AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #141 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, har du en batong på utstrakt hånd, så har du mye større rekkevidde en med en kniv på 15 cm blad i hånda? Så skal ikke to politi med batong klare å slå kniven ut av hånda? Har du sett fektere og hvor lett de spretter unna et korde-stikk? Politiet trener på dette, så hvorfor så vanskelig for deg å akseptere? Angriperen hadde tapt 10 av 10. Nei til skyting og dreping. Anonymkode: 6d097...84d Første bud hvis man skal roe ned en aggressiv person er å holde AVSTAND. Å gå mot en voldelig person er utrulig risikofylt. Det eskalerer og gjør situasjonen mer alvorlig. Han med kniv kan plutselig bli en drapsmann fordi han opplever seg presset i et hjørne Anonymkode: 270b8...218 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #142 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan ikke flere her inne fortelle hvem som troller her? Ta kniven din og gå i mot en trenet mann med batong, så får vi se hvor tøff du er! Anonymkode: 6d097...84d Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg er verken psykisk syk og/eller suicidal. Tror du har et forvrengt bilde av hvilke kapasiteter enkelte psykisk syke har og hva som skal til for at politiet klarer å uskadeliggjøre uten selv å bli skadd. Når noen kjører over en politibil med en hjullaster er det helt proposjonalt at vedkommende blir skutt. Det betyr ikke at politiet er triggerhappy, umodne eller at det er fritt frem å skyte folk. At du også igjen og igjen viser til hendelser hvor du ikke engang har lest en artikkel om det, viser at det er hos deg problemet ligger, ikke i samfunnet rundt deg. Selv om det er lettere for deg å tenke at du sitter på alle svarene. Anonymkode: cf2ed...87d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #143 Skrevet 22. februar 2025 Helt vanlig at politiet er maktsyke og oppfører seg sånn og forsøker å skremme deg med blant annet rettsak. Det er nok en god del stygge personlighetstrekk som går igjen i det yrket. Anonymkode: d4f01...d4b 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #144 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 14.26): Ved trafikkontroll er de alltid flere, fordi de måler med laser. Og prikker fordi du var 5 km/t over i 60? Det skjer ikke. Må være minst 10 km/t over. Så noe av det du forteller stemmer ikke Anonymkode: 270b8...218 Har aldri hørt at sivilt politi driver med fartskontroller, heller ... Anonymkode: 94b77...914
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #145 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt vanlig at politiet er maktsyke og oppfører seg sånn og forsøker å skremme deg med blant annet rettsak. Det er nok en god del stygge personlighetstrekk som går igjen i det yrket. Anonymkode: d4f01...d4b Det har ingenting med å være maktsyk å gjøre at det opplyses om alternativet for ikke å godta boten på stedet. Dette er helt vanlig prosedyre. Herlighet, hvor lettkrenket og sart man skal være! Anonymkode: 9bfb3...c47 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #146 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er like "lettvindt" for politiet som enhver annen. Eneste forskjellen er at politiet gjør det som politi og andre gjør det som privatperson. Skjønner at du ikke liker tanken at folk kan drepe hverandre, men i dette tilfellet er det snakk om handling -> konsekvens. Når politiet snakker med noen om noe som har skjedd, har de taushetsplikt - også for ektefeller. At mannen til TS dukker opp og skal mene ditt og datt, vil jeg tro ble så forstyrrende at politiet ba ham trekke seg unna og noterte navnet hans til en logg for notoritet. Er ganske sikkert på at passasjeren i bilen, som ble hentet hjemme og truet med skytevåpen foran familien sin av en psykisk syk mann, er glad for at politiet ikke "nedeskalerte" hendelsen. Droneopptaket vil du aldri se. Det viser i fullHD at to personer dør. Men når en forsvarer (for passasjeren) som har sett opptaket og snakket med sin klient går offentlig ut og er enig i politiet sin versjon, er det ganske tydelig hva som har skjedd. Anonymkode: cf2ed...87d Det publiseres stadig sladdede droneopptak der det som skjer ender fatalt, så ser ikke noen grunn til at akkurat denne skal skjules for offentligheten. Passasjeren kan vel umulig snakke med sin klient, siden han døde i hendelsen? Politiet har i etterkant siktet sjåføren for medvirkning til drap og drapsforsøk. "- Min venn ble skutt og drept" har han uttalt https://www.dagbladet.no/nyheter/drept-av-skudd-i-overkroppen/82479304 Vi får håpe den hele og fulle sannheten kommer for en dag, og at vi ikke får nok et justismord. Den drepte som satt i bilen traff den en politimannen i armen. Skuddet skiftet retning og gikk videre inn i kroppen. Noe som ikke skulle skjedd, og som førte til undersøkelse av den skuddsikre vesten han bar. En annen politimann ble truffet i benet. Selv ble han som satt i bilen truffet av 9 skudd, blant annet i hodet. (Jeg lurer litt på hvem som holdt hodet mest kaldt i denne hendelsen.) Anonymkode: 4bd5b...6e5 1
Adrenalina1 Skrevet 22. februar 2025 #147 Skrevet 22. februar 2025 Mange av dem er maktsyke psykopater. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #148 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det har ingenting med å være maktsyk å gjøre at det opplyses om alternativet for ikke å godta boten på stedet. Dette er helt vanlig prosedyre. Herlighet, hvor lettkrenket og sart man skal være! Anonymkode: 9bfb3...c47 Hun ble faktisk truet med rettsak. «Gjør som jeg sier nå, ellers får dette store konsekvenser for deg!» Det er en typisk skremmetaktikk politiet har. Du har ikke fått med deg all kritikk politiet har fått og alle lovbruddene de har begått? De fleste politifolk er selvfølgelig ikke maktsyke og er helt normale og oppegående mennesker, men langt i fra alle. Hvor lettkrenket og sart er du egentlig som reagerer sånn? Anonymkode: d4f01...d4b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #149 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det publiseres stadig sladdede droneopptak der det som skjer ender fatalt, så ser ikke noen grunn til at akkurat denne skal skjules for offentligheten. Ikke i Norge. Tror du blander med feks USA hvor alt sånt legges ut over en lav sko. I Norge er det mer fokus på personvern, taushetsplikt, alminnelig folkeskikk osv. Og kom igjen - dette er du klar over selv. Så ikke bruk mangende ut levert video som et argument. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Passasjeren kan vel umulig snakke med sin klient, siden han døde i hendelsen? Politiet har i etterkant siktet sjåføren for medvirkning til drap og drapsforsøk. "- Min venn ble skutt og drept" har han uttalt https://www.dagbladet.no/nyheter/drept-av-skudd-i-overkroppen/82479304 Vi får håpe den hele og fulle sannheten kommer for en dag, og at vi ikke får nok et justismord. Passasjer / fører - ham som ble kidnappet. Du skjønner jo hvem som har uttalt seg. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den drepte som satt i bilen traff den en politimannen i armen. Skuddet skiftet retning og gikk videre inn i kroppen. Noe som ikke skulle skjedd, og som førte til undersøkelse av den skuddsikre vesten han bar. En annen politimann ble truffet i benet. Selv ble han som satt i bilen truffet av 9 skudd, blant annet i hodet. (Jeg lurer litt på hvem som holdt hodet mest kaldt i denne hendelsen.) Anonymkode: 4bd5b...6e5 Når man blir skutt mot og kollegaen faller om ved siden av, skyter man jo til trusselen er fjernet. Eller tenker du at man skal begynne en dialog med han stakkars kidnappede mannen ved siden av. Vet du hvor mange skudd gjerningsmannen skjøt? Men du har rett i at "det ikke skulle skjedd", allikevel er det en og bare en person som har skylden for at det skjedde. Anonymkode: cf2ed...87d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #150 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun ble faktisk truet med rettsak. «Gjør som jeg sier nå, ellers får dette store konsekvenser for deg!» Det er en typisk skremmetaktikk politiet har. Du har ikke fått med deg all kritikk politiet har fått og alle lovbruddene de har begått? De fleste politifolk er selvfølgelig ikke maktsyke og er helt normale og oppegående mennesker, men langt i fra alle. Hvor lettkrenket og sart er du egentlig som reagerer sånn? Anonymkode: d4f01...d4b Politiet er forpliktet til å forklare om mulige konsekvenser av å ikke vedta et forelegg på stedet. Et av de er at saken føres for retten. Det er litt som at en kjørelærer sier at "om du ikke tar førerkortet kan du bli anmeldt for kjøring uten førerkort". Det er jo ikke en trussel, men en faktaopplysning. Lurer på hvor skjør man må være for å ikke tåle å bli informert om potensielle formelle konsekvenser av egne handlinger. Anonymkode: cf2ed...87d 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #151 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det har vært tydelig fremme i media at han skjøt mot politiet først: – Opplysningene som er innhentet til nå, tilsier at første skudd ble løsnet av Geir Roald Hodne, opplyser Hilde Hexeberg Tørnblad i Spesialenheten for politisaker til NTB. Det gikk svært kort tid fra politiet stanset bilen, til situasjonen brått eskalerte. Politiet mener at Hodne så skjøt mot politibetjentene, som besvarte skuddene. Deretter gikk det noen sekunder. Så gikk Hodne, som satt i passasjersetet, ut av bilen og skjøt Markus Botnen, får TV 2 opplyst https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/opplysninger-til-tv-2-kom-ut-av-bilen-og-skjot-markus-25/17317417/ Anonymkode: 2580a...6f5 Som vi ser på bildet (link nedenfor) ble det fyrt av mange skudd som gikk gjennom frontruta på bilen. Dette må vel da ha skjedd før han gikk ut av bilen. Og siden han traff den ene politimannen etter at han gikk ut av bilen, og den andre politimannen i foten, så kan vi vel anta at skuddene gjennom frontruta ble avfyrt av politiet. Nesten utrolig at han var i stand til å komme seg ut av bilen etter en slik "kanonade" synes jeg. Kunne politiet handlet på en annen måte, som kunne ha spart to liv? https://www.vg.no/nyheter/i/bmod1v/politiet-hastet-markus-botnen-til-sykehus-etter-skytingen-paa-klepp-maatte-spare-tid Anonymkode: 4bd5b...6e5 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #152 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som vi ser på bildet (link nedenfor) ble det fyrt av mange skudd som gikk gjennom frontruta på bilen. Dette må vel da ha skjedd før han gikk ut av bilen. Og siden han traff den ene politimannen etter at han gikk ut av bilen, og den andre politimannen i foten, så kan vi vel anta at skuddene gjennom frontruta ble avfyrt av politiet. Nesten utrolig at han var i stand til å komme seg ut av bilen etter en slik "kanonade" synes jeg. Kunne politiet handlet på en annen måte, som kunne ha spart to liv? https://www.vg.no/nyheter/i/bmod1v/politiet-hastet-markus-botnen-til-sykehus-etter-skytingen-paa-klepp-maatte-spare-tid Anonymkode: 4bd5b...6e5 Politimennene ble skutt mens gjerningsmannen satt i bilen. Gjerningsmannen gikk aldri ut men skjøt fra der han satt - med han stakkars mannen ved siden av. Kunne gjerningsmannen handlet på en annen måte, som kunne spart to liv? Anonymkode: cf2ed...87d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #153 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Politiet er forpliktet til å forklare om mulige konsekvenser av å ikke vedta et forelegg på stedet. Et av de er at saken føres for retten. Det er litt som at en kjørelærer sier at "om du ikke tar førerkortet kan du bli anmeldt for kjøring uten førerkort". Det er jo ikke en trussel, men en faktaopplysning. Lurer på hvor skjør man må være for å ikke tåle å bli informert om potensielle formelle konsekvenser av egne handlinger. Anonymkode: cf2ed...87d Jeg spør igjen, har du fått med deg all kritikk de har fått og alle lovbruddene de har begått? Lurer på hvor skjør du er og. Du projiserer din egen sårbarhet på meg og kaller meg krenket fordi jeg sier at politiet er maktsyke. Det er jo åpenbart hvem som er lettkrenket av oss to når du ikke tåler at jeg sier det og går til angrep på meg med «krenket og skjør». Anonymkode: d4f01...d4b 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #154 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er ganske sikkert på at passasjeren i bilen, som ble hentet hjemme og truet med skytevåpen foran familien sin av en psykisk syk mann, er glad for at politiet ikke "nedeskalerte" hendelsen. Droneopptaket vil du aldri se. Det viser i fullHD at to personer dør. Men når en forsvarer (for passasjeren) som har sett opptaket og snakket med sin klient går offentlig ut og er enig i politiet sin versjon, er det ganske tydelig hva som har skjedd. Anonymkode: cf2ed...87d Det du hevder stemmer ikke med det som framkommer i media: "Mannen har seinere latt seg intervjue av Stavanger Aftenblad. Her forteller han at Hodne var bevæpnet med pistol, og at han tok ham med på kjøretur for å forsøke å roe ham ned." Han uttaler også: "- Min venn ble skutt og drept." https://www.dagbladet.no/nyheter/drept-av-skudd-i-overkroppen/82479304 Anonymkode: 4bd5b...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #155 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spør igjen, har du fått med deg all kritikk de har fått og alle lovbruddene de har begått? Lurer på hvor skjør du er og. Du projiserer din egen sårbarhet på meg og kaller meg krenket fordi jeg sier at politiet er maktsyke. Det er jo åpenbart hvem som er lettkrenket av oss to når du ikke tåler at jeg sier det og går til angrep på meg med «krenket og skjør». Anonymkode: d4f01...d4b Jeg kaller ikke deg krenket, har ikke tatt det ordet i min munn. Mem spør på generelt grunnlag om hvordan man kan synes det er så ubehagelig å bli forklart formelle konsekvenser av egne valg. Litt som "lyver du til forsikringen, blir du anmeldt". Det er jo helt åpenbar og offentlig kunnskap. Det er informasjon man må tåle å få for å fungere i hverdagen. Og jeg forstår ikke hvordan tidligere kritikk skal føre til at politiet IKKE skal informere om ting fe er forpliktet til å gjøre. Anonymkode: cf2ed...87d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #156 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det du hevder stemmer ikke med det som framkommer i media: "Mannen har seinere latt seg intervjue av Stavanger Aftenblad. Her forteller han at Hodne var bevæpnet med pistol, og at han tok ham med på kjøretur for å forsøke å roe ham ned." Han uttaler også: "- Min venn ble skutt og drept." https://www.dagbladet.no/nyheter/drept-av-skudd-i-overkroppen/82479304 Anonymkode: 4bd5b...6e5 Du glemte det familien til mannen følte da en bevæpnet mann i åpenbar ubalanse hentet pappa i huset. Det var nok til at de ringte politiet med en gang. Politiet stanser bilen og gjerningsmannen begynner å skyte så fort han ser politiet. Men ja, kanskje politiet skal nedeskalere slike hendelser og la folk seile sin egen sjø. Anonymkode: cf2ed...87d
Helene Skrevet 22. februar 2025 #157 Skrevet 22. februar 2025 Nå har ikke jeg lest hele tråden. Min erfaring med politiet er positiv. Var ute å kjørte i desember. Fikk et illebefinnende. Noen ringte politiet da de trodde jeg kjørte i ruspåvirket tilstand. Politiet var på stedet da jeg parkerte. Måtte blåse, og det var 0 promille. Politiet var kjempehyggelige. De kjørte hjem bilen min, og varslet fastlegen. Har kjøreforbud i dag til de finner ut av hva som skjedde. Jeg er enig i dette. Jeg kan ikke kjøre om jeg får et illebefinnende. Det er ikke trygt. Selvfølgelig finnes enkelte personer som er utrivelige. Det finner du i alle yrker. Man trenger ikke blåse opp alt. Noen ganger må man se på helheten, eller vende det andre kinnet til. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #158 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når du kjører for fort skal du ha bot. Politiet er pliktig å opplyse deg om dine valg, dvs vedta forelegg eller rettsak. Alt så langt er korrekt oppførsel, ikke truende. Men jeg forstår ikke det med at din mann kom hjem og begynte å diskutere boten med politimannen. Ble du stoppet hjemme? Men din mann har ingen rett til å krangle om boten du fikk. Å si at politifolk flest er narsisister, som noen skriver, er helt fjernt. Leger setter diagnoser, og de gjør det ikke ut i fra yrke. Husk også at politiet har sett mange hardt skadet og drept pga for høy fart, det er forståelig at de blir oppgitt når folk ikke følger fartsgrensene. Anonymkode: 731a5...530 Nettopp derfor burde de hatt vett nok til ikke å legge seg på hjul, og i stedet for å avbryte jakten når farten øker enda mer så fortsetter de å henge på. De ser bilnummeret, og kan oppsøke personen senere. Ikke risikere sine egne liv, førerens liv (ev. også passasjerer) i tillegg til alle andre som befinner seg på og ved veien. ("Deg og meg") Her er en som manglet skilt bak, og som antagelig fikk panikk da politiet kom kjørende etter ham: https://www.vg.no/nyheter/i/QlRa5q/livstruende-skadd-i-ulykke-etter-politijakt Her en sak der biljakten endte med nedkjøring av personer som ikke var involvert: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/alvorlig-skadd-etter-politijakt-1.11614727 https://www.vg.no/nyheter/i/8wmAJA/alvorlig-skadd-etter-politijakt Tar også med denne tragiske hendelsen som skjedde med en norsk 16-åring på moped i Sverige: https://www.vg.no/nyheter/i/QoQA0J/norske-alexander-16-doede-etter-dramatisk-politijakt-i-sverige Anonymkode: 4bd5b...6e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #159 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hun ble faktisk truet med rettsak. «Gjør som jeg sier nå, ellers får dette store konsekvenser for deg!» Det er en typisk skremmetaktikk politiet har. Du har ikke fått med deg all kritikk politiet har fått og alle lovbruddene de har begått? De fleste politifolk er selvfølgelig ikke maktsyke og er helt normale og oppegående mennesker, men langt i fra alle. Hvor lettkrenket og sart er du egentlig som reagerer sånn? Anonymkode: d4f01...d4b Hun ble ikke truet. Hun ble opplyst om alternativet og konsekvensen av å ikke godta boten. “Truer” tannlegen deg hvis han/hun opplyser om at du kan risikere å miste tennene dine dersom du ikke skjerper munnhygienen din? Anonymkode: 9bfb3...c47 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2025 #160 Skrevet 22. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp derfor burde de hatt vett nok til ikke å legge seg på hjul, og i stedet for å avbryte jakten når farten øker enda mer så fortsetter de å henge på. De ser bilnummeret, og kan oppsøke personen senere. Ikke risikere sine egne liv, førerens liv (ev. også passasjerer) i tillegg til alle andre som befinner seg på og ved veien. ("Deg og meg") Her er en som manglet skilt bak, og som antagelig fikk panikk da politiet kom kjørende etter ham: https://www.vg.no/nyheter/i/QlRa5q/livstruende-skadd-i-ulykke-etter-politijakt Her en sak der biljakten endte med nedkjøring av personer som ikke var involvert: https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/alvorlig-skadd-etter-politijakt-1.11614727 https://www.vg.no/nyheter/i/8wmAJA/alvorlig-skadd-etter-politijakt Tar også med denne tragiske hendelsen som skjedde med en norsk 16-åring på moped i Sverige: https://www.vg.no/nyheter/i/QoQA0J/norske-alexander-16-doede-etter-dramatisk-politijakt-i-sverige Anonymkode: 4bd5b...6e5 Du måtte tilbake til 2004 for å finne noe ja 😆 Anonymkode: cf2ed...87d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå