Gjest Gamle Alex Skrevet 1. mars 2006 #41 Skrevet 1. mars 2006 Sånn forsto jeg det også Evenlia Planen er at babyen skal flytte inn på rommet sitt om noen uker når familiebesøk er overstått. Vi skal ha dåp før dette skjer og da er det et barn som kommer som er 2 år. De ←
kallamilla Skrevet 1. mars 2006 #42 Skrevet 1. mars 2006 Kjære vene.... Å skru ned den senga slik at den er tilpasset tar max 5 minutter, og å skru den opp igjen tar også max 5 minutter, så jeg hadde ikke synes det var noe styr å gjøre dette selv om barnet bare skal sove der i 2 timer. Bedre det enn at barnet skal sove på et pledd i dobbelseng. 2 åringen er vel vant til å ligge i sprinkelseng, så å ligge på ei dobbelseng i ukjente omgivelser gjør kanskje at barnet føler seg utrygt. Nei, kjære trådstarter, la barnet få låne babysenga for ikke å virke kjip og risikere at de ler bak ryggen din. Tror ikke de tar det for gitt at de skal låne senga. Det var vel bare et spørsmål? Sorry viss jeg sårer deg nå! Slett ikke meningen! Klem
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #43 Skrevet 1. mars 2006 Helt latterlig at barnet som kommer på besøk ikke kan få låne senga!! Herregud - er det mulig å se så mye ned på et barn som ikke er ditt.. For så vidt jeg kan forstå er det dette det handler om. Det er bare ditt barn som er "godt nok" til å få sove i denne "helt spesielle" sengen for første gang.. Dette er det bare en førstegangs mamma som kunne komme til å tenke.. Bli litt løsere i snippen og inviter gjestene dine med glede - eller dropp å invitere dem.. Jeg kan virkelig ikke forstå at dette er noe å lage "leven" ut av.. Håper du holder dette for deg selv (og oss på forumet da - men du er jo anonym) - for nevner du dette til noen - ja, da ler de garantert bak din rygg.. Sorry - men dette er for dumt..
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #44 Skrevet 1. mars 2006 Så mangler det bare at pjokken på 2 år blir litt uggen av all festingen og spyr i babysengen! Jeg tar med ALT mitt barn trenger uansett hvor jeg skal jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 1. mars 2006 #45 Skrevet 1. mars 2006 Her kommer folk til dere for å ta del i deres barns dåp også er du så sær? Makan!
prinsessa Skrevet 1. mars 2006 #46 Skrevet 1. mars 2006 Her kommer folk til dere for å ta del i deres barns dåp også er du så sær? Makan! ← Kunne ikke vært mer enig!! Dette er snakk om en 2 åring (som også er familie), skulle tro det var en 60 år gammel alkoholiker som skulle ligge i babysenga. Dette er famile som kommer i barnedåpen til barnes deres. Hva hvis de hadde sagt; nei vi kan dessverre ikke komme for 2 åringen vår sover på dagen og kan ikke sove et annet sted enn hjemme.
Pasha Skrevet 1. mars 2006 #47 Skrevet 1. mars 2006 det er BARE en seng. dersom det er så viktig for deg at barnet dtt er først ute,..så la det få sove en av lurene sine der da...
Gjest en mor på besøk Skrevet 1. mars 2006 #48 Skrevet 1. mars 2006 Jeg kunne også godt ha tatt det for gitt at min toåring kunne ha sovet lur i babysengen. Føler meg ikke frewk av den grunn - har selv lånt bort babysenger når folk er på besøk og det hadde virkelig ikke falt meg inn at det skulle være noe ille... Jeg skjønner hvilket modus du er i, da. Du er førstegangsmamma, ikke så lenge siden babyen kom etc, Velkommen ut av boblen din.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #49 Skrevet 1. mars 2006 Jeg hadde respektert meningen deres på den måten at jeg hadde latt saken ligge og tatt med vogn eller reiseseng. Men for all del, du ler vel aldri av andre folks "hang up" du. ← Nei, faktisk ikke. Jeg kan mene i midt stille at meningene deres er sære etter min oppfattelse, men de jeg respektere ler jeg ikke av. I denne situasjon er det også snakk om folk som er venner. Da hadde jeg heller sagt at jeg ikke var enig med de, men respektert deres valg/mening. Jeg anser ikke de som ler bak ryggen på sine venner som ekte venner, men som falske venner. Og når det gjelder denne konkrete sak, så mener jeg at de som reiser med små barn, bør ta med reiseseng til sitt eget barn. Jeg har selv ei datter på 10mnd, og ser på det som en selvfølge å ta med de ting jeg trenger når jeg reiser med henne. Dette inkludere reiseseng. At andre mener det er kjipt får så være. Det er deres mening.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #50 Skrevet 2. mars 2006 Hva slags vennskap er det hvis man ikke kan le av hverandre av og til? Det er engang slik at ikke alle er like, og noen ganger gjør folk ting som i mine øyne er latterlige (og det gjør sikkert jeg i deres øyne også).. Jeg blir ikke fornærmet hvis noen ler av meg - selv når jeg ikke hører på. Det er forskjell på "oppgitt" latter og hånelatter.. Til hovedinnlegger: Lån bort sengen din - eller la være å invitere de til dåpen.. Er det mulig å lage et problem ut av dette også? Ikke rart folk sliter der ute..
Klips Skrevet 2. mars 2006 #51 Skrevet 2. mars 2006 Moren til toåringen kan umulig gjette seg til hvor sterkt du føler for denne sengen. Si fra eller finn på en annen løsning, fx. reiseseng, valget får du ta selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #53 Skrevet 2. mars 2006 Folk som kommer trampende inn og forventer ditt og datt har jeg ikke sansen for. Hadde ikke lånt bort senga, nei!
Gjest Gjesta Skrevet 2. mars 2006 #54 Skrevet 2. mars 2006 De forventer sikkert mat også" Fy skamme seg, de skulle ikke fått så mye som en sliten brødskive!
Gjest baby-E Skrevet 2. mars 2006 #55 Skrevet 2. mars 2006 Folk som kommer trampende inn og forventer ditt og datt har jeg ikke sansen for. Hadde ikke lånt bort senga, nei! ← det er vel ikke snakk om at det er et ukjent menneske som kommer trampende her, men non hun har bedt i barnedåp...Regner da med at de kjenne hverandre godt!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #56 Skrevet 2. mars 2006 det er vel ikke snakk om at det er et ukjent menneske som kommer trampende her, men non hun har bedt i barnedåp...Regner da med at de kjenne hverandre godt! ← Med folk mente jeg både kjente og ukjente. Kanskje det var snakk om en av de berømte "pliktgjestene" som gjerne dukker opp ved slike anledninger.
Gjest Gjest_monna_* Skrevet 2. mars 2006 #57 Skrevet 2. mars 2006 Kjære trådstarter! Jeg ser at du får mange negative tilbakemeldinger her. Mulig det er litt sært å ikke ville låne bort senga, MEN er den ny og babyen din ikke har fått brukt den selv så kan jeg skjønne deg. Uansett så er dette soveplassen til babyen og den synes jeg man skal kunne få ha for seg selv om man ønsker det. Da jeg fikk min første hadde jeg det som deg. Vi skulle få besøk av noen med et barn på ca. 1 1/2 år. Foreldrene her tok det som en selvfølge at dem skulle få låne den splitter nye babysengen som vårt barn ikke hadde brukt ennå. Min mann og jeg ble så overrasket over at dette var en selvfølge så vi fikk ikke sagt noe. Barne ble lagt i sengen. Nå var ikke stua vår så langt fra barnerommet så vi hørte at barnet rommesterte fælt i senga før det endelig sovnet. Sånn var det også da barnet våknet. Rommesterte lenge for seg selv før foreldrene hentet det. Vel, vi angret bittert på at vi ikke sa nei da dem sa dem skulle låne babysenga. Det så ikke ut der og senga var regelrett herpet. Barnet hadde bitt i senga så det var flere tannmerker i den, det var også store hakk etter en lekebil som var blitt slått i den. I tillegg hadde barnet fått av seg bæsjebleia og klint innholdet godt utover. Det hadde til og med kommet til madrassen og fått klint den godt til også. Vi ble regelrett målløse for foreldrene bare lo av dette. At sengen som var ny og hadde ny madrass og sengetøy var herpet var bare mor for dem. Det hele endte med at vi kjøpte nytt. Gleden vår over den nye fine sengen vår var ødelagt, senga var jo full av bitemerker og hakk, og madrassen måtte renses. Kan vel si at vi etter dette sa tvert nei når disse menneskene neste gang tok det som en selvfølge at babysengen vår var "fritt villt". Når vi selv drar noen steder så har vi med oss det vi trenger. Skal barnet vårt sove, så gjør han det endten i en reiseseng vi har med eller så sover han i vogna. Føles det ikke riktig for deg så si nei. Gjestene bør faktisk akseptere det ellers er dem ingen gode venner. Selv om dere har invitert dem til barnedåp, så er det ikke deres ansvar å sørge for alt heller. Etter hva jeg forstår ut fra det du har skrevet, så er etter dåpen dem skal hjem til dere. Hva om dere hadde leid lokaler, skulle dere sørget for seng til barnet der også?..
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #58 Skrevet 2. mars 2006 Velkommen ut av boblen din. ← Det var da ikke særlig snilt sagt? Hm... fra mitt barnløse ståsted er det noen andre som lever i en boble her. Trådstarter har heldigvis ikke har kommet til stadiet der småbarnsmødre innbiller seg at de kan ta seg til rette hvor som helst og når som helst.
Gjest Gamle Alex Skrevet 2. mars 2006 #59 Skrevet 2. mars 2006 Det var da ikke særlig snilt sagt? Hm... fra mitt barnløse ståsted er det noen andre som lever i en boble her. Trådstarter har heldigvis ikke har kommet til stadiet der småbarnsmødre innbiller seg at de kan ta seg til rette hvor som helst og når som helst. ← Det er det å ta seg til rett når man er invitert til venner av seg i barnedåp?
Gjest baby-E Skrevet 2. mars 2006 #60 Skrevet 2. mars 2006 Trådstarter har heldigvis ikke har kommet til stadiet der småbarnsmødre innbiller seg at de kan ta seg til rette hvor som helst og når som helst. ← å gå ut i fra at man kan låne en seng er da ikke å ta seg så velidg til rette. Om trådstarter har et problem med det, så får hun si i fra, hvis ikke kan hun jo bare holde kjeft.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå