AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #61 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Igjen,- har vi dødsstraff her i landet,- på grunn av amfetaminbruk? Meg bekjent kom betjentene unna uten skader. Mens de valgte å avslutte livet til vedkommende med loven i hånd? Anonymkode: 6d097...84d Det var jo valget mellom å skyte mot hjullasteren eller å bli spiddet/kjørt over av et kjøretøy på 20 tonn. Det handler om nødverge for å unngå å selv bli drept Anonymkode: 2580a...6f5 1 4
Snok1 Skrevet 21. februar 2025 #62 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selvfølgelig, men ikke utenkelig heller. Jeg bor (heldigvis) langt ute på landet, men opplevde hvor mye "cowboy" det er i politiet. Det var en kveld en eldre mann som var ute og gikk sin vante kveldstur. Var utrygt for regn, så han gikk med paraply i hånden. Noen som aldri har sett et gevær før (?), ringte politiet og sa de hadde sett en mann gå med gevær i hånda. Imens hadde han gått et par km og kommet rett i nabolaget mitt. Da var klokka ca 23.00. og mørkt. Politiet kom med flere patruljer og satte fulle lys på mannen framme og bak. Ropte at han skulle legge seg ned. Han hadde ikke så god hørsel, så ble stående. Politiet skjøt så skudd i lufta over hodet hans. Så ble han jo "Tatt" da, for å gå med paraply langs vegen.. Dette ble observert av flere som ble skikkelig skremt av oppstyret og skyting. Jeg mener,- politi på nært hold både foran og bak med masse lys skal ikke klare å se forskjell på paraply eller et gevær?? Er det eneste gang slikt har skjedd eller vil skje? Nei. Åpenbart for mange Cowboy i politiet. De burde ikke bære våpen. Anonymkode: 6d097...84d Dersom dette har skjedd, er det lmtalt i minst én lokalavis. Kan du dele en lenke? På forhånd takk. 2
Snok1 Skrevet 21. februar 2025 #63 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det var det, men skjedde for en tre - fire år siden, så det er ikke noe jeg har lagret på min pc, dessverre. Mannen det gjaldt, fikk ikke unnskyld fra politiet en gang, så har mistet all respekt for politiet. Den gamle mannen har ikke turt gå turer der lenger. Anonymkode: 6d097...84d Hørt om google? 🚨I call bullshit on you.🚨 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #64 Skrevet 21. februar 2025 Snok1 skrev (2 minutter siden): Hørt om google? 🚨I call bullshit on you.🚨 Når brukeren er så lemfeldig i sakene han nevner at hen utelater meningsbærende og svært tydelige fakta, tror jeg du gjør rett i det. Anonymkode: cf2ed...87d 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #65 Skrevet 21. februar 2025 Snok1 skrev (3 minutter siden): Hørt om google? 🚨I call bullshit on you.🚨 Moss avis? Anonymkode: 6d097...84d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #66 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det var jo valget mellom å skyte mot hjullasteren eller å bli spiddet/kjørt over av et kjøretøy på 20 tonn. Det handler om nødverge for å unngå å selv bli drept Anonymkode: 2580a...6f5 Ser du på politiets treninger på skytebanen er alltid "blinken" å treffe i hjerteregionen på en menneskefigur. Hvorfor? jeg vil gjerne ha et godt svar, for et skudd mot hjerte er en dødsdom. Kunne ikke treningen heller være fokusert på å treffe bein eller andre kroppsdeler som ikke umiddelbart medfører døden? Anonymkode: 6d097...84d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #67 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser du på politiets treninger på skytebanen er alltid "blinken" å treffe i hjerteregionen på en menneskefigur. Hvorfor? jeg vil gjerne ha et godt svar, for et skudd mot hjerte er en dødsdom. Kunne ikke treningen heller være fokusert på å treffe bein eller andre kroppsdeler som ikke umiddelbart medfører døden? Anonymkode: 6d097...84d Feil. Jeg skyter ifm jakt og er mye på skytebanen. Politiet bruker samme bane utenfor vår bruk. Politiet bruker skyver med sirkler - som man ser på tivoli. Det du sier er helt feil. Nå tror jeg du bare finner på ting. Anonymkode: cf2ed...87d 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #68 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser du på politiets treninger på skytebanen er alltid "blinken" å treffe i hjerteregionen på en menneskefigur. Hvorfor? jeg vil gjerne ha et godt svar, for et skudd mot hjerte er en dødsdom. Kunne ikke treningen heller være fokusert på å treffe bein eller andre kroppsdeler som ikke umiddelbart medfører døden? Anonymkode: 6d097...84d Vet du hvor vanskelig det er å sikte mot en bevegelig kroppsdel slik som armer og bein. De vil forandre posisjon til enhver tid så hvis du sikter i en retning vil det ikke nødvendigvis bety at der du sikter vil det være en kroppsdel innen du rekker å trykke inn avtrekkeren Anonymkode: 2580a...6f5 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #69 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feil. Jeg skyter ifm jakt og er mye på skytebanen. Politiet bruker samme bane utenfor vår bruk. Politiet bruker skyver med sirkler - som man ser på tivoli. Det du sier er helt feil. Nå tror jeg du bare finner på ting. Anonymkode: cf2ed...87d Tull, min kompis i politiet bekrefter at de skyter mye på halvfigur menneskekropp der "blinken" er hjerteregion. Skjer på militære forlegninger. Anonymkode: 6d097...84d 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #70 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser du på politiets treninger på skytebanen er alltid "blinken" å treffe i hjerteregionen på en menneskefigur. Hvorfor? jeg vil gjerne ha et godt svar, for et skudd mot hjerte er en dødsdom. Kunne ikke treningen heller være fokusert på å treffe bein eller andre kroppsdeler som ikke umiddelbart medfører døden? Anonymkode: 6d097...84d Siden du bare kommer med påstander uten kilde, kan jeg legge ved et eksempel i det minste. Bilde fra en skytebane hvor politiet har trent: https://www.ha-halden.no/bildeserie/bilder/politi/bilder-politiet-har-skyteovelse-pa-sauoya/g/5-20-443125 Anonymkode: cf2ed...87d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #71 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull, min kompis i politiet bekrefter at de skyter mye på halvfigur menneskekropp der "blinken" er hjerteregion. Skjer på militære forlegninger. Anonymkode: 6d097...84d Hva forsvaret bruker og lar politiet bruke på sine baner er en ting. Og jeg tviler på at du har "en kompis i politiet". Anonymkode: cf2ed...87d 2
NoaideBiehtar Skrevet 21. februar 2025 #72 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I England er vanlig politi ubevæpnet, men de er flinkere til å bruke elektrosjokkvåpen som ikke tar livet av folk. Selv om England har vesentlig mer kriminalitet. Her på nisseberget ble en mann pepret med 18 skudd inn i hytta på en hjullaster, han hadde ikke avfyrt skudd selv en gang. Generell bevæpning? Lever vi i Tombstone i 1860 med "trekk først"? Anonymkode: 6d097...84d AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke sikkerhetsglass i en vanlig hjullaster. Angrep med hjullaster er lik dødsdom ved skyting? Har vi dødsstraff her i landet, eller har politiet licence to kill utover loven? Anonymkode: 6d097...84d Wow, snakk om å bagatellisere en situasjon som var ekstremt farlig, og som kunne eskalert enda mer hadde politiet blitt drept og vedkommende fått fortsette. Dette er en person alle visste hvem var, og som slet med mye mer enn "bare litt amfetamin". Han var farlig. Det var en grunn til at politiet var der i utgangspunktet. Slår det deg hvor provoserende uttalelsene dine kan være for et lite lokalsamfunn som kjenner dette tilfellet svært godt? Ja, holder du på å bli drept har du licence to kill. 5 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #73 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feil. Jeg skyter ifm jakt og er mye på skytebanen. Politiet bruker samme bane utenfor vår bruk. Politiet bruker skyver med sirkler - som man ser på tivoli. Det du sier er helt feil. Nå tror jeg du bare finner på ting. Anonymkode: cf2ed...87d Har selv skutt rev i bevegelse på 200 meter så ikke kom med den. Anonymkode: 6d097...84d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #74 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må da være omtalt i media, har du link? Anonymkode: fb0f4...9bd Farlig å gå med paraplyen nedslått tydeligvis (Vær beredt på å søke dekning!) Et lite utvalg av lenker: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/pV48G/trodde-paraply-var-rifle https://www.vg.no/nyheter/i/VzGlo3/rykket-ut-paa-melding-om-bevaepnet-person-var-paraply https://www.document.no/2022/07/05/politiet-skjot-varselskudd-mot-bevaepnet-mann-det-viste-seg-at-han-bar-pa-en-paraply/ https://www.nidaros.no/vapnet-politi-rykket-ut-etter-melding-om-mann-med-skytevapen-pa-buss-viste-seg-a-vare-noe-helt-annet/s/5-113-298111 Anonymkode: 4bd5b...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #75 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har selv skutt rev i bevegelse på 200 meter så ikke kom med den. Anonymkode: 6d097...84d Med pistol mens du selv bevegde deg? Anonymkode: 2580a...6f5 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #76 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har selv skutt rev i bevegelse på 200 meter så ikke kom med den. Anonymkode: 6d097...84d Du vet forskjell på rev på 200 meter og farlig person innenfor 10 meter og? 🙄 Men da har du fått med det at det var en person inne i bilen som ble forsøkt knust? Anonymkode: cf2ed...87d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #77 Skrevet 21. februar 2025 NoaideBiehtar skrev (1 minutt siden): Wow, snakk om å bagatellisere en situasjon som var ekstremt farlig, og som kunne eskalert enda mer hadde politiet blitt drept og vedkommende fått fortsette. Dette er en person alle visste hvem var, og som slet med mye mer enn "bare litt amfetamin". Han var farlig. Det var en grunn til at politiet var der i utgangspunktet. Slår det deg hvor provoserende uttalelsene dine kan være for et lite lokalsamfunn som kjenner dette tilfellet svært godt? Ja, holder du på å bli drept har du licence to kill. Ingen, absolutt ingen har, eller skal ha licence to kill. Vi har ikke dødsstraff. Hvor mange politi har mistet livet i tjeneste? Hvor mange bønder har f.eks. mistet livet i deres arbeid? Er politiet over-reprensentert i denne arbeidsgruppen Anonymkode: 6d097...84d 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #78 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen, absolutt ingen har, eller skal ha licence to kill. Vi har ikke dødsstraff. Hvor mange politi har mistet livet i tjeneste? Hvor mange bønder har f.eks. mistet livet i deres arbeid? Er politiet over-reprensentert i denne arbeidsgruppen Anonymkode: 6d097...84d Tror du blander dødsstraff og nødverge. Det er to svært - SVÆRT - ulike ting. Og man bør ikke være spesielt skarp for å kunne skille de to. Anonymkode: cf2ed...87d 3
NoaideBiehtar Skrevet 21. februar 2025 #79 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen, absolutt ingen har, eller skal ha licence to kill. Vi har ikke dødsstraff. Hvor mange politi har mistet livet i tjeneste? Hvor mange bønder har f.eks. mistet livet i deres arbeid? Er politiet over-reprensentert i denne arbeidsgruppen Anonymkode: 6d097...84d Det er ikke dødsstraff, det er forsvar. Sliter du med forskjellen mellom straff og forsvar? 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2025 #80 Skrevet 21. februar 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen, absolutt ingen har, eller skal ha licence to kill. Vi har ikke dødsstraff. Hvor mange politi har mistet livet i tjeneste? Hvor mange bønder har f.eks. mistet livet i deres arbeid? Er politiet over-reprensentert i denne arbeidsgruppen Anonymkode: 6d097...84d Okei hvordan skulle denne konkrete hendelsen vært løst på en annen måte. Nå bare gjentar du dine egne "argumentasjoner" fra starten av denne posten...? Anonymkode: 2580a...6f5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå