Amidala Skrevet 3. mars 2006 #101 Skrevet 3. mars 2006 Men sånn i ettertid, synes du ikke "barnevogn på utstilling, fredet for andre" var litt sånn... tåpelig? Nå har jo trådstarte løst sitt problem, og forhåpentligvis bli alle fornøyde, men likevel... jeg synes hele poblemstillingen var, om ikkt tåpelig, så iallefall unødvendig. Det. Er. Bare. En. Seng. Big deal! ← Jo for all del det er tåpelig. MEN, det er alikevel spesielt for de som føler det slik inkludert meg selv. Hva nøyaktig det kommer av vet jeg ikke, men muligens noe med at en ønsker å gi sitt eget barn det beste og derav nytt og fint utstyr. Jeg stilte ikke ut vogna til nr2, men det var alikevel spesielt. For å ta den litt lenger, villle dere lånt ut deres nye seng til noen andre, som kunne likegodt sove i den gamle gjestesengen?
Amidala Skrevet 3. mars 2006 #102 Skrevet 3. mars 2006 Folk må gjerne både prøvekjøre bilen og låne en ny seng. Synes ikke dette er problematisk i det hele tatt. Faktisk ville jeg følt meg gnien hvis jeg insisterte på å låne dem en gammel, nedligget seng hvis jeg hadde en flunkende ny i ommet ved siden av. Den blir jo ikke "gammel" etter en natt likevel, selv om noen ha ligget i den. Men vi tenker vel bare foskjellig om dette ← Ja du er nok en mer gavmild person enn meg
Gjest baby-E Skrevet 3. mars 2006 #103 Skrevet 3. mars 2006 For å ta den litt lenger, villle dere lånt ut deres nye seng til noen andre, som kunne likegodt sove i den gamle gjestesengen? ← ja, hvorfor ikke :klø:
Heidipia Skrevet 3. mars 2006 #104 Skrevet 3. mars 2006 Hvis det er snakk om et kort besøk er det greit å slippe å dra på ting. De har sikkert reiseseng, men de håpet vel at de kunne slippe å ta den med og spurte om å få låne barnesenga. Noen er litt sære og har mange rare ideer da det gjelder førstefødte, de fleste oppfører seg normalt. ← En barnedåp blir gjerne noen timer, og hvis man ikke greier å ta med seg en liten reiseseng i bilen(det har alle plass til) så får man legge 2-åringen sin et annet sted, som sofaen eller en annen seng. Når du vet at barnet ditt trenger å sove i løpet av den tiden du er borte så får man sørge for at du har det som trengs. Synes ikke man kan forvente at andre skal stille sine senger,vogner o.l til disposisjon. Da må man i allefall ha avklart det på forhånd..spurt om det var greit, og er det ikke det så tar man med eget.
Amidala Skrevet 3. mars 2006 #105 Skrevet 3. mars 2006 ja, hvorfor ikke :klø: ← Må innrøme at det kanskje ikke var den helt beste sammenligningen ja Mente bare det at de fleste liker å prøve de nye tingene selv før de låner ut, og derfor er mer var for de tingene.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #106 Skrevet 3. mars 2006 Denne tråden viser i alle fall en del nordmenns svært provinsielle og smålige holdninger som vertskap. Føyer seg fint inn i rekken av merkverdigheter som; krav om å ta med egen drikke/mat, krav om betaling for ulike ting etc. Skulle tro enkelte drev butikk, ikke inviterte gjester. Og denne tråden viser jo utmerket hvem man kunne tenkt seg å hatt som venner. Trådstarter kan jo spørre seg selv om man egentlig ikke bare burde si fra at man ikke ønsker besøk.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 3. mars 2006 #107 Skrevet 3. mars 2006 Trådstarter her igjen. Gjør dere oppmerksom på at ikke alle innlegg her som har kommer fra "gjest" har vært meg. Derfor har det vært litt forviklinger om dåpen. Har ikke hatt noen dåp ennå- Og grunnen til at jeg ikke har kommet på det med reisesenga har rett og slett vært at jeg ikke husket at vi hadde den. Det er ikke en sånn vanlig 60x 90 seng, men en liten greie som er flatpakka og ser ut som en flat rund håndveske når du tar den i bærestroppen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Får dem vist på babyshop har jeg skjønnt. Siden denne er så liten har den ligget i et skap og gått i glemmeboka. Fant den tilfeldigvis og tenkte at da får 2 åringen bruke den. Er ikke så farlig med den heller. Og ja, man må noen ganger invitere pliktgjester som noen kaldte det. Noen ganger er det sånn at det ikke er alle man egentlig har lyst til å invitere, men rett og slett må av forskjellige grunner. Disse menneskene med 2 åringen er pliktgjester fordi dem er av min manns slekt og vi ikke finner noen gode grunner til å unngå dem. Sånn er det bare noen ganger rett og slett. Regner med at de fleste før eller siden kommer i en lignende situasjoen før eller siden.
Gjest Gamle Alex Skrevet 3. mars 2006 #108 Skrevet 3. mars 2006 Trådstarter her igjen. Gjør dere oppmerksom på at ikke alle innlegg her som har kommer fra "gjest" har vært meg. Derfor har det vært litt forviklinger om dåpen. Har ikke hatt noen dåp ennå- Og grunnen til at jeg ikke har kommet på det med reisesenga har rett og slett vært at jeg ikke husket at vi hadde den. Det er ikke en sånn vanlig 60x 90 seng, men en liten greie som er flatpakka og ser ut som en flat rund håndveske når du tar den i bærestroppen. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Får dem vist på babyshop har jeg skjønnt. Siden denne er så liten har den ligget i et skap og gått i glemmeboka. Fant den tilfeldigvis og tenkte at da får 2 åringen bruke den. Er ikke så farlig med den heller. Og ja, man må noen ganger invitere pliktgjester som noen kaldte det. Noen ganger er det sånn at det ikke er alle man egentlig har lyst til å invitere, men rett og slett må av forskjellige grunner. Disse menneskene med 2 åringen er pliktgjester fordi dem er av min manns slekt og vi ikke finner noen gode grunner til å unngå dem. Sånn er det bare noen ganger rett og slett. Regner med at de fleste før eller siden kommer i en lignende situasjoen før eller siden. ← ' Vet du hva- synes du rett og slett er kjipe mot disse menneskene jeg. Jeg tror rett og slett dette ikke har noe med senga og gjøre, du liker de ikke , og derfor gidder du rett og slett ikke heller. Sånn som du beskriver reisesengen som du har fått av de , er som en iditoisk gave som rett og slett kunne ligge og råtne i skapet. Vi har alle " pliktgjester" vi noen gang er må invitere men det er vanlig FOLKESKIKK og behandle gjester med respekt og få de til å føle seg velkommen
kallamilla Skrevet 3. mars 2006 #109 Skrevet 3. mars 2006 Og ja, man må noen ganger invitere pliktgjester som noen kaldte det. Noen ganger er det sånn at det ikke er alle man egentlig har lyst til å invitere, men rett og slett må av forskjellige grunner. Disse menneskene med 2 åringen er pliktgjester fordi dem er av min manns slekt og vi ikke finner noen gode grunner til å unngå dem. Sånn er det bare noen ganger rett og slett. Regner med at de fleste før eller siden kommer i en lignende situasjoen før eller siden. ← Jamen det er da ikke to åringen sin feil!!!? H*n kan vel få ligge godt og føle seg velkommen selv om du ikke liker foreldrene....
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #110 Skrevet 3. mars 2006 Hvis det var toåringen til bestevenninden din, hadde du lånt bort sengen da? Eller hvis du var tante til toåringen?
Gjest Gjest_Ester_* Skrevet 3. mars 2006 #111 Skrevet 3. mars 2006 Denne tråden viser i alle fall en del nordmenns svært provinsielle og smålige holdninger som vertskap. Føyer seg fint inn i rekken av merkverdigheter som; krav om å ta med egen drikke/mat, krav om betaling for ulike ting etc. Skulle tro enkelte drev butikk, ikke inviterte gjester. Og denne tråden viser jo utmerket hvem man kunne tenkt seg å hatt som venner. Trådstarter kan jo spørre seg selv om man egentlig ikke bare burde si fra at man ikke ønsker besøk. ← Er så enig med deg!
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #112 Skrevet 3. mars 2006 Jeg klør meg i hodet over mange ting her, men det jeg virkelig ikke skjønner er hvorfor trådstarters baby først skal få lov til å bruke sin nye seng etter at dåpsgjestene har reist. Mens gjestene er det skal senga stå tom og ubrukt, og så snart de har dratt, skal dåpsbarnet ta den i bruk. (Men nå ble visst barnet døpt onsdag morgen da...) :klø: *Peker på startinnlegget*
Gjest Gjest_Ester_* Skrevet 3. mars 2006 #113 Skrevet 3. mars 2006 Jeg klør meg i hodet over mange ting her, men det jeg virkelig ikke skjønner er hvorfor trådstarters baby først skal få lov til å bruke sin nye seng etter at dåpsgjestene har reist. Mens gjestene er det skal senga stå tom og ubrukt, og så snart de har dratt, skal dåpsbarnet ta den i bruk. (Men nå ble visst barnet døpt onsdag morgen da...) :klø: *Peker på startinnlegget* ← Det er en veldig spesiell seng som kun kan brukes av Guds barn. Toåringen er antakelig ikke døpt.
Gjest Binna Skrevet 3. mars 2006 #114 Skrevet 3. mars 2006 Jeg klør meg i hodet over mange ting her, men det jeg virkelig ikke skjønner er hvorfor trådstarters baby først skal få lov til å bruke sin nye seng etter at dåpsgjestene har reist. Mens gjestene er det skal senga stå tom og ubrukt, og så snart de har dratt, skal dåpsbarnet ta den i bruk. (Men nå ble visst barnet døpt onsdag morgen da...) :klø: *Peker på startinnlegget* ← Nå var det jo ikke snakk om at ungen skulle få senga dagen etter den var døpt da. Såvidt jeg har skjønt så er det etter, hun sier jo ikke noe om hvor raskt etter. Jeg tror ikke man trenger å kverulere altfor mye utover temaet her, det er nok av forskjellige meninger innenfor...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå