Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Babos skrev (9 minutter siden):

Blir kvalm av å se bildene av Marius Høiby på flyplassen i Italia. Her sitter en jente hjemme i Norge og er traumatisert, han er ikke ferdig avhørt, og flere utsatte har stått frem- mens han drar på ferie til Italia. Står der med dyr klokke og skal kose seg på ferie. Jeg skjønner at han kanskje har det vondt på innsiden, men det sender ut et signal om at han absolutt ikke angrer så mye som han har gitt utrykk for!

Angeren han har gitt uttrykk for etter at han ble offentlig avslørt, blir ikke særlig troverdig når han har vist det motsatte av anger etter at volden skjedde med hver eneste kjæreste. Fortsette å gå inn i nye forhold selv om han vet hvor de ender hver gang. Går ikke ut av forholdet eller søker hjelp etter å ha vært voldelig mot noen han skal være glad i. Å bry seg om konsekvensene mot seg selv etter å ikke ha brydd seg om konsekvensene for noen av de som har vært utsatt for ham er ikke akkurat godhet. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

hva er det egentlig du sier her? du henviser den saklige debatten med dokumenterte fakta til en egen tråd? 

Er det sånn at dette er en tråd  kun for slarv, synsing og oppgulp?

jeg håper jeg misforsto deg nå.

Ja, det gjorde du (med vilje og/eller med enorme vrangbriller på ?). For hvor har jeg sagt at dette er en tråd for oppgulp, slarv og synsing? I min verden er det en mellomting mellom dette og kun dulling og koseprat, men muligens ikke i din verden? 

• Liker 12
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

Jeg mener ingen ting om det, jeg bare skriver at kognitiv dissonans ikke er en lidelse. Ei heller er det konstant. Hva du orker eventuelt ikke orker er helt opp til deg. At det blir mye negativt er opplagt da sakens kjerne er veldig negativ. Det er smått utrolig det som kommer frem. 

Det er vel akkurat det jeg prøver å si. Over flere innlegg. Saken har bare triste sider. Volden Marius har utøvet, mot flere kvinner. Kongehuset sin håndtering av saken. Media sin oppførsel ovenfor Marius. Kongen sine valg som går utover monarkiet. Marius sin rusavhengighet. Osv osv ... Absolutt alt over tid. Bare trist og tragisk hele greien. Men å si at jeg har kognitiv dissonans er jo bare en tåpelig hersketeknikk. 

• Liker 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (13 minutter siden):

Man behøver i hvert fall ikke å gifte seg med alle man blir forelsket i. Når vedkommende man gifter seg med skal bli landets neste dronning, så kreves det mer både av personen og av forholdet enn i et vanlig ekteskap. Det bør ikke være så vanskelig å forklare for en tronarving. 

Victoria og Daniel var vel sammen i ti år før de giftet seg, samme med William og Kate.

H og Mm hadde bare vært sammen to-tre år, og hun hadde verken utdannelse eller fast jobb, i tillegg til en fortid med «utagerende festing» og et barn fra en løs forbindelse som hun forlot i lengre perioder. Haakon var bare 27 da de giftet seg så vidt jeg husker. Kongen kunne i  bedt han om å vente fem år.

Jeg vet ikke hvor gammel  du var den gangen de giftet seg. Og evnt hvor mye du fikk med deg. 

Men det var et enormt stort  press via media. Så det lå veldig i kortene at det måtte bli brudd eller ekteskap. Den gangen var det også skandale at de bodde sammen uten å være gift.  Det var ikke måte på til skandaløst. 

Mår det skal være sagt så tror jeg ikke ddt var presse  som presset han til å gifte seg. Men godt mulig frieriet kom litt tidligere enn tenkt. De fikn jo ikke ro et sekund. Og journalister hang jo utenfor døra til  mettemarit  og fotfulgte henne over alt. I alle årene  før de gikk til forlovelse.

Fra den gangen han annonserte at det blir bryllup  husker jeg mest en ting. At han var svært bestemt  på akkurat det. 

Jeg ser  ikke annet nm at de fortsatt ser svært forelset ut og har mye omsorg for hverandre. 

De gjør  mye fint og bra sammen. Men  det skriver ikke media så mye om. Istedenfor å  feire seg selv på 50års dagen sin. Så ville de feire folket  og ba hvermansen inn på slottet  for å feire gjestene. De dro på rundreise og hilste på. Og ville vite så mye som mulig om hver sted.  De var også på hjemmebesøk hos private i nordnorge bla. Fordi de ville  ha god insikt i hvordan  det var å bo der. 

Neida. Media vil bare ha skandalene. Jobben de faktisk gjør for Norge og folket  er de ikke så interessert i. 

Media overdriver hele tiden. NÅ kommer sibir kulda. Så ser man på yr.no at det er meldt  høstens første 10-

Nå er jeg vel så gammel at jeg  har vel sett  hvordan  media har holdt på i åresvis med overdrevne og dramatiske overskrifter.  

Så de koser seg nok godt om dagen. Ble nok et sjokk for dem at martha louise stengte de ute fra bryllupet.  Synd . Men jeg skjønner det også....

• Liker 3
Skrevet
Embla82 skrev (3 minutter siden):

Angeren han har gitt uttrykk for etter at han ble offentlig avslørt, blir ikke særlig troverdig når han har vist det motsatte av anger etter at volden skjedde med hver eneste kjæreste. Fortsette å gå inn i nye forhold selv om han vet hvor de ender hver gang. Går ikke ut av forholdet eller søker hjelp etter å ha vært voldelig mot noen han skal være glad i. Å bry seg om konsekvensene mot seg selv etter å ikke ha brydd seg om konsekvensene for noen av de som har vært utsatt for ham er ikke akkurat godhet. 

Nei jeg her helt enig med deg. Og jeg tror også i likhet med deg; at han har det mest vondt på innsiden pga konsekvensene det får for han selv. 

• Liker 15
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Beklager at jeg brukte et fremmedord/uttrykk. Nei, jeg skrev ikke at du har det. Jeg skrev at denne tråden er en studie i det.

Alle kan oppleve det innimellom, det skjer når vi opplever en konflikt mellom tankene våre og det vi gjør eller opplever. (Enkelt forklart). Jeg ga mange eksempler i det innlegget du siterer. 
I denne tråden ser vi at samme hva som kommer av ny informasjon, så slutter noen aldri å finne kreative unnskyldninger for M og resten av familien.

Jeg jobber i TSB, vet godt hva kognitiv dissonans er. Jeg har ikke det. Jeg opplever at du mener at jeg har det. Derfor reagerer jeg med å bli grumpy. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Momma skrev (5 minutter siden):

Ja, det gjorde du (med vilje og/eller med enorme vrangbriller på ?). For hvor har jeg sagt at dette er en tråd for oppgulp, slarv og synsing? I min verden er det en mellomting mellom dette og kun dulling og koseprat, men muligens ikke i din verden? 

jeg ser ingen som duller og koseprater, men jeg ser at du henviser @Krokenguritil å lage en egen tråd hvis hun ønsker saklig diskusjon med dokumentert fakta.

Da må man jo få lov å spørre hva du egentlig mener? jeg tenkte det var ryddig å spørre, istedet for å anta, men det ble jo ironisk nok lest med vrangbriller på.

nå har du avkreftet den mest opplagte tolkningen (som kun var en beskrivelse av 90 % av innholdet i denne tråden når du tar vekk det saklige), men da kan du kanskje forklare med egne ord hva det var du mente?

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Babos skrev (17 minutter siden):

Blir kvalm av å se bildene av Marius Høiby på flyplassen i Italia. Her sitter en jente hjemme i Norge og er traumatisert, han er ikke ferdig avhørt, og flere utsatte har stått frem- mens han drar på ferie til Italia. Står der med dyr klokke og skal kose seg på ferie. Jeg skjønner at han kanskje har det vondt på innsiden, men det sender ut et signal om at han absolutt ikke angrer så mye som han har gitt utrykk for!

Ble bildet litt lettere og ta til seg når du vet han ble uninvited etter at han ankom? Jeg er skikkelig glad for at han dro istedenfor og bli hjemme, for dette er begynnelsen på straffen som er mye tøffere enn domstol vil gi han. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

hva, en snapbekjent av en snapvenn? men min nabos sønn, som er i kloster i Italia, sendte nettopp en snap som viser Marius på morgenmesse ikledd munkekutte.

Jeg er så forvirret. Hva er sant?

Tenk og tro på ting som" kammeraten til sønnen til mora som bor i huset bortenfor veninna til en skolevenn i 3 klasse"

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Jeg ser  ikke annet nm at de fortsatt ser svært forelset ut og har mye omsorg for hverandre. 

De gjør  mye fint og bra sammen. Men  det skriver ikke media så mye om. Istedenfor å  feire seg selv på 50års dagen sin. Så ville de feire folket  og ba hvermansen inn på slottet  for å feire gjestene. De dro på rundreise og hilste på. Og ville vite så mye som mulig om hver sted.  De var også på hjemmebesøk hos private i nordnorge bla. Fordi de ville  ha god insikt i hvordan  det var å bo der. 

He he. Snakk om å sluke et medieskapt glansbilde med hud og hår. Så de er glødende interessert i hvordan folk har det hjemme hos seg selv i Nord-Norge, ja….

Angående 50-års feiringen, så hadde de så klart en egen feiring med kjendisvennene også, så det var nok ikke noe «istedenfor» nei.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Babos skrev (4 minutter siden):

Nei jeg her helt enig med deg. Og jeg tror også i likhet med deg; at han har det mest vondt på innsiden pga konsekvensene det får for han selv. 

Det jeg tolker er at han har ikke vondt av sine handlinger, det som er vondt for han er at han ble tatt. Hadde det vært opp til han hadde han fortsatt som før, uten tvil.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (1 time siden):

Akkurat nå er vel ikke det noen særlig god idé for Borg Høiby, jf kommentarene her inne mht bildet av den hvite Mercedesen.

Det er flere måter han kunne hjulpet sine ofre. Stille opp i avhør og legge alle kortene på bordet er for eksempel en anstendig måte å gjøre det på. Men nei, det er viktigere for voldsmannen å reise på rusferie til Italia. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

He he. Snakk om å sluke et medieskapt glansbilde med hud og hår. Så de er glødende interessert i hvordan folk har det hjemme hos seg selv i Nord-Norge, ja….

Angående 50-års feiringen, så hadde de så klart en egen feiring med kjendisvennene også, så det var nok ikke noe «istedenfor» nei.

Du får da mene det. Jeg mener noe  helt annet. Jeg beundree mette marit for å ha klart å stå i dette  presset i så mange år. I tillegg kommer det frem nå svært alvorlige interne problemer hun har måtte hanskes med i tilegg. 

Noen ganger lurer jeg på om det presses og presses på for å se hvor langt man kan gå for  å knekke noen.

Å ha barn med diagnoser og rusproblemer  er ikke det letteste å hanskes med. Når han er voksen har hun ikke myndighet over han heller. 

Hvor er empatien for at dette har vært krevende for henne. Nei det er jo lett dom en plett. Hun er jo både kongelig, priviligert og må tåle såpass.   Menneskelige  følser og påkjenninger forsvinner jo med en kongelig tittel og litt penger på bok

• Liker 9
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Krokenguri said:

Ikke uventet.  Det tenkte jeg egentlig kom til   å skje, når jeg leste at han muligens skulle i et annet bryllup.  

Og slike konsekvenser  kan han nok regne med å møte flere av fremover

Er det virkelig så rart? Tenk om det var din datter han hadde banket og harselert med i 4 år, for så å stikke av fra ansvaret med 'gutta', ikke la seg avhøre til rimelig tid og tydeligvis oppfører seg som idiot til sin egen familie som brødfør og huser han.

Du bruker veldig mye energi på å prøve å si at man ikke skal dømme, mens du selv ikke forstår hvordan denne 'Daaaakars Marius' tankegangen gjør oppriktig skade på hans offer.

Igjen i Norge sitter det 3 offer som vil bli ferdig, mens Marius ser seg for god til å tenke på de. Han vil heller på fest. I utlandet. 

Det er verken synd på Marius, Mette Marit eller Haakon. Det er synd på hans ex-kjærester og hans ofre. At kongefamilien m/Marius ikke klarer å ta det innover seg å oppføre seg normalt viser hvor hodet deres er - i skyene.

Snekkestad har etterspurt en avklaring fra Marius i flere uker, sier du noe om det? Neida. Du skal bortforklare alt med at det er så synd på Mette-Marit og Marius. Det er nærmest victim-shaming.

Norges kongelige kretser gjør seg smarte i å tenke på hvordan det er å se på de utenfra, de står ikke akkurat til 6 på eksamen nå.

Endret av Anonio
  • Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (1 time siden):

Fordi politiet er midt i en etterforskning av ganske grov karakter og det virker som advokaten og Marius jobber hardt for a trenere avhør.

Som sagt, du og jeg ville blitt avhørt før, og det ville ikke vært oss som satt premissene for når dette skulle skje. Kan ikke advokaten, kan han finne seg en ny advokat.

Jeg har helt annen erfaring enn deg, dog som fornærmede i en lignende, men ( hittil kjent) grovere sak. Snakk for deg selv , men «min » voldsmann og hans advokat satte premissene for det meste, og det hele trakk ut halvannet år. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (13 minutter siden):

Det er flere måter han kunne hjulpet sine ofre. Stille opp i avhør og legge alle kortene på bordet er for eksempel en anstendig måte å gjøre det på. Men nei, det er viktigere for voldsmannen å reise på rusferie til Italia. 

Ikke uenig i det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (8 minutter siden):

Er det virkelig så rart? Tenk om det var din datter han hadde banket og harselert med i 4 år, for så å stikke av fra ansvaret med 'gutta', ikke la seg avhøre til rimelig tid og tydeligvis oppfører seg som idiot til sin egen familie som brødfør og huser han.

Du bruker veldig mye energi på å prøve å si at man ikke skal dømme, mens du selv ikke forstår hvordan denne 'Daaaakars Marius' tankegangen gjør oppriktig skade på hans offer.

Igjen i Norge sitter det 3 offer som vil bli ferdig, mens Marius ser seg for god til å tenke på de. Han vil heller på fest. I utlandet. 

Det er verken synd på Marius, Mette Marit eller Haakon. Det er synd på hans ex-kjærester og hans ofre. At kongefamilien m/Marius ikke klarer å ta det innover seg å oppføre seg normalt viser hvor hodet deres er - i skyene.

Snekkestad har etterspurt en avklaring fra Marius i flere uker, sier du noe om det? Neida. Du skal bortforklare alt med at det er så synd på Mette-Marit og Marius. Det er nærmest victim-shaming.

Har da ikke skrevet at det var rart... jeg skrev at jeg tenkte det kom til  å skje når jeg leste at han muligens skulle i bryllp.  

Så det var forventet. 

Merkelig å kritsere men egentlig mener det samme

Skrevet

Så han dro til Italia i håp om å menge seg med fiffen i storslått bryllup. Ja, men da angrer han jo ikke på handlingene da, bare at han ble tatt. For en umoden drittunge

• Liker 22
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...