Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Villeste konspirasjonsteorier😂 Det er forskjell på å legge sammen 2+2=4 og nekte å se realiteten i øynene.

👇👇

Anonio skrev (1 minutt siden):

Ja, det er enda bedre. True noen til å ikke bidra till litt mindre press for 3 voldsofre fordi man gifter seg.

Når du sier det, så høres det egentlig ut som noe den nåværende PR-eliten på slottet kunne funnet på.

Eksempel på konspirasjonsteori. Men dette blir vel 4 det tenker jeg, eller?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isild skrev (31 minutter siden):

https://www.seher.no/kongelig/brudeparet-trakk-invitasjonen/81864828

Forstår ikke helt at han tenkte at det var lurt å dra, og jeg forstår ikke helt at de som reagerte ikke reagerte FØR han var på plass i Pisa. 

Jeg er også overrasket over at han dro, og skjønner ikke at han i hele tatt tørr å dukke opp i noe slikt med så my folk tilstede når alle vet hva han har gjort. Bare det tyder jo litt på at han kanskje ikke bryr seg?

Men samtidig så synes jeg det egentlig er litt frekt av andre gjester å legge seg bort i hvem andre som kommer, og true med å boikotte. Det er jo strengt tatt ikke deres bryllup. Mange av de kjenner han jo ikke engang, han har jo ikke skadet de personlig. Jeg forsvarer ikke det han har gjort altså, men jeg hadde ikke likt at andre gjester blandet seg slik. 

• Liker 4
Skrevet
JustAsking skrev (8 minutter siden):

Ja, man skulle nesten tro kokainbruk og vold fortjener negativ omtale. For en verden vi lever i.

Du har rett, dette går ikke bort av å utsette det, han burde hatt all interesse av å få gjort alt så fort som mulig. Enten har han verdens verste advokat og nettverk rundt selv, eller så er han så langt ute (og/eller ruset?) at ingen når frem.

Ja, det er et godt spørsmål @Carrot stiller, og det gir ingen mening, og han har neppe et dårlig nettverk rundt seg, så jeg heller mot den siste forklaringen du foreslår.

@Fjollefyr hadde en interessant kommentar tidligere i tråden, om rusadferd. Jeg vet ikke om denne type vurderinger er typisk for det?

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Ja mer riktig beskrivelse  det i dag

Nå tenkte jeg mest på tiden dette ble bestemt. Da  ble det  bestemt om det  var matha louise eller håkon som skulle bli tronarving. Dette var før partnere  og barn. 

Hvis jeg ikke husker riv ruskende  feil. Var det også i forbindelse  med at odelsretten tidligere  kun gikk til  gutter. 

Dette ble opphevet. Med et årstall  som grense  for tilbakefallende grense. Om arveretten til tronen fulgte odelsrett grensene er jeg usikker på. Men det  ble samme løsning.  

Når martha og håkon var født.  Var det automatisk menn som arvet tronen.  

Derfor er prinsesse  ingrid alexandra første arving til tronen som kvinne og ikke martha louise som er den elste. 

I dag er jo arverekken annerledes. Den gangen  har jeg ikke oversikt på hvem som sto på lista  enn barna til kongen og dronningen.  Men mener prisesse astrid sto der. 

Så rettelsen din er riktig iht dag. Ikke på tiden da dette ble bestemt 

Jeg er usikker på hva du mener med at rettelsen min ikke gjelder for "tidspunktet dette ble bestemt". ML har hatt arverett hele tiden, bak HM. Det har ikke endret seg for henne, men det er kommet en endring som gjelder neste generasjon.

• Liker 5
Skrevet
Oida skrev (18 minutter siden):

Når så ikke media leverer nok stoff, da er det genialt med snapchat. Hvor den snapbekjente til snapkompisen til snapsøsteren er en venninne av kompisen til Marius, som kan levere fersk juicy sladder fra Pisa. Ny dag, nye muligheter.

Var det bare jeg som tolket den snapgreia som ren ironi?

• Liker 1
Skrevet
Hakkespetten skrev (4 minutter siden):

Jeg er også overrasket over at han dro, og skjønner ikke at han i hele tatt tørr å dukke opp i noe slikt med så my folk tilstede når alle vet hva han har gjort. Bare det tyder jo litt på at han kanskje ikke bryr seg?

Men samtidig så synes jeg det egentlig er litt frekt av andre gjester å legge seg bort i hvem andre som kommer, og true med å boikotte. Det er jo strengt tatt ikke deres bryllup. Mange av de kjenner han jo ikke engang, han har jo ikke skadet de personlig. Jeg forsvarer ikke det han har gjort altså, men jeg hadde ikke likt at andre gjester blandet seg slik. 

Veldig merkelig at ikke de som syns dette var så ille at de ikke ville delta - ikke kom på det FØR han dukket opp i Italia. Det virker som noen plutselig kom på at dette er en høyprofilert pågående skandalesak, og at det kan "farge av" å omgås han akkurat nå. 

Men at han selv vil det er også veldig rart. Forstår behovet for både å komme seg bort og å sosialisere. Ingen vil at han skal drukne helt i det han er i. Men det finnes veldig mange andre ting å gjøre enn å reise til utlandet i kjendisbryllup. 

Er det ingen voksne igjen i det kongelige hoffet? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Hakkespetten skrev (5 minutter siden):

Klart det blir piraya tendenser innen fiffen nå om han deltar i en slik begivenhet. Han har søkelyset på seg og dermed kan også de rask komme i søkelyset. Vil tro de færreste tåler at noen kikker for nærme på dem, de aller fleste har vel en eller annen skjelett gjemt bakerst i skapet?

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 timer siden):

Det er dypt fascinerende å se hvor vanskelig enkelte har for å gi slipp på troen om at det er noe spesielt og fint med kongefamilien. Man har et bilde i hodet av kloke Haakon, varmhjertede Mette-Marit og søte Marius, og det kan man bare ikke slippe. Så da må man lage seg kreative forklaringer på alt som skjer.

I denne tråden har unnskyldningene stått i kø. I starten var det «kanskje han bare spyttet på henne, kanskje hun bare snublet». «Han har rusproblemer, stakkars. Håper han får hjelp.»  Når han ikke stiller i avhør, så er det « Kanskje han er på avrusning, kankskje advokaten ikke har tid, kanskje politiet (!!) ikke har tid»

Og selv nå, når han drar på fest til Italia midt oppi alt dette så er det; «kanskje det er venteliste på rusbehandling, kanskje han skal på rehab i Italia, kanskje han bare skal en svipptur før nye avhør mandag morgen».

Samme når det gjelder kronprinsparet, for de har verken visst noe eller kan gjøre noe som helst.

Denne tråden er en studie i kognitiv dissonans.

Sant, det er ganske underholdende og samtidig litt trist. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Momma skrev (18 minutter siden):

Jeg prøver igjen: Jeg har svart på spørsmålene dine, og jeg har som sagt ikke mer å si til deg i denne saken. Jeg står for alt jeg sier og mener, men det er virkelig ikke mitt ansvar å forsvare mine meninger ut fra hvordan du feiltolker dem! Jeg har ALDRI sagt eller ment at saklig debatt ikke er ønskelig, nå får du bare kutte ut og gå videre!

Enkelte i denne tråden er det lurt å ikke sitere. Bare et lite tips

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet
Really skrev (1 minutt siden):

Takk. Jeg burde vite bedre nå, men lar meg dessverre irritere.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
luxifine skrev (6 minutter siden):

Klart det blir piraya tendenser innen fiffen nå om han deltar i en slik begivenhet. Han har søkelyset på seg og dermed kan også de rask komme i søkelyset. Vil tro de færreste tåler at noen kikker for nærme på dem, de aller fleste har vel en eller annen skjelett gjemt bakerst i skapet?

Tipper det sitter noen nervøse "venner" av Marius rundt omkring nå, ja. Det var nok stas å feste med en tilnærmet kongelig, helt til sannheten kom frem. Nå bærer han i tillegg alle Monarki-syndene på ryggen virker det som, og så trenger han egentlig virkelig hjelp. NB! Forsvarer for all del ikke volden han har drevet med, det er forkastelig. Men dette sirkuset begynner å bli rimelig sykt. 

Endret av Nostradamus
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Nostradamus said:

Tipper det sitter noen nervøse "venner" av Marius rundt omkring nå, ja. Det var nok stas å feste med en tilnærmet kongelig, helt til sannheten kom frem. Nå bærer han i tillegg alle Monarki-syndene på ryggen virker det som, og så trenger han egentlig virkelig hjelp. NB! Forsvarer for all del ikke volden han har drevet med, det er forkastelig. Men dette sirkuset begynner å bli rimelig sykt. 

Han fyrer oppunder det sirkuset selv ved å ta helt idiotiske valg. Hovedargumentet til monarkistene er jo at han er myndig og derfor ikke smitter sin 'stink' over på kongefamilien, da må han også tåle tyn når han gjør noe forkastelig.

Hadde jeg vært Marius' rådgiver ville jeg sendt ham til min mors forlatte gård på Helgeland, ute på en øy, med 2km båttur til nærmeste person, med en sakkyndig på avrusing og psykiatri, rett etter at han hadde fullført samtlige avhør hos politiet, samme hvor lenge det tok.

Det han gjør er det motsatte. Han må de-eskalere, ikke gjøre det verre.

Endret av Anonio
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Momma skrev (16 minutter siden):

Ignorerer brukeren du nettopp diskuterte med, samt et par andre. 
Om alle ignorerer, så har de bare seg selv å diskutere med og tar mindre plass. 
Men synes du er flink til å argumentere for ditt syn da, og du er velformulert & høflig ❤️

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Really skrev (22 minutter siden):

Momma skrev (20 minutter siden):

Det har du ingen grunn til. Det er et diskusjonsforum.

Du kom med et utsagn. Det ble stilt spørsmål om det utsagnet.

Jeg var ikke ufin mot deg da jeg stilte det spørsmålet. Jeg tilla deg ikke meninger. Jeg holdt muligheten åpen for at jeg misforsto. Jeg uttalte meg ikke negativt om din debattstil eller din person eller andre innlegg du har skrevet.

Istedet for å svare på et spørsmål i en diskusjon på et diskusjonsforum, så lar du deg irritere, og sitter og diskuterer meg med en annen bruker.  Det er ikke greitt.

Jeg kommer ikke lenger til å finne meg i å bli diskutert eller angrepet og anklaget for brukerangrep, når det egentlige problemet er at folk ikke liker at noen stiller spørsmål. Dette gjelder ikke bare dere to. 

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Istedet for å svare på et spørsmål i en diskusjon på et diskusjonsforum, så lar du deg irritere, og sitter og diskuterer meg med en annen bruker.  Det er ikke greitt.

Selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å ikke svare på mer av den gjentatte masingen din, må jeg nesten kommentere dette: Jeg har latt meg irritere av flere brukere i denne tråden, jeg har aldri nevnt navnet ditt og diskutert deg med andre brukere. Dersom du føler deg truffet, får det virkelig være ditt problem.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Marihone skrev (13 minutter siden):

jeg ser ikke hvor det står? jeg ser bare at de ikke vil utdype hva blordprøvene viser? 

Ser forøvrig at politiet benytter anledningen til å avklare at det ikke var planlagt avhør i den perioden han er bortreist.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (6 minutter siden):

Ignorerer brukeren du nettopp diskuterte med, samt et par andre. 
Om alle ignorerer, så har de bare seg selv å diskutere med og tar mindre plass. 
Men synes du er flink til å argumentere for ditt syn da, og du er velformulert & høflig ❤️

Takk for det. ❤️

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Momma skrev (På 29.8.2024 den 13.03):

Selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å ikke svare på mer av den gjentatte masingen din, må jeg nesten kommentere dette: Jeg har latt meg irritere av flere brukere i denne tråden, jeg har aldri nevnt navnet ditt og diskutert deg med andre brukere. Dersom du føler deg truffet, får det virkelig være ditt problem.

Det er jo bare å følge siteringene så ser vi jo hvem dere snakket om.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

@Forumansvarlig

Det er lenge siden dere har gjort en skikkelig opprydding i spekulasjonene, brukerdebatten, påstandene, og lynsjementaliteten i denne tråden.

Kudos til dere som prøver å gjøre en god jobb med saklighet og nøytralitet i denne ormepølen. @Måne Rampelyset @Sol Rampelyset

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...