Solstråle1 Skrevet 11. juni #901 Skrevet 11. juni Orly skrev (14 timer siden): Dedikerte foreldre? Ja? Ble det vanskelig? 2
ForumMaria Skrevet 11. juni #902 Skrevet 11. juni cerruti skrev (12 timer siden): Veldig lite «likanes» dame det der. Helt enig. Noe så lite empatisk vesen 5 1
Meg.no Skrevet 11. juni #903 Skrevet 11. juni Justlooking skrev (På 1.6.2026 den 0.03): Uffda … Ser jo bare dumt ut med små barn med hull i ørene. Husker Tone Damli også gjorde det med datteren. Virker veldig uintelligent å gjøre det da barna ikke er samtykkekompetente og ikke minst kan få allergier. Det er grotesk at foreldre påfører små barn smerte for sin egen forfengelighet! Barn er perfekte som de er – de trenger ikke hull i ørene. Å la eget behov for estetikk gå foran barnets helse og rett til egen kropp er egoistisk og manglende respekt for barnets individ. Hva med guttene? De kunne kanskje kledd en ring i øyebrynet. Jeg synes det burde forbys til så små barn 6 5
kraftwerk Skrevet 12. juni #904 Skrevet 12. juni Meg.no skrev (9 timer siden): Det er grotesk at foreldre påfører små barn smerte for sin egen forfengelighet! Barn er perfekte som de er – de trenger ikke hull i ørene. Å la eget behov for estetikk gå foran barnets helse og rett til egen kropp er egoistisk og manglende respekt for barnets individ. Hva med guttene? De kunne kanskje kledd en ring i øyebrynet. Jeg synes det burde forbys til så små barn Herregud. Før 2000-tallet var det helt normalt å ta hull i ørene på små barn. Enda er dette normalen i ganske mange land og kulturer. Tviler sterkt på at barnet lider en stor nød. 2 1
Faina Skrevet 12. juni #905 Skrevet 12. juni Ingen burde ha hull i ørene, verken barn eller voksne. 3
Pås Skrevet 12. juni #906 Skrevet 12. juni kraftwerk skrev (10 minutter siden): Herregud. Før 2000-tallet var det helt normalt å ta hull i ørene på små barn. Enda er dette normalen i ganske mange land og kulturer. Tviler sterkt på at barnet lider en stor nød. Ikke normalt før 2000-tallet overhodet. Jeg er født midt på 60-tallet, for meg og mine venninner satte foreldrene 10-årsgrense. Mine barn er født på 90-tallet, 10-årsgrense også for dem. Men barnet lider sikkert ikke nød, ville bare korrigere at dette slett ikke var vanlig "før i tiden". 2 4
Kålrota Skrevet 12. juni #907 Skrevet 12. juni Pås skrev (1 time siden): Ikke normalt før 2000-tallet overhodet. Jeg er født midt på 60-tallet, for meg og mine venninner satte foreldrene 10-årsgrense. Mine barn er født på 90-tallet, 10-årsgrense også for dem. Men barnet lider sikkert ikke nød, ville bare korrigere at dette slett ikke var vanlig "før i tiden". Det er nok geografiske forskjeller. Min første er født på 90-tallet og var den eneste jenta i barselgruppen som ikke fikk hull i ørene til 1-årsdagen. 1
Orly Skrevet 12. juni #908 Skrevet 12. juni kraftwerk skrev (3 timer siden): Herregud. Før 2000-tallet var det helt normalt å ta hull i ørene på små barn. Enda er dette normalen i ganske mange land og kulturer. Tviler sterkt på at barnet lider en stor nød. Absolutt ikke normalt å ta hull i ørene på baby der jeg kom fra. 7
kraftwerk Skrevet 12. juni #909 Skrevet 12. juni Orly skrev (1 minutt siden): Absolutt ikke normalt å ta hull i ørene på baby der jeg kom fra. Nei, for du er jo fasiten på alle 8 milliarder mennesker her i verden 🤓 1 1
Orly Skrevet 12. juni #910 Skrevet 12. juni kraftwerk skrev (2 minutter siden): Nei, for du er jo fasiten på alle 8 milliarder mennesker her i verden 🤓 Les igjen! Det står der jeg kom fra 🤦🏻♀️ 3
Pås Skrevet 12. juni #911 Skrevet 12. juni kraftwerk skrev (2 minutter siden): Nei, for du er jo fasiten på alle 8 milliarder mennesker her i verden 🤓 Vi er jo i Norge da... Vet selvsagt at i India og Pakistan er det vanligere å ta hull i ørene å¨babyer. 1
Orly Skrevet 12. juni #912 Skrevet 12. juni Meg.no skrev (13 timer siden): Det er grotesk at foreldre påfører små barn smerte for sin egen forfengelighet! Barn er perfekte som de er – de trenger ikke hull i ørene. Å la eget behov for estetikk gå foran barnets helse og rett til egen kropp er egoistisk og manglende respekt for barnets individ. Hva med guttene? De kunne kanskje kledd en ring i øyebrynet. Jeg synes det burde forbys til så små barn Så enig med deg 👌 2 1
NedOpp Skrevet 12. juni #913 Skrevet 12. juni Kålrota skrev (3 timer siden): Det er nok geografiske forskjeller. Min første er født på 90-tallet og var den eneste jenta i barselgruppen som ikke fikk hull i ørene til 1-årsdagen. Jeg er født på 80-tallet, og var «sent ute» da jeg omsider fikk lov som 8-åring. Da var vi bare 2 jenter i klassen som ikke hadde hull i ørene (og «alle» som var eldre hadde). De fleste hadde fått en god stund før skolestart. Så både geografiske og historiske forskjeller ja. 1
Meg.no Skrevet 12. juni #915 Skrevet 12. juni kraftwerk skrev (5 timer siden): Herregud. Før 2000-tallet var det helt normalt å ta hull i ørene på små barn. Enda er dette normalen i ganske mange land og kulturer. Tviler sterkt på at barnet lider en stor nød. Verden går heldigvis fremover. På 70-tallet var det lovlig å slå barna sine 4 1
cerruti Skrevet 12. juni #916 Skrevet 12. juni Til dere som tok hull i ørene på barnet deres før det ønsket det selv. Hvorfor? 2 3
Solstråle1 Skrevet 13. juni #917 Skrevet 13. juni cerruti skrev (21 timer siden): Til dere som tok hull i ørene på barnet deres før det ønsket det selv. Hvorfor? Det er det jo ingen som gidder å svare på. Hvorfor skal de forsvare seg ovenfor deg? Og KV fortalte jo at datteren hadde mast i to år fra hun var 18 mnd. Sådesså🤪😂🙈
cerruti Skrevet 13. juni #918 Skrevet 13. juni Solstråle1 skrev (48 minutter siden): Det er det jo ingen som gidder å svare på. Hvorfor skal de forsvare seg ovenfor deg? Og KV fortalte jo at datteren hadde mast i to år fra hun var 18 mnd. Sådesså🤪😂🙈 Jeg tenkte det uansett kunne være en god refleksjon å gjøre for seg selv. 5
LastSummer Skrevet 15. juni #919 Skrevet 15. juni Kålrota skrev (På 12.6.2026 den 11.49): Det er nok geografiske forskjeller. Min første er født på 90-tallet og var den eneste jenta i barselgruppen som ikke fikk hull i ørene til 1-årsdagen. Var dette barn av unge eller utenlandske mødre? Født på 80-tallet her, og ingen på min skole fikk hull i ørene før sikkert 8-10 årsalderen. I en av Norges største byer. Selv fikk jeg alvorlig infeksjon i øret pga hull, og måtte operere flere ganger. Kommer ikke til å tillate mine barn hull i ørene før de er store nok til å sikre stell av det selv. 1 1
Kålrota Skrevet 16. juni #920 Skrevet 16. juni cerruti skrev (På 12.6.2026 den 22.21): Til dere som tok hull i ørene på barnet deres før det ønsket det selv. Hvorfor? Det gjelder ikke meg, men jeg antar jo at det er fordi de synes det er søtt? Stas å dolle dem opp? Og nei, mødrene i barselgruppen min var ikke utenlandske eller spesielt unge. Det var en trend i området, tror jeg. Det er vel også egentlig ganske betenkelig at profesjonelle gjør dette på så små barn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå