AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #41 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er vel ikke å legge føringer... En må kunne forvente at voksne folk kan være barnevakt uten alkohol til stede. Spesielt før kl 21 . Klarer ikke de voksne det har de et alkoholproblem. Og her er noe alene,men står ingenting mer . Kan være mange årsaker Vi er voksne og kan sitte oppe i helger for å hente barn/ungdom fra aktiviteter. Selv om de er bikket 18. Det handler om å tenke på andre enn seg selv. Anonymkode: 196fa...fbc Må man det? Jeg har aldri tenkt at det er et kriterium. Vi trenger stort sett barnevakt i helger, har aldri tenkt at det da er et krav at besteforeldre skal være klink edru og ikke kunne ta seg noe drikke til maten en fredag eller lørdag kveld. Anonymkode: 12004...964 3
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober 2024 #42 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må man det? Jeg har aldri tenkt at det er et kriterium. Vi trenger stort sett barnevakt i helger, har aldri tenkt at det da er et krav at besteforeldre skal være klink edru og ikke kunne ta seg noe drikke til maten en fredag eller lørdag kveld. Anonymkode: 12004...964 Som bestemor tar jeg det som en selvfølge at jeg skal være edru rundt mine barnebarn og spesielt når jeg er barnevakt. Litt merkelig at man ikke kan være uten alkohol når man passer barn. Jeg vil ikke at mine små barnebarn skal forbinde bestemor med et vinglass og eimen av alkohol. Fordi om de sover så skal det lite til for at de våkner.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #43 Skrevet 3. oktober 2024 Du er prisgitt henne og setter kriterier? Du får finne en annen barnevakt da hvis hun ikke vil endre seg. Anonymkode: d514c...98b 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #44 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Altså. Jeg og mannen (barnløse) er gjerne barnevakt en kveld eller helg, om vi uansett er hjemme. Her er døren åpen og gjesterommet klart. Men om vi da fikk begrensninger i form av at vi ikke kunne ta et glass vin til god mat, eller nippe litt mens vi ser TV, så får de finne andre løsninger. Nei, vi har ikke et alkoholproblem. Men vi ønsker å beholde mest mulig av våre helgevaner selv om vi hjelper søsken og venner. Anonymkode: 783a8...477 Det tenker jeg er helt rimelig😊 om noe er litt mindre ideelt når man blir passet av andre tenker jeg som regel går helt fint. Det er mye viktigere hva foreldrene gjør i hverdagen. Anonymkode: 12004...964 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #45 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjør foreldre det da? Min erfaring er at en holder seg edru og kjørbar om en ikke har barnevakt . Anonymkode: 5429d...4fe Ja, absolutt. Det er veldig vanlig å drikke alkohol selv om man har barn. Anonymkode: 12004...964 3
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #46 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det tenker jeg er helt rimelig😊 om noe er litt mindre ideelt når man blir passet av andre tenker jeg som regel går helt fint. Det er mye viktigere hva foreldrene gjør i hverdagen. Anonymkode: 12004...964 Foreldrene (venner og søsken) tar også litt vin til mat og slik i helgen. Det er mange som har et problematisk forhold til alkohol i denne tråden, der det ofte blir for mye om man først tar litt? Anonymkode: 783a8...477 1
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober 2024 #47 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Foreldrene (venner og søsken) tar også litt vin til mat og slik i helgen. Det er mange som har et problematisk forhold til alkohol i denne tråden, der det ofte blir for mye om man først tar litt? Anonymkode: 783a8...477 Ingen i min familie har alkoholproblemer - men alkohol og små barn hører ikke sammen etter mitt syn.
Sefanja Skrevet 3. oktober 2024 #48 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): MEN skal man tro på hva en «alkoholiker» sier? Er det noen som manipulerer så er det jo dem. Anonymkode: 887e2...b23 De som er aktive alkoholiker/ avhengige lyver ja. Uten unntak. Dessverre er også denne generasjonen besteforeldre veldig aktive på flaska og uvitene om avhengihet. De lyver ikke nødvendigvis bevisst, men underdriver alltid mengde 1
Sefanja Skrevet 3. oktober 2024 #49 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg blir ikke beruset at to små glass vin, og har noen ganger drukket dette når jeg har barnebarna på overnatting. Drikker jeg derimot tre større glass blir jeg børst, og hadde aldri gjort det med småbarn i hus. Nulltoleranse for alkohol hadde ikke fungert hos meg da hadde det blitt sjeldnere overnatting, men har ikke noe problem med at barna mine mener et glass er nok. Når det skal være sagt, så har de vel sjeldent sett meg påvirket, og de vet hva jeg står for. Men: de hadde ikke tolerert at jeg ble full eller på den måten ts beskriver, og det er jeg enig med ts i. Anonymkode: c75bf...1e7 Dine barn kjenner deg og veit at du klarer å stoppe før du blir synlig ruset. Slik ts beskriver har hun grunn til å være utrygg på bestemoren 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #50 Skrevet 3. oktober 2024 Jeg har ikke barnebarn ennå, men har kommet i den alderen at jeg kanskje får det snart. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det skal være nødvendig å drikke alkohol mens man passer barnebarn. Hvorfor i all verden kunne ikke bestemor ventet med det til du var tilbake? Har hun et alkoholproblem? Jeg synes dette var helt unødvendig av bestemor. Ting kan skje selv om barnet er lagt, og da vil man være edru. Ferdig snakka. Anonymkode: dcb16...c70 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #51 Skrevet 3. oktober 2024 Malmfrid skrev (11 minutter siden): Ingen i min familie har alkoholproblemer - men alkohol og små barn hører ikke sammen etter mitt syn. Forståelig, om man ikke har kontroll på når man stopper. Anonymkode: 783a8...477 1
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober 2024 #52 Skrevet 3. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forståelig, om man ikke har kontroll på når man stopper. Anonymkode: 783a8...477 Jeg vil ikke at små barn skal forbinde meg med alkoholdunst - og jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å la være å drikke alkohol rundt små barn. Vi har helt alkoholfri julefeiring også - det var det mine barn og svigerbarn som gav beskjed om når de fikk barn selv. Vil legge til at jeg drikker svært sjeldent alkohol. Har vel drukket slkohol maks 5 ganger hittil i år. Endret 3. oktober 2024 av Malmfrid
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #53 Skrevet 3. oktober 2024 Forventer at en voksen er fullstendig edru om noe skjer legevakt for eksempel ulykker kan skje, eller akutt sykdom Anonymkode: e7d3d...d58 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #54 Skrevet 3. oktober 2024 Jeg er 70 talls barn, oppvokst med hjemmefester og tydeligvis preget i så stor grad at jeg aldri drakk alkohol med egne barn selv, og definitivt ikke med barnebarna. Jeg valgte også å ikke la egne foreldre passe ungene mine av samme grunn selv om jeg noen ganger kunne trengt hjelpen. Anonymkode: 1a5eb...6e3 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #55 Skrevet 3. oktober 2024 Man kan diskutere og være uenig i mye når det kommer til preferanse for omsorgsevne.. men når det gjelder alkohol og barn så er det selvsagt ingen ting å diskutere. Barnevakt = 0 alkohol! Finnes mange andre kvelder i året man kan ta seg x antall vinglass enn akkurat den kvelden. Og mange barn våkner Ila natten eller fornatten.. barn kan også bli syke, kreve noe spesielt (mørkredde, lengte etter foreldre..) dette er da virkelig ikke noe å diskutere. Om hun har et alkoholproblem - da får hun søke hjelp. Mye tyder på at hun har et problem etter denne hendelsen. Hjelp eller ei - jeg hadde aldri latt denne damen passe mine barn.. annet enn ved tilsyn . Mao hun skulle ikke vært alene med dem! Punktum Anonymkode: df5f4...07c 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #56 Skrevet 3. oktober 2024 Et annet poeng: folk reagerer svært ulikt på alkohol! Det kan få frem sinne, aggresjon, grenseløshet, og mange uhensiktsmessige trekk som ikke er forbundet med god omsorgsevne.. det er vel det viktigste.. De fleste har vel til gode å oppdage at folk blir en bedre utgave av seg selv med alkohol (selv om de selv kan føle det.) Anonymkode: df5f4...07c 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #57 Skrevet 3. oktober 2024 Brunello skrev (20 timer siden): Gjør det noe når hun visste at barnet ble hentet? Har du barn? Barna kan våkne og så kommer full bestemor for å trøste? Anonymkode: e500c...47e 2
Brunello Skrevet 3. oktober 2024 #58 Skrevet 3. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du barn? Barna kan våkne og så kommer full bestemor for å trøste? Anonymkode: e500c...47e Ikke full, men noe påvirket. Er barna vant med henne og ellers trygge, er det helt uproblematisk. Berusede voksne er først et problem når de ikke er særlig til folk fra før av, og da regner jeg med at de heller ikke får lov til å være barnevakt. 3
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober 2024 #59 Skrevet 3. oktober 2024 Brunello skrev (5 minutter siden): Ikke full, men noe påvirket. Er barna vant med henne og ellers trygge, er det helt uproblematisk. Berusede voksne er først et problem når de ikke er særlig til folk fra før av, og da regner jeg med at de heller ikke får lov til å være barnevakt. Tydeligvis ute etter å provosere.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2024 #60 Skrevet 3. oktober 2024 Vi er selv besteforeldre, liker å ta osd et glass vin når helgen kommer. Men aldri når vi passer barnebarn. Kunne ikke falt meg inn. No skal vi passe hele helgen, da foreldrene skal i bryllup. Det = 0 alkohol Anonymkode: 92872...fa2 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå