Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå lurer jeg virkelig på hvorfor MBH-tråden er blitt stengt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulline skrev (52 minutter siden):

Nå lurer jeg virkelig på hvorfor MBH-tråden er blitt stengt?

Øverst i tråden så ligger det en melding med informasjon, der nevnes det blant annet: "Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten."

Tråden er derfor midlertidig stengt i perioden den bli moderert pga høy aktivitet. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tråden om Kongehuset og Marius Borg Høiby vil forbli stengt over deler av høytiden grunnet kapasitet. Tråden vil automatisk bli åpnet etter stengeperioden. 

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Som nevnt tidligere, er det innlegg dere reagerer på så skal de rapporteres og ikke meldes ifra her. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hadde det vært mulig å ta tak i folkene som konstant bruker MBH-tråden til å snakke om andre, derunder redaktøren i Se&Hør, andre kjendisers bryllup og alt annet gufs de liker å spekulere i rundt Se&Hørs metoder?

Kan jeg foreslå en egen tråd om dette, så folkene som faktisk vil diskutere MBH får lov til det uten denne konstante krigføringen mot Se&Hør og journalister?

Meta-debatt rundt hvordan pressen dekker bryllup osv har absolutt null med denne tråden å gjøre, og det blir nærmest umulig å følge tråden for de som faktisk vil diskutere tematikken rundt MBH og hans sak.

Endret av Ellie42
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Ellie42 skrev (3 timer siden):

Hadde det vært mulig å ta tak i folkene som konstant bruker MBH-tråden til å snakke om andre, derunder redaktøren i Se&Hør, andre kjendisers bryllup og alt annet gufs de liker å spekulere i rundt Se&Hørs metoder?

Kan jeg foreslå en egen tråd om dette, så folkene som faktisk vil diskutere MBH får lov til det uten denne konstante krigføringen mot Se&Hør og journalister?

Meta-debatt rundt hvordan pressen dekker bryllup osv har absolutt null med denne tråden å gjøre, og det blir nærmest umulig å følge tråden for de som faktisk vil diskutere tematikken rundt MBH og hans sak.

Innlegg som hovedsakelig handler om Se&Hør har blitt ryddet tidligere og vil fortsatt bli ryddet som avsporinger da det ikke er trådens tema. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Forumansvarlig skrev (1 time siden):

Innlegg som hovedsakelig handler om Se&Hør har blitt ryddet tidligere og vil fortsatt bli ryddet som avsporinger da det ikke er trådens tema. 

Jeg lurer på hvilke vurderinger dere tar med de avgjørelser dere gjør i dette tilfellet. Når en medieaktør, og redaktøren selv i Se og Hør skriver seg selv inn som en sentral kilde og samtidig fører pennen for hvordan Høiby saken fremstår i offentligheten før rettsaken, hvor mener dere grensen da går mellom metadebatt og relevant kontekst? 

Er det ikke nettopp presseetikk, metode og egeninvolvering som er avgjørende for å forstå hvordan saken har utviklet seg i offentligheten, og dermed også relevant for selve diskusjonen om Høiby? Hvordan vurderer dere da sammenheng mellom sak og dekning i slike tilfeller?

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvilke vurderinger dere tar med de avgjørelser dere gjør i dette tilfellet. Når en medieaktør, og redaktøren selv i Se og Hør skriver seg selv inn som en sentral kilde og samtidig fører pennen for hvordan Høiby saken fremstår i offentligheten før rettsaken, hvor mener dere grensen da går mellom metadebatt og relevant kontekst? 

Er det ikke nettopp presseetikk, metode og egeninvolvering som er avgjørende for å forstå hvordan saken har utviklet seg i offentligheten, og dermed også relevant for selve diskusjonen om Høiby? Hvordan vurderer dere da sammenheng mellom sak og dekning i slike tilfeller?

Det som har blitt ryddet frem til nå har vært innlegg som hovedsakelig handler om kun Se&Hør. Altså innlegg som ikke har noen relevans til MBH saken på noen måte, f.eks innlegg som omhandlet om hvem som skulle ta over som redaktør, kommentarer på en sak om helt andre personer som ikke har noen relevans til MBH, redaktørens sykdom o.l.

Se&Hør sin involvering når det gjelder saken er relevant for trådens tema og vil bli stående såfremt det ikke inneholder andre regelbrudd eller er svar på regelbrudd, i sistnevnte vurderer jeg også om det er mulig å rydde innlegget kun for det slettede sitatet om jeg har kapasitet til det. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Forumansvarlig skrev (42 minutter siden):

Det som har blitt ryddet frem til nå har vært innlegg som hovedsakelig handler om kun Se&Hør. Altså innlegg som ikke har noen relevans til MBH saken på noen måte, f.eks innlegg som omhandlet om hvem som skulle ta over som redaktør, kommentarer på en sak om helt andre personer som ikke har noen relevans til MBH, redaktørens sykdom o.l.

Se&Hør sin involvering når det gjelder saken er relevant for trådens tema og vil bli stående såfremt det ikke inneholder andre regelbrudd eller er svar på regelbrudd, i sistnevnte vurderer jeg også om det er mulig å rydde innlegget kun for det slettede sitatet om jeg har kapasitet til det. 

Tusen takk for avklaring 😊 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg tror det trengs en konkret avklaring på om innlegg som går på om UAA og påstander om at han har opptrådd kritikkverdig i forhold til å ikke ringe politiet. Er det en diskusjon som er på temaet og i så fall hvorfor? Jeg opplever det som ren spekulasjon og avsporing, 

Endret av CeXNS
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Når svært mange andre (av og til perifere) involverte og temaer i saken omtales, bør også kvinnen og vitner i saken 4.8 kunne omtales. Se og Hørs beskrivelse av hendelsene er en offentlig kjent kilde, og ei bok Se og Hør har godkjent innholdet i. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (4 minutter siden):

Når svært mange andre (av og perifere) involverte og temaer i saken omtales, bør også kvinnen og vitner i saken 4.8 kunne omtales. Se og Hørs beskrivelse av hendelsene er en offentlig kjent kilde, og ei bok Se og Hør har godkjent innholdet i. 

La nå forumansvarlig svare på dette veldig konkrete spørsmålet. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

La nå forumansvarlig svare på dette veldig konkrete spørsmålet. 

Jeg har vel ikke sagt noe annet? Jeg uttrykte en mening om saken, slik du også gjorde med «spekulasjon og avsporing». 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Jeg har vel ikke sagt noe annet? Jeg uttrykte en mening om saken, slik du også gjorde med «spekulasjon og avsporing». 

Mitt innlegg var et direkte spørsmål til forumansvarlig slik tråden er ment å brukes. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Denne tråden er ikke ment for disusjoner - den er ment som kontaktpunkt til mderator og forumansvarlig. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Har også et spørsmål om det er lov å nevne diagnosen. Antar det ikke er lov da det er helseopplysning? Beklager hvis det er besvart tidligere

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Jeg tror det trengs en konkret avklaring på om innlegg som går på om UAA og påstander om at han har opptrådd kritikkverdig i forhold til å ikke ringe politiet. Er det en diskusjon som er på temaet og i så fall hvorfor? Jeg opplever det som ren spekulasjon og avsporing, 

Har du rapportert innlegget? -og lagt ved teksten du skriver her? 
Admin har jo flere ganger sagt fra om at dette ikke er en diskusjonstråd og at de ønsker at innlegg rapporteres heller.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
enkefru skrev (37 minutter siden):

Har du rapportert innlegget? -og lagt ved teksten du skriver her? 
Admin har jo flere ganger sagt fra om at dette ikke er en diskusjonstråd og at de ønsker at innlegg rapporteres heller.

Nei, jeg har ikke rapportert innleggene, fordi det råder uenighet om det er regelbrudd. Det er det jeg vil ha avklart. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Hei administratorer. Kan dere vennligst vurdere om visse bør få en egen tråd om Ulf og Se & Hør, da MBH-tråden er blitt ett evinnelig jag om både Ulfs helse, hans karrierevalg og alt annet? Det blir nærmest umulig å følge saken for de som faktisk vil diskutere den, når de samme folkene på ut og innpust kun avsporer tråden med ting som ikke har noe med MBH å gjøre, og det i det hele virker som dette får absolutt null konsekvens for de samme brukerne som bedriver avsporingen?

Endret av Ellie42
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
CeXNS skrev (På 16.1.2026 den 19.16):

Nei, jeg har ikke rapportert innleggene, fordi det råder uenighet om det er regelbrudd. Det er det jeg vil ha avklart. 

Hvis ikke admin mener det er regelbrudd, så slettes det ikke, men helt greit å rapportere det man selv anser som regelbrudd - særlig om man legger ved tekst som du gjorde i innlegget.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...