Rastebenk Skrevet 6. november 2024 #281 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) USA må være verdens rikeste u-land. Tenk at de foretrekker en straffedømt 80-åring som president fremfor en kvinne. Ja ja, nå er det bare å tvinge alle voldtekts- og incestofre, narkomane og alkoholikere, alle fattige og psykisk syke kvinner, alle 14 år gamle jenter, til å bære frem fostrene de ikke vil ha. For et enormt tilbakeskritt for alle kvinner over hele verden. Tar man i betraktning den globalt synkende fertiliteten så er vi nå et stort skritt nærmere virkelighetens Handmaid's Tale. Endret 6. november 2024 av Rastebenk 16 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. november 2024 #282 Del Skrevet 6. november 2024 Melkebarten skrev (7 minutter siden): Det at han blir dement er jo noe vi må håpe på. Personlig så tror jeg han har begynnt og bli det. Han er litt mere aggressiv nå, noe som kan være ett tidlig tegn på nettopp demens. Vet ikke om det hjelper. JD Vance står klar til å ta over, og selvom han har vist noen liberale takter tidligere virker han være like kontroversiel og maktsyk som Trump er nå. Han har direkte koblinger til the herritage fundation, og skrev forordet til en bok hovedforfatteren av P2025 nylig skrev. Dystopisk gjeng. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 6. november 2024 #283 Del Skrevet 6. november 2024 yamask skrev (Akkurat nå): Vet ikke om det hjelper. JD Vance står klar til å ta over, og selvom han har vist noen liberale takter tidligere virker han være like kontroversiel og maktsyk som Trump er nå. Han har direkte koblinger til the herritage fundation, og skrev forordet til en bok hovedforfatteren av P2025 nylig skrev. Dystopisk gjeng. For og være ærlig så er jeg ikke spesielt bekymret, eller redd. han er ikke en allstedsværende diktator, han er det som noen så bra sa det * An old geezer in his twilight years* det er fullt av folk rundt han som kommer til og bremse det han eventuelt måtte komme med. Og vi så jo hvordan det endte med den muren? Er den i det hele tatt ferdig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 6. november 2024 #284 Del Skrevet 6. november 2024 Druid skrev (51 minutter siden): Det er faktisk ikke problemet. Det har vært rimelig klart lenge at han faktisk ikke har som mål om å fortsette ; det var ett av de uttrykte målene med valget av visepresident; han ønsker å videreføre seg med en politisk erstatning. Men han HAR promotert å endre loven til at en president kan sitte så mange perioder han vinner, og det er faktisk noe som kan skje nå, gitt at han kan sikre overgangen til Vance sitt valg, siden det er neste president som må signere en slik lovendring. Så om ikke verktøyene for en faciststat kommer på plass NÅ, så kan han være instrumentet for å sikre en i fremtiden. Også er det rett på konspirasjonsteoriene igjenn ser jeg... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. november 2024 #285 Del Skrevet 6. november 2024 PeeWee skrev (Akkurat nå): Nei, men han var ledende i denne prosessen og drev den fremover før det ble gjort i andre land. Det var også hans ideologi som sto bak denne utflyttingen, selv om venstresiden senere meldte seg på grunnet "internasjonal solidaritet". Men igjen, han var en ivrig pådriver for det. Den økonomiske liberalismen som går som "konservatisme" i USA er jo for fri flyt av alt rent ideologisk. Men høyresiden er jo globalismens pådrivere. De bare utelater handel, kapitaflyt og slikt. Sånn sett er det ingen kobling mellom den økonomisk liberale Reagan og proteksjonistiske Trump. Det er ikke det samme partiet. Og endringen kom egentlig ikke med Trump, men med det kristen-konservative kuppet av det Republikanske partiet ETTER Reagan som endte i Tea-party gruppen. Trump bare utnyttet ett svekket parti til å kunne ta en politisk maktposisjon med få støttespillere. Problemet med anti-globalister, er at de ikke forstår konsekvensene. De tror at hvis de kan ignorere geopolitikk, så får de mer makt over seg selv. Det er motsatt. Uten globalisme, er det den sterkestes rett som overskygger alt. Da Trump kastet stillehavsavtalen i søppla på TV første dagen i det hvite hus, svekket han ikke Kina: i de få sekundene det tok for avtalen å falle i korga, styrket han Kinas handelspolitiske makt til et nivå få kan temme , og økte den militære spenningen i Sørkina havet og i forhold til Taiwan. Det sagt, er det ikke sikkert at problemene hadde blitt mindre hvis han hadde signert avtalen. Kinas behov for økonomisk utvikling, for å motvirke intern kollaps, var akkurat like store, og den tradisjonelle måten å løse interne uroligheter når folk rammes av økonomisk nedgangstider, er å gå til krig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 6. november 2024 #286 Del Skrevet 6. november 2024 Melkebarten skrev (1 minutt siden): For og være ærlig så er jeg ikke spesielt bekymret, eller redd. han er ikke en allstedsværende diktator, han er det som noen så bra sa det * An old geezer in his twilight years* det er fullt av folk rundt han som kommer til og bremse det han eventuelt måtte komme med. Og vi så jo hvordan det endte med den muren? Er den i det hele tatt ferdig? Jeg er nok litt mer pessimistisk enn deg haha. Forrige gang hadde han republikanere rundt ham som bremset ham ja. Som Mike Pence som nektet sette til side grunnloven for å "gi Trump seieren" (uten at jeg helt har skjønt hvordan Pence kunne gjort det om han ville). Denne perioden er det ingen fra den gamle staben som vil jobbe med Trump, og han har sagt selv at han kun vil ansette folk som er enig med ham. Og denne perioden har han "ingenting å tape". Men! Jeg håper for guds skyld du har rett! Jeg har en tendens til å se mørkt på ting, og det blir ikke bedre av å være nyoperert og sengeliggende i flere uker mens jeg tråler internett 😆 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. november 2024 #287 Del Skrevet 6. november 2024 LeveMannen skrev (2 minutter siden): Også er det rett på konspirasjonsteoriene igjenn ser jeg... Det finnes ingen konspirasjonsteori her; dette er ting som har vært sagt offentlig i flere fora. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 6. november 2024 #288 Del Skrevet 6. november 2024 Melkebarten skrev (25 minutter siden): Da gjenstår det bare og se om han har det i hjernen eller kjeften nå da. Jeg regner med at krigen i Ukraina er over før Påske, og at situasjonen i Midtøsten er over før sommeren. Men kjenner jeg han rett så er det bare vås som renner ut av kjeften på han. Hvordan skal han stoppe Ukraina krigen før han blir innsatt som president mener du? Skal vi ta dette innlegget som en generell pekepin på hvilken kunnskap som ligger bak innleggene dine på dette forumet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 6. november 2024 #289 Del Skrevet 6. november 2024 yamask skrev (Akkurat nå): Jeg er nok litt mer pessimistisk enn deg haha. Forrige gang hadde han republikanere rundt ham som bremset ham ja. Som Mike Pence som nektet sette til side grunnloven for å "gi Trump seieren" (uten at jeg helt har skjønt hvordan Pence kunne gjort det om han ville). Denne perioden er det ingen fra den gamle staben som vil jobbe med Trump, og han har sagt selv at han kun vil ansette folk som er enig med ham. Og denne perioden har han "ingenting å tape". Men! Jeg håper for guds skyld du har rett! Jeg har en tendens til å se mørkt på ting, og det blir ikke bedre av å være nyoperert og sengeliggende i flere uker mens jeg tråler internett 😆 For i det hele tatt greie noe militært, så må han med andre ord bytte ut ALT, og det er ikke gjort i en håndvending, nei han er den fødte politiker, det blir mye mye mye prat, og særdeles lite handling, omtrent som sist med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 6. november 2024 #290 Del Skrevet 6. november 2024 LeveMannen skrev (1 minutt siden): Hvordan skal han stoppe Ukraina krigen før han blir innsatt som president mener du? Skal vi ta dette innlegget som en generell pekepin på hvilken kunnskap som ligger bak innleggene dine på dette forumet? Jeg regner med at han blir innsatt i Januar? For og svare like nebbete tilbake så regner jeg med at du har lært på skolen at Påsken kommer etter Januar, for du har fått med deg det? Hvis ikke så lærte du noe nytt idag. Vi gjør alle feil her i livet, ikke tenk så mye på det 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 6. november 2024 #291 Del Skrevet 6. november 2024 Hvorfor er folk skeptiske til at han vil avslutte krigen i Ukraina egentlig? Tipper det vil skje ganske raskt, men han vil nok presse Ukraina til å gi fra seg noe land i øst. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 6. november 2024 #292 Del Skrevet 6. november 2024 Athod skrev (Akkurat nå): Hvorfor er folk skeptiske til at han vil avslutte krigen i Ukraina egentlig? Tipper det vil skje ganske raskt, men han vil nok presse Ukraina til å gi fra seg noe land i øst. Fordi han kommer til og rævkjære Ukraina for og avslutte krigen? Si at du og naboen krangler om tomteareal, så kommer det en kar fra en annen kant av byen og sier at nå slutter dere og krangle, NÅ!!! Er dere venner, krangelen er over, og du har mistet 20% av tomten din. Kommer du da til og være fornøyd med den løsningen? 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 6. november 2024 #293 Del Skrevet 6. november 2024 Athod skrev (2 minutter siden): Hvorfor er folk skeptiske til at han vil avslutte krigen i Ukraina egentlig? Tipper det vil skje ganske raskt, men han vil nok presse Ukraina til å gi fra seg noe land i øst. Mistenker at han kommer til å gi Putin nettopp det Putin vil ha. Og deretter blokkere for at Ukraina kan bli tatt opp i NATO. Eneste lyspunkt er at krigen har vart så lenge og kostet Russland så mye at landet har blitt for utarmet til at Putin kan ha noen særlige utsikter til videre aggresjon. Kanskje. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 6. november 2024 #294 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Melkebarten skrev (7 minutter siden): Fordi han kommer til og rævkjære Ukraina for og avslutte krigen? Si at du og naboen krangler om tomteareal, så kommer det en kar fra en annen kant av byen og sier at nå slutter dere og krangle, NÅ!!! Er dere venner, krangelen er over, og du har mistet 20% av tomten din. Kommer du da til og være fornøyd med den løsningen? Hva har det med saken å gjøre om jeg er fornøyd med løsningen eller ikke når jeg bare beskrev hva jeg tror kommer til å skje? Endret 6. november 2024 av Athod 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 6. november 2024 #295 Del Skrevet 6. november 2024 Ja, hadde bare innbyggerne i Hiroshima hatt 20 liter vann + ekstra gass så hadde de nok overlevd bomben. Det var nok temperaturstigningen som tok livet av de? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 6. november 2024 #296 Del Skrevet 6. november 2024 Leifr skrev (4 minutter siden): Mistenker at han kommer til å gi Putin nettopp det Putin vil ha. Og deretter blokkere for at Ukraina kan bli tatt opp i NATO. Eneste lyspunkt er at krigen har vart så lenge og kostet Russland så mye at landet har blitt for utarmet til at Putin kan ha noen særlige utsikter til videre aggresjon. Kanskje. Ja er nok det som vil skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 6. november 2024 #297 Del Skrevet 6. november 2024 (endret) Leifr skrev (9 minutter siden): Mistenker at han kommer til å gi Putin nettopp det Putin vil ha. Og deretter blokkere for at Ukraina kan bli tatt opp i NATO. Eneste lyspunkt er at krigen har vart så lenge og kostet Russland så mye at landet har blitt for utarmet til at Putin kan ha noen særlige utsikter til videre aggresjon. Kanskje. Jeg hørte nylig en podcast om at Russlands økonomi er i sterk vekst og går helt strålende. Kina og India er nye storkunder av olje, det offentlige forbruket (krigen) fører til stor økonomisk vekst, og de europeiske sanksjonene har liten effekt. Trump har sagt mye merkelig, men hvis han mener alvor av å få slutt på krigen raskt så er det ingen tvil om at Russland kommer til å kreve en anseelig andel av Ukraina. Og da får de virkelig blod på tann hva angår resten av Europa. Så "fint" at Trump vil ha USA ut av NATO og bygge høye murer forresten... Endret 6. november 2024 av Rastebenk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thomH Skrevet 6. november 2024 #298 Del Skrevet 6. november 2024 Det beste med en Trump-seier er å se reaksjonene blant folk. Hysteriet er direkte komisk. 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 6. november 2024 #299 Del Skrevet 6. november 2024 Melkebarten skrev (48 minutter siden): For og være ærlig så er jeg ikke spesielt bekymret, eller redd. han er ikke en allstedsværende diktator, han er det som noen så bra sa det * An old geezer in his twilight years* det er fullt av folk rundt han som kommer til og bremse det han eventuelt måtte komme med. Og vi så jo hvordan det endte med den muren? Er den i det hele tatt ferdig? Uff jeg håper det er oppegående folk rundt ham som bremser han litt ja. Men har han ikke sparket omtrent alle som er uenige med han? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 6. november 2024 #300 Del Skrevet 6. november 2024 Athod skrev (9 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre om jeg er fornøyd med løsningen eller ikke når jeg bare beskrev hva jeg tror kommer til å skje? Hvorfor skal de presses til og gi fra seg areal? Tror du Ukrainerne vil være fornøyd med det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå