Forumansvarlig Skrevet 20. august 2025 #701 Skrevet 20. august 2025 1600 skrev (4 minutter siden): Ok. Har det seg sånn at det nå er lov til å debattere brukere og saken i denne tråden, slik som flere brukere over her gjør? Jeg merker meg dette innlegget, skrevet av deg, i juli. Det er fortsatt lov å komme med tilbakemelding om ting i saken slik det blir gjort her. Jeg kan heller ikke se at selve MBH saken er blitt diskutert her i tråden slik det har blitt gjort tidligere når MBH tråden var stengt. 1
Forumansvarlig Skrevet 20. august 2025 #702 Skrevet 20. august 2025 Kollontaj skrev (13 timer siden): Mye om foreldrene og mindre om den tiltalte selv i den tråden. 🙃 Akkurat nå, mtp nye opplysninger så blir det nok om hverandre siden det omhandler saken og passer inn i begge tråder. Om diskusjonen sporer ut i debatt om foreldrene som ikke handler om saken så blir det fjernet, men så lenge det gjelder hendelser tilknyttet han så blir det vanskelig å skille siden de sklir i hverandre. 3
1600 Skrevet 20. august 2025 #703 Skrevet 20. august 2025 (endret) Forumansvarlig skrev (4 timer siden): Det er fortsatt lov å komme med tilbakemelding om ting i saken slik det blir gjort her. Jeg kan heller ikke se at selve MBH saken er blitt diskutert her i tråden slik det har blitt gjort tidligere når MBH tråden var stengt. Fint, takk. Jeg snakket om denne tråden, men jeg ser du har ryddet vedkommendes innlegg. Takk for at du gjør en utakknemlig oppgave. Endret 20. august 2025 av 1600 1 1
Snurrevippen Skrevet 20. august 2025 #704 Skrevet 20. august 2025 Hei. Har dere noen endret lovverket rundt MBH - tråden? Mener det var spesifisert tidligere at tråden ikke skulle handle om andre i kongefamilien, men om det MBH. De siste dagene har det ikke vært tilfelle. Dere har latt dette stå. Tråden har blitt stengt uten at det har blitt moderert. Så da lurer jeg på hvor jeg kan lese om disse endringene. 1
-Pusheen- Skrevet 20. august 2025 #705 Skrevet 20. august 2025 Snurrevippen skrev (6 minutter siden): Hei. Har dere noen endret lovverket rundt MBH - tråden? Mener det var spesifisert tidligere at tråden ikke skulle handle om andre i kongefamilien, men om det MBH. De siste dagene har det ikke vært tilfelle. Dere har latt dette stå. Tråden har blitt stengt uten at det har blitt moderert. Så da lurer jeg på hvor jeg kan lese om disse endringene. Forumansvarlig skrev (8 timer siden): Akkurat nå, mtp nye opplysninger så blir det nok om hverandre siden det omhandler saken og passer inn i begge tråder. Om diskusjonen sporer ut i debatt om foreldrene som ikke handler om saken så blir det fjernet, men så lenge det gjelder hendelser tilknyttet han så blir det vanskelig å skille siden de sklir i hverandre. 1 1
Snurrevippen Skrevet 20. august 2025 #706 Skrevet 20. august 2025 PusheenPusheen skrev (12 minutter siden): Men søsken er greit da? 1
-Pusheen- Skrevet 20. august 2025 #707 Skrevet 20. august 2025 Snurrevippen skrev (8 minutter siden): Men søsken er greit da? FA svarte spesifikt på en kommentar som det sto foreldrene i, så det er vel det som er svart på. Er søsknene hans diskutert så mye da?
Forumansvarlig Skrevet 20. august 2025 #708 Skrevet 20. august 2025 Snurrevippen skrev (7 minutter siden): Men søsken er greit da? MBH tråden når havner i stor del om selve saken, da er det naturlig at det vil bli dratt inn både foreldre og søsken når det gjelder saken og ting som har har skjedd i nær forbindelse med saken. Det som har vært ryddet tidligere har hovedsakelig vært rene diskusjoner om andre medlemmer av kongefamilien som ikke har omhandlet selve saken som blir ryddet. Slik som at det ble ryddet en lengre debatt om HM og hans oppvekst for en liten tid tilbake da dette ikke var om saken.
Snurrevippen Skrevet 20. august 2025 #709 Skrevet 20. august 2025 Forumansvarlig skrev (4 minutter siden): MBH tråden når havner i stor del om selve saken, da er det naturlig at det vil bli dratt inn både foreldre og søsken når det gjelder saken og ting som har har skjedd i nær forbindelse med saken. Det som har vært ryddet tidligere har hovedsakelig vært rene diskusjoner om andre medlemmer av kongefamilien som ikke har omhandlet selve saken som blir ryddet. Slik som at det ble ryddet en lengre debatt om HM og hans oppvekst for en liten tid tilbake da dette ikke var om saken. Takk, da vet jeg det.
Miominoen Skrevet 22. august 2025 #710 Skrevet 22. august 2025 Jeg lurer på hvor lista ligger for å slette saklige innlegg? De siste dagene opplever jeg at godt opplyste saklige innlegg, som plukker fra hverandre uriktige påstander blir slettet. Fra meningsmotstandere ropes det opp om brukerangrep og rapportering; så fjernes innlegget. Er det slik at en bruker som blir motsagt med fakta, som finner dette ubehagelig, sitter med makten til å få fjernet ubehaget? For slik oppleves det for tiden. Etter at tiltalen mot MBH ble kjent har tonen endret seg radikalt i begge de kongelige trådene. De syder av hat, spekulasjoner og ryktespredning. Det virker å være en liten kjerne som produserer innlegg i høyt tempo med drøye karakteristikker, spekulasjoner og påstander om kronprinsparet. Dermed blir forundringen stor når de få motstemmene til dette blir slettet. Konklusjonen er at disse trådene er blitt rene ekkokammer hvor det et konkurreres i mest mulig likes. Jeg finner det også spesielt at brukere som tar i bruk denne tråden for å be om sanksjoner mot meningsmotstandere ved å spre desinformmasjon, skal sitte med makten til å få slettet innlegg som motsier påstanden på en saklig måte. Jeg tenker som så at kommer du med påstander om dine meningsmotstandere bør du også være voksen nok til å takle saklige tilbakemeldinger. 3 5
Forumansvarlig Skrevet 22. august 2025 #711 Skrevet 22. august 2025 Miomino skrev (4 minutter siden): Jeg lurer på hvor lista ligger for å slette saklige innlegg? De siste dagene opplever jeg at godt opplyste saklige innlegg, som plukker fra hverandre uriktige påstander blir slettet. Fra meningsmotstandere ropes det opp om brukerangrep og rapportering; så fjernes innlegget. Er det slik at en bruker som blir motsagt med fakta, som finner dette ubehagelig, sitter med makten til å få fjernet ubehaget? For slik oppleves det for tiden. Så lenge innleggene ellers holder seg innenfor regelverket blir de stående. Det er nettopp lov å diskuteres en brukers meninger og ytringer, men det har dessverre også vært en økning av gode og sakelige innlegg, som også inneholder en setning eller to med brukerdebatt og da forsvinner hele innlegget. Eller at de bruker meget grove og nedsettende karakteristikker på personer at det går under personangrep. Miomino skrev (4 minutter siden): Etter at tiltalen mot MBH ble kjent har tonen endret seg radikalt i begge de kongelige trådene. De syder av hat, spekulasjoner og ryktespredning. Det virker å være en liten kjerne som produserer innlegg i høyt tempo med drøye karakteristikker, spekulasjoner og påstander om kronprinsparet. Dermed blir forundringen stor når de få motstemmene til dette blir slettet. Konklusjonen er at disse trådene er blitt rene ekkokammer hvor det et konkurreres i mest mulig likes. At tonen har endret seg er jeg enig i, og derfor ryddes det også veldig mye, og ofte kan det virke strengere, men det har altså blitt en stor økning av negative karakteristikker mot MBH, MM og HM i begge trådene. Uavhengig av hva noen har gjort er ikke dette greit og vil bli slettet, og i perioder hvor jeg ikke får sjekket innom tråden hver time så vil det komme opp, og jeg må da slette hele debattstrengen som omhandler dette og man legger kanskje ikke merke til hvor det startet og tenker det er ryddet urettferdig. Noe jeg blir anklaget for fra begge sider. Miomino skrev (4 minutter siden): Jeg finner det også spesielt at brukere som tar i bruk denne tråden for å be om sanksjoner mot meningsmotstandere ved å spre desinformmasjon, skal sitte med makten til å få slettet innlegg som motsier påstanden på en saklig måte. Jeg tenker som så at kommer du med påstander om dine meningsmotstandere bør du også være voksen nok til å takle saklige tilbakemeldinger. Ingen sitter med makt til å få slettet innlegg av brukerene. Jeg leser alltid tråden først og rydder fortløpende, altså har jeg verken tatt noens ytringer i denne tråden eller i rapportene til grunn når det blir ryddet. Jeg rydder altså kun basert på forumets regelverk i første omgang, samtidig som jeg vurderer det opp imot kjent informasjon ved å lese artikler, høre podcast og sette meg inn i informasjonen om saken. Deretter vurderer jeg om det er noe å svare på her, at noen evt ytrer seg om sanksjoner eller ønske om sletting av diverse temaer blir vurdert opp mot om det er regelbrudd eller ikke. Men dette er en tråd for ris & ros, altså har jeg ingen mulighet til å lese hele tråden på nytt basert på ting som er skrevet her. Ønsker man at spesifikke innlegg skal vurderes må det altså rapporteres inn. Og rapporter er det jeg går over sist, da med tanke på det som evt er skrevet her i bakhodet, men det gir på ingen måte noen makt å ytre seg her om ting man ikke ønsker. Alt i alt blir mye sakelig og god informasjon slettet fordi personen som skriver innlegget avslutter det med ett sleivspark mot brukeren de diskuteres med. Dette har jeg spesifisert tidligere og nevnt flere ganger opp igjennom som en frusterende handling da vi mister utrolig mange gode innlegg kun fordi noen ikke greier å holde seg til reglene i en enkelt setning. 5
Gjest Anonym_2024 Skrevet 22. august 2025 #712 Skrevet 22. august 2025 Forumansvarlig skrev (1 minutt siden): slettet fordi personen som skriver innlegget avslutter det med ett sleivspark mot brukeren de diskuteres med. Dette har jeg spesifisert tidligere og nevnt flere ganger opp igjennom som en frusterende handling da vi mister utrolig mange gode innlegg kun fordi noen ikke greier å holde seg til reglene i en enkelt setning. 👍🏻
Forumansvarlig Skrevet 22. august 2025 #713 Skrevet 22. august 2025 Denne tråden er også ryddet for brukerdebatt. Som nevnt i innlegget over, ønsker man at jeg skal se på innlegg i tråden, om det gjelder ett eller flere så må det rapporteres inn. Vi har ingen mulighet til å overvåke tråden 24/7 så det vil være perioder hvor regelbrudd vil kunne bli stå over flere timer. Jeg ønsker på ingen måte å stenge tråden de tidene jeg ikke er tilgjengelig (som strengt betyr at tråden vil være åpent på dagtid i ukedagene), men det hjelper ingenting, uten å legge opp til mer regelbrudd, å kommentere her. Som nevnt, dette er en tråd for spørsmål og tilbakemeldinger, ikke for å rapportere regelbrudd, det har vi ett rapportsenter for. Og jo mindre jeg må rydde i andre tråder, som denne her for avsporinger og brukerdebatt, jo mer tid får jeg brukt på å faktisk moderert MBH og Kongehuset tråden. 3
Miominoen Skrevet 22. august 2025 #714 Skrevet 22. august 2025 (endret) Forumansvarlig skrev (3 timer siden): Så lenge innleggene ellers holder seg innenfor regelverket blir de stående. Det er nettopp lov å diskuteres en brukers meninger og ytringer, men det har dessverre også vært en økning av gode og sakelige innlegg, som også inneholder en setning eller to med brukerdebatt og da forsvinner hele innlegget. Eller at de bruker meget grove og nedsettende karakteristikker på personer at det går under personangrep. At tonen har endret seg er jeg enig i, og derfor ryddes det også veldig mye, og ofte kan det virke strengere, men det har altså blitt en stor økning av negative karakteristikker mot MBH, MM og HM i begge trådene. Uavhengig av hva noen har gjort er ikke dette greit og vil bli slettet, og i perioder hvor jeg ikke får sjekket innom tråden hver time så vil det komme opp, og jeg må da slette hele debattstrengen som omhandler dette og man legger kanskje ikke merke til hvor det startet og tenker det er ryddet urettferdig. Noe jeg blir anklaget for fra begge sider. Ingen sitter med makt til å få slettet innlegg av brukerene. Jeg leser alltid tråden først og rydder fortløpende, altså har jeg verken tatt noens ytringer i denne tråden eller i rapportene til grunn når det blir ryddet. Jeg rydder altså kun basert på forumets regelverk i første omgang, samtidig som jeg vurderer det opp imot kjent informasjon ved å lese artikler, høre podcast og sette meg inn i informasjonen om saken. Deretter vurderer jeg om det er noe å svare på her, at noen evt ytrer seg om sanksjoner eller ønske om sletting av diverse temaer blir vurdert opp mot om det er regelbrudd eller ikke. Men dette er en tråd for ris & ros, altså har jeg ingen mulighet til å lese hele tråden på nytt basert på ting som er skrevet her. Ønsker man at spesifikke innlegg skal vurderes må det altså rapporteres inn. Og rapporter er det jeg går over sist, da med tanke på det som evt er skrevet her i bakhodet, men det gir på ingen måte noen makt å ytre seg her om ting man ikke ønsker. Alt i alt blir mye sakelig og god informasjon slettet fordi personen som skriver innlegget avslutter det med ett sleivspark mot brukeren de diskuteres med. Dette har jeg spesifisert tidligere og nevnt flere ganger opp igjennom som en frusterende handling da vi mister utrolig mange gode innlegg kun fordi noen ikke greier å holde seg til reglene i en enkelt setning. Takk for utfyllende svar. Endret 22. august 2025 av Miomino Skrivefeil 2
Gulline Skrevet 27. august 2025 #715 Skrevet 27. august 2025 Må si at jeg lurer på hvorfor denne tråden er blitt stengt nå? 1 1
Gjest Anonym_2024 Skrevet 27. august 2025 #716 Skrevet 27. august 2025 (endret) Gulline skrev (32 minutter siden): Må si at jeg lurer på hvorfor denne tråden er blitt stengt nå? Kan det være pga avsporinger? Det står at tråden er ryddet for grove spekulasjoner, gjentatte brukerangrep og brukerdebatter. Endret 27. august 2025 av Anonym_2024
FruR Skrevet 27. august 2025 #717 Skrevet 27. august 2025 Noen i tråden mener at å trekke ganske logiske slutninger er spekulasjon. Selv der hvor jeg har hatt lenke til kilde har jeg fått beskjed om spekulasjon… 1 1
Gjest Anonym_2024 Skrevet 27. august 2025 #718 Skrevet 27. august 2025 FruR skrev (1 minutt siden): Noen i tråden mener at å trekke ganske logiske slutninger er spekulasjon. Selv der hvor jeg har hatt lenke til kilde har jeg fått beskjed om spekulasjon… Det er en stund siden det har vært behov for å rydde tråden så omfattende. Så er ikke overrasket over at det skjedde nå.
Gulline Skrevet 27. august 2025 #719 Skrevet 27. august 2025 Anonym_2024 skrev (16 minutter siden): Kan det være pga avsporinger? Det står at tråden er ryddet for grove spekulasjoner, gjentatte brukerangrep og brukerdebatter. Mye mulig, uten at jeg har fått det med meg. Synes disse to trådene er stengt i tide og utide. 1
Forumansvarlig Skrevet 28. august 2025 #720 Skrevet 28. august 2025 Gulline skrev (17 timer siden): Må si at jeg lurer på hvorfor denne tråden er blitt stengt nå? Det ble postet innlegg om at den ble stengt for moderering: Dette blir gjort innimellom når det må ryddes mye og det er stor aktivitet da vi dessverre har opplevd tekniske problemer som gjør at ryddingen blir vanskelig å få gjort ordentlig. Når det kommer ti nye sider, altså 200 nye innlegg i underkant av ett døgn, er det stor aktivitet, og mtp det høye antallet som er inne og leser stenger vi for ny postinger i den korte perioden den er stengt. Derfor har vi også opplyst om dette i rubrikken øverst på tråden. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå