Gå til innhold

Sist sette tv-serie?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Sandman. (Netflix)

Nå har ikke jeg lest tegneserien siden starten på 90-tallet, så jeg husker ikke alle detaljene, men serien er vel det beste jeg har sett i år. (Ikke sett Westworlds siste sesong enda).

Jeg reagerer vanligvis på kunstig/unødvendig gender- og race-swapping, men har absolutt ingenting å utsette på dette i serien, utenom at det var kjipt at de ikke kunne bruke John Constantine pga. at andre eier rettighetene til den karakteren.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sett siste sesong "Herr Midt Imellom" da, @Lurium (mtp. avatar, lizm) 

Mr. Inbetween. 👍 (allright iaf.)  edit  - dvs. s03.

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (3 minutter siden):

Har du sett siste sesong "Herr Midt Imellom" da, @Lurium (mtp. avatar, lizm) 

Mr. Inbetween. 👍 (allright iaf.)

Selvfølgelig 🙂

Anonymkode: fee67...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig 🙂

Anonymkode: fee67...956

Bra! Jeg hadde helt glemt den, og ikke fått med meg at det var kommet en ny sesong engang. Lett å glemme serier når man har et lite avbrekk :Nikke:

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurium skrev (14 timer siden):

Sandman. (Netflix)

Nå har ikke jeg lest tegneserien siden starten på 90-tallet, så jeg husker ikke alle detaljene, men serien er vel det beste jeg har sett i år. (Ikke sett Westworlds siste sesong enda).

Jeg reagerer vanligvis på kunstig/unødvendig gender- og race-swapping, men har absolutt ingenting å utsette på dette i serien, utenom at det var kjipt at de ikke kunne bruke John Constantine pga. at andre eier rettighetene til den karakteren.

Den startet jeg på nå i kveld, men ble distrahert så jeg ikke fikk sett hele første episode. Skal se videre i morgen.

Jeg så nyeste episoden av Westworld før i dag. Syns denne sesongen er bedre enn de to forrige, nesten på høyde med første sesongen.

Ellers har jeg begynt å se på en koreansk serie som heter Alchemy of souls på Netflix. Den var skikkelig kul. Har visst fått veldig bra rating på IMDB også. 

Endret av Polly Ester
Endret og la til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan

The sandman. Sett to episoder og den er veldig bra synes jeg.

Leste tegneserien for endel år siden og synes dette var en bra adapsjon av den eller det jeg husker av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig begynt på miniserien «huset» på nrk. Helt ok serie. Vil se den siden jeg leste halve boka en gang (glemte den igjen på en ferge)! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så serien Everwood på nytt. Husker jeg så den når den kom ut men kunne ikke huske om jeg fikk sett den ferdig. Koselig serie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissStiles skrev (5 timer siden):

Jeg så serien Everwood på nytt. Husker jeg så den når den kom ut men kunne ikke huske om jeg fikk sett den ferdig. Koselig serie. 

Har den i bakhodet siden minst to personer er i Marvel-universet. Starlord/Peter Quill/Chris Pratt selvfølgelig, men også Emily vanCamp som Sharon Carter. Jeg har prøvd å følge med, men så langt har de ikke møttes igjen filmatisk sett. Mange tror at CP ble kjent i Parks and Rec, men han gjorde jo denne først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rizzoli & Isles sesong 1. Lenge siden jeg har sett den, og skal se hele serien på nytt nå som den ligger på Viaplay ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøvde meg på Black Bird. Greide ikke mer enn et par episoder, oppskriftsmessig/forutsigbart og ikke imponert over Taron Egertons skuespillerprestasjoner. 

Anonymkode: fee67...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurium skrev (På 6.8.2022 den 0.14):

Sandman. (Netflix)

Nå har ikke jeg lest tegneserien siden starten på 90-tallet, så jeg husker ikke alle detaljene, men serien er vel det beste jeg har sett i år. (Ikke sett Westworlds siste sesong enda).

Jeg reagerer vanligvis på kunstig/unødvendig gender- og race-swapping, men har absolutt ingenting å utsette på dette i serien, utenom at det var kjipt at de ikke kunne bruke John Constantine pga. at andre eier rettighetene til den karakteren.

Jausann. 

Det har vært noen sytepaver som har akket seg over hvor "woke" denne versjonen skulle ha blitt, men... de kan da umulig ha lest tegneserien. Den var jo stappa full av LBGTQ-personer og etniske minoriteter for 30 år siden. Og at The Endless kan se ut akkurat som hva som helst (menneskelig eller ikke) er jo etablert fra starten.

(Mitt eneste ufravikelige krav da jeg fikk høre om at denne versjonen var på vei var at de MÅTTE gjøre en god versjon av "The Sound of Her Wings". Og det gjorde de, så da så. Kirby Howell-Baptiste har akkurat riktig energi for å spille Death; det hadde jeg egentlig ikke særlig tvil om etter å ha sett henne i The Good Place.) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (28 minutter siden):

Jausann. 

Det har vært noen sytepaver som har akket seg over hvor "woke" denne versjonen skulle ha blitt, men... de kan da umulig ha lest tegneserien. Den var jo stappa full av LBGTQ-personer og etniske minoriteter for 30 år siden. Og at The Endless kan se ut akkurat som hva som helst (menneskelig eller ikke) er jo etablert fra starten.

(Mitt eneste ufravikelige krav da jeg fikk høre om at denne versjonen var på vei var at de MÅTTE gjøre en god versjon av "The Sound of Her Wings". Og det gjorde de, så da så. Kirby Howell-Baptiste har akkurat riktig energi for å spille Death; det hadde jeg egentlig ikke særlig tvil om etter å ha sett henne i The Good Place.) 

Denne gledes til å se. Selv om det ikke er favorittsjanger, så har jeg ventet en stund. Mest på grunn av tegneseriene som var ganske fantastisk i sin tid☺️

Ser forøvrig «La casa de papel» (Money Heist) som de fleste sikkert har sett nå. Usikker på hva jeg synes om den. Er mye med replikkene som virker temmelig tamt. Håper den tar seg opp, det er tross alt 5 sesonger 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...