AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #41 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): 10 år aldersforskjell er ikke "dritnasty". "Dritnasty" er forøvrig slike ord min datter på 14 bruker og hun har leggetid klokken 22... Anonymkode: 8c93b...e8d Hahahah herregud, og bestemoren min bruker «for øvrig» Anonymkode: 6553a...21d 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #42 Skrevet 26. desember 2024 Hvis hun ikke bor langt unna din leilighet, så burde du kunne finne en mulighet til å, sånn tilfeldig, gå deg på henne i oppgangen, i garasjen, heisen, ved postkassene, eller hvor som helst i nærheten. Har hun en jobb der hun jobber dagtid, så vet du at hun kanskje er på vei hjem i 16-17-tiden, og da kjører hun kanskje inn i garasjeanlegg, skal i postkassen, og lignende. Jeg synes ikke du skal legge lapp i postkassen eller på døren, det virker snålt. Møt henne heller ansikt til ansikt, og så kan du spørre om hun har lyst til å komme innom på en kopp te/kaffe (kanskje du kan fortelle at du har en nybakt kake, nybakte boller, eller noe i den retningen). Prat litt med henne først, sånn at den invitasjonen ikke blir det første du buser ut med. Hvis hun er opptatt akkurat den dagen, så kan du høflig si at det bare er å ta kontakt om hun har lyst til å gå en tur, eller komme innom en dag senere, så spiller du ballen over til henne, og så pusher du ikke mer på. Anonymkode: bb43b...0bc 1
Eureka! Skrevet 26. desember 2024 #43 Skrevet 26. desember 2024 Inviter henne på en «nabo kaffe». Og på en eller annen måte si i invitasjonen at du ønsker venner i nabolaget, ikke at det legges opp til dating. Om det blir «date feeling» rundt å henge med en nabo vil de fleste skygge banen, blir for tett liksom. Men nabovenner, det kan dere være uansett om det blir kjemi eller ikke.
Himmelen_91 Skrevet 26. desember 2024 #44 Skrevet 26. desember 2024 Hensatt skrev (3 timer siden): Send henne en melding og takk for en hyggelig samtale. Du merker fort om det er noe kjemi mellom dere på måten hun svarer på eller fortsetter samtalen. Enig med denne, heller dette for du inviterer henne hjem til deg 😀 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #45 Skrevet 26. desember 2024 Synes man kan holde seg unna kollegaer og naboer. Blir så ubehagelig for alle når det ikke går bra Anonymkode: ce05c...fec 1
Hmmmmmm Skrevet 26. desember 2024 #46 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei, når du sier ødelegge din egen trivse\bolig\tull hva tenker du på da? Tro meg, aner jeg at hun ikke vil ha noe med meg å gjøre f.eks så skal jeg love deg at jeg trekker meg unna. Anonymkode: 7f838...97c Ingen kan nekte deg å prøve deg. Men for meg så blir dette litt som å date kollegaer. Ordtaket Ikke drit i matfatet kommer jo av det. Hvis man får noen utfordringer i forhold til daten, så kommer man seg ikke helt unna om man er naboer. Du vet ikke om hun er konfliktsky feks, og hun ikke direkte avviser deg. I stede vil du da føle at du staker hun. All din interesse bevisst eller ubevisst vil rettes mot henne. Men tenkere at hvis du ikke ser noen utfordringer med dette, så får du kjøre på. Du sier du ikke er så knyttet til eiendommen din, så hvis det skjærer seg og blir utrivelig, så kan du jo flytte
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #47 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes man kan holde seg unna kollegaer og naboer. Blir så ubehagelig for alle når det ikke går bra Anonymkode: ce05c...fec Så lenge man er hyggelig og trekker seg unna, så tenker jeg at jeg respekterer andre sine grenser. Men jeg tror kanskje det er værre for damer en menn? Anonymkode: 7f838...97c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #48 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så lenge man er hyggelig og trekker seg unna, så tenker jeg at jeg respekterer andre sine grenser. Men jeg tror kanskje det er værre for damer en menn? Anonymkode: 7f838...97c Vi damer har opplevd at menn for ofte ikke tar et nei eller valg så ok i alle fall. Sur stemning, drittslenging og truende oppførsel for eksempel Anonymkode: ce05c...fec 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #49 Skrevet 26. desember 2024 Hvem av dere flytter når dette skjærer seg og blir ubehagelig? Anonymkode: a3398...367
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #50 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Takk for svar. Selv om det kunne vært bra kjemi? Gjerne utdyp hvorfor du mener det er kleint, har egentlig ikke tenkt over det selv. Anonymkode: 7f838...97c Fordi du er naboen hennes. Du har full kontroll med når hun går ut etc. Og hun kjenner ikke deg, så hun går ut fra at sjansen for at du er en psykopat e.l. er rimelig høy. Altfor høy til å ta risikoen. For er du en psykopat, klyse, stalker, incel etc, etc av andre tenkelige avvikende adferder så må jo hun - for sin egen sikkerhet - flytte. Ikke sant? Derfor dater man ikke naboer. Fordi man må ta høyde for at man må flytte dersom vedkommende er gal. Derfor dater man ikke på jobben. Fordi man må ta høyde for å bytte jobb, dersom vedkommende er gal. Og galskap, i alle fall tilstrekkelig av den til at vedkommende reellt er til bry eller fare, er såpass utstrakt vanlig at den må legges inn som en realistisk mulighet. Så hun skal, for å vurdere det, like deg så godt at hun er villig til å flytte for å ta risikoen. Det er ganske solid mye mer enn «litt tiltrekkende». Anonymkode: 1909c...7fd
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #51 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fordi du er naboen hennes. Du har full kontroll med når hun går ut etc. Og hun kjenner ikke deg, så hun går ut fra at sjansen for at du er en psykopat e.l. er rimelig høy. Altfor høy til å ta risikoen. For er du en psykopat, klyse, stalker, incel etc, etc av andre tenkelige avvikende adferder så må jo hun - for sin egen sikkerhet - flytte. Ikke sant? Derfor dater man ikke naboer. Fordi man må ta høyde for at man må flytte dersom vedkommende er gal. Derfor dater man ikke på jobben. Fordi man må ta høyde for å bytte jobb, dersom vedkommende er gal. Og galskap, i alle fall tilstrekkelig av den til at vedkommende reellt er til bry eller fare, er såpass utstrakt vanlig at den må legges inn som en realistisk mulighet. Så hun skal, for å vurdere det, like deg så godt at hun er villig til å flytte for å ta risikoen. Det er ganske solid mye mer enn «litt tiltrekkende». Anonymkode: 1909c...7fd Jeg blir oppriktig trist av å lese om hva mange her opplever at menn har gjort mot dere eller andre kvinner. Hvis det virkelig er slik at mange menn ikke tar et nei for et nei, så forstår jeg veldig godt poenget du fremmer. Det er utrolig synd at så mange kvinner føler seg nødt til å være på vakt fordi noen menn har oppført seg ufint eller truende. Jeg kan bare forestille meg hvor slitsomt det må være, og det gjør meg oppriktig lei meg å tenke på. Samtidig sitter jeg og tenker: Betyr dette at man aldri kan ta en sjanse? Hvis vi alltid lar frykten for andres dårlige erfaringer styre, risikerer vi kanskje å gå glipp av gode forbindelser eller relasjoner. Jeg mener ikke at det å ta sjanser skal bety å ignorere grensene eller følelsene til andre – tvert imot! Det må selvfølgelig gjøres på en respektfull og forsiktig måte, uten press eller forventninger. Når det gjelder min situasjon, tror jeg at det beste er å vise hensyn og respektere henne fullt ut. Kanskje er det mest riktig å holde meg til å hilse pent og høflig når vi treffes. Men jeg sitter også igjen med en liten undring: Kan man, på en forsiktig og respektfull måte, vise interesse uten å sette noen i en ubehagelig situasjon? Jeg er en forsiktig type, og det siste jeg ønsker er å gjøre henne ukomfortabel. Samtidig er det vel noe fint i det å tørre å ta en sjanse, så lenge man er åpen for at svaret kan være nei – og at det er helt greit. Anonymkode: 7f838...97c 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #52 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg blir oppriktig trist av å lese om hva mange her opplever at menn har gjort mot dere eller andre kvinner. Hvis det virkelig er slik at mange menn ikke tar et nei for et nei, så forstår jeg veldig godt poenget du fremmer. Det er utrolig synd at så mange kvinner føler seg nødt til å være på vakt fordi noen menn har oppført seg ufint eller truende. Jeg kan bare forestille meg hvor slitsomt det må være, og det gjør meg oppriktig lei meg å tenke på. Samtidig sitter jeg og tenker: Betyr dette at man aldri kan ta en sjanse? Hvis vi alltid lar frykten for andres dårlige erfaringer styre, risikerer vi kanskje å gå glipp av gode forbindelser eller relasjoner. Jeg mener ikke at det å ta sjanser skal bety å ignorere grensene eller følelsene til andre – tvert imot! Det må selvfølgelig gjøres på en respektfull og forsiktig måte, uten press eller forventninger. Når det gjelder min situasjon, tror jeg at det beste er å vise hensyn og respektere henne fullt ut. Kanskje er det mest riktig å holde meg til å hilse pent og høflig når vi treffes. Men jeg sitter også igjen med en liten undring: Kan man, på en forsiktig og respektfull måte, vise interesse uten å sette noen i en ubehagelig situasjon? Jeg er en forsiktig type, og det siste jeg ønsker er å gjøre henne ukomfortabel. Samtidig er det vel noe fint i det å tørre å ta en sjanse, så lenge man er åpen for at svaret kan være nei – og at det er helt greit. Anonymkode: 7f838...97c Hun er heldig i at det er noen som deg som er interisert i henne. Anonymkode: 8487c...26b 1
Gladgutten79 Skrevet 26. desember 2024 #53 Skrevet 26. desember 2024 Finn ut når hun er hjemme, kok en kanne kaffe og ta med to kopper bank på å spør om hun vil være med ned på fellesarealet å ta en kopp kaffe, er hun ikke hjemme så/passer ikke så går du ned anyway, kanskje hun kommer/kommer litt senere evt prøv på ny ved senere anledning 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #54 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du kunne nok vært verdens kjekkeste og hyggeligste, men jeg finnes virkelig ikke interessert i å vurdere gå på date en nabo. Anonymkode: ef4c3...c0e Det var veldig snevert da?! Hadde forstått det om det var en som var gift eller sjefen din. Men en nabo? Hvorfor ikke lurer jeg på. Jeg syns du skal spørre ts, værste som kan skje er jo at du får ne0?! Anonymkode: d2cc2...ee8
makkapakka Skrevet 26. desember 2024 #55 Skrevet 26. desember 2024 Har en nabo som har tenkt på og passet på meg i snart 10 år, det er ikke hverken kjemi eller match, bare slitsomt i lengden.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #56 Skrevet 26. desember 2024 makkapakka skrev (14 minutter siden): Har en nabo som har tenkt på og passet på meg i snart 10 år, det er ikke hverken kjemi eller match, bare slitsomt i lengden. Hva skjedde i ditt tilfelle? Anonymkode: 7f838...97c
makkapakka Skrevet 26. desember 2024 #57 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skjedde i ditt tilfelle? Anonymkode: 7f838...97c Jeg var bare hyggelig og grei som ny innflytter, det var visst nok for besettelsen som har oppstått
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2025 #59 Skrevet 24. januar 2025 Jeg håper du gikk deg på henne og at dere fikk kontakt. Det går bare ikke an å ha en så trist og negativ oppfatning av en helt normal persons interesse for et menneske. TS virker veldig oppegående og vil trekke seg unna straks han oppfatter at hun ikke er interessert. I motsatt fall kan han oppnå kontakt med dama i livet sitt. Han må jo lete etter muligheter til å møte på henne nå, så hvis de ønsker å unngå hverandre i fremtiden, så vil ikke det by på store problemer. Kan ikke sammenlignes med en kollega som man kanskje skal jobbe nært sammen med hver dag i uoverskuelig fremtid. Anonymkode: bb43b...0bc
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2025 #60 Skrevet 24. januar 2025 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 14.23): Jeg blir oppriktig trist av å lese om hva mange her opplever at menn har gjort mot dere eller andre kvinner. Hvis det virkelig er slik at mange menn ikke tar et nei for et nei, så forstår jeg veldig godt poenget du fremmer. Det er utrolig synd at så mange kvinner føler seg nødt til å være på vakt fordi noen menn har oppført seg ufint eller truende. Jeg kan bare forestille meg hvor slitsomt det må være, og det gjør meg oppriktig lei meg å tenke på. Samtidig sitter jeg og tenker: Betyr dette at man aldri kan ta en sjanse? Hvis vi alltid lar frykten for andres dårlige erfaringer styre, risikerer vi kanskje å gå glipp av gode forbindelser eller relasjoner. Jeg mener ikke at det å ta sjanser skal bety å ignorere grensene eller følelsene til andre – tvert imot! Det må selvfølgelig gjøres på en respektfull og forsiktig måte, uten press eller forventninger. Når det gjelder min situasjon, tror jeg at det beste er å vise hensyn og respektere henne fullt ut. Kanskje er det mest riktig å holde meg til å hilse pent og høflig når vi treffes. Men jeg sitter også igjen med en liten undring: Kan man, på en forsiktig og respektfull måte, vise interesse uten å sette noen i en ubehagelig situasjon? Jeg er en forsiktig type, og det siste jeg ønsker er å gjøre henne ukomfortabel. Samtidig er det vel noe fint i det å tørre å ta en sjanse, så lenge man er åpen for at svaret kan være nei – og at det er helt greit. Anonymkode: 7f838...97c Man tar ikke sjanser når det er så nært. Kan du ikke holde deg til datingapper? Der vet du at folk oppsøker kontakt. Eller dra på aingeltreff/blinddates/byeb og andre sjekkearenaer. NABOER OG KOLLEGAER ER IKKE GREIT! Heller ikke på buss/trikk/andre plasser man er «fanget». Og på trening vil man være i fred. At du skal vri det til at man nå ta en sjanse, viser bare at du ikke tar hva kvinner opplever seriøst. Anonymkode: ce05c...fec 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå