Gå til innhold

Låne bort babysengen

Fremhevede innlegg

Gjest Gamle Alex
Skrevet
He he, nei... Men vi kommer fra samme stammen og har den samme oppfatningen om ting. De utgjør derfor ikke noe stort problem. Svigerfamilien lot barna løpe løpsk i kirken da nurket ble døpt. Følte meg utskjemt for hele kjærka...

Så nurket er  plutselig døpt?

Når skjedde det? I dag tidlig?

Tror dette er en annen gjest Tispa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så nurket er  plutselig døpt?

Når skjedde det? I dag tidlig?

:overrasket: Det lurte jeg og på....

Vel. Tror folk her inne (inkl meg) føler at du har veldig en negativ holdning til denne 2 åringen, og det provoserer....At denne liksom skal komme her og komme har og "forsudle" senga....

Begge mine barn har ødelagt uroen over sengene sine, begge har laget bitemerker rundt sengestammen, og begge gikk på "fri gir" (var aktive) i 2 års alderen. Men dette er helt normal oppførsel for barn!!

Gjest Gjesta
Skrevet
Tror dette er en annen gjest Tispa

Det er helt umulig å si ut ifra tråden som helhet Alex.

Dessverre.

Gjest Gamle Alex
Skrevet (endret)
Det er helt umulig å si ut ifra tråden som helhet Alex.

Dessverre.

Det er jeg enig i og det er forbanna irriterende, men synes skrivestilen er anderledes

Endret av Gamle Alex
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg heller fortsatt til at trådstarter falt ut av rollen sin et øyeblikk, men sikker kan man ikke være.

Skrevet
Hvorfor har du laget så mye styr for deg selv, når du har en reiseseng de kan låne i stedet?  :overrasket:  Liker du å lage oppstyr?

Trådstarter har da ikke gjort annet enn å stille et enkelt spørsmål her inne.

Men det er visst en drøss andre her som liker å lage oppstyr. Helt utrolig at man kan få så mye pepper for et enkelt spørsmål :ler:

Gjest Binna
Skrevet
:overrasket: Det lurte jeg og på....

Vel. Tror folk her inne (inkl meg) føler at du har veldig en negativ holdning til denne 2 åringen, og det provoserer....At denne liksom skal komme her og komme har og "forsudle" senga....

Begge mine barn har ødelagt uroen over sengene sine, begge har laget bitemerker rundt sengestammen, og begge gikk på "fri gir" (var aktive) i 2 års alderen. Men dette er helt normal oppførsel for barn!!

Jeg ville ikke likt det om en annens unge hadde ødelagt min babys kommende seng/ uroe for å si det sånn. Men det er jo bare å fjerne det som kan bli ødelagt. ELLER bare låne bort reisesenga som har vært der hele tiden :overrasket:

Skrevet
MEN jeg har funnet løsningen.. Jeg låner bort reisesenge jeg fikk av dem. En snål greie som man setter opp på gulvet og har myggnetting og glidelås for å komme ut og inn i. Oppslått er den mindre enn de vanlige reisesengene.Når man legger den sammen blir den en liten runding bare. Har ikke sett denne før vi fikk den.

Og dere, jeg regnet med forskjellige reaksjoner. Men enkelte av svarene her var rett og slett angrep. Selv om jeg skjelden skriver her så leser jeg en del her inne  og man kan trygt si at enkelte ikke er særlig snille i svarene sine.

Nå er ikke jeg helt sikker men en slik reiseseng tror jeg er for babyer og en 2 og åring vil ikke få plass i en slik seng.

Når det gjelder bitemerker så drev iallefall sønnen min med det i 1 ,5 års alderen og ikke når han var 2 tror de fleste barn har sluttet med dette da.

Skrevet

Løsningen med å låne bort reisesengen var god. For å gjøre det hele minst mulig problematisk, så la babyen sove i sengen sin en hvil før dåpen. Hvis dette er umulig så bare rot sengetøyet litt til og kom med en hvit løgn om at barnet har begynt å sove i sengen sin. Så enkelt kan det gjøres.

Gjest Piper
Skrevet
He he, nei... Men vi kommer fra samme stammen og har den samme oppfatningen om ting. De utgjør derfor ikke noe stort problem. Svigerfamilien lot barna løpe løpsk i kirken da nurket ble døpt. Følte meg utskjemt for hele kjærka...

Jeg er så glad at presten som døpte mine barn lot barna være barn, og tvang ikke noen av barna til å sitte pal på benken. Kirken er for alle, og til og meg Jesus sa "la de små komme til meg" ;) Men beklageligvis er det mennesker i dag som har skapt den kirken vi har i dag, som igjen gjør at veldig få faktisk trives i kirken.

Den kirken barna mine døpte seg har omtrent full kirke hver søndag, og det tror jeg har med at barn, unge og de voksne føler at alle er like velkommen. Ingen skjemmes om noen av barna løper rundt, for de forstår at det kan bli slitsom for de små å sitte så lenge.

Men for all del, alle kan ikke være like perfekte ;)

Gjest Piper
Skrevet
Trådstarter har da ikke gjort annet enn å stille et enkelt spørsmål her inne.

Men det er visst en drøss andre her som liker å lage oppstyr. Helt utrolig at man kan få så mye pepper for et enkelt spørsmål :ler:

Men hvorfor stille et slikt spørsmål, når hun har en reiseseng barnet kan låne? Beklager, men det blir litt for dumt for meg, og ja jeg kaller det å lage oppstyr. Hun kunne jo bare tenkt med en gang at det barnet kunne låne reisesengen, og da ville det ikke vært noe problem i det hele tatt.

Hvorfor lage et problem, når det egentlig ikke er noe problem?

Gjest Gjest
Skrevet

Oi,oi her var det mange ampre mennesker...

Hadde heller ikke lånt bort senga hvis mitt barn ikke hadde sovet i den enda, særlig hvis det kun var snakk om en blund på dagen.

En to-åring kan da sove i en vanlig seng..eller midt i dobbelt senga deres. Og helt ærlig så synes jeg at når man har barn så burde man også ha ting så ens barn kan sove borte...om det betyr å ta med egen vogn eller ta med en reiseseng så burde man da ha slike ting. Eller låne det til seg.

Skrevet

Og helt ærlig så synes jeg at når man har barn så burde man også ha ting så ens barn kan sove borte...om det betyr å ta med egen vogn eller ta med en reiseseng så burde man da ha slike ting. Eller låne det til seg.

Vil det si at jeg skal ta med 120 senga til 10 åringen neste gang jeg tar med meg familien på helgebesøk til venner? :ler:

(Sorry, jeg bare måtte....)

Skrevet (endret)

Jeg er mor til 2 barn og kan fullt ut skjønne hvorfor hun ikke ønsker å låne ut sengen. Helt klart ville det vært praktisk og lett å justere, men det er ikke det det står i her tenker jeg.

Husker godt når jeg kjøpte inn barnevogna til førstemann. Den sto på utstilling i flere måneder før babyen kom, ferdig oppreid. Bare tanken på at jeg skulle lånt ut denne til en annen baby enn den var tiltenkt for er helt utenkelig, selv om det har vært helt gjennomførbart uten at det hadde medført noen "skade".

Jeg hadde nok kjøpt en reiseseng (av den vanlige typen) som barnet kunne lånt, for det kommer du sikkert til å få behov for selv uansett når tiden kommer at du skal ut på besøk :)

Endret av Amidala
Skrevet
Vil det si at jeg skal ta med 120 senga til 10 åringen neste gang jeg tar med meg familien på helgebesøk til venner? :ler:

(Sorry, jeg bare måtte....)

Håper da 10-åringen din ikke trenger sprinkelseng og kunne lånt en hvilken som helst seng ;) noe en 2-åring også burde kunne.

Men er det ikke greit å ha ting selv f.eks reiseseng, å ta med hvis man skal bort. De gangene vi skal sove borte,eller være borte på den tiden minste mann sover så tar vi da med det som trengs.

Og jeg er enig med trådstarter, ville kviet meg fælt for å låne bort den nye, ferdig oppredde senga til mitt første barn( man er jo litt sær og har mange rare ideer da det gjelder førstefødte).

Gjest Gjest_anneliane_*
Skrevet

Jeg hadde heller ikke lånt bort senga, for to timers søvn. Da kan man sove på sofaen eller en annen sin seng. Hadde det vært natta over så , men på dagtid kan man faktisk kikke inn på rommet innimellom og se at barnet holder seg på midten av senga. Sansynnligvis kommer ikke barnet til å sovne før selskapet er slutt og h*n sitter i bilsetet på vei hjem... ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis man hadde kjøpt inn klær til sin lille ufødte.......

Og huset til naboen brant ned... og de stod utenfor å så på, med sin nyfødte i armene..........

Ville man ikke lånt bort sitt ufødte barns klær heller da, så den lille babyen heller kunne fryse ihjel...? Siden ens eget stakkars ufødte barn ikke hadde fått brukt det ennå? Eller måtte man kanskje løpe inn og leite gjennom og håpe at man fant noe arvetøy....?

*hente spissen*

Skrevet (endret)
Hvis man hadde kjøpt inn klær til sin lille ufødte.......

Og huset til naboen brant ned... og de stod utenfor å så på, med sin nyfødte i armene..........

Ville man ikke lånt bort sitt ufødte barns klær heller da, så den lille babyen heller kunne fryse ihjel...? Siden ens eget stakkars ufødte barn ikke hadde fått brukt det ennå? Eller måtte man kanskje løpe inn og leite gjennom og håpe at man fant noe arvetøy....?

*hente spissen*

Nå står det jo ikke helt mellom liv og død her ...

I denne saken finnes det faktisk en hel del andre alternativer å velge mellom, i stede for å velge noe som føles ubehagelig.

Endret av Amidala
Gjest Gjest
Skrevet
Men er det ikke greit å ha ting selv f.eks reiseseng, å ta med hvis man skal bort. De gangene vi skal sove borte,eller være borte på den tiden  minste mann sover så tar vi da med det som trengs. 

Og jeg er enig med trådstarter, ville kviet meg fælt for å låne bort den nye, ferdig oppredde senga til mitt første barn( man er jo litt sær og har mange rare ideer da det gjelder førstefødte).

Hvis det er snakk om et kort besøk er det greit å slippe å dra på ting. De har sikkert reiseseng, men de håpet vel at de kunne slippe å ta den med og spurte om å få låne barnesenga.

Noen er litt sære og har mange rare ideer da det gjelder førstefødte, de fleste oppfører seg normalt.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt reiseseng, skjønner godt at du ikke vel låne bort senga før barnet ditt har brukt den selv. :) Evelina - Selvfølgelig hadde jeg lånt bort alt jeg hadde av tøy, hadde helt sikkert gitt bort en del også, men det er stor forskjell på en slik situasjon og på en ettermiddagslur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...