Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
2 hours ago, Aricia said:

Akkurat nå er vel ikke det noen særlig god idé for Borg Høiby, jf kommentarene her inne mht bildet av den hvite Mercedesen.

Det er ganske mange mye mere lovlige måter å hjelpe ofrene sine på enn å ta de med på kjøretur i bilen han har fått av mamma. 

F.eks tilstå, stå for det han har gjort, møte opp og bli ferdig hos politiet, ikke dra på ferie, holde seg hjemme, ta avrusning seriøst, ikke lyve om at han er kjæreste med et offer osv. 

Endret av Anonio
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Vanedis
Skrevet
Eyr skrev (10 timer siden):

Det er viktig at han får slappet av mens Snekkestad sitter å venter på hvordan han stiller seg til hennes forklaring. Kommer han til å benekte det eller tilstår han. Det er en ekstra påkjenning som kunne vært unngått ganske enkelt med å legge seg helt flat og innrømme alt, både i media og i avhør. 

Jeg føler så med ofrene til Marius.  Det må være en stor påkjenning å leve i en slik uvisshet. 

Jeg vet at det er frivillig å bli avhørt, men at samarbeid, kan føre til redusert straff. Hvis Marius sier til politiet at han vil samarbeide, men i praksis trenerer ved ikke ha tid til avhør, håper jeg at det blir belyst i forhold til evt straffeutmåling.

Og hvis det er tilfelle at etterforskningen blir trenert, håper jeg også at det blir tatt med i den samme vurderingen om medietrykket kan ha økt som følge av det, slik at Marius må ta ansvar for at påkjenning kan ha blitt større for ofrene som følge av det.

Skrevet
Palmemor skrev (5 minutter siden):

Så han dro til Italia i håp om å menge seg med fiffen i storslått bryllup. Ja, men da angrer han jo ikke på handlingene da, bare at han ble tatt. For en umoden drittunge

Iflg Se&Hør så trakk brudeparet invitasjonen. Gjestene ville ikke assosieres med MBH.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Forstår ikke at Marius bare kan fly landet.

Faren min på nærmere 80 år hadde et uhell for noen år siden. Han hadde kastet aske langt utpå et jorde, langt fra bygninger, og det tok fyr. 

Han ble truet av politiet med å bli fratatt id kortet og han var i prøvetid på to år. Han turte ikke bli med på harrytur til Sverige engang for Han var redd for fengsel. En fyr som ikke har noe på rullebladet sitt.

Er virkelig forskjell på folk ja 🤮

• Liker 11
  • Hjerte 8
  • Nyttig 10
Skrevet
Anonio skrev (2 minutter siden):

Det er ganske mange mye mere lovlige måter å hjelpe ofrene sine på enn å ta de med på kjøretur i bilen han har fått av mamma. 

F.eks tilstå, stå for det han har gjort, møte opp og bli ferdig hos politiet, ikke dra på ferie, holde seg hjemme, ta avrusning seriøst, ikke lyve om at han er kjæreste med et offer osv. 

Han har da sagt han skal forklare seg. Da gjør han det  når han er klar for det. 

Selv om du skulle ønske det skjedde i går. Så hjelper det lite å skrive det her 100 ganger om dagen at han burde ditt og datt. 

De som er inne i saken og vet alt de vurderer saksgangen ut fra sakens gang.

Offentlig har han tilstått foreløpig. Også har han sagt han skal forklare seg på et tidspunkt.  Det betyr ikke at han nødvendigvis har tenkt å si noe om julianne og Nora. Den han lovte å forklare seg om var den nylige hendelsen. 

De andre to har han ikke lovet noe om. Og har en rett til å velge å ikke forklare seg om. Så hva han velger iht det  får tiden vise. Ikke sikkert han er enig i deres historie  i det heletatt. Så ikke sikkert du får ønsket ditt oppfylt. 

Uansett er det ikke vi her som fører noen sak. Så dette er 100% opp til rettsapparatet. 

Vil bare minne om at enorm negativ påvirkning i sosuale medier og media. Kan gi han strafferabatt. Så fortsett å kjør på med  masse synsing  og tanker som ikke er sannheter. Da hjelper du og alke andre som holder på sånn han.  Og ikke  ofrene. 

Kan jeg minne om voldtektsaken i Bergen?  Og minne om hets i media og sosiale medier ga la latterlige straffer

• Nyttig 1
Skrevet

Så MBH er blitt bedt om å ikke komme i bryllup?! Wow. Hvis det stemmer, er det ganske voldsomt, i betydningen at det er en veldig aktiv og tydelig handling. Ikke sikkert den er det internt i gjengen, brudeparet kan være mer opptatt av hvordan det ser ut enn at de egentlig tar avstand fra MBH i praksis, men det er uansett visuelt en ganske tydelig vending. 
Jeg har mer og mer problemer med å se for meg MM i tre dagers feiring og godt humør. Som mor hadde jeg vært ganske ødelagt, ikke bare av å se sønnen gå til grunne med verden som vitner, men tanken på (minst) tre ofre i kjølvannet av sønnens handlinger. Det parodiske i å måtte sminke og pynte seg til trengsel i tre døgn, for å feire et mildt sagt alternativt bryllup, overgår mye i ren absurditet. Hvis MM står løpet ut i denne feiringen så vet jeg ikke om jeg blir motvillig imponert over ryggraden, eller veldig skremt av evnen til total dissosiasjon. 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Margit777 skrev (3 minutter siden):

Faren min på nærmere 80 år hadde et uhell for noen år siden. Han hadde kastet aske langt utpå et jorde, langt fra bygninger, og det tok fyr. 

Han ble truet av politiet med å bli fratatt id kortet og han var i prøvetid på to år. Han turte ikke bli med på harrytur til Sverige engang for Han var redd for fengsel. En fyr som ikke har noe på rullebladet sitt.

Valig at man etter en straffesak  får prøvetid uten muligheter  for å forlate  landet en periode. Man får ikke det alltid. 

Nå skal man som prinsipp i norge ansees som uskyldig  frem til  man er dømt. 

Så siden han ikke er dømt ennå vil han ikke ha slike begrensninger  før evnt etter en rettsak. Man kan få det  før, men da tror jeg det skal  ligge spesielle  grunner til.  

Der kan jeg ikke så mye. Og orker ikke google.  En jeg kjenner kjørte i fylla. Han vet jeg fikk reiseforbud en mnd før  soning. 

Så hva som er vanlig  etc eller om det vurderes individuelt.  Vet jeg ikke helt 

• Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

Akkurat nå er vel ikke det noen særlig god idé for Borg Høiby, jf kommentarene her inne mht bildet av den hvite Mercedesen.

Det at den anmeldte er sammen med den fornærmede før noen av dem i det hele tatt har blitt avhørt av politiet er jo virkelig ikke greit da, jamfør åpenbar fare for massiv påvirkning av vitnemål.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Margit777 skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt.. han ble dømt til prøvetid på to år? Og ble truet med og bli fratatt id kortet før dommen ? Ikke fratatt, men truet med, så han turte ikke reise til  Sverige før saken kom opp grunnet trusler ? Hvorfor fikk han ikke det han ble dømt til prøvetid for på rullebladet? 

jo da, det er forskjell på folk, men dette ga lite mening, og skjønner virkelig ikke relevansen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (41 minutter siden):

jeg ser ingen som duller og koseprater, men jeg ser at du henviser @Krokenguritil å lage en egen tråd hvis hun ønsker saklig diskusjon med dokumentert fakta.

Da må man jo få lov å spørre hva du egentlig mener? jeg tenkte det var ryddig å spørre, istedet for å anta, men det ble jo ironisk nok lest med vrangbriller på.

nå har du avkreftet den mest opplagte tolkningen (som kun var en beskrivelse av 90 % av innholdet i denne tråden når du tar vekk det saklige), men da kan du kanskje forklare med egne ord hva det var du mente?

Jeg har forklart hva jeg mente i mitt forrige svar, det bør være tydelig nok om du legger litt godvilje til. Og så må du nesten vise til hvor jeg sier at jeg ikke ønsker saklig diskusjon? 

• Liker 9
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (6 minutter siden):

Det at den anmeldte er sammen med den fornærmede før noen av dem i det hele tatt har blitt avhørt av politiet er jo virkelig ikke greit da, jamfør åpenbar fare for massiv påvirkning av vitnemål.

Nei nettopp, det var jo det jeg svarte på. Ditt synspunkt var også mitt poeng.

Endret av Aricia
  • Liker 1
Skrevet
JustAsking skrev (5 minutter siden):

Så MBH er blitt bedt om å ikke komme i bryllup?! Wow. Hvis det stemmer, er det ganske voldsomt, i betydningen at det er en veldig aktiv og tydelig handling. Ikke sikkert den er det internt i gjengen, brudeparet kan være mer opptatt av hvordan det ser ut enn at de egentlig tar avstand fra MBH i praksis, men det er uansett visuelt en ganske tydelig vending. 
Jeg har mer og mer problemer med å se for meg MM i tre dagers feiring og godt humør. Som mor hadde jeg vært ganske ødelagt, ikke bare av å se sønnen gå til grunne med verden som vitner, men tanken på (minst) tre ofre i kjølvannet av sønnens handlinger. Det parodiske i å måtte sminke og pynte seg til trengsel i tre døgn, for å feire et mildt sagt alternativt bryllup, overgår mye i ren absurditet. Hvis MM står løpet ut i denne feiringen så vet jeg ikke om jeg blir motvillig imponert over ryggraden, eller veldig skremt av evnen til total dissosiasjon. 

https://www.seher.no/kongelig/brudeparet-trakk-invitasjonen/81864828

Forstår ikke helt at han tenkte at det var lurt å dra, og jeg forstår ikke helt at de som reagerte ikke reagerte FØR han var på plass i Pisa. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
JessicaL skrev (1 time siden):

Endelig noen som setter ned foten!

Kanskje det er Spetalen senior som har satt ned foten?

Det er nok sikkert flere av de yngre bryllupsgjestene som skjelver litt i buksene, og er redd for å bli dratt med i dragsuget til Marius.

Som en over her skrev: "Marius har nok ikke sittet alene i hjørne og snortet".

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Krokenguri said:

Han har da sagt han skal forklare seg. Da gjør han det  når han er klar for det. 

Selv om du skulle ønske det skjedde i går. Så hjelper det lite å skrive det her 100 ganger om dagen at han burde ditt og datt. 

De som er inne i saken og vet alt de vurderer saksgangen ut fra sakens gang.

Offentlig har han tilstått foreløpig. Også har han sagt han skal forklare seg på et tidspunkt.  Det betyr ikke at han nødvendigvis har tenkt å si noe om julianne og Nora. Den han lovte å forklare seg om var den nylige hendelsen. 

De andre to har han ikke lovet noe om. Og har en rett til å velge å ikke forklare seg om. Så hva han velger iht det  får tiden vise. Ikke sikkert han er enig i deres historie  i det heletatt. Så ikke sikkert du får ønsket ditt oppfylt. 

Uansett er det ikke vi her som fører noen sak. Så dette er 100% opp til rettsapparatet. 

Vil bare minne om at enorm negativ påvirkning i sosuale medier og media. Kan gi han strafferabatt. Så fortsett å kjør på med  masse synsing  og tanker som ikke er sannheter. Da hjelper du og alke andre som holder på sånn han.  Og ikke  ofrene. 

Kan jeg minne om voldtektsaken i Bergen?  Og minne om hets i media og sosiale medier ga la latterlige straffer

Igjen, du skriver innlegg på innlegg med forsvar av Marius og om hvorfor folk ikke skal si sin mening om det. Legg det fra deg.

Folk er generelt sett uenige med deg, deal with it. Selv om du prøver å avfeie all kritikk med 'folk synser og må ikke ha meninger jeg ikke er enige med!', så kan folk si hva de vil selv om du ikke er enig.

Endret av Anonio
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Momma skrev (3 timer siden):

Nå får du gi deg! Dersom du ønsker å diskutere alle blemmene til MBH kun på en snill, grei og kosete måte, der kun dokumenterte fakta ligger til grunn, får du starte en egen tråd. Jeg kommer ellers ikke til å besvare flere innlegg fra deg, vi er sterkt uenige og har egentlig ingenting å diskutere verken når det gjelder saken eller måten å formulere seg om saken på. Jeg unngår brukerangrep og lar det være med dette, selv om jeg må sitte på hendene mine nå.

Momma skrev (2 minutter siden):

Jeg har forklart hva jeg mente i mitt forrige svar, det bør være tydelig nok om du legger litt godvilje til. Og så må du nesten vise til hvor jeg sier at jeg ikke ønsker saklig diskusjon? 

Jeg spurte deg om du mente å si noe annet enn det dette uthevede sitatet gir inntrykk av at du sier?

For den naturlige tolkningen av det utsagnet er blant annet at du ikke ønsker en saklig diskusjon. 

Skrevet

Hadde jeg vært kongefam/MBH hadde jeg funnet meg en ny advokat pronte. En ting var hvis han var invitert til et bryllup der ingen var kjente/ingen er interessert i, men dette er jo også et kjendisbryllup som er interessant for journalister og andre. Det er jo et krise råd fra en advokat der klienten ønsker ro og komme bort fra all negativ omtale. Dette har jo bare gjort ting rundt enda verre, media enda mer blodtørste. Helt krise håndtering rett og slett. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg ser for meg at en narko-hund ville vært ganske ivrig på toalettene på bryllup både i Geiranger og Pisa.

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (14 minutter siden):

Brudeparet ble visstnok presset til det da flere av gjestene nektet å komme hvis MBH. De ville ikke assosieres med han og det skjønner jeg veldig  godt. Godt det fremdeles er folk som setter skapet på plass når verken han eller kongefamilien ikke klarer å gjøre noen fornuftige vurderinger selv. Dette smerter sikkert mer for han å bli ydmyket av det gode selskap enn hvordan ofrene har det. 

Endret av Reisejenta
  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
9 minutter siden, Isild said:

https://www.seher.no/kongelig/brudeparet-trakk-invitasjonen/81864828

Forstår ikke helt at han tenkte at det var lurt å dra, og jeg forstår ikke helt at de som reagerte ikke reagerte FØR han var på plass i Pisa. 

Veldig enig. Har han i det hele tatt rådgivere nå? Hvis han har det, er de totalt inkompetente eller velger han å overse dem? Som HM sa i Stavanger, han håper «alle involverte» har gode mennesker rundt seg nå. MBH har nok gode mennesker også, ikke bare Exit-venner, men valgene han tar nå er virkelig selvdestruktive, i tillegg til det han påfører andre. Handlinger viser mer enn tusen pressemeldinger (gammelt jungelordtak).

Endret av JustAsking
Typos
  • Liker 10
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...