AnonymBruker Skrevet 4. oktober #141 Del Skrevet 4. oktober Brunello skrev (4 minutter siden): Det normale er å si når barnet pleier å være i seng første gang barna er et sted. Noe annet har jeg aldri vært med på. Verken når barna har hatt barnevakt eller når vi var barnevakter selv. Bruker ikke random folk som barnevakt, så de som har passer barna har kjent de godt. Bruker ikke ukjente vi heller. Men dine vet at du drikker uansett hvem som er hos deg og de godkjenner det. Og du er åpen her om at hvis noen hadde bedt deg om å ikke drikke så bryr du deg ikke om det. Jeg regner med at dine nærmeste vet hva du mener. Men det at det finnes noen som ikke godtar slikt må være like greit. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #142 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg legger meg tidlig og reagerer godt på koffein ved behov. For trøtt regnes jo som at man holder på å sovne ved rattet. Da har man tatt dårlige valg kvelden før. Anonymkode: 282d9...6e8 Koffein er sentralstimulerende rusmiddel, som bidrar til kroppslige effekter. Merkelig at du bruker rusmiddel for å klare å kjøre egne barn til barnehage? Anonymkode: 783a8...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. oktober #143 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bruker ikke ukjente vi heller. Men dine vet at du drikker uansett hvem som er hos deg og de godkjenner det. Og du er åpen her om at hvis noen hadde bedt deg om å ikke drikke så bryr du deg ikke om det. Jeg regner med at dine nærmeste vet hva du mener. Men det at det finnes noen som ikke godtar slikt må være like greit. Anonymkode: 282d9...6e8 Jeg synes ikke det er greit å sette regler for andre som går mot slik folk flest lever livene sine. Sett gjerne regler om at barnevakten ikke skal drikke seg dritings, men jeg ville i alle fall ikke brukt en person som måtte få slike regler som barnevakt. Av våre venner er det to som ikke drikker alkohol. De øvrige drikker alkohol og har også gjort det hjemme når barna var små. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #144 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Koffein er sentralstimulerende rusmiddel, som bidrar til kroppslige effekter. Merkelig at du bruker rusmiddel for å klare å kjøre egne barn til barnehage? Anonymkode: 783a8...477 Det gjør jeg ikke. Jeg tar en kaffekopp somnde fleste andre foreldre. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #145 Del Skrevet 4. oktober Brunello skrev (45 minutter siden): Jeg synes ikke det er greit å sette regler for andre som går mot slik folk flest lever livene sine. Sett gjerne regler om at barnevakten ikke skal drikke seg dritings, men jeg ville i alle fall ikke brukt en person som måtte få slike regler som barnevakt. Av våre venner er det to som ikke drikker alkohol. De øvrige drikker alkohol og har også gjort det hjemme når barna var små. Jeg syns ikke noe om barnevakt som drikker. De må gjerne gjøre det, men da får de ikke passe mine barn. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #146 Del Skrevet 4. oktober Jeg har vel svart såpass tydelig for meg at det er ikke mer å si. I blant blir man ikke enige. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. oktober #147 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg syns ikke noe om barnevakt som drikker. De må gjerne gjøre det, men da får de ikke passe mine barn. Anonymkode: 282d9...6e8 Det er greit. Ditt valg. Hadde du vært i samme vennekrets som meg, hadde ikke venner kunnet være barnevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #148 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det gjør jeg ikke. Jeg tar en kaffekopp somnde fleste andre foreldre. Anonymkode: 282d9...6e8 Og jeg tar to glass vin. Som de fleste andre foreldre. Anonymkode: 783a8...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #149 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg syns ikke noe om barnevakt som drikker. De må gjerne gjøre det, men da får de ikke passe mine barn. Anonymkode: 282d9...6e8 Da hadde du ikke hatt barnevakt i min omgangskrets. Anonymkode: 783a8...477 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #150 Del Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Da hadde du ikke hatt barnevakt i min omgangskrets. Anonymkode: 783a8...477 Da er jeg glad dere ikke er i min vennekrets, så det er helt greit. Jeg syns det er sykt at man må drikke alkohol, samme hva. Men meg om det. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #151 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da er jeg glad dere ikke er i min vennekrets, så det er helt greit. Jeg syns det er sykt at man må drikke alkohol, samme hva. Men meg om det. Anonymkode: 282d9...6e8 "Samme hva"? Hvorfor dette behovet for å ilegge andre ting? Jeg tar ofte bilen når det er mest praktisk, eller reagerer ikke om jeg blir invitert til alkoholfritt bryllup. Men å nippe til vin en fredags kveld, selv om det er barn i hus, synes jeg er helt normalt og naturlig. Anonymkode: 783a8...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #152 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Samme hva"? Hvorfor dette behovet for å ilegge andre ting? Jeg tar ofte bilen når det er mest praktisk, eller reagerer ikke om jeg blir invitert til alkoholfritt bryllup. Men å nippe til vin en fredags kveld, selv om det er barn i hus, synes jeg er helt normalt og naturlig. Anonymkode: 783a8...477 Personen(e) jeg svarte så var det slik at om de ikke fikk drikke når de passet deres barn, så gjør de det bak foreldrene sin rygg. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 5. oktober #153 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): "Samme hva"? Hvorfor dette behovet for å ilegge andre ting? Jeg tar ofte bilen når det er mest praktisk, eller reagerer ikke om jeg blir invitert til alkoholfritt bryllup. Men å nippe til vin en fredags kveld, selv om det er barn i hus, synes jeg er helt normalt og naturlig. Anonymkode: 783a8...477 Men det er ikke noe problem så lenge foreldrene til de barna du passer vet om det og synes det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #154 Del Skrevet 5. oktober Brunello skrev (På 3.10.2024 den 21.34): Ikke full, men noe påvirket. Er barna vant med henne og ellers trygge, er det helt uproblematisk. Berusede voksne er først et problem når de ikke er særlig til folk fra før av, og da regner jeg med at de heller ikke får lov til å være barnevakt. Påvirket betyr noe endret oppførsel. Barn merker slikt raskt, og når den voksne ikke er seg selv, er det utrygt for barn. Anonymkode: 0375e...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skigard Skrevet 5. oktober #155 Del Skrevet 5. oktober (endret) Så mange urovekkende svar i denne tråden. Ruskulturen (les: alkoholkulturen) i Norge står jammen sterk. Det er uansvarlig å drikke seg synlig beruset når man har ansvar for barn. Spiller ingen rolle at barnet har lagt seg. At mange gjør det likevel, gjør ikke saken noe bedre. Plutselig våkner barnet, og da trenger det kanskje en trygg voksen mer enn noen gang. Endret 5. oktober av Skigard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober #156 Del Skrevet 5. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 20.11): Foreldrene (venner og søsken) tar også litt vin til mat og slik i helgen. Det er mange som har et problematisk forhold til alkohol i denne tråden, der det ofte blir for mye om man først tar litt? Anonymkode: 783a8...477 Det var en merkelig konklusjon, hvor leser du det? Anonymkode: 12004...964 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå