Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #61 Skrevet 2. mars 2006 Jeg skjønner du ikke vil låne bort senga, å jeg trodde du skulle låne den til noen i et annet hus. Men det er tross alt du som får besøk, å de som kommer på besøk tenkt sikkert bare praktisk ang plass og pakke behov. Og spurte om ikke guttungen kunne sove i senga deres, dere bruker den jo uansett ikke nå likevel. Så akkurat der skjønner jeg ikke problemet. Er ikke SÅ mye arbeid og justere en barneseng, og ta ned en uro. Det er jo dere som får besøk. Tross alt.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 2. mars 2006 #62 Skrevet 2. mars 2006 Vær litt snille mot hverandre da, jenter. Selv om vi er uenige om noe, kan vi jo formulere det uten å angripe. Hadde vært interessant å høre fra trådstarter igjen. Selv forstår jeg ikke at barnet ikke kan sove på en vanlig seng hvis det bare er snakk om en blund og ikke overnatting. Greit å forvente at toåringen får et sted å sove, men foreldrene trenger vel ikke å forlange at det skal være akkurat i den babysenga?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #63 Skrevet 2. mars 2006 Liker ikke folk som bare forventer en hel masse. Spiller ingen rolle om de er invitert av meg - selvom man er gjest kan man da spørre om det er greit først?? Hadde skjønt at gamlingene i familien hadde hatt behov for å låne dobbeltsenga for en lur, men hadde jaggu satt pris på at de spurte om det var ok før de la seg nedpå...
kallamilla Skrevet 2. mars 2006 #64 Skrevet 2. mars 2006 Da jeg fikk min første hadde jeg det som deg. Vi skulle få besøk av noen med et barn på ca. 1 1/2 år. Foreldrene her tok det som en selvfølge at dem skulle få låne den splitter nye babysengen som vårt barn ikke hadde brukt ennå. Min mann og jeg ble så overrasket over at dette var en selvfølge så vi fikk ikke sagt noe. Barne ble lagt i sengen. Nå var ikke stua vår så langt fra barnerommet så vi hørte at barnet rommesterte fælt i senga før det endelig sovnet. Sånn var det også da barnet våknet. Rommesterte lenge for seg selv før foreldrene hentet det. Vel, vi angret bittert på at vi ikke sa nei da dem sa dem skulle låne babysenga. Det så ikke ut der og senga var regelrett herpet. Barnet hadde bitt i senga så det var flere tannmerker i den, det var også store hakk etter en lekebil som var blitt slått i den. I tillegg hadde barnet fått av seg bæsjebleia og klint innholdet godt utover. Det hadde til og med kommet til madrassen og fått klint den godt til også. Vi ble regelrett målløse for foreldrene bare lo av dette. At sengen som var ny og hadde ny madrass og sengetøy var herpet var bare mor for dem. Det hele endte med at vi kjøpte nytt. Gleden vår over den nye fine sengen vår var ødelagt, senga var jo full av bitemerker og hakk, og madrassen måtte renses. Kan vel si at vi etter dette sa tvert nei når disse menneskene neste gang tok det som en selvfølge at babysengen vår var "fritt villt". ← Det var da voldsomt så mye denne lille krabaten hadde fått gjort i løpet av en time og to Liten sjans for at trådstarter blir like uheldig da!
Gjest Piper Skrevet 2. mars 2006 #65 Skrevet 2. mars 2006 Med folk mente jeg både kjente og ukjente. Kanskje det var snakk om en av de berømte "pliktgjestene" som gjerne dukker opp ved slike anledninger. ← Hvor vanlig er det å invitere av plikt i en barnedåp? Som regel er det den aller nærmeste familien, og føler man slik ovenfor nieser, nevør ol, da bør en kanskje tenke seg litt om hvilket forhold man selv ønsker at slekten skal ha til sin egen lille. Har man invitert venner i barnedåp, tviler jeg sterkt på at det er av plikt, og skulle det være av plikt, kan en jo begynne å lure på hvilket vennskap en egentlig ahr til de personene. Kanskje en rett og slett bør revurdere vennskapet, for det kan tydeligvis ikke være så sterkt, om en barneseng kommer før trivselen til vennene sine barn. Så hvilke pliktgjester inviterer ud i barnedåp?
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #66 Skrevet 2. mars 2006 Da jeg fikk min første hadde jeg det som deg. Vi skulle få besøk av noen med et barn på ca. 1 1/2 år. Foreldrene her tok det som en selvfølge at dem skulle få låne den splitter nye babysengen som vårt barn ikke hadde brukt ennå. Min mann og jeg ble så overrasket over at dette var en selvfølge så vi fikk ikke sagt noe. Barne ble lagt i sengen. Nå var ikke stua vår så langt fra barnerommet så vi hørte at barnet rommesterte fælt i senga før det endelig sovnet. Sånn var det også da barnet våknet. Rommesterte lenge for seg selv før foreldrene hentet det. Vel, vi angret bittert på at vi ikke sa nei da dem sa dem skulle låne babysenga. Det så ikke ut der og senga var regelrett herpet. Barnet hadde bitt i senga så det var flere tannmerker i den, det var også store hakk etter en lekebil som var blitt slått i den. I tillegg hadde barnet fått av seg bæsjebleia og klint innholdet godt utover. Det hadde til og med kommet til madrassen og fått klint den godt til også. Vi ble regelrett målløse for foreldrene bare lo av dette. At sengen som var ny og hadde ny madrass og sengetøy var herpet var bare mor for dem. Det hele endte med at vi kjøpte nytt. Gleden vår over den nye fine sengen vår var ødelagt, senga var jo full av bitemerker og hakk, og madrassen måtte renses. Kan vel si at vi etter dette sa tvert nei når disse menneskene neste gang tok det som en selvfølge at babysengen vår var "fritt villt". ← Stakkars deg.... Og da mener jeg ikke fordi noen lagde bitemerke på senga di, men fordi du høres fullstendig skrudd ut.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. mars 2006 #67 Skrevet 2. mars 2006 Stakkars deg.... Og da mener jeg ikke fordi noen lagde bitemerke på senga di, men fordi du høres fullstendig skrudd ut. ← Nå lo jeg faktisk ut høyt
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #68 Skrevet 2. mars 2006 Har lest gjennom svarene jeg har fått nå og ja, jeg er vist kjempe kjip. Men jeg vil heller være kjip enn å få noe ødelagt. Så det var ei her som kom med en "skrekk" historie, og det er nettopp noe sånnt jeg er litt redd for. Ikke bæsj akkurat, for det tror jeg ikke dette barnet kommer til å gjøre. Men det går heller på dette med bitemerker, har nemlig sett sengen barnet har hjemme og den er ikke akkurat pen. Dette er også et barn som går på "fri gir" om noen skjønner. MEN jeg har funnet løsningen.. Jeg låner bort reisesenge jeg fikk av dem. En snål greie som man setter opp på gulvet og har myggnetting og glidelås for å komme ut og inn i. Oppslått er den mindre enn de vanlige reisesengene.Når man legger den sammen blir den en liten runding bare. Har ikke sett denne før vi fikk den. Og dere, jeg regnet med forskjellige reaksjoner. Men enkelte av svarene her var rett og slett angrep. Selv om jeg skjelden skriver her så leser jeg en del her inne og man kan trygt si at enkelte ikke er særlig snille i svarene sine.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 2. mars 2006 #69 Skrevet 2. mars 2006 Trådstarter, kanskje du bør begynne å tenke på hva du kan gjøre for å løse problemet. Greit at du ikke liker at noen forventer at du låner bort barnesenga di, men du innser sikkert at toåringen trenger blunden sin. Hvor kan han sove?
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 2. mars 2006 #70 Skrevet 2. mars 2006 Ops, var visst litt for treig der. Fint at du har funnet en løsning. Håper dere får en fin barnedåp!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #71 Skrevet 2. mars 2006 Trådstarter, kanskje du bør begynne å tenke på hva du kan gjøre for å løse problemet. Greit at du ikke liker at noen forventer at du låner bort barnesenga di, men du innser sikkert at toåringen trenger blunden sin. Hvor kan han sove? ← Jeg har kommet på at jeg har reisesengen og så kan 2 åringen faktisk sove i vognen sin. Gjør jo det hver dag ellers, så jeg kan ikke skjønne at det skal være noe anderledes akkurat den dagen. Får mest sansynlig best fred og ro i vogna da det er en del eldre unger her også den dagen.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. mars 2006 #72 Skrevet 2. mars 2006 kan være at ikke alle er så snille , men det er nok ærlige svar. De fleste småbar biter i et eller annent fra tid til annent . Når din lille prins eller prinsesse er mellom 1 og 2 er npk de også sånne som har " fri gir" som du såå galant kalte det. Skjønte at du mente at barnet var uoppdragent men det virker som du er inne for noen sjokk når det kommer til egne barn. Men for all del , fint at du låner bort reisesengen, men siden du hadde en sånn en så skjønner jeg ikke hlet at du hadde et problem til å starte med jeg da
Gjest Piper Skrevet 2. mars 2006 #73 Skrevet 2. mars 2006 Har lest gjennom svarene jeg har fått nå og ja, jeg er vist kjempe kjip. Men jeg vil heller være kjip enn å få noe ødelagt. Så det var ei her som kom med en "skrekk" historie, og det er nettopp noe sånnt jeg er litt redd for. Ikke bæsj akkurat, for det tror jeg ikke dette barnet kommer til å gjøre. Men det går heller på dette med bitemerker, har nemlig sett sengen barnet har hjemme og den er ikke akkurat pen. Dette er også et barn som går på "fri gir" om noen skjønner. MEN jeg har funnet løsningen.. Jeg låner bort reisesenge jeg fikk av dem. En snål greie som man setter opp på gulvet og har myggnetting og glidelås for å komme ut og inn i. Oppslått er den mindre enn de vanlige reisesengene.Når man legger den sammen blir den en liten runding bare. Har ikke sett denne før vi fikk den. Og dere, jeg regnet med forskjellige reaksjoner. Men enkelte av svarene her var rett og slett angrep. Selv om jeg skjelden skriver her så leser jeg en del her inne og man kan trygt si at enkelte ikke er særlig snille i svarene sine. ← Hvorfor har du laget så mye styr for deg selv, når du har en reiseseng de kan låne i stedet? Liker du å lage oppstyr? Og hvorfor beskriver du reisesengen som du gjør egentlig? Har det egentlig noe å si hvordan den er, om den fungerer som en seng? Hvorfor har du invitert de i det hele tatt, for det virker jo ikke som om du setter særlig stor pris på å ha de der? Håper du en dag ikke opplever at noen tenker slik om ditt barn som det du gjør med dette barnet, for du har virkelig ikke gode tanker der. Men selvfølgelig er ens eget barn perfekt, for slik er det jo alltid.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #74 Skrevet 2. mars 2006 Så hvilke pliktgjester inviterer ud i barnedåp? ← Har et langt bedre forhold til venner og venners barn, enn familien. Vennene oppfører seg litt mer som gjester, mens familien er "hjemme" når de kommer. Jeg anser hele den forbanna svigerfamilien med stort og smått som pliktgjester. Kunne godt klart meg uten dem i barndåpen til nurket, men antar det ville skapt store overskrifter på julekorta dersom de ble utelatt Mener du det er greit å utelate dem? Tror nemlig ikke det...
Gjest Piper Skrevet 2. mars 2006 #75 Skrevet 2. mars 2006 Har et langt bedre forhold til venner og venners barn, enn familien. Vennene oppfører seg litt mer som gjester, mens familien er "hjemme" når de kommer. Jeg anser hele den forbanna svigerfamilien med stort og smått som pliktgjester. Kunne godt klart meg uten dem i barndåpen til nurket, men antar det ville skapt store overskrifter på julekorta dersom de ble utelatt Mener du det er greit å utelate dem? Tror nemlig ikke det... ← Så din familie er helt grei, men din mann sin familie er på trynet. Vel, tydeligvis er dette er kjent fenomen, der familien til kvinnen teller mer enn familien til mannen og mannen bare må akseptere dette. Jaja, har du en sønn blir jo du også en sånn svigermor en dag, og det vil jo sikkert være kjempe trist å vite at din egen svigerdatter føler det som det du føler nå, eller? For tro det eller ei, med ditt syn kan det nok fort bli sånn Og jeg er av typen som syns det er kjempe stas at familien vår føler seg som hjemme, for da vet vi at de trives her. Liker ikke mennesker som sitter på nåler, fordi enkelte ikke tåler noe som helst.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #76 Skrevet 2. mars 2006 Og dere, jeg regnet med forskjellige reaksjoner. Men enkelte av svarene her var rett og slett angrep. Selv om jeg skjelden skriver her så leser jeg en del her inne og man kan trygt si at enkelte ikke er særlig snille i svarene sine. ← At du mener enkelte ikke er snille i svarene sine kommer vel av at vi oppfatter det som om du ikke er så snill mot dette barnet og dets foreldre, som faktisk er invitert hjem til deg. Jeg ville blitt såret hvis mitt barn ikke var bra nok til å låne seng, stol eller hva det måtte være hos noen vi var bedt i selskap hos.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #77 Skrevet 2. mars 2006 Så din familie er helt grei, men din mann sin familie er på trynet. ← He he, nei... Men vi kommer fra samme stammen og har den samme oppfatningen om ting. De utgjør derfor ikke noe stort problem. Svigerfamilien lot barna løpe løpsk i kirken da nurket ble døpt. Følte meg utskjemt for hele kjærka...
Gjest baby-E Skrevet 2. mars 2006 #78 Skrevet 2. mars 2006 å bli flau over at barn løper litt rundt i kirken er tåpelig..(men selvfølgelig tåler vi forskjellig)... Kirken er åpen for både barn og vokse, og det er ikke akkurat så veldig gøy å være i kirken, og barn kjeder seg ofte ganske fort. Så om du hadde regnet med at de skulle sitte som perler på en snor, tror jeg ikke du er vandt med småbarn...
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #79 Skrevet 2. mars 2006 He he, nei... Men vi kommer fra samme stammen og har den samme oppfatningen om ting. De utgjør derfor ikke noe stort problem. Svigerfamilien lot barna løpe løpsk i kirken da nurket ble døpt. Følte meg utskjemt for hele kjærka... ← Så nurket er plutselig døpt? Når skjedde det? I dag tidlig?
Gjest Bertine Skrevet 2. mars 2006 #80 Skrevet 2. mars 2006 Huff så denne diskusjonen utartet seg, he he litt morsomt også! Ser at du har funnet en ordning på det, men må bare si min mening: Jeg tror ikke jeg hadde hatt ett problem med å låne vekk senga, men viss det var snakk om at 2 åringen skulle hvile 1-2 timer , hadde jeg heller lagt han i senga vår. Ferdig med det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå