Gjest mor og stemor Skrevet 21. februar 2006 #41 Skrevet 21. februar 2006 Jeg skjønner ikke problemet her? Skal stemor ha det største rommet for å ha plass til sminken sin? Det må jo være tull! Sminken kommer foran ungene? La guttungen få det store rommet. Hvis man trenger å markere seg får man gjøre det på andre måter! Som nevnt i andre innlegg her så trenger unger plass for lek og venner! Vi voksne kan sende ungene inn på rommet for å leke når vi har gjester! Hvor høyt har dere lyden på tv? tror ikke det er noe problem å få ungen til å sove om kvelden med normale lyder i et hus så den bortforklaringen kjøper jeg ikke! Har man unger boende hos seg må man uansett ta hensyn til hva man prater om og selv ved forsiktighet får de med seg det meste!
Floja Felíz Skrevet 21. februar 2006 #42 Skrevet 21. februar 2006 Hvorfor er det mer riktig at stemor skal avgjøre enn at far skal gjøre det? ← Det var ikke det som ble sagt. Gjesten sa at stemor skulle få være med på å ta avgjørelsen. Det er da bare rimelig? Du reagerer på akkurat den uheldige måten som var gjestens poeng...
momo Skrevet 21. februar 2006 #43 Skrevet 21. februar 2006 Det vi har gjort her, med 1 stort soverom og 2 mindre er at jenta våres har et lite soverom, vi har et lite soverom og på det store soverommet har vi en stor garderobe, sovesofa, pult og pc og tv med video og playstation. Hun har og noen av lekene sine på det store rommet. Så når hun har venner på besøk så bruker de det store rommet. Samtidig kan vi og bruke det store rommet til pc bruk til og se på tv og jeg har alle klærne mine i garderoben der. Vi er veldig fornøyd med løsningen vi har valgt.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #44 Skrevet 21. februar 2006 Det vi har gjort her, med 1 stort soverom og 2 mindre er at jenta våres har et lite soverom, vi har et lite soverom og på det store soverommet har vi en stor garderobe, sovesofa, pult og pc og tv med video og playstation. Hun har og noen av lekene sine på det store rommet. Så når hun har venner på besøk så bruker de det store rommet. Samtidig kan vi og bruke det store rommet til pc bruk til og se på tv og jeg har alle klærne mine i garderoben der. Vi er veldig fornøyd med løsningen vi har valgt. ← Det hørtes veldig smart ut!
mari Skrevet 21. februar 2006 #45 Skrevet 21. februar 2006 Jeg tar meg friheten til å bringe opp det første innlegget igjen, siden mange tydligvis ikke har lest det godt nok. jeg og sambo har kjøpt oss ny og større leilighet! vi flytter fra en 3-roms til en 4-roms. men så kommer fordelingen av soverome og der sliter vi litt. vi har altså 3 soverom, et mediumstort som har inngang i entreen helt ved ytterdøra, et mediumstort som har inngang fra stua, og et stort som også har inngang fra stua.[COLOR=lightgreen] vi har da et barn på 9 år og faren hans lar ham fritt få velge rom! jeg syns at vi heller burde bestemme hva som er mest praktisk! selv syns jeg han burde ha rommet som ligger i entreen fordi hvis han ligger i et av rommene som har inngang fra stuen, så må vi fortsette å ha veldig lav lyd på tv om kvelden når barnet har lagt seg for vi får ikke lov å lukke døra hans helt igjen. mens faren hans mener at han burde få det store rommet for han trenger jo plass til alle lekene sine... jeg sier NEI, eneste leka han bruker er jo datamaskinen. JEG trenger det store soverommet, da jeg er kvinne og trenger mye skapplass (faktisk har sambo like mye klær som meg...) og jeg trenger stor plass til mitt sminkebord etc etc... det andre mediumstore soverommet som har inng. fra stua kan vi bruke som datarom, roterom, tørkerom (til tørkestativet). hva syns dere? er ikke mine meninger om hvem som skal ha hvilket rom de beste for alle parter? ← Jeg kan bare fortelle at hos oss har jeg og mannen det største soverommet, og det var aldri et spørsmål. Vi har riktig nok 280 kvm. til rådighet, så hvis barna ikke finner et sted å leke annet enn rommet sitt, så kan de vel egnetlig bare leke der, og ønske seg det store rommet. Da jeg var liten delte jeg og søsteren min et stort rom og moren min hadde det andre store rommet. Da vi ble ca. 10 og 12 ville vi ha eget rom og da tok moren min det rommet som vi kranglet om, det bitte lille rommet som vi hadde hatt praktikant boende på da jeg var ennå yngre. Vi syntes nemelig at det ville være lettere å holde et lite rom ryddig!
Gjest Piper Skrevet 21. februar 2006 #46 Skrevet 21. februar 2006 Men det hadde kanskje vært en ide å sende ham ut med avisa snart Jeg bidrar ganske mye. Det var jeg som gjorde det økonomisk mulig for dem å flytte fra en liten 2-roms m ett soverom, til stor 3-roms med 2 soverom. Ungen fikk altså eget rom hos faren for første gang. Så kanskje derfor mannfolka godtar oss onde stemødre - Innlegget er endret. Lea (moderator) ← Er det mulig å sette seg selv så høyt? Selvfølgelig kan man ha større leilighet, når man er to som deler på utgiftene. Tror du virkelig at din inntekt veier høyere enn mannens? Hvorfor leve sammen med en annen person, og spesielt med en som har barn fra før av, når du er så egoistisk som det du er? Må si jeg er så utrolig glad, for at mine barn ikke har en stemor som deg
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #47 Skrevet 21. februar 2006 nå har jeg ikke lest alle innleggene. men vil bare gi deg min fulle støtte.selvfølgelig skal du som voksen kunne bestemme og planlegge,alt etter hva som er mest praktisk osv!herregud,det er jo ikke sånn at gutten blir stua bort på et lite kott a la harry potter.høres ut som rommet han får nå er evig stort nok. og det blir kjedelig å måtte liste seg rundt etter at han har lagt seg.nei,her er det du som bestemmer!!
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #48 Skrevet 21. februar 2006 Hvor høyt har dere lyden på tv? tror ikke det er noe problem å få ungen til å sove om kvelden med normale lyder i et hus så den bortforklaringen kjøper jeg ikke! Har man unger boende hos seg må man uansett ta hensyn til hva man prater om og selv ved forsiktighet får de med seg det meste! ← Uansett andre argumenter for og imot, så synes jeg poenget med at han må sove med døren oppe er knakende godt. En 9-åring er ikke 9 evig. Skjønner godt om foreldre ikke vil ha barnerommet inntil stua hvis man kan unngå det. Synes også det er naturlig at begge voksne som bor i huset får delta i å fordele rom.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #49 Skrevet 21. februar 2006 trådstarter her! nå fikk jeg mye kjeft her ja. enn om vi stryker et par av mine argumenter da! slik at eneste argumentet for at barnet skal ha soverommet ved entreen er at jeg og sambo kan sitte i stua og snakke og se på tv uten at barnet blir forstyrret! ← Barn greier å sove selvom det står på en tv.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #50 Skrevet 22. februar 2006 Barn greier å sove selvom det står på en tv. ← Ikke jeg. Da ble jeg stående og spionere i døren, på alt det spennende som skejdde i stua. been there done that.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #51 Skrevet 22. februar 2006 Ikke jeg. Da ble jeg stående og spionere i døren, på alt det spennende som skejdde i stua. been there done that. ← Da hadde du foreldre som ikke greidde å sette grenser.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #52 Skrevet 22. februar 2006 Mtp det med å ha soveromsdøren åpen om kveldene, så hadde min datter det helt til vi flyttet hit, slik at soveromsdøren hennes vender inn mot stuen. Da måtte hun venne seg til å ha den lukket for å få fred, og det gikk temmelig knirkefritt. De kan da ikke ha døren på gløtt til de blir atten heller. Og om døren glir opp fordi hun vil se noe på fjernsyn etter at hun er lagt så reiser jeg meg opp, går over gulvet og lukker den igjen. Verre er det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #53 Skrevet 22. februar 2006 Da hadde du foreldre som ikke greidde å sette grenser. ← Noe så tåpelig. Jeg hadde grenser i massevis, men noe av konseptet med å SPIONERE var jo at de ikke merket det. Hadde de merket det, hadde jeg jo ikke stått der.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #54 Skrevet 22. februar 2006 Noe så tåpelig. Jeg hadde grenser i massevis, men noe av konseptet med å SPIONERE var jo at de ikke merket det. Hadde de merket det, hadde jeg jo ikke stått der. ← (Og forøvrig har hva slags grenser man har fint lite å gjøre med om man kan sove med tv på i rommet ved siden av eller ei)
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #55 Skrevet 22. februar 2006 Noe så tåpelig. Jeg hadde grenser i massevis, men noe av konseptet med å SPIONERE var jo at de ikke merket det. Hadde de merket det, hadde jeg jo ikke stått der. ← Vel, jeg mener at så lenge du greier å spionere uten at dine foreldre merker det, er de lite opptatt av å passe på deg, slik jobben deres er.
Trampe Skrevet 22. februar 2006 #56 Skrevet 22. februar 2006 Jeg må bare si meg helt enig med Pipers innlegg i denne tråden... Jeg skjønner at trådstarter synes det er irriterende at faren til barnet tar avgjørelser over hennes hode, men her var det mye me, myself and I.... At du skal ha plass til sminkebordet ditt er latterlig. Det at du vil ha privatliv etter barnet har lagt seg, skjønner jeg. Men han vokser opp, og kan nok lukke døra etterhvert. Hadde det vært mitt barn hadde han fått det store rommet. Du har jo tross alt de to andre, og da har han sin tumleplass der han kan ha lekene sine.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #57 Skrevet 22. februar 2006 Vel, jeg mener at så lenge du greier å spionere uten at dine foreldre merker det, er de lite opptatt av å passe på deg, slik jobben deres er. ← Tull og tøys. På hvilken måte mener du at mine foreldre ikke passet på meg? Noen ganger ble jeg jo ferska også, der jeg stod og tittet gjennom nøkkelhullet eller dørsprekken. Men som regel ikke. For jeg var jo musestille, og latet som jeg sov når de kom inn for å se til meg.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #58 Skrevet 22. februar 2006 Tull og tøys. På hvilken måte mener du at mine foreldre ikke passet på meg? Noen ganger ble jeg jo ferska også, der jeg stod og tittet gjennom nøkkelhullet eller dørsprekken. Men som regel ikke. For jeg var jo musestille, og latet som jeg sov når de kom inn for å se til meg. ← Hva er egentlig poenget ditt i forhold til romfordelingen, som er det tråden handler om?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #59 Skrevet 22. februar 2006 Hva er egentlig poenget ditt i forhold til romfordelingen, som er det tråden handler om? ← Les tråden. Evelina sa at alle barn fint kunne sove med tv i rommet ved siden av, jeg skrev at det kunne ikke jeg. Så begynte hun å plapre i vei om manglende grenser og at de ikke hadde passet på meg.
Gjest Gjesta Skrevet 22. februar 2006 #60 Skrevet 22. februar 2006 Les tråden. Evelina sa at alle barn fint kunne sove med tv i rommet ved siden av, jeg skrev at det kunne ikke jeg. Så begynte hun å plapre i vei om manglende grenser og at de ikke hadde passet på meg. ← Jeg har fulgt tråden fra begynnelsen av. Du kunne fått sove om du ville det. Du trosset foreldrene dine sine regler og de klarte ikke å følge dem opp. Det er ikke det samme som at du ikke får sove fordi det er et fjernsyn i naborommet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå