn her overfokuserer på løgn og later som dette er en dyd dere respekterer og at det er andre det er et problem med. Billig all den tid dere ikke respekterer andre menneskers privatliv og stiller frekke spørsmål, samtidig som dere verken respekterer å ikke få et svar eller få feil svar. Ingen skylder en person de har møtt på date noen ganger å si hvor mange de har ligget med, faktisk skylder de dem ikke engang å være ærlig, siden dere bryter folkeskikken først med dyneløfting.

Anonymkode: 82815...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det du ikke tar med i betraktningen her er av hvilken grunn et menneske har fått mange tidligere sexpartnere i tellinga. Jeg kan derfor gi deg en kvinnelig forklaring som kan tas med i kunnskapsgrunnlaget ditt.

Jeg har også tro på teorien om at de som har ligget mye, tar lett på sex og har glede av ONS, er mer tilbøyelig til utroskap. De kan sjekking, de har glede av tilfeldig sex og det "koster" dem ikke så mye. Men når det gjelder meg selv så har jeg havnet i "greit-kategorien, opp mot der bismaken starter", men uten å ha noen som helst glede av ONS (aldri hatt det) eller at jeg tar lett på sex. Derimot har jeg vært ekstremt naiv for skjørtejegere og rundbrennere. Det falt meg ikke inn at det gikk an å late som seriøst interessert, kun for å få sex. Så dette er en lærdom jeg måtte bli endel år for å forstå.

Men akkurat derfor, og på grunn av den erfaringen jeg har gjort meg over hvordan mange menn kan være, er utroskap utenkelig for meg. Den minste fristelsen på denne jord er å være utro! Og jeg er sikker på at dette har med min dårlige erfaring fra singellivet å gjøre. Jeg er veldig takknemlig og glad for å være i et trygt og stabilt forhold og håper for guds skyld at jeg aldri må ut på singelmarkedet (slagmarken) igjen. Og jeg tenker faktisk at uten denne erfaringen jeg har lært, om jeg var heldigere og fant den rette uten flere år med dating, så tror jeg at jeg ville vært mer tilbøyelig til å kunne bli lurt av en casanova og rundbrenner senere i livet. Nå er jeg imun!

Så jeg for min del er jeg et levende bevis motsatt vei. Derfor er vi tilbake til at det mest korrekte er nok å undersøke hvilken verdi mennesker legger i sex. Er det noe spesielt og intimt, eller er det nærmest likestilt med å ta en kaffe.

Anonymkode: 24280...fc4

Takk for at du delte dine tanker. Det ble mat for tankene mine. 
Både at du synes teorien min virket plausibel, men ikke minst påpekning om at det finnes de som har en forklaring bak mange ligg uten at det trenger å bety det jeg mener. Kanskje kan det heve magefølelsen min litt i framtiden.

Du er visstnok "innenfor" min magefølelse allerede, så deg hadde jeg nok sikkert tatt med videre på en reise mot noe seriøst hvis alt annet mellom oss klaffet. 

Angående magefølelse så justeres den aller mest av hvor spesiell intimiteten blir mellom oss eller ikke, og ikke bare av min teori om at du har høyere risiko for å være utro. Så hadde du ligget med f.eks 35 stk med den forklaringen du har kommer med ovenfor, så hadde ikke forklaringen hverken indirekte eller direkte vært "god nok" for meg med tanke på den spesielle intimiteten som jeg ønsker vi skal ha, og det uavhengig av hvor spesielt og intimt du ville følt det.
For jeg ville ikke følt meg spesiell for deg da, men en av mange, på tross for forklaringen din.

Ja, jeg er klar over at det er jeg som blir problemet i et slikt eksempel. Men noe annet har jeg ikke sagt. 

Noen vil nok påstå at dette høres helt idiotisk ut av meg, eller at jeg er dum eller at det er dumt. Men dette setter seg i magen på meg som en slags objektiv følelse som regulerer emosjonene mine. Jeg mister lyst og interessen, og det er ikke noe jeg kan tvinge meg forbi. Føles det ikke riktig så blir det ikke riktig uansett hvor bra du er. Kjærlighetsfølelser viser ingen nåde sånn sett. Og med tanke på dette så mister jeg egentlig ikke "den rette" da, for hun var aldri den rette for meg selv om hun var et supert menneske.

Og bare for å ha det presisert. En kvinne med mange sexpartnere bak seg kan være et kupp av et menneske selv om jeg er en skikkelig raring på dette. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg, mann på 33, er ikke tallet i seg selv så viktig. Det er likevel viktig for meg at vi har noenlunde samme syn på og forhold til seksualitet. Det gjelder også andre ting enn seksualitet, altså, f.eks. det å date flere samtidig. Det er ikke noe "sånt gjør ikke sømmelige jenter" ved det.

Jeg har hatt sex med ni stykker selv, og det har i all hovedsak vært jenter/kvinner jeg har datet eller vært sammen med. Det er helt, helt i orden for meg at andre har et helt annet forhold til dette her, og jeg kunne virkelig ikke gitt mer faen i hva venninner (og kompiser) foretar seg av seksuelle krumspring. De er like fine og ordentlige folk uansett.

Samtidig ville jeg neppe datet en som så på sex og annen intimitet på en helt annen måte enn meg selv. Så "tall er tall" er virkelig ikke dekkende for meg, konteksten for tallet har alt å si. Er hun en som hopper fra partner til partner rett som det er, være seg sexpartnere eller andre partnere, hadde vi neppe fungert særlig godt sammen. 

Anonymkode: cc7e2...372

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.2.2025 den 14.22):

Skrivefeil der ja, men kjønn er vel egentlig ikke relevant, hetero, homo, mann eller kvinne, alle har en grense, noen høyere enn andre

Anonymkode: 8907d...e46

Enig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen vil nok påstå at dette høres helt idiotisk ut av meg, eller at jeg er dum eller at det er dumt. Men dette setter seg i magen på meg som en slags objektiv følelse som regulerer emosjonene mine. Jeg mister lyst og interessen, og det er ikke noe jeg kan tvinge meg forbi. Føles det ikke riktig så blir det ikke riktig uansett hvor bra du er. Kjærlighetsfølelser viser ingen nåde sånn sett. Og med tanke på dette så mister jeg egentlig ikke "den rette" da, for hun var aldri den rette for meg selv om hun var et supert menneske.

Og bare for å ha det presisert. En kvinne med mange sexpartnere bak seg kan være et kupp av et menneske selv om jeg er en skikkelig raring på dette. 

Syntes absolutt ikke du er rar eller dum. 
Jeg har det på akkurat samme måten, bare med motsatt fortegn.

når jeg møter personer som er opptatt av seksuell historikk, så får jeg en liten klump i magen og en gnagende følelse som gjør at den personen aldri vil kunne bli aktuell som en partner for meg, uansett hvor fantastisk han måtte være.

Som du sier, dette er ikke noe jeg har kontroll på. Kjærlighetsfølelser lever litt sine egne liv😊. For min del så tipper jeg det har noe med at menn som er opptatt av seksuell historikk, signalisere noen holdninger som kolliderer veldig med mine. Dette skjer nærmest ubevisst og det er ikke sikkert det stemmer en gang.

At meg og mine 4 partnere i livet er «innenfor» for de aller fleste blir helt irrelevant i en sånn situasjon. Det er jo ikke noe en mann ville fått vite en gang, da mulighetene for kjærlighet blir brutt lenge før det 😅

Anonymkode: e1ce8...d5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste mitt antall sexpartnere sier noe om, er hvor mange partnere jeg har hatt og at jeg ikke er utro. At jeg har hatt få partnere forteller bare at jeg har hatt få, men lange forhold.

Hadde jeg vært singel alle de årene jeg har vært i forhold, så hadde jeg hatt langt flere seksualpartnere 💁🏼‍♀️

Svaret mitt på «hvor mange har du hatt sex med», forteller ingen verdens ting om mine «holdninger» til sex eller mine «verdier», utover at jeg ikke har vært utro.

Om en fyr hadde tolket mitt antall partnere til å handle om «holdninger» og «verdier» angående sex, så hadde han fått seg en overraskelse😂

Men nå ville jo ikke en fyr funnet ut av dette ved å spørre meg i en datesetting da. Så i praksis er det jo ikke aktuelt. Har for så vidt heller aldri opplevd at noen har spurt om dette. Det er jo ikke normalt å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Syntes absolutt ikke du er rar eller dum. 
Jeg har det på akkurat samme måten, bare med motsatt fortegn.

når jeg møter personer som er opptatt av seksuell historikk, så får jeg en liten klump i magen og en gnagende følelse som gjør at den personen aldri vil kunne bli aktuell som en partner for meg, uansett hvor fantastisk han måtte være.

Som du sier, dette er ikke noe jeg har kontroll på. Kjærlighetsfølelser lever litt sine egne liv😊. For min del så tipper jeg det har noe med at menn som er opptatt av seksuell historikk, signalisere noen holdninger som kolliderer veldig med mine. Dette skjer nærmest ubevisst og det er ikke sikkert det stemmer en gang.

At meg og mine 4 partnere i livet er «innenfor» for de aller fleste blir helt irrelevant i en sånn situasjon. Det er jo ikke noe en mann ville fått vite en gang, da mulighetene for kjærlighet blir brutt lenge før det 😅

Friskt. 😁

For øvrig er dette "opptatt av seksuell historikk" litt opp til diskusjon. Jeg søker ikke etter seksuell historikk når jeg møter noen. Jeg har aldri spurt noen om det. Faktisk prøver jeg å unngå samtaleevnet rundt ekser og sengepartnere helt, nettopp fordi jeg vet hva slik info i verstefall kan gjøre med meg.

Men som jeg har nevnt tidligere, så har jeg ikke møtt en eneste kvinne som ikke har spurt meg om min seksuelle historikk først. Mulig de er redd for at jeg er en som har ligget rundt. Vet ikke. Men jeg kontrer alltid spørsmålet når jeg får det. Som en refleks. Jeg blir altfor nysgjerrig når bordet er dekket for å spørre. 😬

Ellers bor jeg i et område der man er bekjent med mange, og sånn sett vet man om man har levd utsvevd tidligere eller ikke. Og når jeg vet at noen har rotet rundt med mange så vet jeg samtidig at vi aldri kunne blitt noe. Og disse holder jeg meg unna.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...