Forumansvarlig Skrevet 23. mars #841 Skrevet 23. mars Aricia skrev (8 timer siden): Etter at MBH-tråden har vært åpen i helgen har den blitt oversvømt av innlegg som hører hjemme i kongehustråden, som jo fortsatt er helge- og nattestengt. (Eller rettere sagt oversvømt av innlegg som ikke hører hjemme noe sted, siden regelbruddene selvsagt florerer som vanlig). Så kanskje kan den avgjørelsen vurderes på nytt? Det blir vurdert fortløpende, men hittil har det vært ok. Det var noen få innlegg som sporet av om Kongehuset, men det var først på morgenen i dag, etter at tråden om Kongehuset åpnet, at dette fortsatte til en større avsporing. 3
pøbelsara Skrevet 23. mars #842 Skrevet 23. mars Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): Det blir vurdert fortløpende, men hittil har det vært ok. Det var noen få innlegg som sporet av om Kongehuset, men det var først på morgenen i dag, etter at tråden om Kongehuset åpnet, at dette fortsatte til en større avsporing. Det kommer an på øyet som ser. Kongehuset ble diskutert i MBH-tråden i hele helgen. Noen av spekulasjonene/ryktespredningen i tråden, var virkelig helt sjokkerende, 3 3
Hebbe-lille Skrevet 23. mars #843 Skrevet 23. mars pøbelsara skrev (13 minutter siden): Det kommer an på øyet som ser. Kongehuset ble diskutert i MBH-tråden i hele helgen. Noen av spekulasjonene/ryktespredningen i tråden, var virkelig helt sjokkerende, Det stemmer ikke. 4 1 1
pøbelsara Skrevet 23. mars #844 Skrevet 23. mars Hebbe-lille skrev (6 minutter siden): Det stemmer ikke. Du kan jo se hvor mye som er slettet. 2 2
Hebbe-lille Skrevet 23. mars #845 Skrevet 23. mars pøbelsara skrev (18 minutter siden): Du kan jo se hvor mye som er slettet. Det var flere sider med diskusjon om ofrene, rettspraksis og diverse annet. Så sant ikke noen har sittet å hamret løs på tastaturet i natt, så var det ikke grove spekulasjoner om kongehuset. 2 3
pøbelsara Skrevet 23. mars #846 Skrevet 23. mars Hebbe-lille skrev (9 minutter siden): Det var flere sider med diskusjon om ofrene, rettspraksis og diverse annet. Så sant ikke noen har sittet å hamret løs på tastaturet i natt, så var det ikke grove spekulasjoner om kongehuset. Jeg mente ikke diskusjonene om MBH, jeg mente avsporingene og spekualsjonene som hørte til i tråden om kongehuset. jeg synes diskusjonen om ofrene, rettspraksis og rettssaken var både interessant og god - så det var altså ikke det jeg mente. 4
Forumansvarlig Skrevet 23. mars #847 Skrevet 23. mars Minner om at dette ikke er tråden for diskusjon. I helgen har det som sagt vært overraskende lite snakk om kun Kongehuset, denne debatten begynte først i går kveld, og eskalerte i dag tidlig. 3
enkefru Skrevet 23. mars #848 Skrevet 23. mars Forumansvarlig skrev (59 minutter siden): Det blir vurdert fortløpende, men hittil har det vært ok. Det var noen få innlegg som sporet av om Kongehuset, men det var først på morgenen i dag, etter at tråden om Kongehuset åpnet, at dette fortsatte til en større avsporing. Det stemmer ikke, da kommer det som tidligere sagt an på øyet som ser….? Jeg rapporterte flere innlegg tidlig i helgen som gikk direkte på medlemmer i kongehuset, som jeg i morges fjernet rapporteringen på - da jeg skjønte det var fåfengt å forvente noen reaksjon 3 1
Forumansvarlig Skrevet 23. mars #849 Skrevet 23. mars enkefru skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke, da kommer det som tidligere sagt an på øyet som ser….? Jeg rapporterte flere innlegg tidlig i helgen som gikk direkte på medlemmer i kongehuset, som jeg i morges fjernet rapporteringen på - da jeg skjønte det var fåfengt å forvente noen reaksjon Når jeg sier noen få innlegg så sammenligner jeg på hvor mange som er ryddet i sin helhet på de ryddingene. Mye av debatten om Kongehusets medlemmer i helgen var relatert til MBH og tilhørte den tråden. 4
Reverend Skrevet 16. mai #850 Skrevet 16. mai Hvorfor er tråden stengt fra onsdag, på fredag og over så lang tid uten moderering? 4 1 2
Skrottefar Skrevet 16. mai #851 Skrevet 16. mai Reverend skrev (3 timer siden): Hvorfor er tråden stengt fra onsdag, på fredag og over så lang tid uten moderering? De har sikkert tatt langhelg 😛
Reverend Skrevet 16. mai #852 Skrevet 16. mai (endret) Skrottefar skrev (2 timer siden): De har sikkert tatt langhelg 😛 Tipper ferie. Det står så mye skit i denne og den andre tråden som ikke er moderert vekk at det er grelt å lese den "saklige" kritikken, samt at trådene var stengt på fredag - en vanlig arbeidsdag, selv om det er en inneklemt dag. En beskjed hadde vært vanlig kontontorkutyme. Ellers er det helt fint at trådene er stengt så lenge, reagerte kun på fraværet av moderering av stygge innlegg. Endret 16. mai av Reverend 5 1
Gulline Skrevet 16. mai #853 Skrevet 16. mai Reverend skrev (1 time siden): Tipper ferie. Det står så mye skit i denne og den andre tråden som ikke er moderert vekk at det er grelt å lese den "saklige" kritikken, samt at trådene var stengt på fredag - en vanlig arbeidsdag, selv om det er en inneklemt dag. En beskjed hadde vært vanlig kontontorkutyme. Ellers er det helt fint at trådene er stengt så lenge, reagerte kun på fraværet av moderering av stygge innlegg. Det er barnemat i forhold til hva som skrives i influenser-tråder. Jeg var inne og leste der igår og at det får lov til å stå sånn forundrer meg virkelig. Merkelig at ikke de trådene også blir stengt når netter, helger, fridager, ferier og "inneklemte" dager stenges i kongetrådene. 4
Forumansvarlig Skrevet 16. mai #854 Skrevet 16. mai Reverend skrev (11 timer siden): Hvorfor er tråden stengt fra onsdag, på fredag og over så lang tid uten moderering? Det har oppstått ett problem rundt rapporteringer. Jeg skal få undersøkt dette i morgen når jeg har tilgang på pc igjen. To av innleggene har blitt slettet pga regelbrudd, men vil samtid minne om regelen om spekulasjoner. * Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene, eller deres nærstående. Du har selv ansvar for å dokumentere dine påstander fra anerkjente kilder i tilfeller hvor årsakssammenhenger ikke vurderes å være allmenn kjent. Når det gjelder opplysninger om økonomi og potensielt straffbare forhold vil det være strengere krav for dokumentasjon.
Forumansvarlig Skrevet 16. mai #855 Skrevet 16. mai Gulline skrev (4 timer siden): Merkelig at ikke de trådene også blir stengt når netter, helger, fridager, ferier og "inneklemte" dager stenges i kongetrådene. Pga omfanget er trådene Kongehuset og Marius ryddet av meg da vi ikke ønsket å pålegge andre å følge med på rettssaken dag for dag, høre på podcasts, se tv debatter, lese dokumenter o.l. Samt at det ble utarbeidet en del retningslinjer i forbindelse med rettssaken, og det var ofte oppdatering rundt identifisering. Dermed vil også disse være stengt på røde dager, helger, natt osv. når jeg ikke kan følge med. Vi har stengt Rampelyset helt i perioder med ekstra mye aktivitet, og det vil nok også kunne skje igjen.
Gulline Skrevet 16. mai #856 Skrevet 16. mai Forumansvarlig skrev (43 minutter siden): Pga omfanget er trådene Kongehuset og Marius ryddet av meg da vi ikke ønsket å pålegge andre å følge med på rettssaken dag for dag, høre på podcasts, se tv debatter, lese dokumenter o.l. Samt at det ble utarbeidet en del retningslinjer i forbindelse med rettssaken, og det var ofte oppdatering rundt identifisering. Dermed vil også disse være stengt på røde dager, helger, natt osv. når jeg ikke kan følge med. Vi har stengt Rampelyset helt i perioder med ekstra mye aktivitet, og det vil nok også kunne skje igjen. Jeg leste i noen av influenser-trådene og ble sjokkert over hva som blir skrevet om folk der. Det harmonerer ikke med måten kongehus-trådene blir styrt på. 5 3
Aricia Skrevet 18. mai #857 Skrevet 18. mai Forumansvarlig skrev (På 16.5.2026 den 20.36): Det har oppstått ett problem rundt rapporteringer. Jeg skal få undersøkt dette i morgen når jeg har tilgang på pc igjen. Hva betyr dette som står her i klartekst? Dersom det som rapporteres i trådene om MBH (og kongehuset?) nå ikke kommer gjennom til moderator av tekniske årsaker vil jeg på det sterkeste oppfordre til å stenge trådene helt fram til det tekniske problemet er løst. Trådene flommer over av en jevn strøm av grove regelbrudd, og det er greit å vite (for å si det litt diplomatisk) dersom vi sitter og rapporterer ut i løse luften til ingen nytte. 4 5
Forumansvarlig Skrevet 18. mai #858 Skrevet 18. mai Aricia skrev (16 minutter siden): Hva betyr dette som står her i klartekst? Dersom det som rapporteres i trådene om MBH (og kongehuset?) nå ikke kommer gjennom til moderator av tekniske årsaker vil jeg på det sterkeste oppfordre til å stenge trådene helt fram til det tekniske problemet er løst. Trådene flommer over av en jevn strøm av grove regelbrudd, og det er greit å vite (for å si det litt diplomatisk) dersom vi sitter og rapporterer ut i løse luften til ingen nytte. Det var kun ett fåtall av rapporter i en kort periode som manglet. Rapporter både før og etter kom inn. 1
~ Ada ~ Skrevet 18. mai #859 Skrevet 18. mai Det hadde vært fint om tråden (e) blir ryddet og med ryddemelding uavhengig av rapporteringer før den stenges (men ikke skjules) for flere dager. 2 3
Reverend Skrevet 20. mai #860 Skrevet 20. mai Hvordan vurderes det når enkeltbrukere svært konsekvent siterer og svarer et stort antall meningsmotstandere i en tråd, samtidig som de aktivt støtter og forsterker innlegg fra brukere som mener det samme? Jeg tenker ikke nødvendigvis på uenighet i seg selv, men på omfanget og effekten dette kan få for tråddynamikken, hvor enkelte brukere etter hvert dominerer store deler av debatten gjennom gjentatte siteringer, utfordringer og støtteinnlegg. Spørsmålet mitt er derfor hvor grensen går mellom aktiv deltakelse og en form for adferd som i praksis kan bidra til å skape et skjevt eller pressende debattmiljø for andre deltakere. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå