Gå til innhold

alkohol på julaften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Far tar seg en akevitt til ribba og kanskje en juleøl. Jeg tar meg et glass vin når

pakkene er åpnet og gavepapir er ryddet ut. Da starter jula for min del:) 

Anonymkode: 5c6da...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker jeg? Nei.

Men har vi alkohol tilgjengelig til middag på julaften? Ja.

Jeg bare personlig liker ikke smaken, så da drikker jeg heller noe godt og kan kjøre hjem.

Anonymkode: 54f85...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjærring skrev (5 timer siden):

det er ikke sunn fornuft eller et sunt forhold til alkohol om man må ha seg en øl på en onsdag, eller julaften. det er misbruk- noe du totalt har misforstått. misbruk er når man bare MÅ ha seg et glass vin, eller en øl.. 

Enig i at det er et problem om man må drikke. Mange må ikke, men de velger fordi det er godt 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (8 timer siden):

Folk som drikker alkohol foran ungene sine må ta seg sammen. Det  er utrolig dårlig gjort og det skremmer ungene. De burde ha slik ryggrad at de greier å la alkoholen stå i Jula. Tenk på barna, bli voksen!! 

Aldri blitt skremt  av det jeg så nei ikke dårlig gjort 

Anonymkode: 39f0f...1f1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo det er det, du er en jævla egoist. Du må ta deg sammen, for nå prater du dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

minister-mio skrev (4 timer siden):

Enig i at det er et problem om man må drikke. Mange må ikke, men de velger fordi det er godt 

Godt er det ikke og det er skadelig, og ikke drikk foran barn. Såpass må du greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det et glass vin til maten/ eventuelt en øl. Kanskje gløgg eller et glass vin på kvelden. Ingen har noensinne vært beruset.

Ungene er store nå. Vi drakk vel ingenting når den var små. Vin og slikt kom vel mer som en interesse med alderen. I 20 årene da jeg var småbarnsmor var det vel julebrus 😄

Anonymkode: 1de62...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som regel 1 glass vin eller 1-2 0,33 med øl til maten. En likør til kaffen etter barna har lagt seg. Spiser kl 17. åpner gaver ca 19 og tar en likør i 21-22 tiden. Aldri synlig beruset.

Anonymkode: a17df...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaeols skrev (9 minutter siden):

Godt er det ikke og det er skadelig, og ikke drikk foran barn. Såpass må du greie. 

Det handler ikke om at jeg ikke greier det.

Om f. Eks Juleøl og Akevitt er godt er jo ikke en objektiv sannhet

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var én aquvit ( eller hvordan det skrives) til mannfolka etter middag for mange år siden. Så ville ingen av de ha det lenger og etter det har det ikke vært alkohol under hele tatt. Jeg kommer aldri til å servere det på julaften noensinne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl vin og akkevitt te mat. Øl konjakk og drinker til dessert. Musserende til gavene å karsk på kvelden til meg. Så ja. Her er det alkohol på julaften. 😀😀😀

Anonymkode: 47cb0...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig. Jeg er født på 70 tallet og julaften og ellers julen var alkohol det vanlige. Vi ungene koste oss med gaver og brus mens de voksne koste seg og ble småfulle. Vi barna syntes kun det var moro med litt dans og moro som de voksne fant på. Aldri vært et problem. Alt må faktisk ikke foregå på barnas premisser alltid. Kommer aldri til å slutte å leve å kose meg pga at jeg tilfeldigvis har barn. Det får noen folk dømme meg for om de vil. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Øl vin og akkevitt te mat. Øl konjakk og drinker til dessert. Musserende til gavene å karsk på kvelden til meg. Så ja. Her er det alkohol på julaften. 😀😀😀

Du må være en fæl person, tenker bare på deg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barndomshjemmet mitt drakk vi hjemmebrygget øl (mest sannsynlig uten alkohol 😅) og akevitt til julematen.

Til kaffe og kaker, gjerne kirsebærlikør.

Jeg fikk også smake fra jeg var ganske liten., og har aldri hatt et unormalt forhold til alkohol (drakk meg f.eks aldri full i ungdomsårene)

Anonymkode: 77a5a...bc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...