Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober #81 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (2 minutter siden): Vi drikker vin til middag i helgene. Hvorfor skal vi ikke gjøre det når det er barn til stede? De har aldri reagert på det. Fra egen barndom har jeg bare hyggelige minner fra da foreldrene mine drakk alkohol. Jeg forbinder alkohol med god mat og hygge. Ikke fyll. Det er jo opp til den enkelte og ikke minst opp til barna dine om de ønsker at du skal drikke alkohol når du er barnevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. oktober #82 Del Skrevet 3. oktober Malmfrid skrev (6 minutter siden): De fleste oppegående voksne folk har fått med seg at det skal lite alkohol til før barn ser en endring hos den voksne - og kan da bli utrygg og redd. Det gjelder ikke alle - men jeg spiller ikke hazzard med små barns trygghetsfølelse. Hva du velger å gjøre er opp til deg. Ha en fin kveld. Du hopper lett over at det blir presisert i rapporten du selv linket til at det skal noe mer til. Dersom du mener det er å spille hazzard med barns trygghet, har du feilet totalt med egen omgang med barna. Barn som er trygge på foreldre og omsorgspersoner vil ikke reagere på at de har drukket litt. Det er selvsagt unntak dersom de er sørpe fulle, men det er ikke det vi diskuterer he. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. oktober #83 Del Skrevet 3. oktober Malmfrid skrev (2 minutter siden): Det er jo opp til den enkelte og ikke minst opp til barna dine om de ønsker at du skal drikke alkohol når du er barnevakt. Nei, det er opp til den voksne å vurdere. Om barna virker utrygge, er det selvsagt en del av vurderingen. Jeg tror imidlertid en hysterisk voksen er langt mer skadelig for barna enn en litt småbrisne bestemor barna er trygge på fra før. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #84 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men hvorfor drikke i det hele tatt når du mener alkohol er så skadelig? Anonymkode: 783a8...477 Jeg mener også at det er skadelig. Sist jeg drakk alkohol var 10 juni 2023, 4 enheter. Før det var i mai 2023 og før det var en gang i løpet av hele 2022. Stort sett en gang i året ved spesielle anledninger, da veldig lite alkohol og aldri barn tilstedet. Anonymkode: 282d9...6e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #85 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (8 minutter siden): Vi drikker vin til middag i helgene. Hvorfor skal vi ikke gjøre det når det er barn til stede? De har aldri reagert på det. Fra egen barndom har jeg bare hyggelige minner fra da foreldrene mine drakk alkohol. Jeg forbinder alkohol med god mat og hygge. Ikke fyll. Da kan man faktisk klare seg helt uten også. Hvorfor drikke alkohol da? Smaker maten så mye bedre eller bruker du det som belønning? Anonymkode: 282d9...6e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober #86 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (1 minutt siden): Nei, det er opp til den voksne å vurdere. Om barna virker utrygge, er det selvsagt en del av vurderingen. Jeg tror imidlertid en hysterisk voksen er langt mer skadelig for barna enn en litt småbrisne bestemor barna er trygge på fra før. Går utifra at dine barn er voksne når de selv får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #87 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (4 minutter siden): Du hopper lett over at det blir presisert i rapporten du selv linket til at det skal noe mer til. Dersom du mener det er å spille hazzard med barns trygghet, har du feilet totalt med egen omgang med barna. Barn som er trygge på foreldre og omsorgspersoner vil ikke reagere på at de har drukket litt. Det er selvsagt unntak dersom de er sørpe fulle, men det er ikke det vi diskuterer he. Selv det tryggeste barnet kan reagere. Anonymkode: 282d9...6e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #88 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da kan man faktisk klare seg helt uten også. Hvorfor drikke alkohol da? Smaker maten så mye bedre eller bruker du det som belønning? Anonymkode: 282d9...6e8 Man kan fint klare seg uten å spise sjokolade også? Er du avhengig om du tar deg en rad på lørdagen? Anonymkode: e5aaf...6d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. oktober #89 Del Skrevet 3. oktober Malmfrid skrev (2 minutter siden): Går utifra at dine barn er voksne når de selv får barn. Det får vi håpe. Jeg kan garantere at de ikke synes vårt alkoholkonsum er ubehagelig. Når vi har hatt selskap der både vi og barna vet at det blir drukket vin, er barna tvunget til å sove over hos besteforeldre (der det ikke blir konsumert alkohol. De elsker besteforeldrene, men har ikke problemer med å være sammen med hyggelige voksne de kjenner selv om det drikkes alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober #90 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv det tryggeste barnet kan reagere. Anonymkode: 282d9...6e8 Det nytter ikke å diskutere med han. Vi gjør alle det vi synes er best overfor små barn. Jeg drikker lite ellers så å drikke alkohol når jeg passer de små hadde ihvertfall vært totalt uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. oktober #91 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selv det tryggeste barnet kan reagere. Anonymkode: 282d9...6e8 Ja, det er en mulighet. Men det er mye annet som skjer som er verre. Mange foreldre sover for lite og blir aggressive. Det er verre enn å være i godt humør etter noen glass vin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 3. oktober #92 Del Skrevet 3. oktober Malmfrid skrev (4 minutter siden): Det nytter ikke å diskutere med han. Vi gjør alle det vi synes er best overfor små barn. Jeg drikker lite ellers så å drikke alkohol når jeg passer de små hadde ihvertfall vært totalt uaktuelt. Diskuter gjerne, men da bør du linke til noe som ikke styrker mine argumenter. Du har ikke presentert et eneste argument som taler mot mine påstander. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober #93 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (1 minutt siden): Ja, det er en mulighet. Men det er mye annet som skjer som er verre. Mange foreldre sover for lite og blir aggressive. Det er verre enn å være i godt humør etter noen glass vin. Ja, det var jo og en unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #94 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du overreagerer med at du har nulltoleranse for alkohol etter at barnet er lagt. Det er jo ikke snakk om fylla her, bare beruset. To foreldre kan jo dele en flaske vin når barna er lagt for eksempel og bli beruset begge to. Det er jo ikke som at hun drakk når barnet var våkent. Og hvis barnet våknet, så var hun jo i stand til å ta vare på barnet. Anonymkode: 966f0...064 https://avogtil.no/tema/barn-og-unge/ Det skal ofte mindre alkohol til enn mange voksne tror før barn kan bli utrygge. Barn ønsker at voksne oppfører seg slik de pleier, og små endringer slik som at foreldre ler og snakker høyere, eller klemmer litt hardere kan oppleves ubehagelig for barna. Det trenger med andre ord ikke være snakk om alkoholmisbruk eller fyll før alkoholbruk påvirker barna negativt. Anonymkode: 6015e...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #95 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har en bestemor som er likens her. Hun får ikke være alene med barnebarnet… Det er ikke noe vi diskuterer. Vi er heldigvis 2 da, så jeg er ikke alene om omsorgen. Har du familie et annet sted som du har god kontakt med? Anonymkode: 6563b...4b7 Klarer du lese, og forstå hva du svarte på? 🤔 Jeg er alenemor og eneforsørger. Jeg har ingen andre familiemedlemmer eller venner hvor jeg bor som kan hjelpe meg dersom jeg har behov for pass…. 🙄🤷♀️🤦♀️ Anonymkode: 15401...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 3. oktober #96 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (1 minutt siden): Diskuter gjerne, men da bør du linke til noe som ikke styrker mine argumenter. Du har ikke presentert et eneste argument som taler mot mine påstander. Vi har totalt forskjellig syn på dette. Jeg har 3 barn og mange barnebarn. Å drikke alkohol når jeg er sammen med de små er totalt uaktuelt - men så er ikke jeg en kvinne som må drikke alkohol til middagen. Foretrekker vann eller Farris. Julen er alkoholfri hos oss - det bestemte mine barn og svigerbarn når de selv ble foreldre - og jeg synes det er en flott beslutning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #97 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hun var tydelig beruset… Om det er 3 glass eller 10 glass er ikke relevant, vi reagerer forskjellig på alkohol. Jeg hadde vært full på 3 glass rødvin om jeg inntok det på 2 timer. Anonymkode: 6563b...4b7 Så hva skal du prøve å få frem her? At det ikke er greit å drikke 3 glass hvis du blir synlig påvirket, men greit å drikke 10 hvis du ikke blir det? 🤷♀️🤔 Anonymkode: 15401...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #98 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så hva skal du prøve å få frem her? At det ikke er greit å drikke 3 glass hvis du blir synlig påvirket, men greit å drikke 10 hvis du ikke blir det? 🤷♀️🤔 Anonymkode: 15401...83e Ja om en ikke blir synlig beruset av 10 glass(svært usansynlig) så går det vel greit ? Anonymkode: e500c...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #99 Del Skrevet 3. oktober Brunello skrev (22 minutter siden): Diskuter gjerne, men da bør du linke til noe som ikke styrker mine argumenter. Du har ikke presentert et eneste argument som taler mot mine påstander. Har du sterke bevis for dine påstander da? Anonymkode: 282d9...6e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #100 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har en bestemor som er likens her. Hun får ikke være alene med barnebarnet… Det er ikke noe vi diskuterer. Vi er heldigvis 2 da, så jeg er ikke alene om omsorgen. Har du familie et annet sted som du har god kontakt med? Anonymkode: 6563b...4b7 Nei, tenk så fælt hvis svigermor tok ett glass vin… Hva tror du kan skje, liksom?? Her passer svigermor ofte, men hun har ikke lappen, så kjøre kan hun uansett ikke gjøre. Nå drikker ikke min svigermor alkohol da, men vi selv tar da av og til ett glass eller tre etter barna har lagt seg! Forstår egentlig ikke hysteriet! Jeg kan fint nyte litt rødvin når jeg er alene en fredags kveld med barna. Hva kan gå galt? Skjer det noe, så er jeg ikke sørpe dritings av den grunn….. og klarer fint å være både omsorgsfull og skaffe den hjelp vi trenger! Folk må slutte å være hysteriske. En sørpe full barnevakt, hadde jeg reagert på, men en voksen person som har kost seg med ett par glass vin, klarer jeg ikke å finne noe galt med! Jeg har vokst opp med foreldre som har vært periodedrankere. Kan love at det å kose seg med noen glass vin kontra å drikke seg fra sans og samling er to vidt forskjellige ting for barna. De fleste barn som sover tåler at bestemor har tatt ett glass vin etter de sovnet Mine foreldre kan ikke drikke når de er har barna på overnatting/er barnevakt, men det er kun fordi de er alkoholikere i bunn. For de klarer ikke å stoppe etter ett par glass vin. De har nå være besteforeldre i 23 år, passet mye, men barna har våre har aldri sett dem nye en eneste alkoholenhet. Dette har de selv kommet frem til, og ønsker ikke at barnebarna skal se den siden av dem. Veldig bra! Men, hadde de hatt et normalt forhold til alkohol, hadde jeg ikke brydd meg om de nøt 1-3 glass vin en lørdagskveld med barnepass. Vet at de da er fullstendig oppegående hvis noe skulle skje! Anonymkode: 9ff77...bd6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå