AnonymBruker Skrevet 2. oktober #1 Del Skrevet 2. oktober Jeg trenger sårt noen råd. Bestemor har vært barnevakt for mitt barn på 2- snart 3år. Da jeg kom hjem fra arrangementet (alkoholfritt) merket jeg at Bestemor var synlig beruset. Ustødig gange, mimikk og noe uklar tale. Klokken var da 21.00. Jeg har tidligere vært veldig tydelig på at jeg ikke ønsker at mitt barn ska være nødt til å forholde seg til voksne som har drukket. Selv nyter jeg kun alkohol ved spesielle anledninger da selvfølgelig uten barn tilstede. Bestemor har selv tilbud seg å sitte barnevakt ved dette tilfellet. Jeg konfronterte henne, sa tydelig i fra at jeg synes dette er uakseptabelt og uforsvarlig. I kveld var hun eneste voksene i huset, da bestefar er bortreist. Når jeg konfronterer henne får jeg unnskyldninger og bortforklaringer som for eksempel: - jeg er så sliten - det var bare 3 glass vin, etter at barnebarnet var lakt - jeg stiller alltid opp - jeg har glemt å spise i dag så derfor ble jeg mer beruset enn planlagt - hvor ofte har dette skjedd (det er ikke første gang å derfor er hun veldig klar over hva jeg synes) - hun beskylder meg for å være urettferdig Hun sier også ting som at hun ikke er god nok osv. Her spør jeg henne om jeg noensinne har sakt at hun ikke er god nok. Noe hun bekrefter at jeg ikke har. Jeg er alenemor og eneforsørger. Jeg har ingen andre familiemedlemmer eller venner hvor jeg bor som kan hjelpe meg dersom jeg har behov for pass. I tillegg er jeg kronisk syk å har hatt god støtte i bestemor og bestefar. Hva skal jeg gjøre? Overreagerer jeg? Er det andre der ute som er stilt ovenfor samme eller tilnærmet like problem? Føler meg veldig alene akkurat nå. Anonymkode: 0e60d...477 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #2 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg trenger sårt noen råd. Bestemor har vært barnevakt for mitt barn på 2- snart 3år. Da jeg kom hjem fra arrangementet (alkoholfritt) merket jeg at Bestemor var synlig beruset. Ustødig gange, mimikk og noe uklar tale. Klokken var da 21.00. Jeg har tidligere vært veldig tydelig på at jeg ikke ønsker at mitt barn ska være nødt til å forholde seg til voksne som har drukket. Selv nyter jeg kun alkohol ved spesielle anledninger da selvfølgelig uten barn tilstede. Bestemor har selv tilbud seg å sitte barnevakt ved dette tilfellet. Jeg konfronterte henne, sa tydelig i fra at jeg synes dette er uakseptabelt og uforsvarlig. I kveld var hun eneste voksene i huset, da bestefar er bortreist. Når jeg konfronterer henne får jeg unnskyldninger og bortforklaringer som for eksempel: - jeg er så sliten - det var bare 3 glass vin, etter at barnebarnet var lakt - jeg stiller alltid opp - jeg har glemt å spise i dag så derfor ble jeg mer beruset enn planlagt - hvor ofte har dette skjedd (det er ikke første gang å derfor er hun veldig klar over hva jeg synes) - hun beskylder meg for å være urettferdig Hun sier også ting som at hun ikke er god nok osv. Her spør jeg henne om jeg noensinne har sakt at hun ikke er god nok. Noe hun bekrefter at jeg ikke har. Jeg er alenemor og eneforsørger. Jeg har ingen andre familiemedlemmer eller venner hvor jeg bor som kan hjelpe meg dersom jeg har behov for pass. I tillegg er jeg kronisk syk å har hatt god støtte i bestemor og bestefar. Hva skal jeg gjøre? Overreagerer jeg? Er det andre der ute som er stilt ovenfor samme eller tilnærmet like problem? Føler meg veldig alene akkurat nå. Anonymkode: 0e60d...477 Har en bestemor som er likens her. Hun får ikke være alene med barnebarnet… Det er ikke noe vi diskuterer. Vi er heldigvis 2 da, så jeg er ikke alene om omsorgen. Har du familie et annet sted som du har god kontakt med? Anonymkode: 6563b...4b7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. oktober #3 Del Skrevet 2. oktober Dersom hun hadde drukket tre glass vin, er ikke det noe stort problem når hun visste at du skulle komme. Barnet har vel heller ikke måttet forholde seg til moren din dersom hun drakk etter at barnet la seg. 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
traktkantarell Skrevet 2. oktober #4 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har en bestemor som er likens her. Hun får ikke være alene med barnebarnet… Det er ikke noe vi diskuterer. Vi er heldigvis 2 da, så jeg er ikke alene om omsorgen. Har du familie et annet sted som du har god kontakt med? Anonymkode: 6563b...4b7 Har ingen annen familie jeg kan be om hjelp. Min søster er ganske syk. Mine nærmeste venner har jo egen familie og sliter som det er med tidsklemma. Far og den siden har ingen kontakt med barnet. Jeg føler jo jeg må sette samme begrensninger. Men det er vanskelig å se hvordan jeg skal få ting til å gå rundt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Del Skrevet 2. oktober Brunello skrev (4 minutter siden): Dersom hun hadde drukket tre glass vin, er ikke det noe stort problem når hun visste at du skulle komme. Barnet har vel heller ikke måttet forholde seg til moren din dersom hun drakk etter at barnet la seg. Hun var tydelig beruset… Om det er 3 glass eller 10 glass er ikke relevant, vi reagerer forskjellig på alkohol. Jeg hadde vært full på 3 glass rødvin om jeg inntok det på 2 timer. Anonymkode: 6563b...4b7 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
traktkantarell Skrevet 2. oktober #6 Del Skrevet 2. oktober Brunello skrev (5 minutter siden): Dersom hun hadde drukket tre glass vin, er ikke det noe stort problem når hun visste at du skulle komme. Barnet har vel heller ikke måttet forholde seg til moren din dersom hun drakk etter at barnet la seg. Jeg tenker det er irrelevant hvor mange glass vin det er så lenge man er synlig beruset. Noe hun var. Vi hadde ikke avtalt kl slett når jeg skulle være tilbake. Hva om noe hadde skjedd? Hun kan ikke vite om barne kommer til å våkne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. oktober #7 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hun var tydelig beruset… Om det er 3 glass eller 10 glass er ikke relevant, vi reagerer forskjellig på alkohol. Jeg hadde vært full på 3 glass rødvin om jeg inntok det på 2 timer. Anonymkode: 6563b...4b7 Gjør det noe når hun visste at barnet ble hentet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 2. oktober #8 Del Skrevet 2. oktober traktkantarell skrev (13 minutter siden): Jeg tenker det er irrelevant hvor mange glass vin det er så lenge man er synlig beruset. Noe hun var. Vi hadde ikke avtalt kl slett når jeg skulle være tilbake. Hva om noe hadde skjedd? Hun kan ikke vite om barne kommer til å våkne. Jeg regner med at du hadde avtalt å hente barnet. Hun ville da sikkert vært våken til du kom hjem. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Del Skrevet 2. oktober Du overreagerer med at du har nulltoleranse for alkohol etter at barnet er lagt. Det er jo ikke snakk om fylla her, bare beruset. To foreldre kan jo dele en flaske vin når barna er lagt for eksempel og bli beruset begge to. Det er jo ikke som at hun drakk når barnet var våkent. Og hvis barnet våknet, så var hun jo i stand til å ta vare på barnet. Anonymkode: 966f0...064 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #10 Del Skrevet 2. oktober Kan ikke skjønne at bestemor kan være synlig beruset kl 21? Hva om du kom hjem kl 23, ville hun vært full? Jeg ville funnet en barnevakt , sjekk litt rundt. Besteforeldre som ikke kan passe barn uten alkohol , det blir for dumt Skjønner godt frustrasjonen din ts 🙂 Anonymkode: 196fa...fbc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #11 Del Skrevet 2. oktober Jeg skjønner deg litt, men jeg syntes også du overreagerer litt. Når du er så avhengig av foreldrene dine som du sier så må du jo veie fordelene av å ha henne som barnevakt kontra ulempene det medfører og ikke la henne passe, og hva du kan leve med av alkoholforbruk. Jeg tror ikke du får henne til å avstå fulstendig fra alkohol, for da hadde ikke dette vært et problem mer enn en gang. Moren din er en voksen dame og hvis hun har lyst til å drikke vin så kan du simpelthen ikke kreve at hun skal la være å gjøre det hun føler for når det er du som trenger en tjeneste. Hvis hun spør om å få ha barnebarnet hos seg derimot, så kan du stille krav. Det er veldig tøft å være alene med barn, og det her er et glitrende eksempel på hvorfor det er veldig dumt å få barn alene når man har dårlig nettverk. Anonymkode: c107f...130 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #12 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trenger sårt noen råd. Bestemor har vært barnevakt for mitt barn på 2- snart 3år. Da jeg kom hjem fra arrangementet (alkoholfritt) merket jeg at Bestemor var synlig beruset. Ustødig gange, mimikk og noe uklar tale. Klokken var da 21.00. Jeg har tidligere vært veldig tydelig på at jeg ikke ønsker at mitt barn ska være nødt til å forholde seg til voksne som har drukket. Selv nyter jeg kun alkohol ved spesielle anledninger da selvfølgelig uten barn tilstede. Bestemor har selv tilbud seg å sitte barnevakt ved dette tilfellet. Jeg konfronterte henne, sa tydelig i fra at jeg synes dette er uakseptabelt og uforsvarlig. I kveld var hun eneste voksene i huset, da bestefar er bortreist. Når jeg konfronterer henne får jeg unnskyldninger og bortforklaringer som for eksempel: - jeg er så sliten - det var bare 3 glass vin, etter at barnebarnet var lakt - jeg stiller alltid opp - jeg har glemt å spise i dag så derfor ble jeg mer beruset enn planlagt - hvor ofte har dette skjedd (det er ikke første gang å derfor er hun veldig klar over hva jeg synes) - hun beskylder meg for å være urettferdig Hun sier også ting som at hun ikke er god nok osv. Her spør jeg henne om jeg noensinne har sakt at hun ikke er god nok. Noe hun bekrefter at jeg ikke har. Jeg er alenemor og eneforsørger. Jeg har ingen andre familiemedlemmer eller venner hvor jeg bor som kan hjelpe meg dersom jeg har behov for pass. I tillegg er jeg kronisk syk å har hatt god støtte i bestemor og bestefar. Hva skal jeg gjøre? Overreagerer jeg? Er det andre der ute som er stilt ovenfor samme eller tilnærmet like problem? Føler meg veldig alene akkurat nå. Anonymkode: 0e60d...477 Er det din eller barnets brstemor du snakker om? Anonymkode: 22839...eb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #13 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg skjønner deg litt, men jeg syntes også du overreagerer litt. Når du er så avhengig av foreldrene dine som du sier så må du jo veie fordelene av å ha henne som barnevakt kontra ulempene det medfører og ikke la henne passe, og hva du kan leve med av alkoholforbruk. Jeg tror ikke du får henne til å avstå fulstendig fra alkohol, for da hadde ikke dette vært et problem mer enn en gang. Moren din er en voksen dame og hvis hun har lyst til å drikke vin så kan du simpelthen ikke kreve at hun skal la være å gjøre det hun føler for når det er du som trenger en tjeneste. Hvis hun spør om å få ha barnebarnet hos seg derimot, så kan du stille krav. Det er veldig tøft å være alene med barn, og det her er et glitrende eksempel på hvorfor det er veldig dumt å få barn alene når man har dårlig nettverk. Anonymkode: c107f...130 Tåpelig svar. Barn alene med dårlig nettverk? Heldige de som kan planlegge alt også nettverket sitt Om bestemor ikke kan passe barn uten alkohol tilstede ,da har hun et problem Såpass bør en kunne få til for sin datter. Anonymkode: 196fa...fbc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redneck82 Skrevet 2. oktober #14 Del Skrevet 2. oktober Nei. Jeg syns ikke du overreagerer. Men det er ikke så mye du får gjort enn å finne en annen barnevakt. Det høres nesten ut som bestemor er på grensen til å ha et alkohol problem. Klarte hun ikke å vente til etter kl 21 med vinen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #15 Del Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tåpelig svar. Barn alene med dårlig nettverk? Heldige de som kan planlegge alt også nettverket sitt Om bestemor ikke kan passe barn uten alkohol tilstede ,da har hun et problem Såpass bør en kunne få til for sin datter. Anonymkode: 196fa...fbc Hvis man er avhengig av andre for å få hverdagen sin til å gå opp med barn, og man i tillegg skal legge føringer for de man er avhengig av så kan man ikke få barn. Jeg hadde ikke drukket selv når jeg hadde hatt ansvaret for barn, men jeg hadde absolutt ikke likt at jeg skulle blitt bestemt over på den måten. Anonymkode: c107f...130 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #16 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis man er avhengig av andre for å få hverdagen sin til å gå opp med barn, og man i tillegg skal legge føringer for de man er avhengig av så kan man ikke få barn. Jeg hadde ikke drukket selv når jeg hadde hatt ansvaret for barn, men jeg hadde absolutt ikke likt at jeg skulle blitt bestemt over på den måten. Anonymkode: c107f...130 Er vel ikke å legge føringer... En må kunne forvente at voksne folk kan være barnevakt uten alkohol til stede. Spesielt før kl 21 . Klarer ikke de voksne det har de et alkoholproblem. Og her er noe alene,men står ingenting mer . Kan være mange årsaker Vi er voksne og kan sitte oppe i helger for å hente barn/ungdom fra aktiviteter. Selv om de er bikket 18. Det handler om å tenke på andre enn seg selv. Anonymkode: 196fa...fbc 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #17 Del Skrevet 3. oktober Selvfølgelig overreagerer du. Det er ikke noen krise at bestemor tar seg en klunk. Anonymkode: 038d4...e88 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 3. oktober #18 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg trenger sårt noen råd. Bestemor har vært barnevakt for mitt barn på 2- snart 3år. Da jeg kom hjem fra arrangementet (alkoholfritt) merket jeg at Bestemor var synlig beruset. Ustødig gange, mimikk og noe uklar tale. Klokken var da 21.00. Jeg har tidligere vært veldig tydelig på at jeg ikke ønsker at mitt barn ska være nødt til å forholde seg til voksne som har drukket. Selv nyter jeg kun alkohol ved spesielle anledninger da selvfølgelig uten barn tilstede. Bestemor har selv tilbud seg å sitte barnevakt ved dette tilfellet. Jeg konfronterte henne, sa tydelig i fra at jeg synes dette er uakseptabelt og uforsvarlig. I kveld var hun eneste voksene i huset, da bestefar er bortreist. Når jeg konfronterer henne får jeg unnskyldninger og bortforklaringer som for eksempel: - jeg er så sliten - det var bare 3 glass vin, etter at barnebarnet var lakt - jeg stiller alltid opp - jeg har glemt å spise i dag så derfor ble jeg mer beruset enn planlagt - hvor ofte har dette skjedd (det er ikke første gang å derfor er hun veldig klar over hva jeg synes) - hun beskylder meg for å være urettferdig Hun sier også ting som at hun ikke er god nok osv. Her spør jeg henne om jeg noensinne har sakt at hun ikke er god nok. Noe hun bekrefter at jeg ikke har. Jeg er alenemor og eneforsørger. Jeg har ingen andre familiemedlemmer eller venner hvor jeg bor som kan hjelpe meg dersom jeg har behov for pass. I tillegg er jeg kronisk syk å har hatt god støtte i bestemor og bestefar. Hva skal jeg gjøre? Overreagerer jeg? Er det andre der ute som er stilt ovenfor samme eller tilnærmet like problem? Føler meg veldig alene akkurat nå. Anonymkode: 0e60d...477 Jef ville blitt like skuffa. Generasjonen som er besteforeldre nå, drikker mer enn de før. Selv om du skriver at du ikke har noen andre, må du skaffe edru barnevakter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #19 Del Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selvfølgelig overreagerer du. Det er ikke noen krise at bestemor tar seg en klunk. Anonymkode: 038d4...e88 Var jo ikke første gang det skjedde... Jeg hadde funnet en annen barnevakt Finnes helt sikkert noen som kan stille opp. Dessuten er du stresset og ikke i form..og må ty til alkohol... har du ingenting som barnevakt å gjøre. Ts, sjekk rundt , du finner en løsning det er jeg sikker på. Anonymkode: 196fa...fbc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 3. oktober #20 Del Skrevet 3. oktober Du overreagerer på ingen måte, det er grensesprengende det hun holder på med, og regel rett gaslighting og manipulering av deg når hun kommer med unnskyldninger og bortforklaringer. Jeg ville aldri latt henne være alene med barnet igjen, hun har jo vist klart og tydelig at dine grenser er null verdt hvis det går på bekostning av hva HUN vil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå