Gå til innhold

fordeling av soverom!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Det står i hovedinnlegget da.......at faren har sagt til guttungen at han kan få velge rom, mens stemor heller mener det bør avgjøres utfra hva som er mest praktisk for alle parter og formål.

Jeg forstår ikke at hovedinnlegger er stemor...

Er det ikke en annen gjest som er stemor og ikke hovedinnlegger?

Helt riktig, TS er ikke stemor men det er "opsaltrylletrollet" som er det!

Begge er like egoistiske, så ikke rart at noen blander de to.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
NEI, DIN MENING ER OVERHODE IKKE DET BESTE FOR ALLE PARTER, KUN FOR DEG!!!

Jeg er absolutt enig med far at barnet skal ha det ene store rommet.

Du kan ha det lille rommet i entreen til tørkestativ, datamaskinen, sminkeræl og annet fjaseri der.

En 9-åring bruker rommet sitt, mens vi voksne bare sover der.

En 9-åring har gjerne med seg kamerater hjem og da er det greit med stor plass.

Dette er ikke noe annet enn et egoistisk av deg.

Meg over her, jeg :klappe: for denne - helt enig!

Skrevet

Jeg er tilhenger av at unger skal ha så store rom som mulig, MEN jeg mener bestemt at foreldresoverommet skal være det største, eller iallefall stort. Hadde ikke takla å ha et soverom der det kun var plass til dobbetsenga og nattbord, ev. klare å presse inn plass til "smarte, fleksible, plassbesparende garderobeløsninger". På soverommet mitt skal jeg sov, ha sex og kle av og på meg, ha muligheten til å prøve plagg etter plagg før fest etc, kunne svinse runt på gulvet og danse. ++

et rom for 2 bør da være større enn et rom for 1?

-men er enig i det med at det er lettere for ungen å snike seg ut med rom rett ved utgangen., og skjønner også argumentet om at hvis ungen får rom som har inngang fra stua og MÅ ha døra åpen så blir det litt plagsomt mht lyd i stua, og ev samtaler i stua osv.

Går det ikke an å lære sønnen å sove med døra lukka så lenge dere er i stua da, og heller åpne den når dere legger dere?

Gjest Gjest
Skrevet

Er helt enig med deg, jeg!.

La eventuelt det disponible rommet bli slik at sønnen også kan benytte det - kan kanskje være greit at voksen har litt mer tilgang der de sitter foran datamaskinen!

Når jeg og mannen flyttet sammen var vi 2 voksne, 2 store tenåringer som nesten var på flyttefot, og en gutt og ei jente under 9 år.

Tenåringene (helsøsken) fikk et lite rom på deling, de "små" fikk et lite rom på deling. Et litt større soverom til oss voksne (eneste rom med stor skap-plass). Et disponibelt rom ble laget til tv-stue /datarom forbeholdt alle ungene. Dette fungerte bra.

Hilsen mor/stemor

Gjest utlogget
Skrevet

Ikke enig at de voksne skal ha det største rommet!

Tenk litt mere på barnet ditt da, enn at du skal svinse og svanse med fine dilldall kjoler i det store soverommet!

Dersom du har sex på soverommet kan du gjøre det i senga som fyller hele rommet, dersom du vil ha det over kommoden din - ta en anne komode i huset eller vaskemaskinen osv.

Barn bruker rommet "hele tiden" vi voksne liker oss best i stua, kjøkkenet eller boden for den saks skyld.

Hvis du ikke er av den typen som sitter på rommet hele dagen da!

M

Skrevet
Det var jeg som gjorde det økonomisk mulig for dem å flytte fra en liten 2-roms m ett soverom, til stor 3-roms med 2 soverom. Innlegget er endret.

Lea (moderator)

:sjokkbla: :klø: :riste: hvar det du som gjordet det økonomisk mulig!????????

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg er tilhenger av at unger skal ha så store rom som mulig, MEN jeg mener bestemt at foreldresoverommet skal være det største, eller iallefall stort. Hadde ikke takla å ha et soverom der det kun var plass til dobbetsenga og nattbord, ev. klare å presse inn plass til "smarte, fleksible, plassbesparende garderobeløsninger". På soverommet mitt skal jeg sov, ha sex og kle av og på meg, ha muligheten til å prøve plagg etter plagg før fest etc, kunne svinse runt på gulvet og danse. ++

et rom for 2 bør da være større enn et rom for 1?

-men er enig i det med at det er lettere for ungen å snike seg ut med rom rett ved utgangen., og skjønner også argumentet om at hvis ungen får rom som har inngang fra stua og MÅ ha døra åpen så blir det litt plagsomt mht lyd i stua, og ev samtaler i stua osv.

Går det ikke an å lære sønnen å sove med døra lukka så lenge dere er i stua da, og heller åpne den når dere legger dere?

Du høres ærlig talt litt bortskjemt ut.

Skrevet
Du høres ærlig talt litt bortskjemt ut.

Tåpelig ting å si. Jeg kan GARANTERE at jeg ikke er bortskjemt. Har bodd for meg selv siden jeg var 16 år og har alltid måtte klare meg selv. Ungene mine deler ett rom og har det kjempefint der, selv om det er mindre enn foreldresoverommet. Både jeg og min mann synes det er viktig at vi voksene skal kunne trives og kose oss på soverommet. Vi liker å ha litt gulvplass på soverommet, og vi trives ikke med å ha det trangt. Vi er vel bortskjemte begge to da, siden vi mener vi skal ha det største rommet. Ungene er uansett lykkelige og empatiske barn, så de har tydeligvis ikke tatt noen skade av å ha et rom som er mindre enn vårt... -og skrekk og gru: de må sove med døra lukka (og det er null problem)!

Jeg mener heller at unger er bortskjemt hvis det skal være en selvfølge at foreldrene skal ha det trangt og lite på soverommet fordi ungene må ha plass til å leke og ta imot besøk. Da må barn som vokser opp i små leiligheter med bittesmå rom ha det GRUSOMT da :overrasket:

Hos oss har vi det likedan som ungene. Vi har stua felles for alle, men alle sammen liker å ha et rom å kunne trekke seg tilbake på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...