Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg for min del synes denne tråden er en studie i ekkokammer og polarisering.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Era Vulgaris skrev (11 minutter siden):

Så klart du gjorde, og beskylder oss som er kritiske til fysisk vold for å være verre enn Marius. Fullstendig utrolig. 

Er ikke en del av tiltalen mot han psykisk vold. Psykisk vold er like ille somfysisk vold.

Skal vi tro det nora sa. Hun syntes den psykiske volden var værre enn den fysiske.

Så nei jeg mener de som uttaler seg sånn ikke er noe bedre enn marius.

Som sagt det går helt fint an å være kritisk uten å være ufin og manipulativ å putte på meninger og handlinger på folk de hverken har sagt eller gjort. 

Man har vel ikke gode argumenter heller om man ikke klarer å beholde en saklig  tone. 

Jeg har mange tanker om brevet  og tilståelsen i media jeg. Men jeg har kjørt det igjennom  et filter. Og tenker at det blir så spekulativt at jeg holder det for meg selv. Så jeg ser budskapet. Og forholder meg til det. Å mene  noe om utfallet akkurat  nå, er for tidlig. 

Eneste jeg har sagt negativt om brevet er at jeg reagerer  på måten an bruker kjæresten min. Og hvorfor syntes jeg ikke jeg har noen grunn til å skrive. Uten at jeg da ender med å tråkke på noen. 

Man kan spekulere hvovidt det han har skrevet er noe hold i eller ikke. Jeg velger å ikke si noe før jeg ser det. 

Har ikke tenkt å tilegne han meinger etc han kanskje ikke har. Det ville vært svært uhøflig,  manipulativt, heksejakt, mobbing og i denne tråden også psykisk  vold. Jeg bedriver ingen av delene. 

Endret av Krokenguri
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Nei, kognitiv dissonans er noe helt annet. Alle kan oppleve det.

Ah. Ok. Det er det jeg lider av altså? Takk for info.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Glufseguri skrev (9 minutter siden):

Veldig spesielt, siden samtlige av gjestene helt sikkert har rent mel i posen... Spesielt når de vet at de vil bli avbildet. Fiffen er raske til å snu ryggen til hverandre når snøen faller på høylys dag. Skulle likt å se politiet raide det bryllupet der. Det er jo ikke sånn at noen tror at Marius har sittet alene i et hjørne og snortet. 

Endret av iliah
  • Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
anno19 skrev (1 time siden):

Dette👆🏼👆🏼👆🏼 Jeg håper at bilder lekker som en sil. Det pleier å ta litt tid, men sannheten har det finurlig med å komme frem til slutt👏🏼👏🏼

Er det ikke bare for datteren og ta screenshot da? Bedre og la bildene lekke som en sil enn og komme med udokumenterte påstander.

• Nyttig 1
Skrevet
Fjollefyr skrev (5 minutter siden):

Antyder du at jeg er kognitivt svekket og forsvarer Marius sine handlinger?

Dette er ny hersketeknikk  ovenfor de som har en annen insynsvinkel enn å være med på hets og ville spekulasjoner.  Og som prøver å komme med andre synspunkter.  

Det er brukt tidigere i tråden.  Og det kommer når man tar opp at de kanskje går litt langt

Skrevet (endret)
Fjollefyr skrev (På 29.8.2024 den 10.17):

Antyder du at jeg er kognitivt svekket og forsvarer Marius sine handlinger?

Jeg lurte på det samme.

Jeg lurer også på hvilket grunnlag @Morgan Le Fay har innsikten sin i hva andre tenker med denne utlegningen:

Det er dypt fascinerende å se hvor vanskelig enkelte har for å gi slipp på troen om at det er noe spesielt og fint med kongefamilien. Man har et bilde i hodet av kloke Haakon, varmhjertede Mette-Marit og søte Marius, og det kan man bare ikke slippe. Så da må man lage seg kreative forklaringer på alt som skjer.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Det spekuleres og synses i hytt og pine. Fordommer mot rusavhengighet øses ut, helt ukritisk. Mye kunnskapsløshet om rusbehandling her. Spekulasjon i negativ retning er sett på som gode greier. Om man prøver å si at det er flere enn Marius som må se seg i speilet er man tilhenger av vold og har kognitiv dissonans. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjollefyr skrev (5 minutter siden):

Ah. Ok. Det er det jeg lider av altså? Takk for info.

Det er ingen lidelse. Den er heller ikke konstant. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Dette er ny hersketeknikk  ovenfor de som har en annen insynsvinkel enn å være med på hets og ville spekulasjoner.  Og som prøver å komme med andre synspunkter.  

Det er brukt tidigere i tråden.  Og det kommer når man tar opp at de kanskje går litt langt

Ja. Polarisering er blitt normen i diskusjoner, om absolutt alt. 

• Liker 3
Skrevet
Kønn skrev (2 minutter siden):

Det er ingen lidelse. Den er heller ikke konstant. 

Du mener jeg har kognitiv dissonans. Ok. Evt at jeg ikke orker å delta i debatten ved å fordømme, hetse og spekulere i negative ting. 

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (10 timer siden):

nei, det med inntektene skrev jeg et par lengre innlegg om, som ble slettet, så jeg tar til etterretning at moderator vurderte det temaet som avsporing.  Jeg gidder ikke ta den debatten på ny når jeg vet at den blir slettet. 

Jeg har ikke sagt at privilegier er subjektivt. Jeg har sagt at det kan ikke settes opp et svar med to streker under for hvor grensen går i forhold til hva som er mer eller mindre privilegert, og at jeg uansett ikke vet hva slags livsstil han har så det er  umulig å svare på. 

Du forstår visst ikke.. Ingen snakker om hvor grensen går fordi MBH er langt innenfor det som kan kalles privilegier. 

Det er plenty av info om hans oppvekst og livsstil både her, i media, på hans IG konto. 

Å fortsatt stille spørsmål ved om han er privilegert eller ikke, betyr at du enten ikke forstår hva «privilegert» betyr eller tar til deg informasjon. Da kommer man ikke videre. Hvorfor deltar du i tråden her da?  
Du nekter konsekvent å svare på soørsmpl om begrunnelser. 

Da blir det jo bare monolog og fornektelse, og dermed totalt bortkastet å lese hva du skriver. 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (14 minutter siden):

Nei, kognitiv dissonans er noe helt annet. Alle kan oppleve det.

Det du egentlig sier er at du ikke kan forestille deg at det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig, Men der må du nesten begrense deg til å snakke for deg selv.

• Liker 1
Skrevet

Blir kvalm av å se bildene av Marius Høiby på flyplassen i Italia. Her sitter en jente hjemme i Norge og er traumatisert, han er ikke ferdig avhørt, og flere utsatte har stått frem- mens han drar på ferie til Italia. Står der med dyr klokke og skal kose seg på ferie. Jeg skjønner at han kanskje har det vondt på innsiden, men det sender ut et signal om at han absolutt ikke angrer så mye som han har gitt utrykk for!

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (13 minutter siden):

Det som er så fint, er at KG er nesten som et demokrati. Vi kan alle bidra med synspunkter og elementer som vi føler kan trekke tråden i en retning man foretrekker. I stedet velger du å bruke tiden din på å kritisere andre brukere. Du minner om en sofavelger, som ikke gidder å bruke stemmeretten, men likevel vil klage på resultatet.

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
O Rakel skrev (5 minutter siden):

Du forstår visst ikke.. Ingen snakker om hvor grensen går fordi MBH er langt innenfor det som kan kalles privilegier. 

Det er plenty av info om hans oppvekst og livsstil både her, i media, på hans IG konto. 

Å fortsatt stille spørsmål ved om han er privilegert eller ikke, betyr at du enten ikke forstår hva «privilegert» betyr eller tar til deg informasjon. Da kommer man ikke videre. Hvorfor deltar du i tråden her da?  
Du nekter konsekvent å svare på soørsmpl om begrunnelser. 

Da blir det jo bare monolog og fornektelse, og dermed totalt bortkastet å lese hva du skriver. 

hver gang du svarer på mine innlegg, så blir jeg møtt med krav om hva du mener jeg skal uttale meg om, nedlatende vurderinger av typen "barnlig" eller som nå "fornektelse", og ved en anledning en omvendt CV som ramset opp alle fagfeltene jeg ikke har greie på. Her forleden ble jeg informert om at du "nesten" hadde fått respekt for meg, OMG, you made my day liksom!!!  :ironi:

Jeg ber om forståelse for at jeg ikke finner det spesielt givende å "diskutere" med deg.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
Skrevet
Fjollefyr skrev (1 minutt siden):

Du mener jeg har kognitiv dissonans. Ok. Evt at jeg ikke orker å delta i debatten ved å fordømme, hetse og spekulere i negative ting. 

Jeg mener ingen ting om det, jeg bare skriver at kognitiv dissonans ikke er en lidelse. Ei heller er det konstant. Hva du orker eventuelt ikke orker er helt opp til deg. At det blir mye negativt er opplagt da sakens kjerne er veldig negativ. Det er smått utrolig det som kommer frem. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (59 minutter siden):

For trenering av en serie-voldssiktelse.

Så vidt meg bekjent med en tidligere bekjent som sitter inne for det samme gikk det ganske fort fra avhør til domsavsigelse, og han fikk ihvertfall ikke lov til å dra på heisatur mens politiet var midt i en etterforskning.

Det at politiet lar Marius og gangster-advokaten hans sette premissene for avhør er på kanten til hysterisk.

Hvis du noen gang blir siktet for vold mot 3 personer kan jeg garantere at de ikke kommer til å dulle med deg sånn som de gjør med Marius.

Satser på og aldri bli siktet, men har vært fornærmet som anmeldte. Jeg kan garantere deg at en vanlig b- kjendis ble dulla mye mer med enn Marius. Det tok halvannet år før domsavsigelse, og han kunne reise hvor han ville. Vi fornærmede turte knapt gå ut. Besøksforbud betyr visst at kompiser kan komme på døra med trusler, og politiet har ikke tid til og prioritere trusler. Bortsett fra når det gjelder Marius og det er press fra media da. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Fjollefyr skrev (4 minutter siden):

Beklager at jeg brukte et fremmedord/uttrykk. Nei, jeg skrev ikke at du har det. Jeg skrev at denne tråden er en studie i det.

Alle kan oppleve det innimellom, det skjer når vi opplever en konflikt mellom tankene våre og det vi gjør eller opplever. (Enkelt forklart). Jeg ga mange eksempler i det innlegget du siterer. 
I denne tråden ser vi at samme hva som kommer av ny informasjon, så slutter noen aldri å finne kreative unnskyldninger for M og resten av familien.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...