Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Hva synes dere om å låne bort babysengen deres som dere ennå ikke har fått brukt til en annens 2 åring? Det har seg sånn at babysengen vår står ferdig oppredd og klar til babyen vår på barnetrommet. Planen er at babyen skal flytte inn på rommet sitt om noen uker når familiebesøk er overstått. Vi skal ha dåp før dette skjer og da er det et barn som kommer som er 2 år. Dette barnet sover på dagtid, og moren har fått det for seg at hun ikke trenger å ta med vogna så barnet kan sove ute i den, for hun kan jo bare bruke babysengen vår. Jeg synes ikke noe om det. Den er jo klar til vår baby og jeg vil at han skal få ha sengen for seg selv. Sengen er også ny og jeg lette lenge før jeg fant akkurat den sengen, og derfor vil jeg også at babyen vår skal være den første til å bruke den. 2 åringen er også vant til å sove ute i vogn uansett vær og det er ikke noe problem med å sette vogna så den står i "le" for vær og vind om det skulle snø. Sliter litt med at jeg ikke vet hvordan jeg skal takkle dette her. Ikke synes jeg det er greit å ta det som en selvfølge at sengen vår skal lånes ut. Det må jo også gjøres noen omjusteringer om 2 åringen skal låne den. Den må senkes, uroa må plukkes ned (2 åringen ødela sin egen ved å dra den ned), og et par andre små justeringer. Babyrommet er også lånt bort til en annen som da også vil komme til å ha sine ting der. Ikke noe alright at andre skal valse inn og ta seg til rett der av den grunn heller. Moren til barnet må jo også inn der. Hva hadde dere gjort? Synes dette er litt vanskelig. Jeg synes som sagt iat det egentlig ikke er greit å låne bort senga.
Annie78 Skrevet 1. mars 2006 #2 Skrevet 1. mars 2006 Enig med deg. Ungen har vogn, og de bør la han/ henne sove i den. Si ifra på en skikkelig måte at sengen er klargjort til deres barn, og at den ikke skal brukes før den tid, så det hadde vært fint om de kunne ta med vogn/ seng selv. Denne toåringen sover vel ikke så lenge på dagtid heller? Da synes jeg at de bør bruke vogna. Hadde aldri gått med på å låne vekk den nye senga jeg heller.....
Gjest Gamle Alex Skrevet 1. mars 2006 #4 Skrevet 1. mars 2006 Jeg syns du er kjip. ← Sorry men den var kort og presis, men jeg er litt enig Skjønner at senga er spesiel men det er da bare en seng. Det er da bare å legge i nytt sengetøy når det er tid for babyen og sove der.
Gjest Gjest_Ester_* Skrevet 1. mars 2006 #5 Skrevet 1. mars 2006 Jeg skjønner ikke at noen kan ha et så lidenskapelig forhold til en (masseprodusert?) barneseng, men det er meg, da... Skal den bli besudlet på noen måte av at et annet barn sover i den? Jeg synes dette høres helt merkelig ut, det er da bare en seng! La nå toåringen låne den!
Gjest Binna Skrevet 1. mars 2006 #6 Skrevet 1. mars 2006 (endret) Jeg skjønner deg, ja. Senga er jo helt ny og ubrukt, det samme med sengetøyet. Jeg ville nok bedt den foreldern om å ta med sin vogn, nettopp fordi dèt er enklest. Den er gjort klar til din baby, den er ikke noe gjesteseng.. Men jeg skjønner at noen tenker det er lettere å ha barnet sitt i din seng. Men bare si at den er helt ny, og ferdig satt opp, så går det sikkert greit. OG at det er litt viktig for deg, dette med at at er nytt og klart til babyen.. Endret 1. mars 2006 av hæxa
Gjest Piper Skrevet 1. mars 2006 #7 Skrevet 1. mars 2006 Jeg syns du er kjip. ← Jeg må bare si meg enig i dette, men har forstått at enkelte mødre bare er "hysteriske" når det kommer til ting til sitt eget barn. Du får si i fra til de osm kommer, at ingen andre enn ditt eget barn skal sove i den sengen. De vil nok få hakeslepp (jadda, ejg hadde fått det ), emn hvorfor bry seg om det. Hovedsaken er jo at ingen andre enn ditt barn skal sove i den sengen, eller er det bare nå fordi den er helt ny?
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #8 Skrevet 1. mars 2006 Kjære deg! Hva er viktigst; å ha sengen stående ubrukt og "ren" for en hver pris, eller at de som kommer på besøk ikke skal synes du er kjip? Unnskyld, måtte bare si det. Synes dette var prippent....
Gjest Maddy Skrevet 1. mars 2006 #9 Skrevet 1. mars 2006 Å halloen - lån bort senga da vel. Ungen din merker ikke forskjell skulle jeg tro. Her har jeg fått låne senga til mange små når jeg har med minsten og vi har gjort det samme her og ja det var før h*n begynte med sprinkelsenga og den bare stod klar.
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #10 Skrevet 1. mars 2006 Enig med alle jeg! I prinsippet er det tåpelig at 2-åringen ikke kan låne senga, den blir neppe hverken ødelagt eller besudlet av det. Men jeg kan forstå det ikke føles ok å låne den bort. Tror jeg ville sagt det som det var jeg: Vet jeg er litt barnslig og irrasjonell nå, men har fikset barnerommet til knøttet og vil ikke at det skal brukes før da - muligens hormonforstyrrelser og slikt - men det hadde vært veldig fint om dere kunne ta med vogn til deres lille gull.
Gjest gurimalla ii Skrevet 1. mars 2006 #11 Skrevet 1. mars 2006 Jeg syns du er kjip. ← Enig med de som mener du er kjip. Det er (som andre sier) bare en seng.
Gjest Binna Skrevet 1. mars 2006 #12 Skrevet 1. mars 2006 Jeg ville nok tenkt litt etter før jeg hadde bedt dem ta med egen vogn og.. Tenk deg at dette var baby nr2 eller at sengen var arvet. Hadde dette vært like viktig for deg da? Er det mindre stas for babyen å få et "besuldet" sovested? Som sagt over, jeg skjønner deg, jeg tror jeg hadde tenkt litt sånn selv og, men jeg hadde spurt meg selv om ikke det var et ammetåkeinnfall.
Floja Felíz Skrevet 1. mars 2006 #13 Skrevet 1. mars 2006 Jeg er egentlig enig i at det er litt rart å ikke ville låne bort sengen til toåringen, men om det er slik du vil ha det synes jeg dette var en bra måte å si det på; Enig med alle jeg! I prinsippet er det tåpelig at 2-åringen ikke kan låne senga, den blir neppe hverken ødelagt eller besudlet av det. Men jeg kan forstå det ikke føles ok å låne den bort. Tror jeg ville sagt det som det var jeg: Vet jeg er litt barnslig og irrasjonell nå, men har fikset barnerommet til knøttet og vil ikke at det skal brukes før da - muligens hormonforstyrrelser og slikt - men det hadde vært veldig fint om dere kunne ta med vogn til deres lille gull. ←
Gjest vsn Skrevet 1. mars 2006 #14 Skrevet 1. mars 2006 Jeg synes ikke du er kjip. Jeg synes de besøkende er frekke som forventer å bruke babysenga som du har ordnet klar til din baby. De kan ta med vogna, men gidder ikke fordi det er jo mye enklere for dem å låne seng hos deg. Så at du får ulempe med det er ikke så nøye for dem. Men hvis du er redd for å virke kjip, så kan du bare la senga stå som den står. Si at joda, selvfølgelig må de baaaare bruke senga. Men ikke gjør den klar på noen annen måte enn du har gjort. Så får de selv skru ned sengebunnen Skulle bare mangle om de ikke ordnet den igjen etter bruk. Det er jo vanlig folkeskikk
Gjest Piper Skrevet 1. mars 2006 #15 Skrevet 1. mars 2006 Jeg synes ikke du er kjip. Jeg synes de besøkende er frekke som forventer å bruke babysenga som du har ordnet klar til din baby. De kan ta med vogna, men gidder ikke fordi det er jo mye enklere for dem å låne seng hos deg. Så at du får ulempe med det er ikke så nøye for dem. Men hvis du er redd for å virke kjip, så kan du bare la senga stå som den står. Si at joda, selvfølgelig må de baaaare bruke senga. Men ikke gjør den klar på noen annen måte enn du har gjort. Så får de selv skru ned sengebunnen Skulle bare mangle om de ikke ordnet den igjen etter bruk. Det er jo vanlig folkeskikk ← Og du tar virkelig i mot gjestene dine med åpne armer, og gjør det du skal for at de skal føle seg velkommen
Gjest vsn Skrevet 1. mars 2006 #16 Skrevet 1. mars 2006 Og du tar virkelig i mot gjestene dine med åpne armer, og gjør det du skal for at de skal føle seg velkommen ← Det kommer helt an på hvem det er. Hvis det er gjester som tar seg så godt tilrette, så må jeg ikke på død og liv ha de på besøk.
Gjest Piper Skrevet 1. mars 2006 #17 Skrevet 1. mars 2006 Det kommer helt an på hvem det er. Hvis det er gjester som tar seg så godt tilrette, så må jeg ikke på død og liv ha de på besøk. ← Ok, da ser vi det forskjellig, for jeg ville syns det var flott at gjestene følte seg såpass "hjemme" hos oss, at de kunne si noe slikt. Men vi er jo så forskjellige, og har forstått at en seng til et barn er noe visse tydeligvis har store problemer med å låne bort, selv når barnet ikke sover i den.
Gjest vsn Skrevet 1. mars 2006 #18 Skrevet 1. mars 2006 Ok, da ser vi det forskjellig, for jeg ville syns det var flott at gjestene følte seg såpass "hjemme" hos oss, at de kunne si noe slikt. Men vi er jo så forskjellige, og har forstått at en seng til et barn er noe visse tydeligvis har store problemer med å låne bort, selv når barnet ikke sover i den. ← Jeg har ingen problemer med å låne bort sprinkelsengene her i huset. Men hvis senga var splitter ny, oppredd og klar til lille gullet.... Nei, da hadde jeg ikke lånt den ut. Så mulig jeg også er "kjip", men det får så være.
Shea Skrevet 1. mars 2006 #19 Skrevet 1. mars 2006 Høres ut som det er ditt første barn du venter. Derfor skjønner jeg tankegangen din litt. Du vil sikkert forandre den etter hvert som du modnes med mamma rollen. Det å ta med seg vogn kan være vankelig nokk det når en skal ut å reise, spesielt om det bare er for en helg. Hvilket forhold har du til 2 åringen? Tante, barnet til en venn ??? Det er helt vanlig i mine kretser å få låne andre sine ting og klær når en reiser langt på besøk. Det kan være fryktelig strevsomt å reise lange avstander om en skal pakke med seg alt mulig til en hver annledning, spesielt om det er flere barn. Å ta med seg vogn i en allerede lite familiebil når det egentlig ikke trenges eller å ta med vogn på fly(noe som medfører stor fare for å få vognen ødelagt) når det strengt talt ikke trenges har jeg full forståelse for. Det er ditt valg om du vil at dine gjester skal føle seg velkommen eller ikke. Tenk om det blir så kaldt eller så dårlig vær at 2åringen ikke kan ligge ute! Er det bedre å ha en grinete og sur 2åring i hus eller å la dem låne senga??? Vet glatt hva jeg velger. Et alternativ kan være at du kjøper en reiseseng å setter inn på det rommet som 2 åringens foreldre skal sove på . Du vil sikkert få behov for en reiseseng etterhvert selv, så det vil ikke være bortkastet.
Mistyen Skrevet 1. mars 2006 #20 Skrevet 1. mars 2006 Et alternativ kan være at du kjøper en reiseseng å setter inn på det rommet som 2 åringens foreldre skal sove på . Du vil sikkert få behov for en reiseseng etterhvert selv, så det vil ikke være bortkastet. Dette hadde nok jeg valgt Evnt kan de kanskje ta med seg bare vognbagen, som de kan sette oppi sengen din? Da blir ikke sengen brukt likevel på en måte.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå