AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #181 Del Skrevet 2. desember 2024 Blir nok et glass vin til maten, er det vi pleier å gjøre. Ville nok tatt en baileys til kaffen i tillegg om jeg ikke samsov med yngste. Ut av hensyn til barna spiser vi tidlig, så den enheten er garantert ute av systemet før jeg legger meg. De andre gjør det samme (1-2 glass) aldri vært noe fyll. Mine foreldre tok seg et glass vin eller to til julemiddagen og ved noen få andre anledninger, merket aldri noen forskjell på dem, så satser på å gjøre noe lignende selv. Anonymkode: de299...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #182 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Men du skriver jo hva som skjedde - du MÅ drikke deg dritings på julaften, og synes i voksen alder at det er gøy å være full. Din kropp synes ikke det. Hadde ikke foreldrene dine drukket seg fulle hver jul, ville du kanskje ikke ha fått som vane at jul = dritafylla. Anonymkode: 45bb3...7f5 Veldig sterke antagelser her, men la oss si at du har rett. Da vil jeg gi en stor takk til mine foreldre for å ha gitt meg en fantastisk tradisjon. Anonymkode: 822bb...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 2. desember 2024 #183 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ingen barn tilstedet. Den yngste er straks 30. Fordi det er gøy å være full. Anonymkode: 822bb...f58 Må være idiot for å mene det. Da er du helt blåst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 2. desember 2024 #184 Del Skrevet 2. desember 2024 solsolsol skrev (8 timer siden): Nei, verken jeg eller mannen drikker noe. Mamma pleier å ta et lite glass med et eller annet gammel-dame-alkohol, husker ikke hva det heter. Om vi feirer med svigers har de også pleid å drikke noe, men vi har vel egentlig sagt at det ikke er aktuelt med mer enn typ ett glass. Jeg drikker ikke av mange grunner, synes ikke det er sååå godt at det er verdt det for om ungene evt skulle synes det er ugreit, og synes definitivt ikke det er verdt å ødelegge 1. juledag med hodepine eller noe. Forsto jeg det riktig? At dere har sagt at det ikke er aktuelt med mer enn typ ett glass? Til foreldrene deres? Jeg drikker et halvt fingerbøl med vin, aldri mer, (for det er tydeligvis veldig viktig å påpeke hvor lite man drikker her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 2. desember 2024 #185 Del Skrevet 2. desember 2024 Barn fortjener en Julaften fri for foreldre som er på en snurr, nå tenker jeg på mindreårige. Det må være mulig å ligge unna alkohol en dag i året. Men det er mange egoister der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #186 Del Skrevet 2. desember 2024 jaeols skrev (21 minutter siden): Må være idiot for å mene det. Da er du helt blåst. 😂 Hyggelig fyr, du. Anonymkode: 822bb...f58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 2. desember 2024 #187 Del Skrevet 2. desember 2024 Vi holder oss unna. Alkohol bærer bare dritt med seg. Når familien har dratt kommer jeg nok til å fyre opp meg opp en joint og slappe av med samboer. Det alkoholiserte dobbeltmoralpolitiet kommer vel til å gi meg leksjon i hva slags fæl narkoman jeg er og dømme meg opp og ned. Samtidig som de drikker seg sørpa hver helg. Men det går bra, mens dere sloss og tryner i møbler ligger jeg i sofaen og ler av en disneyfilm. God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 2. desember 2024 #188 Del Skrevet 2. desember 2024 visp skrev (29 minutter siden): Forsto jeg det riktig? At dere har sagt at det ikke er aktuelt med mer enn typ ett glass? Til foreldrene deres? Jeg drikker et halvt fingerbøl med vin, aldri mer, (for det er tydeligvis veldig viktig å påpeke hvor lite man drikker her) Hjemme hos oss på vår julefeiring ja. Skjønner ikke hvorfor alkohol er så viktig for folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #189 Del Skrevet 2. desember 2024 Gøy å lese kommentarer fra alle moralistene her inne. Ens egen mening er visst best, og den skal også presses på alle andre! 🍿 Anonymkode: 822bb...f58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 2. desember 2024 #190 Del Skrevet 2. desember 2024 solsolsol skrev (8 minutter siden): Hjemme hos oss på vår julefeiring ja. Skjønner ikke hvorfor alkohol er så viktig for folk. Er dere vant til at de drikker for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 2. desember 2024 #191 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): 😂 Hyggelig fyr, du. Anonymkode: 822bb...f58 Det er vel du og. 🤪🤓😵💫😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #192 Del Skrevet 2. desember 2024 Ja! Alltid. Anonymkode: 29219...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #193 Del Skrevet 2. desember 2024 En liten øl til middag mens barna er våkne. Et lite glass vin til pakkene når barna har lagt seg (de får pakkene sine først dersom noen tror at vi legger barna før gavene etter at de har ventet en hel dag😅) Anonymkode: f313f...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #194 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 19.39): drikker du/dere alkohol på julaften? Anonymkode: 27d10...495 Nei,aldri drukket på nyttår,jul osv med barn. Hjelper på at jeg hater øl,vin osv og. Elsker brus da:) Anonymkode: 57084...cb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #195 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ingen barn tilstedet. Den yngste er straks 30. Fordi det er gøy å være full. Anonymkode: 822bb...f58 Ja men da så problemstillingen er rundt små barn .. Anonymkode: 5f585...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #196 Del Skrevet 2. desember 2024 Nei, selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle man det? Anonymkode: 9cb1c...16b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 2. desember 2024 #197 Del Skrevet 2. desember 2024 Ja, jeg er voksen. Akkurat som at jeg kjører bil og barn ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #198 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.11.2024 den 19.39): drikker du/dere alkohol på julaften? Anonymkode: 27d10...495 Ja det gjør vi Anonymkode: d6e27...452 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #199 Del Skrevet 2. desember 2024 Ikke bare julaften, men hver eneste dag fra julaften til nyttårsaften. Den årlige familiehyttefylleturen. Gleder meg noe helt enormt. Anonymkode: 822bb...f58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #200 Del Skrevet 2. desember 2024 Jeg drikker ikke, mannen tar 1-2 øl på julaften. Anonymkode: 578f4...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå